OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:06

JoyCiej007 schreef:
Sukana schreef:
Gelukkig kon ik nog met mijn oude OV reizen, maar in februari kan dat al niet meer.. Dus dan kost het ritje om te laten deblokkeren ook geld.

Dat is niet waar........ even wat beter lezen ;) 1 februari is al een tijdje van de baan, na het debat met o.a. minister Plasterk. Je kan nog gewoon met je oude OV reizen en ook als het ophalen van het product nog niet lukt, is dat nog niet zo'n probleem. Er is ook nog geen andere datum genoemd. Natuurlijk is het wel zaak alles zo snel mogelijk te regelen, maar ze hebben dit besloten omdat er nog téveel problemen zijn met de OV-chipkaart.

Zag het inderdaad later staan. Ben niet meer zo up to date sinds mijn OVchip het weer doet ;)
Maar ging vooral om dat deblokkeren, principe is straks hetzelfde als je oude ov wederom niet meer geldig is.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:58

Ffortuna schreef:
Ik wil graag mijn oude roze strippenkaart opmaken... maar de buschauffeurs doen daar nu al moeilijk om! En toch wil ik die stomme strippenkaart opmaken anders is het zo zonde van het geld...

Serieus? -O- Nou dat wordt nog leuk, ga straks naar mn ouders en ik wil toch ook echt die strippenkaart op maken.
Vriendje had gisteren overigens geen problemen in Zwolle, met strippenkaart.

Mn weekabbo is al wél geactiveerd, heeft me ook bijna een maand gekost. :+ Vriendje moet die van hem nog binnen krijgen. Ben benieuwd wat voor problemen daar nog bij gaan komen...

_Tara_

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:25

Tenshi, als jij in een bus komt waarin die chippalen niet werken, dan moet je nog gewoon met een strippenkaart reizen. Dus daar kun je dan je strippenkaart aan opmaken.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:30

Mensen ik zit met een probleem met betrekking tot mij ov chipkaart..
Ik heb 'm al lange tijd binnen en elke keer als ik bij een oplaadpunt ben probeer ik 'm te activeren (via bestelling ophalen) telkens zegt ie dat er geen bestelling voor me klaar ligt, maar ik kan er wel mee reizen. Als ik dan inklok; welkom student, goede reis (oid) en als ik uitklok zo ongeveer hetzelfde. Dus ik zat elke keer met het idee; dat ding is toch geactiveerd toen dat apparaat bij de AH een keer ging flippen..

Werd ik pas door een conducteur gecontroleerd, werd ze kwaad; m'n pasje is dus niet geactiveerd. Toevallig op de terugweg zag ik mensen van 9292ov staan dus ik het aan hun gevraagd. Hun antwoord? 'Dat ligt aan het apparaat van de conducteur, jij kunt geen bestelling meer ophalen dus hij is gewoon geactiveerd.'

Dus ik met goede moed weer de trein in, volgende dag. Weer precies hetzelfde verhaal, een conducteur die mij zegt dat m'n pasje niet geactiveerd is en als ik dit niet doe vóór 1 februari ik dan een groot probleem heb..

Help! Wat moet ik nu doen want ik heb dat ding echt nodig.. En bovendien kan niemand!! van de NS mij hier wat over vertellen want ze snappen er zelf ook niks van.. (Nee, heel handig zo)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:40

Voor 1 februari, dat is sowieso vervallen. Zelfs na 1 februari kun je nog met je papieren OV reizen. Wat je zou kunnen doen is bij een NS-ticketautomaat kijken welke producten er op je kaart staan. Kun je zelf even kijken of 'ie dus wel/niet geactiveerd is.
Dat bestelling ophalen doe je wel bij zo'n geel paaltje? Neem aan van wel hoor, maar even voor de zekerheid :P
Als laatste zul je dan denk ik toch de klantenservice van studentenov-chipkaart moeten bellen...

Dat de mensen van de NS er niks van weten bleek vandaag wel weer. Hoorde de conducteur tegen iemand zeggen die z'n papieren OV liet zien dat hij daar vanaf morgen niet meer mee kon reizen...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:44

Ja zie dat van 1 februari zei ik donderdag ook tegen de conducteur maar die zei dat het niet zo was..
Bestelling ophalen doe ik idd bij een geel paaltje :)
Als ik dan bij zo'n ticketautomaat kijk wat moet er dan staan? Want ik heb daar pas gekeken en toen stond er; student, geldig tot 2012 ofzo..
Nou het probleem is, ik heb elke keer torenhoge rekeningen omdat ik die klantenservice bel en ik rustig een kwartier in de wacht gezet wordt..

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:52

Is mij nu ook gelukt om m opteladen :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:11

Tot 2012 is als 't goed is je tijdelijke. Je definitieve product staat er dus nog niet op.
Na 1 februari mag je echt nog steeds met je papieren OV reizen. Heb even het bericht gezocht. Misschien kun je dat uitprinten en meenemen?
http://www.trajectum.hu.nl/nieuws/10168
Daar staat trouwens niets in over je papieren OV. Zou daar dus mee oppassen... Je mag iig nog met je ongeactiveerde chipkaart reizen.
Die hoge rekeningen van de klantenservice is verschrikkelijk. Heb er zelf geen ervaring mee, maar wel veel over gelezen in dit topic. Maar ik zou niet weten wat je verder nog kon doen...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:13

Oke dus het betekent dat hij nog niet is geactiveerd..
Zal het artikel uitprinten en meenemen, kunnen ze iig niks zeggen over dat ie nog niet is geactiveerd.

Ja die hoge rekeningen zijn niet normaal! Ik denk dat ik anders ook maar een boze mail stuur oid.. Als je zoiets invoert dan zorg je toch dat ook de NS er het fijne van weet? :o?

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:31

Dus als ik het goed begrijp, kan je morgen ook nog gewoon met het tijdelijke reisproduct reizen? :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:43

Dat heb je goed begrepen :j

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:46

Zo, ik heb net een (vrij boze) lange mail gestuurd naar de mensen van http://www.ov-chipkaart.nl

Nu maar hopen dat ik snel antwoord krijg..

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:51

_Tara_ : MEt papieren OV-jaarkaart mag ook nog :) Heb een mail gekregen van de HelpDesk van OV chipkaart, waarbij stond dat het nog tot 28 februari mag :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:54

AnnebelLover schreef:
_Tara_ : MEt papieren OV-jaarkaart mag ook nog :) Heb een mail gekregen van de HelpDesk van OV chipkaart, waarbij stond dat het nog tot 28 februari mag :)

Die zou ik uitprinten en meenemen :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 01:12

Ok Annebel, zou dat inderdaad wel printen en meenemen :j Kon er via de nieuwsberichten niet echt wijs uit of dat nou wel/niet mocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 10:18

Pff ik heb afgelopen zondagavond eindelijk mijne kunnen opladen.. iets voor half 1 snachts op station Utrecht en volgens dat ding was het gelukt, dus ik ben benieuwd.. het was wel een andere tekst dan de tekst die twee klasgenoten kregen toen we hier in Wageningen het probeerden dus ik vraag me af of het echt wel 100% is goedgegaan :+

Succes aan iedereen waarbij het activeren steeds niet werkt.. pokkeOVchip :( Bij mij lukte het dus pas bij de zoveelste automaat (4de of 5de) en na echt tientallen keren proberen, dus er is hoop. :P

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 10:20

JoyCiej007 schreef:
Sukana schreef:
Gelukkig kon ik nog met mijn oude OV reizen, maar in februari kan dat al niet meer.. Dus dan kost het ritje om te laten deblokkeren ook geld.

Dat is niet waar........ even wat beter lezen ;) 1 februari is al een tijdje van de baan, na het debat met o.a. minister Plasterk. Je kan nog gewoon met je oude OV reizen en ook als het ophalen van het product nog niet lukt, is dat nog niet zo'n probleem. Er is ook nog geen andere datum genoemd. Natuurlijk is het wel zaak alles zo snel mogelijk te regelen, maar ze hebben dit besloten omdat er nog téveel problemen zijn met de OV-chipkaart.

Ben ik blij dit te lezen!
Ik wou zaterdag mn ov opladen, zit hij nog in mijn andere tas en is het dus nog niet gelukt :\
Nu moet ik vandaag dus omreizen om hem op te laden..

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:36

Nou, ik ben dus net geweigerd in de bus met mijn oude parieren ov! Wat baal ik zeg!! Ik heb flink met die man staan praten, maar hij wist het natuurlijk 100 % zeker. Wat super k*t zeg, nu kan ik dus gewoon niet naar mijn paard, alleen maar door die chaos daar.
Heb net een half uur in de wacht gestaan voor de klantenservice, toen maar opgegeven.

Hebben andere mensen wel gewoon met hun oude ov kunnen reizen? Ik hoop dat ik deze week ECHT mijn chip krijg...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:01

Ik kan gewoon met me oude kaart reizen. Maar ik zie dat je ook in Groningen woont, volgens mij verschilt het enorm welke buschauffeur/conducteur je hebt. Wel echt poedersuiker dat je dus niet naar je paar kan...

Maar ik heb gister al misbruik gemaakt van de chaos. :P Ik heb een weekOV en ik moest gister weer naar Groningen. Ik was het weekend bij me vader in Hoogeveen en ik moest dus met de bus naar het station. Nou, ik ben gewoon ingestapt met me OVchipkaart en kon zo zitten. Niks, ze keek even en "oké". ^^ En om nou op een zondag op het platteland die 2/3 mensen te gaan controleren. :P Dus dat trucje doe ik zaterdag nog een keertje. :P

Heb voor de trein wel gewoon een kaartje gekocht want daar controleren ze gewoon standaard.^^

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:07

Voor zover ik begrepen heb uit nieuwsartikelen is 't inderdaad wel zo dat je nog met je ongeactiveerde chip kan reizen. Maar niet met je papieren OV.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:38

Nou hehe ook mij is het eindelijk gelukt om dat ding te activeren, jeetje wat een gedoe.
Maar goed, het is gelukt.

Ik vind het trouwens wel erg raar dat de mensen van de ns zo weinig erover weten, als je ze iets vraagt weten ze het niet.. vervelend is dat.

Hopelijk is het gezeur snel over :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:39

Ik heb dit weekend mij ov ook ein-de-lijk opgeladen, ben benieuwd hoe dat allemaal gaat straks :=

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:27

Leanee schreef:
Zo, ik heb net een (vrij boze) lange mail gestuurd naar de mensen van http://www.ov-chipkaart.nl

Nu maar hopen dat ik snel antwoord krijg..

Jouw bericht stemt mij niet zeer hoopvol...

Doordat ik in Duitsland woon was het een heel gedoe aan een kaart te komen...Ik heb 'm nu pas en wilde hem vandaag activeren, de bestelling ophalen dus...Van alles geprobeert, maar bestelling kon niet opgehaald worden...De mevrouw van de winkel was zo vriendelijk alles even na te checken en toen stond er ineens dat mijn reisproduct er al sinds 26 jan. opstaat...Ik hoefde hem dus niet meer te activeren :?

Ben benieuwd wat de conducteur morgen gaat zeggen als ik ze mijn pas ga geven.... :+

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:02

Ik heb nog steeds mijn OV niet binnen. dan kan ik ik ook niks activeren toch>?

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:14

_Mara_ schreef:
Ik kan gewoon met me oude kaart reizen. Maar ik zie dat je ook in Groningen woont, volgens mij verschilt het enorm welke buschauffeur/conducteur je hebt. Wel echt poedersuiker dat je dus niet naar je paar kan...

Klopt. Bij de ns kreeg ik een controle en die jongen zei: "Vanaf 1 februari mag dit niet meer he, dan moet je kaartjes kopen. Nee, het is echt waar, dan krijg je een boete!"

Ik dacht al: blij dat ik normaal met Arriva reis...

En ja hoor, een uur later krijg ik controle bij Arriva. Die meneer zegt: "Mevrouw, wat u daar zegt is niet juist. U kan vanaf 1 februari gewoon met uw papieren kaart reizen. Alleen als u een ov-chipkaart hebt en u hebt hem niet geactiveerd, dan bent u verplicht om uw kaart erbij te wonen anders weten wij niet of u een week of weekend ov hebt."

Vandaag weer controle, en ja hoor, hij vroeg bij iedereen de papieren kaart erbij! :D Ook de buschauffeurs deden bij mij niet moeilijk in Groningen, maar dat verschilt nogal volgens mij...

Nikki15 schreef:
Ik heb nog steeds mijn OV niet binnen. dan kan ik ik ook niks activeren toch>?

Nee ;)