Rijlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:18

Paula schreef:
Saskiaatje schreef:
Hmpf.. Toch zeker wel 40 van 100 min. :\
Maar ja, als je pas bij les 5 leert schakelen en pas bij les 30 gaat beginnen aan de coördinatiepunten. :roll:

Ik denk dat ik ook niet voor les 30 aan die punten begin...

Maar ik had een pakket van 30 genomen, dus had bij 30 toch wel klaar moeten zijn. :Y)

Helderder

Re: Rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:19

Haha, oh oeps. Gelukkig dat je dan nog je rijbewijs hebt gehaald uiteindelijk.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:27

Ja, die examinator zei "Je rijdt net zo goed als ik, waarom heb je niet eerder afgereden?" Ehm, omdat m'n instructeur zei dat 'k er nog niet klaar voor was. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:28

Ik heb expres geen pakket genomen :+ maar ik zit nu ook al anderhalve maand op afrijden te wachten :')

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 00:07

Dat is echt een nadeel. Ben je klaar voor je examen, moet je nog zo lang wachten als er een lange wachtlijst is. En dan moet je je lessen toch blijven onderhouden en dat kost weer veel geld.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 06:24

Ik ben 20 en moet nog steeds mijn eerste autorijles krijgen.. :=

Omdat ik een tijd in Spanje heb gewoond en liever mijn rijbewijs in Nederland wou halen heb ik maar gewacht.

Op het moment zit ik al 3 maanden zonder werk maar zodra ik weer werk heb wil ik beginnen met lessen.

Maar eigenlijk vind ik het doodeng.
Het zou echt iets voor mij zijn om ergens tegen aan te rijden.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 08:20

Chocotof schreef:
Ik ben 20 en moet nog steeds mijn eerste autorijles krijgen.. :=

Omdat ik een tijd in Spanje heb gewoond en liever mijn rijbewijs in Nederland wou halen heb ik maar gewacht.

Op het moment zit ik al 3 maanden zonder werk maar zodra ik weer werk heb wil ik beginnen met lessen.

Maar eigenlijk vind ik het doodeng.
Het zou echt iets voor mij zijn om ergens tegen aan te rijden.

Wat zijn dan de nadelen van het in Spanje halen? Want ik ga na de zomer als aupair waarschijnlijk naar Spanje (kan ook Italië of Frankrijk worden) dus ik dacht als ik het niet haal kan ik het daar wel proberen. Heb het ook aan mijn rijinstructeur gevraagd, die zei dat het niet gunstig was en je het beter in NL kon halen. Daarom heb ik nu dus woensdag ook al een examen, maar ik voel me nog niet echt vet professioneel ofzo als ik weg rij dus ik weet niet of ik wel slagen ga. :+ En daarna gaat mijn rijinstructeur op vakantie dus als ik zak weet ik niet of ik hem nog wel kan halen hier. En anders moet ik het straks ineens weer oppakken na een jaar...

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 08:32

Nadelen in Spanje zijn dat de lessen érg duur zijn.
(Zeker in verhouding met je salaris in Spanje)

In Torrevieja (Zuidpuntje van de Costa Blanca) kostte het 45 euro per 30 minuten..

En mijn pony was daar al helemaal een torenhoge rekening elke maand aangezien ze belachelijke bedragen vroegen
voor een pensionstalling, dus financieel zat het er gewoon niet in.

Bovendien ben ik eerlijk gezegd niet zo'n fan van de 'spaanse rijstijl' en leek het me dood eng om als leek op die grote wegen te rijden terwijl de auto's je voorbij racen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:01

Ik moet over een klein kwartiertje weer!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:45

Ik moet om half 1 weer.. Ik moet beter kijken verder zijn al mijn handelingen gewoon goed... maar om het kijken mag ik dus nog niet op examen.. Maar zijn die examen wachtlijsten overal zo lang? Want dan kan die t beter voor me aanvragen want t geld is bij mij ook een keer op en als hij het pas aanvraagt als ik t volgens hem goed doe en ik dan nog 1,5 maand moet wachten :o wordt het wel een ERG duur grapje

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:50

Mijn rijden ging prima. Hij vond het ook erg goed gaan. :) Theorie wordt aangevraagd, hoop mijn examen binnenkort ook want voor m'n gevoel kan ik nu wel bijna afrijden. Ga denk ik terug van 2x lessen per week naar 1x, want als het nog allemaal lang gaat duren wordt het ook hier erg duur. En die 2e les per week heeft nu toch weinig toegevoegde waarde meer...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:54

Ik moet 2 uur weer rijden
heb al een aantal weken niet gelest dus ik zal er weer even in moeten komen.. Maar ben wel van plan om in aug af te rijden!

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:59

Unwritten schreef:
Whaha, zie je ik wist dat ik het al vaak gevraagd had, nu vergeet ik het niet meer hoor :')

haha eigenlijk moet je een lijstje maken,,
vergeet je het niet meer :')

ik heb ook nog niks over punten gehoord :+ (20 lessen)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:38

Nou mijn les ging eindelijk ook weer lekker! Was mijn lesgeefmeneer t ook mee eens. Dinsdag heb ik weer 2 uur les en als het dan nog 1x en dan ben ik 2 weken op vakantie en hopelijk pak ik het daarna weer zo op.. Dan zou ik t examen aan kunnen vragen zegti :) Heb naar schatting nu 36 lessen gehad :') 16 bij oude rijschool maar dat beviel niet. en 20 bij mijn huidige rijschool

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:00

Ik mocht de eerste les alleen maar; sturen & gasgeven.
2e les; sturen, gasgeven & koppeling intrappen
3e les; alles. Had toen ook echt het gevoel dat ik écht aan het autorijden was :=.

Ik mag dinsdag om 13:00 weer. Duurt nog lang. Ik rij nu wel 2x in de week. Heb gemerkt dat dat veel beter gaat bij mij :').

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:01

Ik heb 6 juli mijn eerste rijles :D
om 11 uur 's ochtends. Ben benieuwd.. Als het goed is ga ik zaterdag nog eventjes oefenen in mijn vaders auto :P

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:28

Chocotof schreef:
Nadelen in Spanje zijn dat de lessen érg duur zijn.
(Zeker in verhouding met je salaris in Spanje)

In Torrevieja (Zuidpuntje van de Costa Blanca) kostte het 45 euro per 30 minuten..

En mijn pony was daar al helemaal een torenhoge rekening elke maand aangezien ze belachelijke bedragen vroegen
voor een pensionstalling, dus financieel zat het er gewoon niet in.

Bovendien ben ik eerlijk gezegd niet zo'n fan van de 'spaanse rijstijl' en leek het me dood eng om als leek op die grote wegen te rijden terwijl de auto's je voorbij racen.

Wow dat is wel heel duur. :wow: Hopelijk verschilt dat dan per regio. :o
Die rijstijl maakt me niet zo uit, daarna kom ik toch weer in het veilige NL terug. :D
Nouja als ik daar ben kan ik er wel naar informeren enzo, maar weet jij toevallig of zijn er dan ook van die dingen die lastiger zijn omdat je NL'er bent enzo met dat rijbewijs? Moet je het bijv nog dan later weer van Spaans naar NL's laten omzetten oid?

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:53

Ik mocht zaterdag het laatste stukJE in mn ouders auto naar huis rijden :P
Heb nog maar 3 lessen gehad, en ondanks dat het een klein stukje was en er geen tegenliggers aankwamen scheet ik hem wel een beetje hahha, toch anders dan wanneer je rijinstructeur naast je zit en je in een lesauto zit :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:57

Ik ben zonet gezakt.. echt op 20 meter van CBR een ingreep.. ik baal als een stekker..

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:00

Küt zeg. :\

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:01

Unwritten schreef:
Ik ben zonet gezakt.. echt op 20 meter van CBR een ingreep.. ik baal als een stekker..

:\ ging het verder wel goed ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:01

Het ging hartstikke goed.. instructeur was mee die zei het ook.. maar examinator haalde er bij het gesprek erna nog andere dingen bij waarvan ik dacht.. :?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:05

:oo Hoe kan dát nou?! Ingreep op wat?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:08

Jeetje... dat had ik echt niet verwacht. Balen man. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:33

was een bus op 50 meter afstand.. de rest van de weg was leeg.. ik trek doorgaands snel op, dus ik besloot dat ik voor die bus kon.. kreeg ik dus een ingreep.. maar als ik gewacht had tot die bus voorbij was had ik natuurlijk te afwachtend geweest :=

Nouja, hij gaat morgen meteen een her aanvragen.. alleen moet ik die wel in een andere auto doen.. hij heeft per volgende week een nieuwe leswagen.. mn bora gaat weg ;(