Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:22

Er is inderdaad een actie. Mensen met een NS abonnement hebben 2 gratis overgangskaartjes thuis gekregen.

Szan

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:23

:oo Die heb ik helemaal niet gehad, potverdorie.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:30

Kijk dat verklaart een hoop. Thanks Inoterry :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:54

Inoterry schreef:
Er is inderdaad een actie. Mensen met een NS abonnement hebben 2 gratis overgangskaartjes thuis gekregen.

Die worden random verstuurd ;)
Mijn vriend heeft geen abbo en heeft hem wel gekregen. Ik heb wel een abbo en heb niks gekregen..

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:25

Foaly schreef:
Weet iemand waarom het zo stampesdruk is in de eerste klas dit weekend? Normaal is het er altijd heerlijk rustig, maar gister en vandaag was er amper plek := heeft de NS een actie oid?

Jaa! Gratis upgrade naar eersteklaskaartjes gratis bij de post.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:25

Wauw! Mijn reactie is een tikkeltje laat :')

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:54

Heb idd ook geen kaartjes gehad, nog nooit ook en al jaren en jaren een abbonement. Mijn ouders wel, die krijgen ze steeds, dus krijg ze dan van hen.

Maar on topic, ergernissen in het OV.......

Vertraging ok, vervelend kan gebeuren, maar nóg lastiger vindt ik de hyper ongeduldige mensen die niet willen wachten, Luidkeels staan te klagen, wanneer de trein bijna op station is en gangpad afgeladen volstaat met mensen die wachten om uit te stappen tóch vragen of ze aub voor mogen want ze hebben haast om de overstap te halen (kijk om je heen, hebben er meer;-)), en bij de overstap vervolgens enorm gaan dringen en duwen en roepen doorlopen terwijl zelfs het gangpad en halletje al afgeladen volstaan en er overduidelijk eigenlijk niemand meer de trein in kan. Tsja..........zucht........

Was gisteravond duidelijk gevalletje van frustratie van iemand, naja meerderen. En dat op zondagavond na 20.00. Had twee uur vertraging door dit alles bij elkaar.....

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:43

Ooh ikheb ook geen kaartjes gekregen wel abonnement :(

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:06

Ik heb wel abonnement en ook kaartjes maar ze worden niet persoonlijk gestuurd. Dus ik denk random.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:14

risje schreef:
Was gisteravond duidelijk gevalletje van frustratie van iemand, naja meerderen. En dat op zondagavond na 20.00. Had twee uur vertraging door dit alles bij elkaar.....

Gisteravond was echt drama tussen zwolle en utrecht... Heb er anderhalf uur over gedaan om van Zwolle naar Amersfoort te komen. Moest omreizen via Deventer, nou, ik heb nog nooit zoveel mensen op station Deventer gezien :=

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:29

risje schreef:
Heb idd ook geen kaartjes gehad, nog nooit ook en al jaren en jaren een abbonement. Mijn ouders wel, die krijgen ze steeds, dus krijg ze dan van hen.

Maar on topic, ergernissen in het OV.......

Vertraging ok, vervelend kan gebeuren, maar nóg lastiger vindt ik de hyper ongeduldige mensen die niet willen wachten, Luidkeels staan te klagen, wanneer de trein bijna op station is en gangpad afgeladen volstaat met mensen die wachten om uit te stappen tóch vragen of ze aub voor mogen want ze hebben haast om de overstap te halen (kijk om je heen, hebben er meer;-)), en bij de overstap vervolgens enorm gaan dringen en duwen en roepen doorlopen terwijl zelfs het gangpad en halletje al afgeladen volstaan en er overduidelijk eigenlijk niemand meer de trein in kan. Tsja..........zucht........

Haha...dat had ik in het vliegtuig :). Vlak voor de landing vroeg een man of hij wel op mijn plek mocht zitten (gangpad) want hij had 2 minuten om zijn bus te halen (geen idee hoe hij dat bedacht had want we kwamen een kwartier voor geplande aankomsttijd aan maar goed).

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:47

Foaly schreef:
risje schreef:

Gisteravond was echt drama tussen zwolle en utrecht... Heb er anderhalf uur over gedaan om van Zwolle naar Amersfoort te komen. Moest omreizen via Deventer, nou, ik heb nog nooit zoveel mensen op station Deventer gezien :=

Was voorbij amersfoort schothorst iemand voor de trein gesprongen, daarom moest je via deventer. Maar idd dat was buiten de werkzaamheden om echt een drama daar!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:59

Klopt, werd inderdaad omgeroepen dat er een aanrijding met een persoon was geweest. Maar dat, gecombineerd met de werkzaamheden, een dier op het spoor bij Almelo (:+) en het feit dat Lowlands die dag was afgelopen en die mensen ook allemaal weer terug naar huis wilden... de chaos was compleet :=

Aan de andere kant, de Kiosk op Deventer heeft volgens mij nog nooit zulke goede zaken gedaan op één avond _O-

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:01

Dat ik bijna in staat ben de bus uit te stappen zo warm is ie al ;(

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 06:58

Wauw het kan gebeuren dat je wat luchtig bent maar wat er nu voorbij komt drijven, dat kan niet anders dan pure verrotting zijn. :r
Lang leve de Rituals handcrème. :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:40

Nieuwe irritatie, een asosicale buschauffeur.... Ga er ook bij Connexxion kocht over indienen.. Hij riep iets onverstaanbaarheid om, waarna een meisje om verduidelijking kwam vragen of ze in goede bis zat.. Waarop meneer de buschauffeur zei "op zulke domme vragen ga ik niet eens antwoord geven.. Kan je niet kijken ofzo?"... Waarop een andere vrouw op een komische toon zei "kan het niet vriendelijker het is zon mooi weer".. Maar die vrouw mocht oprotten en hij zal der wel op de snelweg der uitzetten en dat ze der bek moest houden... :n

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:46

Ik had connexion gebeld en een klacht ingediend, terwijl ik naast hem sta zodat hij het goed kan horen :=

Ik bedenk me net, dat heb ik al eens gedaan...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:47

goldenarrow schreef:
Ik had connexion gebeld en een klacht ingediend, terwijl ik naast hem sta zodat hij het goed kan horen :=

Ik was erg bang dat het verder zou escaleren :=

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:49

Wat wil ie doen? Letterlijk de bus stilzetten en je hardhandig de bus uitwerken? Dan bel ik namelijk de politie.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:53

goldenarrow schreef:

Vertel!!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:01

Dat heb ik al eens gedaan. Zal het bericht even quoten :)

goldenarrow schreef:
Over het algemeen vervloek ik het OV. Mijn grootste ergernis zijn andere mensen :)) Mensen die te vroeg instappen (meestal heb ik er geen boodschap aan en loop ik stoïcijns door, maar soms zeg ik er ook wat van. Heb een keer in een bus gehad dat niet 1 iemand, maar iedereen die stond te wachten zich die bus inwierp. Toen heb ik er wat van gezegd), huilende kinderen, mensen die je verdrukken. Maar ook onaardige buschauffeurs. Tuurlijk kan je wel eens je dag niet hebben, maar je kan wel even hoi terugzeggen als ik je begroet. 1 keer spande echt de kroon. Het was tijdens de Nijmeegse Vierdaagse, dus de bus reed anders. Op de heenweg waren we ook met lijn 6 gekomen, ondanks dat hij eigenlijk niet op die route reed en op de terugweg stond lijn 6 er weer, dus wij dachten 'mooi, die kunnen we ook nemen'. Voor de zekerheid nog maar wel aan zo'n info-mannetje gevraagd, maar ja, we konden lijn 6 nemen.
Prima, wij stappen in en drukken als we eruit moeten op de stop-knop. Maar de chauffeur rijdt gewoon door. Dus ik roep dat we er graag uitwillen. Geen reactie. Ik roep nog een keer, wat harder dit keer, maar nog steeds geen reactie. Inmiddels loopt mijn reisgenoot naar voren om te vragen of we eruit mogen en om me heen hoor ik al mensen mompelen met de vraag of de chauffeur doof is. Inmiddels wordt voorin de bus mijn reisgenoot vakkundig genegeerd. Dus ik loop ook naar voren, inmiddels flink pissig en zeg dat we eruit willen, want we hadden gedrukt. Nog steeds geen reactie. Ik herhaal het nog een keer wat dwingender en wat zegt ze? "Ik hoor daar niet te stoppen. En anders kan ik overal wel gaan stoppen." 8)7 Volgens mij had deze chauffeur het concept van een bus niet helemaal begrepen. Daar lijkt het me namelijk vrij logisch dat je bij de haltes stopt als mensen eruit willen :=
Maargoed, ik boos natuurlijk. Maar eerst uitleggen dat de info-medewerker had gezegd dat ze daar wel zou stoppen en dat haar collega ons met dezelfde lijnbus daar had opgehaald. Maar dat was niet haar probleem. Nou, toen was ik me toch een partij boos. Heb gezegd dat ik me een partij van een klacht in zou dienen, dat klantvriendelijkheid ver te zoeken was, etc.
Niet veel later stond ze stil voor een stoplicht dus ik vroeg of ze ons er daar snel uit wilde laten want ze stond toch stil. Nog steeds geen reactie. Even later stond ze weer (een hele tijd) stil om een andere bus voor te laten. Dus wij weer dat ze ons uit die bus moest laten. Volgens mij had ze toen genoeg van ons gezeik want ze liet ons er daar uit, maar echt waar, ik heb nog nooit zo'n onvriendelijke buschauffeur meegemaakt. Dit viel niet eens meer onder je dag niet hebben, maar gewoon onder onbeschoft gedrag. Ik heb uiteraard een klacht ingediend en hoewel ik normaal altijd netjes een reactie krijg heb ik hier nooit meer wat van gehoord. Wel jammer, want had graag gehoord hoe de busmaatschappij hier tegenaan zou kijken.

Maar om ook nog wat positiefs te zeggen:
Ze zijn nu ook bezig met werkzaamheden tussen Nijmegen en Arnhem. Heel handig, not. En ik had natuurlijk ook niet gekeken, want dat is altijd alleen maar in de weekenden. Dus woensdag was ik een uur te laat. Maar ik moet zeggen dat de NS dat echt heel netjes had opgelost met de bussen. Er ging iedere 5 minuten wel een bus weg en ondanks dat het zo druk was, was er een goede doorloop. Donderdag was ik uit voorzorg wat eerder vertrokken, maar ik had geen vertraging, hooguit een paar minuten.

En ik heb inderdaad ook eens conducteurs gehad van wie ik mocht plaatsnemen in de eerste klas. Maar daar had ik wel spijt van toen ik daar ging zitten, want het was zo'n nieuwe trein dus die banken waren nog knoerthard :))

Overigens ben ik begonnen met de maatschappij bellen toen ik al naast dr stond. Maar daar duurde het te lang en konden we de bus al uit, vandaar dat ik uiteindelijk schriftelijk een klacht had ingediend.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:05

goldenarrow schreef:
Dat heb ik al eens gedaan. Zal het bericht even quoten :)

goldenarrow schreef:
Over het algemeen vervloek ik het OV. Mijn grootste ergernis zijn andere mensen :)) Mensen die te vroeg instappen (meestal heb ik er geen boodschap aan en loop ik stoïcijns door, maar soms zeg ik er ook wat van. Heb een keer in een bus gehad dat niet 1 iemand, maar iedereen die stond te wachten zich die bus inwierp. Toen heb ik er wat van gezegd), huilende kinderen, mensen die je verdrukken. Maar ook onaardige buschauffeurs. Tuurlijk kan je wel eens je dag niet hebben, maar je kan wel even hoi terugzeggen als ik je begroet. 1 keer spande echt de kroon. Het was tijdens de Nijmeegse Vierdaagse, dus de bus reed anders. Op de heenweg waren we ook met lijn 6 gekomen, ondanks dat hij eigenlijk niet op die route reed en op de terugweg stond lijn 6 er weer, dus wij dachten 'mooi, die kunnen we ook nemen'. Voor de zekerheid nog maar wel aan zo'n info-mannetje gevraagd, maar ja, we konden lijn 6 nemen.
Prima, wij stappen in en drukken als we eruit moeten op de stop-knop. Maar de chauffeur rijdt gewoon door. Dus ik roep dat we er graag uitwillen. Geen reactie. Ik roep nog een keer, wat harder dit keer, maar nog steeds geen reactie. Inmiddels loopt mijn reisgenoot naar voren om te vragen of we eruit mogen en om me heen hoor ik al mensen mompelen met de vraag of de chauffeur doof is. Inmiddels wordt voorin de bus mijn reisgenoot vakkundig genegeerd. Dus ik loop ook naar voren, inmiddels flink pissig en zeg dat we eruit willen, want we hadden gedrukt. Nog steeds geen reactie. Ik herhaal het nog een keer wat dwingender en wat zegt ze? "Ik hoor daar niet te stoppen. En anders kan ik overal wel gaan stoppen." 8)7 Volgens mij had deze chauffeur het concept van een bus niet helemaal begrepen. Daar lijkt het me namelijk vrij logisch dat je bij de haltes stopt als mensen eruit willen :=
Maargoed, ik boos natuurlijk. Maar eerst uitleggen dat de info-medewerker had gezegd dat ze daar wel zou stoppen en dat haar collega ons met dezelfde lijnbus daar had opgehaald. Maar dat was niet haar probleem. Nou, toen was ik me toch een partij boos. Heb gezegd dat ik me een partij van een klacht in zou dienen, dat klantvriendelijkheid ver te zoeken was, etc.
Niet veel later stond ze stil voor een stoplicht dus ik vroeg of ze ons er daar snel uit wilde laten want ze stond toch stil. Nog steeds geen reactie. Even later stond ze weer (een hele tijd) stil om een andere bus voor te laten. Dus wij weer dat ze ons uit die bus moest laten. Volgens mij had ze toen genoeg van ons gezeik want ze liet ons er daar uit, maar echt waar, ik heb nog nooit zo'n onvriendelijke buschauffeur meegemaakt. Dit viel niet eens meer onder je dag niet hebben, maar gewoon onder onbeschoft gedrag. Ik heb uiteraard een klacht ingediend en hoewel ik normaal altijd netjes een reactie krijg heb ik hier nooit meer wat van gehoord. Wel jammer, want had graag gehoord hoe de busmaatschappij hier tegenaan zou kijken.

Maar om ook nog wat positiefs te zeggen:
Ze zijn nu ook bezig met werkzaamheden tussen Nijmegen en Arnhem. Heel handig, not. En ik had natuurlijk ook niet gekeken, want dat is altijd alleen maar in de weekenden. Dus woensdag was ik een uur te laat. Maar ik moet zeggen dat de NS dat echt heel netjes had opgelost met de bussen. Er ging iedere 5 minuten wel een bus weg en ondanks dat het zo druk was, was er een goede doorloop. Donderdag was ik uit voorzorg wat eerder vertrokken, maar ik had geen vertraging, hooguit een paar minuten.

En ik heb inderdaad ook eens conducteurs gehad van wie ik mocht plaatsnemen in de eerste klas. Maar daar had ik wel spijt van toen ik daar ging zitten, want het was zo'n nieuwe trein dus die banken waren nog knoerthard :))

Overigens ben ik begonnen met de maatschappij bellen toen ik al naast dr stond. Maar daar duurde het te lang en konden we de bus al uit, vandaar dat ik uiteindelijk schriftelijk een klacht had ingediend.

Dan had ik hem zelfs al gelezen. Ik had alleen niet door dat je die klacht ook daadwerkelijk in de bus al was gaan indienen.

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:06

Ik was vandaag wél blij met openbaar vervoer heerlijk airco aan alleen als je dan uit de bus moet is het een warme klap in je gezicht

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:54

Heb een tijdje niet meer met de trein gereisd. Ik was even vergeten hoeveel mensen er ook weer in de weg liepen, zeker als je veel bagage bij hebt..

Net ook, ging er een groepje meisjes direct voor een roltrap stilstaan, terwijl ze net uit de trein kwamen en met hun nog zo'n 100 anderen := En dit was pas bij mijn eerste overstap, nog 2 te gaan :\

juliar99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 16:20

Dat je gewoon maar 1 op de 10 x wordt gecontroleerd.. Tegenwoordig is het bijna goedkoper om altijd zwart te reizen en die ene x de boete te betalen in plaats van altijd een kaartje te kopen.. Super irritant

Ook heel irritant is dat als je in de stilte coupe zit en er twee dames rond de 60 hele gesprekken hebben en een meisje van 25 ofzo zegt er wat van, en dat ze dan een volle laag krijgt van die twee dames..

Dat wanneer de trein erg vol is en je moet staan bij de uitgang van de trein.. Ik betaal net zoveel als de mensen die zitten dus verwacht ik dat ns enzo gewoon groenige plekken heeft..