Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:11

Bankrekening moet zwijgen. :P

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:13

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:41

O wat staan er leuke setjes op de boktmarkt, ik zou er bijna weer een paard voor kopen :+

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:07

Varekaj schreef:
Omdat er best animo was voor mijn zadel maar de eerste geïnteresseerde dus een pas-sessie heeft gevraagd heb ik 'm ff op gereserveerd gezet, maar wel met de datum erbij tot wanneer. Meisje biedt ook de VP, dus ga ik écht niet moeilijk over doen om dat ding 2 weekjes vast te houden. Ken haar ook, ze heeft nog al bij me gekocht en da's altijd prima gegaan, erg netjes en vlot. Voor een "vaste" klant lever je wat service vind ik. (al probeer ik dat voor elke koper te doen).

Nou krijg ik vanmiddag telefoon, net voor mijn les op school weer begint. Iemand voor m'n zadel...

"Hallo madam, ik bel voor da zadel van u"
"Goeiemiddag, wat wil u nog weten?"
"uw adres, ik kom het zadel + toebehoren nu ophalen voor €100".

Zadel staat te koop voor €400, zonder toebehoren en gereserveerd :Y)

"Mag ik u er op wijzen dat het zadel momenteel gereserveerd is voor iemand die wil passen, en dat de vraagprijs €400 is, zonder toebehoren? Ik kan dus helaas niet met uw bod akkoord gaan".
"Madammake, zegt uw adres en ik kom het binnen 15min ophalen voor €120".
"Het zadel is NIET te koop voor €120, de vraagprijs is €400 en ik ben momenteel niet thuis"
"Aje nie wil verkopen houdt dan uwe brol van internet af" en toen heeft ie ingehaakt :')

Op zich opmerkelijk dat zo ten eerste al zo grofweg 1/4 van de VP bied en dan nog helemaal op zo'n manier... Maar kan er wel om lachen.
Tot nu toe van alle geïnteresseerden wel bericht gehad dat ze blij zijn hoe ik werk (dus met wachtlijst in volgorde van aanmelden), dat maakt het wel goed :)

Uwe brol ahhaahha :') zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.
Wat een sukkel die jou belde.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:19

Pff, ik ben weer lekker genaaid via mp.

Ik wilde een dagkaart voor de ns kopen, maar moest er eentje hebben die tot 15 juni geldig is. Nou had ik het nog helemaal extra nagevraagd, ik heb zelf nog extra om een foto gevraagd en gehad, en inderdaad op het kaartje stond geldig tot 15 juni.

Komt hij vandaag in de post en is hij tot 23 maart.. -O-
Dus ik had terug gemaild of het misschien een foutje was, en dat ik er niet heel blij mee was, en best teleurgesteld. Kreeg ik me toch de wind van voren terug. Hoe ik het in godsnaam in m;n botte kop haal om hem voor oplichter uit te maken (heb dat woord nooit in mijn mond gehad, heb alleen gevraagd of het misschien per ongeluk fout ging), en hij was niet verkeerd en ik kon het uitzoeken. Ik had echt zoiets van oke... -O- Ik vroeg het gewoon netjes want het kon natuurlijk per ongeluk gegaan zijn..

Ik heb hem pas na 23 maart nodig dus heb er geen hol aan nu, en het was wel geld wat ik achtergehouden heb om nog een aantal dingetjes te kopen ivm geen baantje meer zit ik even krap (student). Treintkaartje had ik gewoon hard nodig om een leuk dagje weg te gaan , en zo was het nog leuk te doen. Maar nu kan ik er naar fluiten.

Heel erg jammer dat mensen op deze manier hun geld van mensen proberen te verdienen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:23

XxJustinexX schreef:
Pff, ik ben weer lekker genaaid via mp.

Ik wilde een dagkaart voor de ns kopen, maar moest er eentje hebben die tot 15 juni geldig is. Nou had ik het nog helemaal extra nagevraagd, ik heb zelf nog extra om een foto gevraagd en gehad, en inderdaad op het kaartje stond geldig tot 15 juni.

Komt hij vandaag in de post en is hij tot 23 maart.. -O-
Dus ik had terug gemaild of het misschien een foutje was, en dat ik er niet heel blij mee was, en best teleurgesteld. Kreeg ik me toch de wind van voren terug. Hoe ik het in godsnaam in m;n botte kop haal om hem voor oplichter uit te maken (heb dat woord nooit in mijn mond gehad, heb alleen gevraagd of het misschien per ongeluk fout ging), en hij was niet verkeerd en ik kon het uitzoeken. Ik had echt zoiets van oke... -O- Ik vroeg het gewoon netjes want het kon natuurlijk per ongeluk gegaan zijn..

Ik heb hem pas na 23 maart nodig dus heb er geen hol aan nu, en het was wel geld wat ik achtergehouden heb om nog een aantal dingetjes te kopen ivm geen baantje meer zit ik even krap (student). Treintkaartje had ik gewoon hard nodig om een leuk dagje weg te gaan , en zo was het nog leuk te doen. Maar nu kan ik er naar fluiten.

Heel erg jammer dat mensen op deze manier hun geld van mensen proberen te verdienen :(

Als je de mailtjes nog hebt kan je marktplaats inlichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 01:33

Loveskary: was in lekker sappig vlaams dialect, vond dat dat niet mocht ontbreken :))

ik mag zadel testen van stalgenootje tot het mijne verkocht is! Vind ik zelf super service, dus weet weer hoe blij je daarmee iemand kan maken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 02:48

Pffffffffffff ik heb net weer een hele stapel boeken uitgezocht. Aan de ene kant is het leuk, aan de andere kant begin ik het zat te worden. Mijn kamer is een puinhoop, het is hier super vol en ik wil gewoon weer lekker rond kunnen lopen.

Denk dat ik dit nog 2 weken volhou en dat ik dan de rest als partij op marktplaats gooi...

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 09:57

net even geboden op een donkerblauwe rijbroek. maat 176. 10 euro was de vraagprijs, heb dat ook geboden, persoon zit al 8 jaar op marktplaats, en kan het ophalen, 1.5 km afstand. ik vind het best, hopelijk gaat de verkoper reageren :j

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 10:23

Als je de vp biedt. Waarom mail je dan niet gewoon?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:39

Tyrcanol schreef:
Als je de vp biedt. Waarom mail je dan niet gewoon?

Dat vraag ik me ook vaak af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:41

*zit op handen om de boekenhoop van vjesta niet door te spitten*

moet ff wachten met kopen, budget laat het niet toe :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:07

Er zijn ook verkopers die dat niet willen. Die hopen dat er zich nog meer bieders melden...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:40

Ik heb ook liever dat -wanneer ik het bieden toelaat- ze gewoon bieden. Ook al bieden ze dan de vraagprijs, wie weet is er dan iemand die het echt wilt hebben en er boven gaat zitten. Ik heb zo al een paar keer dingetjes verkocht voor een bedrag hoger dan de vraagprijs. :D
Als je gewoon mailt heb je dat niet, dan kan je enkel tegen een volgende geïnteresseerde mailen dat je al een bod van X euro hebt. Maar wie gelooft daar nu nog in? :P

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:41

Eindelijk zijn de Schleich paarden opgehaald! Mevrouw wilde niet binnen komen en drukte me snel het geld in de handen :') Ik heb nog nooit iets op laten halen, hebben jullie dit vaker?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:53

Riraito schreef:
Eindelijk zijn de Schleich paarden opgehaald! Mevrouw wilde niet binnen komen en drukte me snel het geld in de handen :') Ik heb nog nooit iets op laten halen, hebben jullie dit vaker?

Ik laat mensen nooit binnen. Handel alles af aan de deur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:13

Hier ook vaak in de gang idd, leg het ook klaar in de gang.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:14

Ben ik dan echt zo naïef? :o Ik laat mensen zelfs nog een kop koffie drinken als ik tijd heb. Dan vraag ik dat gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:18

Giolli schreef:
Ben ik dan echt zo naïef? :o Ik laat mensen zelfs nog een kop koffie drinken als ik tijd heb. Dan vraag ik dat gewoon.

Ik zou het alleen doen als mensen iets groters halen wat even goed bekeken moet worden maar ik hoef niet iedereen in huis te hebben, en ik heb honden.. Daar is ook niet iedereen van gecharmeerd haha.
Als ze even een boek of iets anders kleins op komen halen ga ik ze zeker geen koffie aanbieden, als ze het in de winkel gaan halen word er ook geen koffie aangeboden :+
Meestal is het van beide kanten even snel afhandelen, heb nog nooit iemand gehad die raar stond te kijken dat ik ze niet verder naar binnen uitnodigde.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:23

Ik bedoel inderdaad grote dingen. Mensen die mijn Wi ntec toen kwamen halen (300,- ) die zijn zeker een half uur gebleven. Ik ben een kletskaus. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:49

Toen ik mijn eettafel ging bekijken hebben we daar ook even wat gedronken, toen naar de loods gereden waar hij stond, en die jongen heeft de tafel ook nog gebracht +:)+ paste niet in de auto en hij had een bus.
Tafel heeft toen nog een half jaar op zolder gestaan want ik had nog niet eens een eigen huis haha.
Bij grote dingen vind ik het anders, dan bekijk je het toch even wat beter en dan is er in de gang niet zoveel ruimte

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:52

Ik wil ook goed van vertrouwen zijn, maar m'n vriend heeft toch liever dat we af te halen dingen bij de deur afhandelen. Je weet toch nooit wat je binnen haalt. Inderdaad met grote dingen niet.
Laatst was er hier iemand en daar stonden we nog even mee te praten. Hij was de week ervoor bij een vrouwtje geweest. die had dus gehad dat er twee gasten binnen kwamen om iets te bekijken. Het was niet wat ze zochten. Maar nadat ze weg waren was zowel mevrouw als haar man zijn telefoon weg -O-

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:53

Ik handel ook aan de deur hoor.
Soms zelfs nog beneden in de hal (flat).

Alleen met m'n zadel van de week heb ik d'r ff binnen gelaten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:56

Toch heb ik er heel veel moeite mee dat ik het doe..... Wij hebben zelf ook wel eens wat opgehaald. Werden gelijk binnen gevraagd en er werd nog koffie aangeboden ook <3 Het zou toch ook eigenlijk gewoon zo moeten kunnen?!?!?!?
Maar ook hier geldt weer, dat de 'slechten' het verkloten voor een ieder die het wel goed bedoeld ;(

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:59

Ja inderdaad. Het verschilt ook erg per persoon om eerlijk te zijn wie ik binnen laat. Ik heb voornamelijk lenzen gekocht en verkocht via mp, altijd bij andere binnen gegeweest en andere ook bij mij binnen gelaten. Met 1 zelfs nog tot behoorlijk laat zitten kletsen, de rest ging wel gelijk weer. Maarja met een lens is het toch iets wat je moet testen etc dus is een beetje gek om bij de deur af te handelen. Bij 1 lens kopen was ik heel blij dat mams mee was, het waren 2 mannen en toen ik later thuis was kreeg ik allemaal gekke sms'jes... Ook als iemand wat komt halen zorg ik altijd dat ik niet alleen thuis ben :)