Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Cassidy schreef:Ik vraag me af of dat wel helemaal het doel van dit topic is..
Mizora schreef:Uien irriteren de slijmvliezen en hoornvliezen. Ik kan alleen met duikbril (masker) een ui snijden zonder tranen, met een gewone zwembril is het wel minder maar raakt mijn neus toch flink geïrriteerd. Prei kan ik ook echt niet snijden zonder te janken. Ammoniak snuiven (van die doorgeefpotjes bij scheikunde vroeger, of een doorgezeken potstal mesten) heb ik dik 24 uur last van. Als ik er niet op bedacht ben tot licht ontstoken ogen aan toe.
iiSunshine schreef:amoj schreef:Soms zie je van die snelheidsmeters langs de weg. 'u rijdt ...'
Hoe word dit gemeten?
volgens mij "filmt" iets in het bord jou, en kan hij zien hoe hard jij rijdt over een bepaalde afstand.lijkt me sterk dat ze de hele weg moeten openbreken om kabels neer te leggen.
Steeph schreef:En tòch is het zo
Ze leggen "ringen" in het wegdek die detecteren wanneer er eem auto overheen rijd. Er liggen er twee, op afstand X. Die afstand is bekend bij het apparaat. Met behulp van die twee ringen in het wegdek kan hij meten hoe lang je over afstand X gedaan hebt.
Stel, afstand X is 200 meter en het apparaat meet dat jij die 200 meter in 10 seconden hebt gereden.
10 sec = 1/6 min = 1/360 uur
200 meter = 0,2 KM
0,2km/(1/360 uur) = 0,2 km/0,0028 uur = 72 km/uur
Dus, een boete binnen de bebouwde kom
dees_daan schreef:Via die borden krijg je toch geen boete? Zijn gewoon borden met je snelheid in het rood of in het groen.. hebben we hier ook maar als je er te hard langs rijd krijg je geen boete hoor.. het is geen flitser.
SavannahNx schreef:Ik heb mn kat net zo'n vlooien pipet gegeven alleen ging dat niet zonder slag of stoot, dus niet helemaal op de goede plek, hij likt de vloeistof nu ook op, want hij kan er dus bij... What to do?
Memories schreef:Die krengen kloppen dus ook nooit met wat mijn snelheidsmeter aangeeft, vraag me altijd af wie er nou gelijk heeft.
Oh, en de variant met de blije en de boze smiley vind ik al helemaal om te gierenzo suf.
_Mar3 schreef:SavannahNx schreef:Ik heb mn kat net zo'n vlooien pipet gegeven alleen ging dat niet zonder slag of stoot, dus niet helemaal op de goede plek, hij likt de vloeistof nu ook op, want hij kan er dus bij... What to do?
Ai das niet zo handig, dat oplikken is geloof ik niet zo gezond. Je zou hem kunnen wassen.
Waar heb je de vloeistof aangebracht? Het moet echt in z'n nek, zodat hij er ook lastig bij kan met z'n pootjes.
Memories schreef:Die krengen kloppen dus ook nooit met wat mijn snelheidsmeter aangeeft, vraag me altijd af wie er nou gelijk heeft.
Oh, en de variant met de blije en de boze smiley vind ik al helemaal om te gierenzo suf.