Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
risje schreef:Was gisteravond duidelijk gevalletje van frustratie van iemand, naja meerderen. En dat op zondagavond na 20.00. Had twee uur vertraging door dit alles bij elkaar.....
risje schreef:Heb idd ook geen kaartjes gehad, nog nooit ook en al jaren en jaren een abbonement. Mijn ouders wel, die krijgen ze steeds, dus krijg ze dan van hen.
Maar on topic, ergernissen in het OV.......
Vertraging ok, vervelend kan gebeuren, maar nóg lastiger vindt ik de hyper ongeduldige mensen die niet willen wachten, Luidkeels staan te klagen, wanneer de trein bijna op station is en gangpad afgeladen volstaat met mensen die wachten om uit te stappen tóch vragen of ze aub voor mogen want ze hebben haast om de overstap te halen (kijk om je heen, hebben er meer;-)), en bij de overstap vervolgens enorm gaan dringen en duwen en roepen doorlopen terwijl zelfs het gangpad en halletje al afgeladen volstaan en er overduidelijk eigenlijk niemand meer de trein in kan. Tsja..........zucht........
Was gisteravond duidelijk gevalletje van frustratie van iemand, naja meerderen. En dat op zondagavond na 20.00. Had twee uur vertraging door dit alles bij elkaar.....
Foaly schreef:risje schreef:Was gisteravond duidelijk gevalletje van frustratie van iemand, naja meerderen. En dat op zondagavond na 20.00. Had twee uur vertraging door dit alles bij elkaar.....
Gisteravond was echt drama tussen zwolle en utrecht... Heb er anderhalf uur over gedaan om van Zwolle naar Amersfoort te komen. Moest omreizen via Deventer, nou, ik heb nog nooit zoveel mensen op station Deventer gezien
goldenarrow schreef:Over het algemeen vervloek ik het OV. Mijn grootste ergernis zijn andere mensenMensen die te vroeg instappen (meestal heb ik er geen boodschap aan en loop ik stoïcijns door, maar soms zeg ik er ook wat van. Heb een keer in een bus gehad dat niet 1 iemand, maar iedereen die stond te wachten zich die bus inwierp. Toen heb ik er wat van gezegd), huilende kinderen, mensen die je verdrukken. Maar ook onaardige buschauffeurs. Tuurlijk kan je wel eens je dag niet hebben, maar je kan wel even hoi terugzeggen als ik je begroet. 1 keer spande echt de kroon. Het was tijdens de Nijmeegse Vierdaagse, dus de bus reed anders. Op de heenweg waren we ook met lijn 6 gekomen, ondanks dat hij eigenlijk niet op die route reed en op de terugweg stond lijn 6 er weer, dus wij dachten 'mooi, die kunnen we ook nemen'. Voor de zekerheid nog maar wel aan zo'n info-mannetje gevraagd, maar ja, we konden lijn 6 nemen.
Prima, wij stappen in en drukken als we eruit moeten op de stop-knop. Maar de chauffeur rijdt gewoon door. Dus ik roep dat we er graag uitwillen. Geen reactie. Ik roep nog een keer, wat harder dit keer, maar nog steeds geen reactie. Inmiddels loopt mijn reisgenoot naar voren om te vragen of we eruit mogen en om me heen hoor ik al mensen mompelen met de vraag of de chauffeur doof is. Inmiddels wordt voorin de bus mijn reisgenoot vakkundig genegeerd. Dus ik loop ook naar voren, inmiddels flink pissig en zeg dat we eruit willen, want we hadden gedrukt. Nog steeds geen reactie. Ik herhaal het nog een keer wat dwingender en wat zegt ze? "Ik hoor daar niet te stoppen. En anders kan ik overal wel gaan stoppen."Volgens mij had deze chauffeur het concept van een bus niet helemaal begrepen. Daar lijkt het me namelijk vrij logisch dat je bij de haltes stopt als mensen eruit willen
Maargoed, ik boos natuurlijk. Maar eerst uitleggen dat de info-medewerker had gezegd dat ze daar wel zou stoppen en dat haar collega ons met dezelfde lijnbus daar had opgehaald. Maar dat was niet haar probleem. Nou, toen was ik me toch een partij boos. Heb gezegd dat ik me een partij van een klacht in zou dienen, dat klantvriendelijkheid ver te zoeken was, etc.
Niet veel later stond ze stil voor een stoplicht dus ik vroeg of ze ons er daar snel uit wilde laten want ze stond toch stil. Nog steeds geen reactie. Even later stond ze weer (een hele tijd) stil om een andere bus voor te laten. Dus wij weer dat ze ons uit die bus moest laten. Volgens mij had ze toen genoeg van ons gezeik want ze liet ons er daar uit, maar echt waar, ik heb nog nooit zo'n onvriendelijke buschauffeur meegemaakt. Dit viel niet eens meer onder je dag niet hebben, maar gewoon onder onbeschoft gedrag. Ik heb uiteraard een klacht ingediend en hoewel ik normaal altijd netjes een reactie krijg heb ik hier nooit meer wat van gehoord. Wel jammer, want had graag gehoord hoe de busmaatschappij hier tegenaan zou kijken.
Maar om ook nog wat positiefs te zeggen:
Ze zijn nu ook bezig met werkzaamheden tussen Nijmegen en Arnhem. Heel handig, not. En ik had natuurlijk ook niet gekeken, want dat is altijd alleen maar in de weekenden. Dus woensdag was ik een uur te laat. Maar ik moet zeggen dat de NS dat echt heel netjes had opgelost met de bussen. Er ging iedere 5 minuten wel een bus weg en ondanks dat het zo druk was, was er een goede doorloop. Donderdag was ik uit voorzorg wat eerder vertrokken, maar ik had geen vertraging, hooguit een paar minuten.
En ik heb inderdaad ook eens conducteurs gehad van wie ik mocht plaatsnemen in de eerste klas. Maar daar had ik wel spijt van toen ik daar ging zitten, want het was zo'n nieuwe trein dus die banken waren nog knoerthard
goldenarrow schreef:Dat heb ik al eens gedaan. Zal het bericht even quotengoldenarrow schreef:Over het algemeen vervloek ik het OV. Mijn grootste ergernis zijn andere mensenMensen die te vroeg instappen (meestal heb ik er geen boodschap aan en loop ik stoïcijns door, maar soms zeg ik er ook wat van. Heb een keer in een bus gehad dat niet 1 iemand, maar iedereen die stond te wachten zich die bus inwierp. Toen heb ik er wat van gezegd), huilende kinderen, mensen die je verdrukken. Maar ook onaardige buschauffeurs. Tuurlijk kan je wel eens je dag niet hebben, maar je kan wel even hoi terugzeggen als ik je begroet. 1 keer spande echt de kroon. Het was tijdens de Nijmeegse Vierdaagse, dus de bus reed anders. Op de heenweg waren we ook met lijn 6 gekomen, ondanks dat hij eigenlijk niet op die route reed en op de terugweg stond lijn 6 er weer, dus wij dachten 'mooi, die kunnen we ook nemen'. Voor de zekerheid nog maar wel aan zo'n info-mannetje gevraagd, maar ja, we konden lijn 6 nemen.
Prima, wij stappen in en drukken als we eruit moeten op de stop-knop. Maar de chauffeur rijdt gewoon door. Dus ik roep dat we er graag uitwillen. Geen reactie. Ik roep nog een keer, wat harder dit keer, maar nog steeds geen reactie. Inmiddels loopt mijn reisgenoot naar voren om te vragen of we eruit mogen en om me heen hoor ik al mensen mompelen met de vraag of de chauffeur doof is. Inmiddels wordt voorin de bus mijn reisgenoot vakkundig genegeerd. Dus ik loop ook naar voren, inmiddels flink pissig en zeg dat we eruit willen, want we hadden gedrukt. Nog steeds geen reactie. Ik herhaal het nog een keer wat dwingender en wat zegt ze? "Ik hoor daar niet te stoppen. En anders kan ik overal wel gaan stoppen."Volgens mij had deze chauffeur het concept van een bus niet helemaal begrepen. Daar lijkt het me namelijk vrij logisch dat je bij de haltes stopt als mensen eruit willen
Maargoed, ik boos natuurlijk. Maar eerst uitleggen dat de info-medewerker had gezegd dat ze daar wel zou stoppen en dat haar collega ons met dezelfde lijnbus daar had opgehaald. Maar dat was niet haar probleem. Nou, toen was ik me toch een partij boos. Heb gezegd dat ik me een partij van een klacht in zou dienen, dat klantvriendelijkheid ver te zoeken was, etc.
Niet veel later stond ze stil voor een stoplicht dus ik vroeg of ze ons er daar snel uit wilde laten want ze stond toch stil. Nog steeds geen reactie. Even later stond ze weer (een hele tijd) stil om een andere bus voor te laten. Dus wij weer dat ze ons uit die bus moest laten. Volgens mij had ze toen genoeg van ons gezeik want ze liet ons er daar uit, maar echt waar, ik heb nog nooit zo'n onvriendelijke buschauffeur meegemaakt. Dit viel niet eens meer onder je dag niet hebben, maar gewoon onder onbeschoft gedrag. Ik heb uiteraard een klacht ingediend en hoewel ik normaal altijd netjes een reactie krijg heb ik hier nooit meer wat van gehoord. Wel jammer, want had graag gehoord hoe de busmaatschappij hier tegenaan zou kijken.
Maar om ook nog wat positiefs te zeggen:
Ze zijn nu ook bezig met werkzaamheden tussen Nijmegen en Arnhem. Heel handig, not. En ik had natuurlijk ook niet gekeken, want dat is altijd alleen maar in de weekenden. Dus woensdag was ik een uur te laat. Maar ik moet zeggen dat de NS dat echt heel netjes had opgelost met de bussen. Er ging iedere 5 minuten wel een bus weg en ondanks dat het zo druk was, was er een goede doorloop. Donderdag was ik uit voorzorg wat eerder vertrokken, maar ik had geen vertraging, hooguit een paar minuten.
En ik heb inderdaad ook eens conducteurs gehad van wie ik mocht plaatsnemen in de eerste klas. Maar daar had ik wel spijt van toen ik daar ging zitten, want het was zo'n nieuwe trein dus die banken waren nog knoerthard
Overigens ben ik begonnen met de maatschappij bellen toen ik al naast dr stond. Maar daar duurde het te lang en konden we de bus al uit, vandaar dat ik uiteindelijk schriftelijk een klacht had ingediend.