Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:08

Wie weet een goede app om zegmaar je telefoon schoon te maken? Zoals CC cleaner ofzoiets?

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:13

Ik vraag me af of dat wel helemaal het doel van dit topic is..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:14

Uien irriteren de slijmvliezen en hoornvliezen. Ik kan alleen met duikbril (masker) een ui snijden zonder tranen, met een gewone zwembril is het wel minder maar raakt mijn neus toch flink geïrriteerd. Prei kan ik ook echt niet snijden zonder te janken. Ammoniak snuiven (van die doorgeefpotjes bij scheikunde vroeger, of een doorgezeken potstal mesten) heb ik dik 24 uur last van. Als ik er niet op bedacht ben tot licht ontstoken ogen aan toe.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:28

_Cassidy schreef:
Ik vraag me af of dat wel helemaal het doel van dit topic is..

Ben ik het wel een beetje mee eens. Het topic ging in principe over dingen die je je altijd al afvroeg. En ik zie een heleboel vragen langskomen de laatste tijd die daar niet echt onder vallen. Vind het zo wel wat minder leuk om te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:53

Soms zie je van die snelheidsmeters langs de weg. 'u rijdt ...'

Hoe word dit gemeten?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 23:35

amoj schreef:

Hoe word dit gemeten?

Met een soortvan kabels en panelen onder het wegdek. Dacht ik.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 23:57

amoj schreef:

Hoe word dit gemeten?

volgens mij "filmt" iets in het bord jou, en kan hij zien hoe hard jij rijdt over een bepaalde afstand.lijkt me sterk dat ze de hele weg moeten openbreken om kabels neer te leggen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 00:09

Mizora schreef:
Uien irriteren de slijmvliezen en hoornvliezen. Ik kan alleen met duikbril (masker) een ui snijden zonder tranen, met een gewone zwembril is het wel minder maar raakt mijn neus toch flink geïrriteerd. Prei kan ik ook echt niet snijden zonder te janken. Ammoniak snuiven (van die doorgeefpotjes bij scheikunde vroeger, of een doorgezeken potstal mesten) heb ik dik 24 uur last van. Als ik er niet op bedacht ben tot licht ontstoken ogen aan toe.

Dit doet me denken aan de reclame van de decathlon, met dat duikmasker :+ kan je ook uien mee snijden en luiers verschonen :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 06:00

iiSunshine schreef:
amoj schreef:

Hoe word dit gemeten?

volgens mij "filmt" iets in het bord jou, en kan hij zien hoe hard jij rijdt over een bepaalde afstand.lijkt me sterk dat ze de hele weg moeten openbreken om kabels neer te leggen.

En tòch is het zo :+

Ze leggen "ringen" in het wegdek die detecteren wanneer er eem auto overheen rijd. Er liggen er twee, op afstand X. Die afstand is bekend bij het apparaat. Met behulp van die twee ringen in het wegdek kan hij meten hoe lang je over afstand X gedaan hebt.

Stel, afstand X is 200 meter en het apparaat meet dat jij die 200 meter in 10 seconden hebt gereden.

10 sec = 1/6 min = 1/360 uur
200 meter = 0,2 KM
0,2km/(1/360 uur) = 0,2 km/0,0028 uur = 72 km/uur
Dus, een boete binnen de bebouwde kom *-:)

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 06:07

En een flinke ook :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 06:52

Via die borden krijg je toch geen boete? Zijn gewoon borden met je snelheid in het rood of in het groen.. hebben we hier ook maar als je er te hard langs rijd krijg je geen boete hoor.. het is geen flitser.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 07:01

Als dat met lussen werkt moeten er enorm veel lussen in de weg liggen, bij mij op de dijk staat er 1 en als ik gas los laat gaat de snelheid op dat bord ook terug, geef ik gas bij gaat die uiteraard omhoog en dat werkt tot 5-10 meter voor het bord

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 07:07

Mijn android huawei p8 lite telefoon heeft de laatste weken irritante kuren: het toetsenbord loopt vast. Het enige wat werkt is opnieuw opstarten. Waar ligt dit aan en vooral hoe kan ik het voorkomen? Telefoon is nog maar een jaar oud en dus nog lang niet aan vervanging toe.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:51

Steeph schreef:
En tòch is het zo :+

Ze leggen "ringen" in het wegdek die detecteren wanneer er eem auto overheen rijd. Er liggen er twee, op afstand X. Die afstand is bekend bij het apparaat. Met behulp van die twee ringen in het wegdek kan hij meten hoe lang je over afstand X gedaan hebt.

Stel, afstand X is 200 meter en het apparaat meet dat jij die 200 meter in 10 seconden hebt gereden.

10 sec = 1/6 min = 1/360 uur
200 meter = 0,2 KM
0,2km/(1/360 uur) = 0,2 km/0,0028 uur = 72 km/uur

Die palen hier in de buurt doen het zo niet.
Want er liggen geen ringen, die zie je namelijk.
Plus hij reageert ook op de paarden. Ja uitgetest.
Dus die filmt het dan ook.
En precies wat barry schrijft, hij reageert ook weer bij optrekken of afremmen.

En nee die geven ook geen boete.

Het zal wellicht anders zijn bij de flistkasten.
Al denk ik ook dat die filmen, want een motor word door lussen vaak niet herkend bijvoorbeeld bij een rood verkeerslicht, bij flisten echt wel. -O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:12

dees_daan schreef:
Via die borden krijg je toch geen boete? Zijn gewoon borden met je snelheid in het rood of in het groen.. hebben we hier ook maar als je er te hard langs rijd krijg je geen boete hoor.. het is geen flitser.

Maar wee je gebeente als je te hard rijdt - de gemeenschap geeft het geld voor die dingen niet voor de lol uit...!

(Van zo'n verbodsbord 'max 50' krijg je ook geen boete. Maar andermaal: het is verregaand onverantwoordelijk gedrag als je harder rijdt.)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:59

Daar gaat het niet om janneke.
Het gaat om de verkeerd informatie die word gegeven.
Daar reageerde Dees daan op.

Citaat:

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:12

Goed, ik was off topic.

Maar de ×=_¥€× reactie (ik parafraseer)
"Oh, maar dat dure ding geeft geen boete- en is dus niet belangrijk" maakte mij kwaad.

Accoord, a-sociaal autorijden is net zoals veel andere overtredingen en misdaden niet tot nauwelijks bij te sturen dmv straf.

Daarom hebben die dure dingen op zich zin.
....maar deze opmerking ging dus in een verkeerd keelgat.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:19

Die krengen kloppen dus ook nooit met wat mijn snelheidsmeter aangeeft, vraag me altijd af wie er nou gelijk heeft. :=
Oh, en de variant met de blije en de boze smiley vind ik al helemaal om te gieren :') zo suf.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:42

SavannahNx schreef:
Ik heb mn kat net zo'n vlooien pipet gegeven alleen ging dat niet zonder slag of stoot, dus niet helemaal op de goede plek, hij likt de vloeistof nu ook op, want hij kan er dus bij... What to do?

Ai das niet zo handig, dat oplikken is geloof ik niet zo gezond. Je zou hem kunnen wassen.
Waar heb je de vloeistof aangebracht? Het moet echt in z'n nek, zodat hij er ook lastig bij kan met z'n pootjes.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:16

Eten wasmachines sokken op? Op de een of andere magische wijze raak ik ALTIJD mijn sokken kwijt.... :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:21

Memories schreef:
Die krengen kloppen dus ook nooit met wat mijn snelheidsmeter aangeeft, vraag me altijd af wie er nou gelijk heeft. :=
Oh, en de variant met de blije en de boze smiley vind ik al helemaal om te gieren :') zo suf.

Die borden kloppen. Snelheidsmeters wijken vaak af. Ik heb een auto waarbij de tomtom en de borden altijd de gelijke snelheid aangeven als mijn snelheidsmeter. Maar mijn andere auto wijkt tussen de 10% van de snelheid en 8km/u af. Dus bij 50km/u op de teller rijd ik 42-45km/u en bij 120km/u op de teller 108-112km/u. Ook bij de auto's van het bedrijf zit er vaak tussen de 5 en 10km/u verschil tussen werkelijke snelheid en de teller.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:28

Die borden kloppen en als de Tom Tom snelheid aangeeft klopt dat doorgaans ook wel.
De 'boordmeter' is nogal onnauwkeurig.

(Dus die dingen zijn een nuttige bewustwording.)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:40

_Mar3 schreef:
SavannahNx schreef:
Ik heb mn kat net zo'n vlooien pipet gegeven alleen ging dat niet zonder slag of stoot, dus niet helemaal op de goede plek, hij likt de vloeistof nu ook op, want hij kan er dus bij... What to do?

Ai das niet zo handig, dat oplikken is geloof ik niet zo gezond. Je zou hem kunnen wassen.
Waar heb je de vloeistof aangebracht? Het moet echt in z'n nek, zodat hij er ook lastig bij kan met z'n pootjes.

Iemand anders zei, dat hij hooguit een beetje ging speekselen verder niets, dus wij hebben het even zo gelaten. T lijkt goed met hem te gaan. :)

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:49

Pepperrr schreef:
Eten wasmachines sokken op? Op de een of andere magische wijze raak ik ALTIJD mijn sokken kwijt.... :')

Ik ook, maar ik vind ze regelmatig terug onder dat stuk rubber bij het deurtje. Als ik dat opzij duw zitten er altijd sokken onder verstopt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:51

Memories schreef:

De snelheidsmeter van je auto geeft eigenlijk altijd te veel aan.
Rij je daar 80 mee is het in werkelijkheid minder, dus misschien 76.
Rij maar eens met de navigatie van je gsm, dan zie je het verschil wel.