voor de paarden is dit opzicht geen fijn weer. heb ze nu op het land staan maar het zweet druipt er gewoon vanaf
gohya
Geplaatst: 29-09-11 12:23
Maaike_Ma schreef:
voor de paarden is dit opzicht geen fijn weer. heb ze nu op het land staan maar het zweet druipt er gewoon vanaf
Hebben ze geen schaduw dan? De mijne staan ook 24/7 in het land maar staan nu lekker onder de bomen. Pal in de zon is het zeker 30 graden! er staat geen zuchtje wind.
Mijn pony valt nog mee, heeft een klein beetje vacht al en die heeft het ook wel warm. Maar onze shet is gewoon sneu, die is echt al een teddybeer, nou zelfs in de schaduw heeft die het bloedheet!
Heerlijk dit weer! Morgen en het hele weekend maar van de zon genieten. Vervelend hoor.
gohya
Geplaatst: 29-09-11 18:11
Eindelijk koelt het wat af, dit is geen normaal weer meer. Zelfs in de Bilt was het boven de 25 graden. Niet voor jullie [zonaanbidders] maar ik ben blij als het weekend voorbij is.Hebben we weer normale temperatuur,21 graden! Das een mooie temperatuur en uiteraard zonder regen overdag. Was weer zó benauwd vandaag.
Wat een zomer! Inderdaad wel zielig voor sommige paarden die al zo dik in hun vacht zitten. Mijn 2 oude fjorden staan ook te zweten die hebben al een dikke bontjas n.l Ook hier veel insecten. Vooral in de water bakken buiten drijven mugjes, dus elke dag bakken omgooien en weer vers water erin. Gelukkig heb ik een systeem van slangen dus hoef ik niet met emmers te slepen, maar je blijft ze bij vullen momenteel.