Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:08

Anoeska27 schreef:
Ik kwam er bij seizoen 4 of 5 van Criminal Minds pas achter waar ik Hotch nog meer van kende. En dat alleen omdat er toevallig Dharma and Greg bezig was toen de opname afgelopen was :')

Wat erg! Nu je het zegt inderdaad, nooit bij stil gestaan!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 01:55

Ik dacht altijd dat een sedan een automerk was.. En hoe de wasmachine werkt moet ik nog steeds uitvinden

En ik dacht altijd lang dat totilas eerst tortilla heette :p

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:12

Indy_Mouse_9 schreef:
Ik bedacht gisteren op weg naar huis op de fiets in de regen weer een laat vallend kwartje:

Ik was ~15 en bleef in de zomer alleen thuis toen mijn ouders op vakantie gingen. Tot zo ver geen probleem. Mamma had instructies achter gelaten over eten en de was doen, dus dat ging allemaal prima.
Ergens in die tijd fietste ik in mijn zelf-gewassen spijkerbroek door de regen, en heel bizar, die begon helemaal te schuimen. Ik had echt grote vraagtekens rond mijn hoofd, geen idee waar dat van zou kunnen komen. Voor de zekerheid wat eerder dan gepland nogmaals in de was, maar later in de week hetzelfde, vreemd schuimende broek bij het fietsen in de regen.

Achteraf weet ik niet meer wanneer ik ontdekt heb dat ik vloeibaar wasmiddel in het laatje voor de wasverzachter heb gestopt in plaats van wasverzachter, maar dat verklaarde een hoop :)*

Oké... Nu heel dom :') maar is daar een aparte la voor dan? :+

secricible

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:13

dat ligt aan je machine, bij mij is het een apart vakje in hetzelfde laatje ;)

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:16

Ik heb wel meerdere vakjes in de lade inderdaad. Maar gooi het altijd gewoon door elkaar heen :=
O wat erg eigenlijk :+ En doe echt al een paar jaar mijn eigen was.

Ik ga Googlen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:19

In vakje I doe ik altijd het wasmiddel.
In vakje (bloemetjessymbool) stop ik de wasverzachter
en in vakje II geen idee wat ik er in moet doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:21

Het verschil tussen vakje 1 en 2 is dat vakje 2 meestal voor voorwas-wasmiddel is. Is een voorwas niet nodig dan gebruik je alleen vakje 1 (de grootste/ diepste) en naar wens het vakje (vaak de middelste/ gemarkeerd met bloemetje of zonnetje) voor de wasverzachter.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-03-16 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:21

Nikki schreef:
In vakje I doe ik altijd het wasmiddel.
In vakje (bloemetjessymbool) stop ik de wasverzachter
en in vakje II geen idee wat ik er in moet doen!

Ik heb altijd gedacht dat vakje 1 voor de (eventuele) voorwas is en vakje 2 voor de hoofdwas...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:22

Ik dacht dat alleen mannen de handleiding nooit lazen _O-

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:24

Ik gebruik geen wasverzachter, makkelijk zat. Er zit wel een kleiner vakje in mijn wasmachine, maar ik heb geen idee of dat voor de voorwas, de wasverzachter of nog iets anders is...

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:28

Vakje met bloemetje erop is voor de wasverzachter ;)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:28

Het was ( _O- ) inderdaad 1 laatje met meerdere vakjes, sorry voor eventuele verwarring :+

Volgens mij is meestal vakje I voor de voorwas en II voor hoofdwas, maar het zou kunnen dat verschillende fabrikanten daar een eigen interpretatie bij hebben... Zoals Shanna zegt is het grootste vakje voor het hoofdwasmiddel :) Maar alles zal ook wel werken als je je hoofdwaspoeder in de andere kiepert, het verschil is enkel wanneer de machine de verschillende vakjes uit spoelt de trommel in.

Musiqolog, dan loop je toch heeeeeerlijk zachte was mis!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:33

Ik gebruik het wasverzachtervakje soms voor een hygiëne toevoegingsmiddel. Aangezien veel kleertjes van de kids niet te heet gewassen mogen worden is dat soms wel een fijn idee :+ Verder gebruik ik nooit voorwas/wasverzwachter.

Ik kwam er ook pas laatst (n.a.v. een topic) achter het TeM menuutje… voelde me bijna schuldig dat ik zolang de vriendelijke bedankjes van de mods heb genegeerd….

Mijn vader had me toen ik klein was ooit verteld dat de radio ging storen als je de zon niet kon zien. Hij bedoelde vast dat het door tunnels en bruggen kwam. Maar ik gaf de wolken dus ook de schuld van het storen van de radio… kwam er pas vrij laat achter dat de wolken dit dus niet deden :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:34

Dat toevoegingsmiddel kan je dan weer beter in het voorwas-vakje doen haha!

Zoals bij bloed of ontlastingsvlekken, dan een schepje biotex o.i.d. om voor te wassen, en verder gewoon wassen met hoofdwasmiddel.
Op mijn machine kan ik overigens aanzetten of ik wel of niet wil voorwassen. Standaard staat dit uit, al is het vakje na het wassen wel standaard leeg/ schoon (ik knoei nog wel eens met mn wasverzachter ofzo..).

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:47

Volgensmij stond dat op de verpakking van dat spul, nouja er is 1 vakje wara ik het standaart in doe.. kan ook het voorwasvakje zijn hoor :o

_Susan94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:38

Ik zat een paar maanden terug Once Upon A Time te kijken waarin Cruella de Vil voorkwam. Toen ze inzoomden op het kenteken van haar auto 'De Vil' kwam het pas binnen dat het dus 'Devil' is :')

En als kind heb ik ooit met een vriendin heel lang gezocht naar de Nederlandse ondertiteling bij een film.. Hij sprong van Off naar English naar German naar Dutch en zo rond.. Wist ik veel dat Dutch niet 'Duits' was maar Nederlands :+

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:57

ik gooi alles gewoon in 1 vakje, terwijl we er 3 hebben.. je begrijpt dat mijn moeder liever zelf de was doet :+

_Susan94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:21

Ik doe nu al 3 jaar de was zelf en heb ook nog steeds geen idee waar alle vakjes voor zijn :')

En nog enkele dommigheidjes dankzij de eerste paar pagina's.. Ook ik dacht dat Hoek van Holland in de kop van Noord-Holland lag.. Ook al woon ik nu al enige tijd in Noord-Holland :')

Nog zo'n lekkere.. Ik kwam er een paar maanden geleden pas achter: para-sol (tegen zon) en para-plu (tegen regen) Nooit bij de letterlijke betekenis stil gestaan :+

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:26

_Susan94 schreef:
Ik zat een paar maanden terug Once Upon A Time te kijken waarin Cruella de Vil voorkwam. Toen ze inzoomden op het kenteken van haar auto 'De Vil' kwam het pas binnen dat het dus 'Devil' is :')

En als kind heb ik ooit met een vriendin heel lang gezocht naar de Nederlandse ondertiteling bij een film.. Hij sprong van Off naar English naar German naar Dutch en zo rond.. Wist ik veel dat Dutch niet 'Duits' was maar Nederlands :+

Pssssst. Cruella? Cruel? Cruel Devil? :+

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:42

_Susan94 schreef:
Nog zo'n lekkere.. Ik kwam er een paar maanden geleden pas achter: para-sol (tegen zon) en para-plu (tegen regen) Nooit bij de letterlijke betekenis stil gestaan :+

:)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:44

Vandaar ook dat een windscherm in het Frans een paravent is. Para-vent -> tegen wind.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:50

Para plu sol vent.

Hoorde je hem vallen? Jeetje

_Susan94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:52

xMyrth schreef:
_Susan94 schreef:

Pssssst. Cruella? Cruel? Cruel Devil? :+

Daar kwam ik dus ook net achter bij het lezen van dit topic :')

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:20

Had gister ineens een blond ''ach zo'' momentje bij de kassa van de appie hein.
Koopzegels, nooit de link gelegd tussen koop en zegels, dat je voor die zegels moet betalen.
Altijd gedacht dat je die zegels kreeg omdat je er wat kocht... :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:22

Hahaha! Ook nooit op je bon gekeken?
De gratis zegels krijg je vaak pas na het betalen aangeboden ;)