Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kayleigh__

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:15

Vraag me toch wel af of jullie wel goed kleingeld bij vragen? 'Maar' 1x op een dag klein geld krijgen vind ik toch wel onnodig. Komt bij mij ook écht weleens voor dat ik weinig van een bepaald stuk heb, maar red het vrijwel altijd wel...

Betaal-met-50-dag komt me hier ook bekend voor. Met name aan het einde van de maand als mensen hun salaris weer hebben. Gelukkig zijn veel mensen wel bereid om te pinnen voor een klein bedrag als ze niks kleiners hebben :)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:47

bij ons is het altijd betaal met 50 dag, want, zoals verschillende klanten beweren, heeft een supermarkt altijd genoeg wisselgeld dus gaan ze eerst naar de supermarkt en dan pas naar de bakker/slager/groenteboer.
en ik kan me zoooo irriteren aan tijdschriftenbezorgers van de postNL, elke week heb ik een discussie met ze dat er wel retouren zijn, en elke week "kunnen ze ze niet vinden".
duhhh als je op een paar meter afstand ff kijkt, zie je ze inderdaad over t hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:35

Kayleigh__ schreef:
Vraag me toch wel af of jullie wel goed kleingeld bij vragen? 'Maar' 1x op een dag klein geld krijgen vind ik toch wel onnodig. Komt bij mij ook écht weleens voor dat ik weinig van een bepaald stuk heb, maar red het vrijwel altijd wel...

Betaal-met-50-dag komt me hier ook bekend voor. Met name aan het einde van de maand als mensen hun salaris weer hebben. Gelukkig zijn veel mensen wel bereid om te pinnen voor een klein bedrag als ze niks kleiners hebben :)

Als je veel bedragen van 80 of 95 cent er bij hebt zitten gaat het wel sneller natuurlijk, ik bad van de week toen ik begon nog 1 van 20ct en 1 van 10ct, heb maar even met een collega bij het servicepoint gewisseld 10 van beide, en kon het toen wel redden maar soms gaat het hard..
Ik heb het vaker met briefgeld dat ik bij moet vragen als er veel mensen extra pinnen of met 50 euro betalen.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:35

Bij mij in de supermarkt is het iedere dag betaal-met-50-dag.

Wij hebben ook een pinautomaat in de winkel staan, hierin zitten briefjes van 20 en van 50.
Vaak gaan veel mensen eerst €50,- pinnen, om hier dan weer mee af te rekenen aan de kassa. Dat snap ik nou eigenlijk helemaal niet -.-.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:40

Ik wel. Men hoeft dan bijvoorbeeld 15 euro te betalen en heeft dan gelijk wat kleiner geld om nog wat boodschapjes te doen. Anders zou men meerdere keren geld uit de automaat moeten halen.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:42

Aan de kassa kan je toch ook pinnen?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:45

wij zijn trouwens wel een compleet andere winkel... maar mensen komen bij ons langs opweg naar de supermarkt en gaan ze bij ons al even snel wisselen

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:55

maaikj schreef:
Aan de kassa kan je toch ook pinnen?

Of de opmerking: mag ik de sigaretten aan de kassa betalen? Anders moet ik namelijk twee keer pinnen.
Nu is het bij ons geen probleem om aan de kassa af te rekenen met de sigaretten, maar ik vind dat argument altijd zo raar. Sommige mensen doen ook hele moeilijk als ze wel twee keer moeten pinnen. Het wordt dan echt niet ineens duurder hoor :).

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:52

Ik weet niet hoe jullie boodschappen doen, maar ik ga eerst naar de supermarkt, dan nog even langs de bakker en de markt en wat ik ook maar tegenkom. Dus ik vind wat kleingeld op zak wel gemakkelijk.

Ik probeer altijd wel gepast te betalen of wat muntjes bij te geven, zodat men een rond bedrag terug kan geven, maar ik vind het wel de verantwoordelijkheid van de winkel om voldoende wisselgeld te hebben, het is niet de verantwoordelijkheid van de klant.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:59

Als je s'ochtends begint heb je ook genoeg wisselgeld..
Maar als je pech hebt en de eerste klanten al met groot geld betalen terwijl ze misschien een bedrag van €5,00 hebben ben je het zo kwijt..
Ik zorg altijd dat ik of contant geld heb wat in de buurt komt en anders pin ik altijd (doe ik ook het meeste).
Mijn kleingeld hou ik meestal voor parkeren of winkels zonder pin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:27

Ik pin kleine bedragen ook altijd als het kan. Muntjes/briefjes gebruik ik op school altijd. xd

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:29

Over wisselen voor de muntjes voor in de kar. Ik werkte ook in een supermarkt kwamen er ook weleens mensen vragen of ze konden wisselen voor 50 cent of 1 euro. Wij hadden bij de servicebalie een zak met karrenmuntjes van ons merk. Dus ik zei ik weet iets beters ik heb wel een muntje voor in de kar. Dat is pas klantvriendelijk! ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:33

Die hebben wij ook inderdaad bij de balie :j. En hoeveel mensen dan gewoon zeggen 'mag ik er een een paar hebben'.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:34

Bij ons was dat niet zo, veel mensen wisten niet dat we dat daar hadden! :))

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:35

Vandaag ook een mooie! :')

Ik stond in de rij bij de La Place om af te rekenen, komt er ineens een oudere mevrouw aan zo voorpikken en roepen dat ze teveel heeft betaald. Dus dat oude vrouwtje zo: "MEVROUW!, ik heb teveel betaald." Waarop dat kassavrouwtje zei: " Wat is er aan de hand meneer?"
Het was overduidelijk een vrouw! :')

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:36

Flying_Angel schreef:
Bij ons was dat niet zo, veel mensen wisten niet dat we dat daar hadden! :))

Nee veel niet nee, maar sommige klanten die het weten, vragen soms meerderen. Eén komt standaard om de paar weken een handje vragen. Als hij langskomt zijn ze dan ook altijd 'op' :D.

Weet je wat erg was. Wij kregen vroeger ook de metro bij ons. Dan namen mensen ook gewoon stapels mee. Dat vonden wij al niet kunnen, maar wij zijn gestopt met de metro toen wij hoorden dat die mensen dus de kranten verkochten -O- . Die gingen dus langs de deuren bij ouderen en verkochten zo de krant. Te bizar voor woorden toch!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:38

Dat is zo stom he, een service van een bedrijf dat anderen daar misbruik van maakten.

Dat hadden wij ook toen ik bij de McDonald's werkte. Toen kregen wij elke dag een stapel telegrafen aan klanten uit te delen, of om daar te lezen. Kwam er elke morgen een man die pakte hele stapel van die kranten en hij bestelde niks bij ons.

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:00

Ik was aan het werk, komt er een klant naar me toe: 'Jij werkt hier zeker?' (Nee joh, ik heb voor niks een blouse + sloof aan met het logo van deze winkel erop :D )
'Jazeker werk ik hier' :j
'Waar staat dan dit en dat en ... en ...?' Vervolgens kon ik heel de winkel (die gelukkig niet zo groot is :D ) met hem doorlopen, op zoek naar zijn boodschappen. En hij elke keer vragen zoals deze stellen: 'dus dit is jullie eigen merk?' 'Ja meneer, hier staat onze eigen naam op' en 'Oké, hebben jullie ook halfvolle chocolademelk van jullie eigen merk?' 'Ja, die staat ernaast'
Blijkbaar was hij erg onzeker ofzo? :))

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:06

Of hij moest opeens boodschappen doen van zijn vrouw en was bang met het verkeerde thuis te komen?

Ik zat eens op mijn werk toen mijn broer belde. Hij stond in de supermarkt. Of ik kon vertellen waar hij de kruiden kon vinden? Hoezo hulpeloze mannen :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:11

foxy80 schreef:
Of hij moest opeens boodschappen doen van zijn vrouw en was bang met het verkeerde thuis te komen?

Ik zat eens op mijn werk toen mijn broer belde. Hij stond in de supermarkt. Of ik kon vertellen waar hij de kruiden kon vinden? Hoezo hulpeloze mannen :')

Dan vraag je natuurlijk ook niet een medewerker! :')

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:06

Hahaha die is ook mooi! :')

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:16

Mijn collega heeft een tijdje terug woorden gehad met een klant.
ivm vernieling en niet normaal taalgebruik.
Echter heeft ze de klant vriendelijk afgeholpen zoals het hoord (dit was op het andere filliaal)

Mijn collega werkte vandaag bij ons op het filliaal en dezelfde klant kwam binnen,
Zodra zn mijn collega ziet zegt ze: k@kerhond, ontloop ik die ho*r staat ze hier achter de kassa.
(het is een bejaarde vrouw.. athans.. ergens in de 70?)

Mijn collega hoorde het wel maar vroeg: Zij u iets?
Klant:nee!
Collega:'JE mag best gaan hoor.. van mij hoef je hier niet te kopen'
klant:Dan word hje vrete niet betaald
Collega:'owjawel hoor, wat had u willen hebben.?

En pakt de bestelling netjes n. bij het afrekenen gooit de vrouw iets uit haar tas tegen het hoofd van mijn collega.. die bedust keek.

Politie gebeld en mevrouw is gepakt.

Eerlijk is eerlijk, maar als iemand mij buiten mijn functiw zo iets geflikt had.. had je meteen een gesticht kunnen bellen..!

Bejaard of niet..

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:33

Als ik pauze heb, ga ik wel eens langs de supermarkt om eten te halen. Meestal doe ik dat in mijn werkblouse. Het komt regelmatig voor dat mensen in de supermarkt mij vragen waar een product staat.

yvet31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:34

haha soms zo onbeleefd he
ik werk zelf in een restaurant

hij : mag ik binnen roken?
ik : nee dat is niet toegestaan meneer
hij : oke, mag ik dan een asbak?

ik wist even niet wat ik daarop moest reageren.
toch maar herhaald dat roken binnen niet is toegestaan :')

yvet31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:38

Musiess schreef:
Mijn collega heeft een tijdje terug woorden gehad met een klant.
ivm vernieling en niet normaal taalgebruik.
Echter heeft ze de klant vriendelijk afgeholpen zoals het hoord (dit was op het andere filliaal)

Mijn collega werkte vandaag bij ons op het filliaal en dezelfde klant kwam binnen,
Zodra zn mijn collega ziet zegt ze: k@kerhond, ontloop ik die ho*r staat ze hier achter de kassa.
(het is een bejaarde vrouw.. athans.. ergens in de 70?)

Mijn collega hoorde het wel maar vroeg: Zij u iets?
Klant:nee!
Collega:'JE mag best gaan hoor.. van mij hoef je hier niet te kopen'
klant:Dan word hje vrete niet betaald
Collega:'owjawel hoor, wat had u willen hebben.?

En pakt de bestelling netjes n. bij het afrekenen gooit de vrouw iets uit haar tas tegen het hoofd van mijn collega.. die bedust keek.

Politie gebeld en mevrouw is gepakt.

Eerlijk is eerlijk, maar als iemand mij buiten mijn functiw zo iets geflikt had.. had je meteen een gesticht kunnen bellen..!

Bejaard of niet..

poeeeh, waar gaat het allemaal wel niet heen!