Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:10

Ik heb gisteravond vrij laat (liep tegen tienen) nog een aantal artikelen op een Duitse marktplaats gezet, voor de staleigenaar van mijn oude stal. Daar ben ik nog regelmatig voor een bak koffie en ze willen de boel verkopen dus wordt er opgeruimd. Ik wist niet dat een breimachine zó populair is, en dat voor 160 euro!
Kreeg net een telefoontje van de staleigenaar dat er gisteravond iemand om 10 uur nog had gebeld, die wil dat ding hebben, gelijk geld overmaken en op laten halen door DHL. De advertentie stond er letterlijk nog geen 5 minuten op...

Keek ik net in mijn mailbox, 12 mailtjes voor die breimachine!! Mensen die het dan vandaag nog op willen halen vooral, er zit er maar 1 bij met wat vragen. Ik moet ze allemaal afzeggen, ze gaan voor de eerste die gisteravond al gebeld had. Op de één of andere manier heb ik het idee dat die 160 euro vaste prijs, een te lage prijs was... :D

En dat voor een oude breimachine... :')

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:29

Wij kregen gisteren een Email op een advertentie van een gans die we hebben staan: Als je in de buurt van a'dam bent mag je em komen brengen.

Ja dag :+

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:35

_lauraaa_ schreef:
Wij kregen gisteren een Email op een advertentie van een gans die we hebben staan: Als je in de buurt van a'dam bent mag je em komen brengen.

Ja dag :+

_O-

zo een had ik ook vandaag, als je in de buurt bent mag je hem wel brengen.
Nee kom maar halen haha

Heb deze week wel raak met de onzinbiedingen , mails zonder fatsoenlijke aanhef of naam erbij en dingen die verkocht zouden zijn en dan niets meer laten horen :Y) :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:37

Deze was ook inderdaad zonder aanhef. Alleen dat 1ne zinnetje. En zoals je ziet wonen wij nu niet echt in de buurt van a'dam. Is dik 2,5 uur rijden.... En dat voor die 15/20 euro die we vragen voor die gans. neee ben je nog meer benzine kwijt.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:41

_lauraaa_ schreef:
Deze was ook inderdaad zonder aanhef. Alleen dat 1ne zinnetje. En zoals je ziet wonen wij nu niet echt in de buurt van a'dam. Is dik 2,5 uur rijden.... En dat voor die 15/20 euro die we vragen voor die gans. neee ben je nog meer benzine kwijt.

Dan nog , al was het dichtbij ...
Het gaat ook vaak om de manier van vraagstelling die mensen soms eruit flappen hé haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:47

Nou, inderdaad.... een "goedemiddag, ik ben helemaal weg van uw gans en zou hem graag een goed thuis bieden maar heb helaas geen eigen vervoer, komt u wellicht wel eens in de buurt van Amsterdam? Met vriendelijke groet, X" klinkt al heel anders dan dat ene zinnetje :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:21

Tijdje niet meer zoveel op MP gedaan, maar nu opzoek naar een Cowboysbag..
Die krengen zijn 120 of 130 euro vaak, dus dan maar via Marktplaats :P
Deze mevrouw wil op het station afspreken, ipv bij haar thuis. Dus nu weten we niet (mn moeder gaat rijden haha :) ) of het te vertrouwen is. Ze vraagt er 80 euro voor, met een foto die iets overbelicht is (de kleuren zijn wat raar). Verder typt ABN en reageert vrij snel.

Wat zouden jullie doen? Want dit is wel lekker dichtbij en dan kunnen we de tas in ieder geval zien.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:33

Gewoon gaan kijken :j

Ze kan je toch niet bedotten als je het persoonlijk gaat afhalen ?
En nergens toe verplichten ook ... dus m.i. loop je weinig risico :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:52

Ja daar zit wat in, haha. :) Maar toch, waarom zou ze dat willen? Waarom niet gewoon bij haar thuis? Naja, eigenlijk heb je wel gelijk. :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:56

Misschien zit ze wel middenin een verbouwing of andere gigantische troep waarin ze geen vreemde mensen kan of wil ontvangen :)
Of misschien is ze wel bang om vreemde mensen binnen te laten en vindt ze dit veiliger ?

Is voor haar immers ook maar afwachten wie er tegenover haar staat straks ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:07

Anoniem schreef:
Ja daar zit wat in, haha. :) Maar toch, waarom zou ze dat willen? Waarom niet gewoon bij haar thuis? Naja, eigenlijk heb je wel gelijk. :D

Nare ervaring gehad met af halen? Weinig thuis waardoor station voor haar haalbaarder is? Misschien heeft ze ervaren dat haar adres bijzonder lastig te vinden is? Of heeft ze net als menig bokker uren verplicht thuis zitten wachten maar kwam er niemand?

Een station vind ik niks mis mee, lopen veel mensen, makkelijk bereikbaar e.d. Ook daar kun je de tijd nemen om het even goed te bekijken en er eventueel van af te zien.

Ik zou het gewoon doen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:09

Hallo,
Ik wil al heel lang een chihuahua maar ze zijn te duur daarom heb ik nog geen chihuahua, ik heb wel een kat en die leeft egt heel erg goed bij mij.
Weet u ook wat u wil vragen voor het hondje op de eerste en 2e foto?

Het is hetzelfde hondje op 6 foto's.. Verder mams en paps..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:12

Ooh... na zulke mailtjes zou ik nog geen knuffel aan te vertrouwen.. :=

Heb een bod gekregen op een artikel waar ik wel mee akkoord wil gaan, had al twee keer gemaild omdat ik twijfelde dat de mail via mijn telefoon aangekomen is. Tot op heden niks van gehoord. Erg jammer.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:26

ik spreek ook regelmatig af op het station als ik wat koop omdat ik met de trein kom en dan niet in de mogelijkheid om naar een huisadres te komen ;)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:47

Heb dit weekend echt al 3 keer gehad dat ik reageerde op een advertentie en 5 minuten later hadden ze de advertentie alweer verwijderd. Van geen van allen bericht terug gehad over of hetgeen wat ze adverteerden nu verkocht was oid. :=

Laatst ook iemand op mijn bruine wintec zadel... of ik nog van alles op de foto wilde zetten, ze bood dik onder mijn vraagprijs en als laatste 'nam ze dan maar op de koop toe dat het zadel bruin was' :')

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:59

Met marktplaats ook wel genoeg meegemaakt, zeker toen we 2 jaar terug zo'n beetje alles te koop hadden i.v.m. emigratie naar Oostenrijk.
Maar hier in Oostenrijk is ook een soort marktplaats via facebook en je ligt in een deuk wat je voorbij ziet komen.

Zoals nu ook weer iemand wil een fiets verkopen en vraagt 300 euro. De nieuwprijs van de fiets was 350 euro toen deze persoon hem 2 jaar terug kocht.
Vervolgens schrijft iemand eronder dat de fiets nu nieuw te koop is voor 250 euro met een link erbij. Schrijft de adverteerder terug dat hij er toch echt 300 voor wil hebben, omdat hij hem voor 350 gekocht heeft. :P Nou ja hahaha dan heb je het concept toch niet helemaal begrepen.

En er wordt hier dus standaard veel teveel gevraagd voor 2e hands spullen en het dan raar vinden dat ze er niet vanaf komen. Ik mis Marktplaats ondanks de vreemde mensen die je regelmatig tegen komt. :D

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 23:07

Ik wilde een keer een dekje kopen, en nadat de verkoper na wat over en weer mailen helemaal niet meer gereageerd had, heb ik een net mailtje gestuurd met daarin dat als je iets wilt verkopen, je het contact met de koper wel moet onderhouden.
En je snapt wel dat ik dat dekje niet meer gekocht heb, haha. :+

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:22

zo leuk als iemand je foto gebruikt :') *op bokt en op marktplaats*

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:18

Ik zou dat serieus een eer vinden _O-

Verder heb ik een bod gehad op mijn telefoon, stond niet bij dat hij uit het buitenland kwam. Maar hij praatte wel in het engels en of ik het naar zijn vriend in de UK kon sturen, dmv paypal (en dat ik dat maar aan moest maken als ik het niet had).

Ben een beetje bang wat dat betreft :o Heb gezegd dat ik geen paypal account heb en mijn excuses aangeboden :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:22

En terecht, Geryon, via Paypal heeft de koper veel meer rechten dan de verkoper en ben je zo je geld weer kwijt :))

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:41

Shirley schreef:
En terecht, Geryon, via Paypal heeft de koper veel meer rechten dan de verkoper en ben je zo je geld weer kwijt :))

Dit is niet helemaal waar.
Als jij netjes je pakket verzend, en Paypal een code hiervan kan geven binnen een termijn die paypal aangeeft (z'n 3 weken) nadat de betalende zijn geld terug heeft ge-eist dan krijg jij gewoon je geld, zelf al weigert de persoon het pakket!
Jij hebt je pakket verzonden, bewijs daarvan geleverd, en dat is voor paypal voldoende om aan te nemen dat jij het echt verzonden hebt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:43

Hmm oke. Maar het was ook wel een beetje te mooi denk ik. Bood in plaats van €155, €200 en dan nog met verzendkosten €230.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:44

Geryon schreef:
Hmm oke. Maar het was ook wel een beetje te mooi denk ik. Bood in plaats van €155, €200 en dan nog met verzendkosten €230.

Idd, erg mooi.
Zou persoonlijk ook niet zomaar naar het buitenland verkopen, en helemaal niet zulke dingen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:48

wat te mooi lijkt om waar te zijn is vaak ook zo, gebruik je gezonde verstand ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:15

HTM schreef:
Shirley schreef:

Dit is niet helemaal waar.
Als jij netjes je pakket verzend, en Paypal een code hiervan kan geven binnen een termijn die paypal aangeeft (z'n 3 weken) nadat de betalende zijn geld terug heeft ge-eist dan krijg jij gewoon je geld, zelf al weigert de persoon het pakket!
Jij hebt je pakket verzonden, bewijs daarvan geleverd, en dat is voor paypal voldoende om aan te nemen dat jij het echt verzonden hebt.

Het gaat niet alleen om het verzenden, als de koper niet tevreden is met het ontvangen artikel, kan hij alsnog een claim indienen !