Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:39

Haha ja :') Maar ik zie het niet als 'slecht' rijden ofzo, het is gewoon iets wat wel 'ns gebeurd.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:57

Nagini schreef:
Ja, gebeurd me wel vaker moet ik toegeven O:)
Of in de 3 ipv de 1.. of in de 2 ipv de 4 O:)

mijn instructeur geeft dan van die droge opmerkingen: de auto voor ons rijdt hem wel netjes in zijn 1 weg. :') duurt dan altijd ff voordat ik de link leg :P

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:23

:') dat is wel grappig idd.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:26

Morgen mijn eerste rijles bij de nieuwe rijschool! Ben stiekem best zenuwachtig, terwijl ik al 20 lessen heb gehad :+

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 03:53

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Ik ben geslaagd!!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Eindelijk na 2 jaar lessen ( heel veel pech gehad met allergieen, en stress waardoor ik een tijdje niet gelest heb). Ik ben de 2de keer geslaagd (moest afrijden in Amersfoort). 1ste examen is afgebroken (telt ook niet mee) door een aanrijding, 2de gezakt omdat ik te weinig keek, en 3de geslaagd!!!!.
Ik was er behoorlijk gestresst door omdat het voor mij veel geld gekost heeft, en het gewoon te zwaar werd (paard, kamer, en autorijlessen) nu ik m'n rijbewijs heb voel ik me gelijk weer een stuk beter. Ik moest maandag om 8 uur afrijden. Heb me zo druk gemaakt over de tijd omdat het dan druk is op de weg. Eigenlijk was die drukte voor mij juist beter, geen idee waarom. Had continu wel een groep fietsers waar ik achter moest blijven. Lekker relaxed rijden dus hahaha. Ik dacht echt dat ik gezakt was, en het drong niet gelijk tot me door toen de examinator mij een hand gaf. Ik reed een straat in waar ik niet in mocht := dus ik dacht echt dat ik daar op gezakt was. Volgens de examinator was ik overgeconcentreerd, en heb ik er hard voor gewerkt & geen extra lessen meer nodig.

De examinator zei dat ik wel veel moest blijven rijden. Maarja mijn auto is 6 maanden geleden verkocht, en er komt ook geen nieuwe meer. Ouders wonen in buitenland, en voor de rest weet ik zo snel niemand. Zijn jullie gelijk gaan autorijden met rijbewijs?. Ik heb eergisteren nog even gereden in de les auto. Het voelde wel raar omdat ik m'n rijbewijs dus al heb, dan is er een heleboel spanning weg.

Iedereen die nog af moet rijden succes alvast!!! :D. Als ik het kan kunnen jullie het al helemaal haha.
Laatst bijgewerkt door elmiran op 07-11-09 04:01, in het totaal 1 keer bewerkt

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 03:57

Joonsel schreef:
Morgen mijn eerste rijles bij de nieuwe rijschool! Ben stiekem best zenuwachtig, terwijl ik al 20 lessen heb gehad :+

Kan ik me wel wat bij voorstellen. Is natuurlijk wel wennen een andere instructeur / instructrice. Maar als je al 20 lessen gehad hebt gaat dat vast wel goed komen.

Ik ben ook bij een andere rijschool gaan lessen. Mijn eerste les was in een grote bmw. Alleen mijn instructeur was steeds ziek, en ik hoorde niks meer van hem. Werd niet terug gebeld. Toen ben ik bij een andere rijschool gaan lessen, dat beviel veel beter, en de auto is ook kleiner :D .

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:38

goeie smorgens!!!!!

zo net terug van mijn rijles... Pfff moest om 7 uur, het rijden an sich gaat erg goed, vandaag ook weer de snelweg op geweest.. Wel ff het angstzweet in mijn handjes gehad; moest naar heteren , daar zit op een bepaald punt een bocht waar je een stukje moet remmen maar direct daarna moet klimmen.... Reageerd mijn gas gewoon niet!!
Rijinstructeur zei al; geef ns gas joh dit is gevaarlijk! En ik hoor mezelf tegen m zeggen, probeer maar banketstaaf hij doet t niet ... Hij gaat er nu nog wel ffies mee naar de garage want direct daarna was er niets meer aan de hand, maar is nie goed zeg maar... maar daar krijg je wel ff klamme handjes van haha
Meld dit bericht Verwijder post

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:32

't Ging wel lekker net :D Heb al zo'n 2 maanden niet gereden..En hij vond het ook goed gaan na zo'n lange stop. Gezellige vent! En hij kent mijn vorige instructeur ook goed dus dat is wel lachen!
Hij vond me wel te lomp rijden O:) Zal ik van mijn vader hebben!
Moest meteen een heel stuk over de snelweg, normaal ben ik daar super zenuwachtig voor! Maar nu ging het echt lekker joh! Ben echt blij dat ik deze beslissing heb genomen :j Hij zei dat 20 lessen waarschijnlijk teveel zouden zijn, en 10 te weinig. Heb er wel vertrouwen in dat ik snel kan afrijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:04

Mooi dat dit beter is Joon! :D

Gefeliciteerd geslaagden!

Ik heb sinds vanochtend een eigen autootje. 8-)..

Alleen hoe hebben jullie overpakken met sturen geleerd :')..
Ik kan het echt nog stéeeeds niet en dat is best lastig zonder stuurbekrachtiging :')

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:10

gefeliciteerd voor de geslaagden!
Mooi dat het beviel joonsel!

Overpakken.. euhm geen idee bij mij gaat het automatisch eigenlijk :+

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:47

Gefeliciteerd iedereen! ;)
Overpakken ging bij mij eigenlijk ook vanzelf. Vind het veel handiger! Heb je dat niet geleerd met lessen dan?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:53

Ier schreef:
Mooi dat dit beter is Joon! :D

Gefeliciteerd geslaagden!

Ik heb sinds vanochtend een eigen autootje. 8-)..

Alleen hoe hebben jullie overpakken met sturen geleerd :')..
Ik kan het echt nog stéeeeds niet en dat is best lastig zonder stuurbekrachtiging :')

Overpakken is heel makkelijk :j

Als je linksaf wilt, zet je eerst je rechterhand aan het stuur en trek je het stuur naar links. Je rechterhand zit dan aan de linkerkant van het stuur.
Op het moment dat jij je rechterhand op de plaats hebt waar je normaal je linkerhand hebt, zet je je linkerhand op de rechterkant van het stuur. Je zit dan als het ware met gekruiste armen achter het stuur.

Dan laat je je rechterhand los, en trek je met je linkerhand het stuur nog verder naar links. Als je linkerhand op de plaats staat waar je m normaal ook hebt, dus gewoon links, zet je je rechterhand weer rechts op het stuur zodat je niet meer met gekruiste armen achter het stuur hebt.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:59

Hallo allemaal! :wave: Mag ik ook meepraten? Ik heb net vanmiddag mijn eerste rijles gehad (ja, op mijn 26ste 'pas' :D ).

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:01

En hoe was het? :D

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:04

Gefeliciteerd

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:05

Zwartwitje schreef:
Hallo allemaal! :wave: Mag ik ook meepraten? Ik heb net vanmiddag mijn eerste rijles gehad (ja, op mijn 26ste 'pas' :D ).

Dan ben je niet de enige, ben ook pas met 26 jaar begonnen, heb er nu 27 gehad :)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:10

Nou, best leuk! :j Ik moest er niet al te diep bij nadenken, want dan sloeg de paniek een beetje toe.. ik vind het nog steeds een bizar idee dat ik gewoon tussen het verkeer heb gereden terwijl ik dat nog helemaal niet kan _O-
Eigenlijk was het gewoon maar rijden en kijken wat voor situaties er kwamen. Ik heb een paar rotondes genomen, die vond ik wel heel lastig; schakelen, sturen, kijken en richting aangeven tegelijk, tsjonge! := Verder ben ik ook al wat stukjes de snelweg op geweest, en dat ging voor mijn gevoel wel aardig. Stukken waar je gewoon lekker door kunt rijden vind ik veel prettiger dan kruisingen en rotondes enzo, waar je moet kijken, remmen, sturen, remmen, gassen, schakelen, gassen, remmen, kijken, gassen, schakelen.. pff allemensen zeg %)

En duiven die pas op het laatste moment opvliegen zijn ook niet leuk :')

joke20, phew, dan ben ik gelukkig niet de enige 'oudere' hier ;)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:17

Zwartwitje schreef:
En duiven die pas op het laatste moment opvliegen zijn ook niet leuk :')

Ik geef altijd een beetje extra gas als er een duif op de weg zit }:) Maar nu mag het niet meer van m'n instructeur anders doe ik het ook op m'n examen zegt hij dan. En dat geeft niet echt een goede indruk :Y)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:28

Nee he dat scheelt alweer.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:56

Ik heb vandaag voor het eerst in m'n EIGEN autootje (toyota starlet) gereden :D heerlijk!! Wel ff wennen maar gaat nu prima, hij rijdt lekker vlot... echt zo'n scheurijzer haha. Hij is ook een stuk kleiner dan de lesauto waar ik een jaar := in heb gereden en heb veel beter zicht om me heen dus voel me helemaal op m'n gemak! Had verwacht dat k wat angstig zou zijn in het begin maar dat is helemaal niet zo O:) Ben zoooo blij met m'n bakkie :D :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:08

Ahh ik wil ook mijn eigen autotje!
Maar dat mag ik nog niet.. (als ik m'n rijbeijs heb dan hè)
Fijn dat ie zo fijn rijd!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:23

Woensdag theorie :=
Hoe lang doe je over zo'n examen? Want ik heb hem om half 2, maar moet ook daarna tentamen maken op school :P

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:26

Mijn instructeur zei dat het examen zelf ongeveer een half uur zou duren. De mensen die gezakt zijn worden gelijk naar huis gestuurd en de geslaagden moeten nog een half uur blijven omdat er dan dingen geprint worden ofzo.
Succes!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:33

Annn: al met al duurt het ongeveer een uur, incl het examen, wachten, en de uitslag.
Examen duurt ongeveer een half uurtje, misschien iets langer, dan ga je even naar buiten en moet je zo'n 10 tot 15 min wachten, en dan krijg je de uitslag :)

Bij ons was het zo iedereen naar binnen, en per rij mocht je weg, en kreeg je een briefje met geslaagd of niet geslaagd.
Maar bij mijn brommertheorie kan ik me nog herinneren dat de mensen die gezakt waren eruit moesten, en de mensen die geslaagd waren blijven zitten.
dus wat dat betreft gaat het eigenlijk overal anders :)

Succes woensdag alvast, ik mag de week erop weer.. :7

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:34

Ik heb om 15:30 weer tentamen, gelukkig ook in leiden, dus hoef niet super ver te reizen.