Zag ook nog leuke kleertjes die een papa mee had genomen, dat shirt met korte mouw zou ik proberen een romper lange mouw in de kleur petrol(?) van de afbeelding bij te zoeken.
Boxers en onderbroekjes hier allemaal van Kiabi, kost niet veel en goede kwaliteit. Zit ook mooi vind ik.
Slaapzakje hier bij ZL vanaf een paar weken, bij DL vanaf het begin.
Ik hoop morgen even bij Gap baby langs te gaan, en misschien nog even bij Zara ook deze week. (En nog wat stofjes kopen).
MizzMontana
Geplaatst: 30-08-17 22:12
Goed idee Jes! Ik ga op zoek naar een romper in de kleur van de afbeelding
caro29
Geplaatst: 31-08-17 00:11
Vanavond pak ik wikkel ik hem weer in de omslagdoek. Hij is geboren met 38+1 maar had een achterstand. Was qua ontwikkeling en gewicht 34 weken. Cb kan van alles zeggen maar zolang wij ook onder controle staan van de kinderarts luister ik alleen naar haar Cb is wel al langs geweest. Huisbezoek en die vond hem er tevreden uitzien dus ik vond het wel best. Ik ga langzaam naar slaapzak kijken voor als hij wat ouder is
Britt
Geplaatst: 31-08-17 01:43
Slaapzak heb ik nooit echt consequent gebruikt, aangezien hij goed onder de deken bleef liggen. Sinds een paar weken gaat hij wel iedere nacht aan, hij gaat inmiddels zijn halve bed door, als hij wakker is, waardoor ik hem al drie keer met zijn beide benen helemaal tussen de spijlen van het bed uit heb gevist
Inbakeren is hier nooit nodig geweest, gelukkig. De eerste 10-12 weken heeft hij rechtop geslapen, boven op mij, ivm reflux. En verder slaapt hij consequent op de buik en af en toe op zijn zij. Maar hij slaapt ook heel rustig (als hij eenmaal slaapt).
Ik ben in het begin begonnen met een winterslaapzakje van de Hema en nu heeft hij twee mouwloze slaapzakjes van Snoozebaby.
Van de herfst ga ik ook eens kijken naar de Puckababy. Ik twijfel nog of ik voor de vier seizoenen slaapzak ga, of dat ik een dun zomerding in combinatie met een dekentje blijf gebruiken.
Persoonlijk vind ik de 4 seizoenen slaapzak wel erg handig zeker in het voor en najaar als het wisselvallig is van temp. deze combisleeper heb ik gebruikt vanaf dag 1 bij kind 1 en 2 en dat gaat gewoon prima hier. ik heb deze ook tot ongv 3jaar gebruikt. daarna ging het prima onder een dekbed, de jongste is een woelmuisje dus dat zal gewoon wennen zijn!
Pantykous
Geplaatst: 31-08-17 05:28
Ik heb Cruz met een maand of 2 in een slaapzak gelegd omdat hij de dekens steeds aftrapte. Daarvoor sliep hij bij mij. Heb net weer twee Aden & Anais zaken gekocht, super fijne slaapzakken.
Vind de kwaliteit van de puckababy 4 seizoenen ook zo fijn. Gaat hier al ruim 3 jaar mee en nog altijd perfect terwijl de slaapzakje van de Hema veel minder gebruikt zijn en allemaal al flink slijten. Met name de ritsen
Heb ook zo n Hema 4 seizoenen maar idd kwaliteit is niet te vergelijken en je zit altijd met de maten. Met de 4 seizoenen ben je in een keer klaar
Liselot
Geplaatst: 31-08-17 09:39
Ik ben ook puckababy fan had eerst "the bag newborn" en nu de 4 seizoenen. Voor als het echt heel koud is heb ik nog een ergopouch van 3,5 tog (T is een koukleum en het is hier flink koud boven)
Moet wel zeggen dat ik nog een slaapzak heb van babyface die tussen de dunne en dikkere van puckababy in zit, vind dat verschil vrij groot
Hier mochten ze van het CB wel in een slaapzak en van de kraamzorg niet
Nu durf ik hem niet meer in een slaapzak te doen, hij komt zelf z'n bed uit en voor z'n verjaardag krijgt ie een groot bed, maar om in ons bed te komen moet hij een klein trappetje op (3 treden) en ik zie dat al mis gaan als ie er 's morgens bijkruipt
Hier sliep mijn dochter ook in een slaapzakje, nooit ingebakerd, wat ik op een gegeven moment wel deed was de ritssluiting op de rug, want ze pielde zichzelf gewoon al los met 8 maanden.
Inbakeren hebben wij ook nooit gedaan. Wel even een korte periode gehad toen hij anderhalve maand was dat hij zichzelf wakker sloeg en toen inbakeren met een grote hydrofiel geprobeerd, maar daar was hij toen al te groot en sterk voor, die had hij zo los (de dame van het cb deed me voor hoe dat moest, voordat we het kantoor uit waren, had meneer zichzelf alweer losgewurmd. 'Nou, dat was ook vrij nutteloos', was haar droge reactie).
We hebben toen een Ergococoon te leen gekregen, daarvan 1 keer met armpjes binnen laten slapen en toen was de onrust over. Vanaf toen in een slaapzakje (die van Ergo, fijne slaapzakjes, lekker dun en koel in de zomer).
Vanaf welke maat passen ze in de puckababy 4seizoenen? Staat op vanaf 6 maanden, meestal is dat maat 68/74 toch? Blijven die mouwtjes al die tijd mooi passen?
Keet
Geplaatst: 31-08-17 13:41
Girl and her dolly skirts vind ze wel snoezig
Cemlys
Geplaatst: 31-08-17 14:01
Britt schreef:
Vanaf welke maat passen ze in de puckababy 4seizoenen? Staat op vanaf 6 maanden, meestal is dat maat 68/74 toch? Blijven die mouwtjes al die tijd mooi passen?
Ze zit nu in 68-74 en heeft hem al even aan. Mouwen moet je in het begin oprollen maar kan prima.
Hier flink losgegaan bij de Gap voor beide kids Zal later vandaag of morgen een foto maken. Vooral veel broekjes aangeschaft. Zara zijn we niet meer naartoe gegaan omdat we nu wel even genoeg hebben.
Kimbers
Geplaatst: 31-08-17 15:20
Britt schreef:
Mijn dochter is bijna 2 en zit in maatje 86/92. Past nog steeds
Linnie050
Geplaatst: 31-08-17 15:42
Heeft er iemand weleens wat bij Zoofs besteld op fb?
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de kleding.
Vond oa deze wel leuk.
Liselot
Geplaatst: 31-08-17 16:15
Britt schreef:
Mouwtjes heb ik hier in het begin omgeslagen gehad T zat er met 5 maanden al in omdat hij zo lang was. Nu bijna 2 en past er nog goed in (maat 92 heeft ie nu)
Pantykous
Geplaatst: 31-08-17 21:56
Morgen Mingo en volgende week weer Mini Rodini online, ben benieuwd!