Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:14

Ik post niet zo vaak iets maar deze zijn wel leuk om te plaatsen :)
Afbeelding

Afbeelding

Yasmijntje

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:22

Vooral de eerste foto vind ik mooi en sterk :)
De 2e vind ik wat minder.

Je hebt precies dezelfde kleur ogen als ik heb trouwens!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:14

Wat een prachtige dochter heb je Will65!
Die zou ik ook wel eens voor m'n lens willen hebben! :j :D

Je hoort altijd vrij slechte verhalen over de modellenbureau's die je via FB of enig ander social media benaderen. Maar zo zie je maar, het kan je zomaar gebeuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:17

Valerie van der Graaf is destijds via Hyves benaderd, nu is ze het gezicht van Passionata geloof ik. Was ook een bokker :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:36

Ik lees altijd mee, maar kom even binnenvallen... Ik ben weer in bezit van camera en ben nu opzoek naar modellen... Zijn er hier meiden die interesse hebben in een shoot? voorkeur omgeving amsterdam en almere..

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:37

Gianti schreef:
Ik lees altijd mee, maar kom even binnenvallen... Ik ben weer in bezit van camera en ben nu opzoek naar modellen... Zijn er hier meiden die interesse hebben in een shoot? voorkeur omgeving amsterdam en almere..

Zou wel leuk vinden maar almere en amsterdam liggen wel ver van arnhem af helaas

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:57

Dank je NatassJa, ze mag alleen opdrachten via haar modellenbureau aannemen. Via pm is dat wel op te vragen. Klinkt heel formeel maar is ook ter bescherming van zowel model als fotograaf.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 20:29

Wellicht handig aan te geven naar wat voor soort shoot je een beetje op zoek bent Gianti, dan kun je je wat meer toesplitsen.

Moet zeggen dat er meerdere modellenbureau’s via Instagram scouten. Er zitten inderdaad verscheidende rotte appels tussen (Vakfotografen Zwolle/Fotostudio Zwolle/nieuwe naam die ik even niet meer weet). Maar een aantal ‘grotere’ bureau’s doen dat ook nog wel eens :) Ik weet van een aantal fotografen dat ze ook via Instagram modellen zoeken en dat zijn ook niet de meest onbekende namen :D

Afbeelding

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:44

Is dat een foto door jou gemaakt, Thirsa? Complimenten dan!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 20:46

elkee schreef:
Is dat een foto door jou gemaakt, Thirsa? Complimenten dan!

Si (rechtsboven) :Y) Ik ben het niet zelf in ieder geval :P

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:57

Thirsa, ik zie altijd bij jouw foto's, als ik er met mijn pijltje overheen ga, "Copyright: Richard de Zoete Fotografie". Ik heb zo'n "app" die aangeeft wat de instellingen etc. zijn via Google Chrome.

Is dat niet iets wat je kunt veranderen? Kan me voorstellen dat als andere mensen dat zien en ze vinden je foto's tof, dat ze dan op die naam gaan Googelen.
En dat is niet echt de bedoeling denk ik :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 20:58

NatassJa schreef:
Thirsa, ik zie altijd bij jouw foto's, als ik er met mijn pijltje overheen ga, "Copyright: Richard de Zoete Fotografie". Ik heb zo'n "app" die aangeeft wat de instellingen etc. zijn via Google Chrome.

Is dat niet iets wat je kunt veranderen? Kan me voorstellen dat als andere mensen dat zien en ze vinden je foto's tof, dat ze dan op die naam gaan Googelen.

Dit klopt inderdaad. Lang verhaal kort; 2de hands camera, USB poort die niet correct werkt en oude instellingen die ik dus slecht eruit kan halen :')

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:18

Ik heb op instagram een berichtje gekregen van een meid die zegt modellenscout te zijn voor Elite/De Boekers/Viva mm.. Maar als ik haar natrek op internet krijg ik bijna geen zoekresultaten (alleen dat ze meid van 19 is en amateurfotografe). Ze heeft me uitgenodigd voor een castingdag bij haar thuis, maar ik zit te twijfelen, het is namelijk 2.5 uur weg.. Vraag me af of ze daadwerkelijk wel voor die bureaus scout. Hoe kan ik dit natrekken?

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:25

Bedankt iedereen!
Ik heb gisteren nog wat foto's binnen gekregen. Ben best wel tevreden aangezien dit de eerste keer was dat ik zo voor de camera stond.AfbeeldingAfbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:29

Pas op niet zomaar naar iemand z'n huis gaan uk ben ook in n nep modellen scout getrapt mar gelukkig nooit er heen gegaan erg leuk voor je maar pas op! :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 21:49

xLoki schreef:
Ik heb op instagram een berichtje gekregen van een meid die zegt modellenscout te zijn voor Elite/De Boekers/Viva mm.. Maar als ik haar natrek op internet krijg ik bijna geen zoekresultaten (alleen dat ze meid van 19 is en amateurfotografe). Ze heeft me uitgenodigd voor een castingdag bij haar thuis, maar ik zit te twijfelen, het is namelijk 2.5 uur weg.. Vraag me af of ze daadwerkelijk wel voor die bureaus scout. Hoe kan ik dit natrekken?

Kan je mij de naam eens via PB doen?

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:21

Courses schreef:
NatassJa schreef:

Dit klopt inderdaad. Lang verhaal kort; 2de hands camera, USB poort die niet correct werkt en oude instellingen die ik dus slecht eruit kan halen :')

Ah vandaar! Dacht al zoiets.

Ging er al vanuit dat je niet voor de lol een andere naam in je gegevens zet :') :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 22:26

Nee klopt. Heb helaas nog even niet zo snel een ‘betere’ manier gevonden het op te lossen. Zal er volgende keer eens naar kijken maar ik los nu alles ‘even’ op via een geheugenkaartje. Kan helaas ook geen stijlen inladen o.i.d best vervelend :+

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:11

Gewoon Elite zelf benaderen en navragen. Is groot bureau. Mijn dochter is echt via facebook benaderd en ik ben toen meegegaan. Wees voorzichtig er lopen inderdaad oplichters rond.
Prachtige foto courses!
Leuk Power1997!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:07

Mag ik me hier ook melden? :) Ik heb gisteren een account aangemaakt op MyModel. Al jaren lijkt het me stiekem heel tof om alternative model te worden, maar nooit echt actie ondernomen. Nu heb ik een reactie van ene Robby, hij doet een beetje urbex stijl wat me heel leuk lijkt dus hij had wel interesse. Hij vroeg om betere foto's dus die ga ik maandag maken. Nu spreek ik liever niet zomaar af met een man van 35 op een verlaten locatie ( :+ ) en hij heeft ook niet echt een uitgebreid portfolio dus ik heb wel om meer foto's/informatie van zijn kant gevraagd. Misschien kennen jullie hem: http://www.mymodel.nl/index.php?p=38&id=3411 ?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:24

Misschien zijn voor en achternaam googlelen? In combi met fotografie? Mij zegt de naam zo niets.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 10:26

Ik vind MyModel sowieso altijd een beetje ... cheap overkomen. Als je nu al twijfelt -> niet doen.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:25

Ik zie bij hem maar 1 foto en weinig echte info. Ik zou het niet doen, je moet er zelf ook iets aan hebben.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:24

Achternaam heb ik dus niet :n Leek mij eerst nogal raar, maar ik zie het nu wel bij meer fotografen.
Het punt is een beetje dat ik echt 0 ervaring heb, niet heel lang en dun ben en niet 'zomaar model' maar alternative model wil worden. Ik was al lang blij dat überhaupt iemand reageerde :+ Ik wacht nog wel zijn reactie af, maar als hij niet meer informatie heeft dan dit, ga ik het (jammer genoeg) toch maar niet doen.
Edit: Ik vind MyModel inderdaad niet de meest ideale site, maar ik dacht dat ik het op z'n minst kon proberen. Allereerst moet ik natuurlijk ervaring opdoen en foto's voor een portfolio krijgen, maar ik ben bezig met iets beters vinden om mezelf op te presenteren :)

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:44

Als je een achternaam hebt kan ik wel eens rondvragen, ik woon in hetzelfde dorp (nu mijn ouders dan), ken hier nog wel wat mensen die ook fotograferen namelijk. Maar als je twijfelt nooit doen iniedergeval.