hij is niet heel vreselijk ofzo, maar weinig voorkomend (in mijn spelling 728 keer in nederland, in de gebruikelijke spelling 1942 keer ) en ik vind hem gewoon niet mooi. De aanpassing die ik wilde was ook niet groot, zeg maar van Karina naar Karin.
AngeliqueB
Geplaatst: 08-01-12 15:27
Opisop, op zich maar 1 letter verschil, maar een heel andere uitspraak! Ik zou ook liever Karin heten ipv Karina (voor het letterbeeld/spelling zou ik eerder verwachten dat het Carina is..) Ik heet Angelique en ben begin '70 geboren, duidelijk dus waar mijn ouders de inspiratie vandaan haalden! Ik kan er absoluut niet tegen als het afgekort wordt tot Liek (voor mij is Lieke ook geen naam maar een afkorting) en waarom dat er heel vaak Jacqueline gezegd wordt?? Geen idee!!
Kleine anekdote: Ik ging vroeger vaak uit met een vriendin die Angela heette. Kun je voorstellen hoe dat klonk als er eens een knul dapper kwam kletsen Angela en Angelique....
Karina zou ik normaliter ook schrijven met een C, maar omdat ik refereerde naar een naam zoals die van mij heb ik het expres zo geschreven, omdat mijn naam ook afwijkt van de gebruikelijke spelling.
Angelique en Jacqueline woren vaak verwisseld inderdaad, net als Eva en Vera.
Over naamsverandering gesproken. De zus van mijn ex heette Fieke. Vond ze zelf een leuke naam, tot ze een tripje naar Duitsland maakte en 'fieken' Duits scheen te zijn voor 'neuken'... Toen ze terugkwam wilde ze Sophie genoemd worden (haar doopnaam was Sophia). Het heeft even geduurd (voornamelijk bij bv familie die haar 2x per jaar zag ofzo), maar uiteindelijk noemde iedereen haar wel Sophie! Dus gewoon volhouden opisop_shop!
Nog een bijzondere naam. Vriendin van mij heeft haar dochter N.orea genoemd (is scandinavisch).