Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 03:15

Jollyjoy schreef:
Voor het eerst in jaren weer eens spullen op marktplaats gezet na een grote opruiming hier in huis. Al snel weer veel klassiekers binnen
- 'wat zijn de afmetingen?' > die staan gewoon in de advertentie
- mensen die aangeven langs te komen, dan niet komen, een nieuwe afspraak maken en vervolgens niets meer laten horen
- onzinbiedingen
- mensen die uberhaupt niet meer reageren

Gelukkig nu ook een paar stukken kleding wel verkocht, maar ze willen graag dat ik het verzend. Hoe doen jullie dat meestal? Met verzenden via marktplaats of juist niet?

Ja verzenden met marktplaats, want de track & trace komt dan gewoon in de app

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 09:05

Tallie1979 schreef:
maralyn schreef:
Heb weer een kapstok erbij! Helemaal blij en naar wens.

Afgelopen week ook even een vervelend momentje gehad.

Had geboden op iets kleins, werd geaccepteerd.
Netjes berichten naar elkaar.
Overlijdt er een goede vriendin van me, geheel onverwachts.
Netjes aangegeven dat ik door prive omstandigheden niet in staat ben om spoedig te halen en mijn hoofd er even niet naar staat.

Beetje een botte reactie terug gehad.
Waarop ik terug had geschreven dat een overlijden even mijn prioriteit had.

Werd niet op gereageerd.
Tja, sorry. Maar dit gaat toch echt even voor.

En gelijk heb je!! Gecondoleerd. :(:)

Dankjewel.
Botte reacties bleven, zonder enige vorm van empathie.
"Ja, ik wil wel weten wanneer je het dan wèl haalt!" -O-

Dus heb besloten om dan maar een marktplaats gekkie te zijn en het product niet op te gaan halen. -O-

Als mensen niet netjes met elkaar om kunnen gaan, dan houdt t voor mij wel op.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 09:06

Morganlefay schreef:
Ik had wat bij Amazon besteld. (Bleek uit China te komen. }> )
Veel te groot( :+ ) dus ik wilde de boel retour doen en kreeg een onmogelijk retouradres.
Verkoper benaderd, die wilde niet verder dan 30% compenseren.
Nou ik dacht het niet.
Amazon geschreven dat ik tegen feit aan liep dat de verkoper de tent flestte, dat ik dat niet kon retourneren.
Binnen een dag antwoord terug dat ik mijn geld terug kreeg. Netjes geregeld.
Als ik wat bij Alie wil bestellen doe ik dat wel rechtstreeks .

Amazon (maar ondertussen ja ook Bol) heeft veel last van China, plagiaten en dropshippers.

Ik laatst bij Amazon set naaivoeten besteld... wist wel dat normaliter uit China komen maar waren iets duurder maar vooral leverdatum van alleen 3 dagen... niet dus... duurde gewoon 2 weken, zoals bij Ali, grrr.

Vriend van mij een speciale snoeischaar van een bepaald merk gekocht... volle mep en kreeg daadwerkelijk een plagiaat. Super zuur voor hem.

Voor mij zijn beiden , Amazon en Bol, dus geen opties meer.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 10:19

maralyn schreef:
Dankjewel.

Dus heb besloten om dan maar een marktplaats gekkie te zijn en het product niet op te gaan halen. -O-

Gecondoleerd en sterkte.

Wat het wel óók is: hoe vaak ik mensen al niet met een smoesje heb gehad. En in jouw geval is het geen smoesje, maar als iedereen die niet kwam opdagen vanwege privé-omstandigheden/ziekte/ongeval/overlijden/andere bijzondere omstandigheid ook echt iets ernstigs aan de hand had... Triest genoeg gebruiken kopers zonder enige vorm van schaamte ook dit soort dingen als een smoes. Bizar, maar daardoor word je als verkoper soms ook wat minder begripvol.

Ik heb nu btw een verkoper op vinted die het nodig vindt om me uit te lachen. Verkocht iets voor 25 euro. Ik bood 15. Ze zakte naar 20. Ik ging naar 17,50 en stelde voor om het daarbij te laten. Ze gaf toen aan dat ze heel veel interesse had en niet voor minder dan 20 zou verkopen. Prima, geen probleem, heel begrijpelijk. Een week later is het nog niet verkocht. Ik vraag of ze dan misschien toch nog interesse heeft in mijn bod. Stuurt ze 'hahahahahaha'. Lekker respectvol...

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 14:46

Ik ga ook nooit zo lekker op meerder malen onder mijn prijs bieden. Maar dan hoef je nog niet zo te reageren, nee.

Hier een koper die met kopersbescherming heeft gekocht. Ik heb keurig het pakket de volgende ochtend weggebracht (ze had het de avond daarvoor gekocht) en het zou gisteren bezorgd zijn.
Nou krijg ik een bericht dat ze het niet ontvangen heeft. Hoe ik het verzonden heb. Gelukkig staat het in de tracking. Hopelijk vindt ze het vandaag want gek is het wel. Ik heb gewoon leuk en vriendelijk contact gehad met deze koper dus ik ga er vanuit dat het oprecht is.
Maarja, het ging om €45 dus het zou wel fijn zijn als ik gewoon mijn geld krijg.

Heeft iemand zoiets weleens aan de hand gehad?

DoretteK

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 19:04

Ik wil iets kopen (betalen en verzending vai marktplaats), maar verkoper gelooft niet dat de verzendkosten naar Dhl punt €4 zijn. :?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 19:06

Tink89 schreef:
maralyn schreef:
Dankjewel.

Gecondoleerd en sterkte.

Wat het wel óók is: hoe vaak ik mensen al niet met een smoesje heb gehad. En in jouw geval is het geen smoesje, maar als iedereen die niet kwam opdagen vanwege privé-omstandigheden/ziekte/ongeval/overlijden/andere bijzondere omstandigheid ook echt iets ernstigs aan de hand had... Triest genoeg gebruiken kopers zonder enige vorm van schaamte ook dit soort dingen als een smoes. Bizar, maar daardoor word je als verkoper soms ook wat minder begripvol.

Ik heb nu btw een verkoper op vinted die het nodig vindt om me uit te lachen. Verkocht iets voor 25 euro. Ik bood 15. Ze zakte naar 20. Ik ging naar 17,50 en stelde voor om het daarbij te laten. Ze gaf toen aan dat ze heel veel interesse had en niet voor minder dan 20 zou verkopen. Prima, geen probleem, heel begrijpelijk. Een week later is het nog niet verkocht. Ik vraag of ze dan misschien toch nog interesse heeft in mijn bod. Stuurt ze 'hahahahahaha'. Lekker respectvol...

-O- mensen zijn zo niet leuk soms.

Ja, ik snap best dat het als een smoes gebruikt wordt, netjes vind ik dat ook niet.
Je zou dan bijna de rouwkaart toesturen om geloofwaardig te lijken. -O-

Nee, mensen zijn soms echt niet respectvol inderdaad. Ook dat van jou. Ik bedoel, vragen staat vrij en normaal antwoorden hoeft niet zo lastig te zijn. Toch?!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 19:16

DoretteK schreef:
Ik wil iets kopen (betalen en verzending vai marktplaats), maar verkoper gelooft niet dat de verzendkosten naar Dhl punt €4 zijn. :?

Is toch ook niet zijn probleem als je het label via marktplaats doet?

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 19:33

Alja schreef:
DoretteK schreef:

Is toch ook niet zijn probleem als je het label via marktplaats doet?

Nee, maar omdat hij het niet gelooft maakt ie geen betaalverzoek. Dus ik kan niet betalen...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 19:38

Advies nodig....warmtedeken verkocht via marktplaats. Heeft altijd goed gewerkt. Is uiteindelijk op zolder beland 2 jaar in originele verpakking. Stom genoeg niet getest voor verkoop dat is mijn fout!! Echter eind december ontvangen door koper en krijg net bericht dat de deken het niet doet. Wat ik vreemd vind is dat ik dit bericht nu krijg na ongeveer 14 dagen en na aantal dagen flinke vorst. Ergens heb ik zoiets van ik betaal terug en klaar (gaat om inclusief verzendkosten 11 euro dus zeer laag bedrag vanwege een zielig verhaal erbij en de feestdagen enz). Voortaan test ik alles in elk geval....echter ergens heellll vreemd dat ik nu pas een bericht ontvang. Bang dat ik dadelijk eerst door goedheid voor 4 euro die deken verkoop en hem nu nog eens gratis geef ook. Hoe staan anderen hier in? Gaat mij totaal niet om het geld maar om het feit dat ik het erg raar vind nu pas bericht te ontvangen en onderbuik gevoel zegt soort of oplichting??

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:27

Waarom nu pas testen?
Heel zuur als het niet werkt, maar als ze t al twee weken in huis hebben zou ik er echt niks meer mee doen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:21

Je bent geen winkel en voor dat geld, laat ze het dan maar op hun kosten terugsturen dan kun je zien of hij het echt echt echt niet doet.....

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 13:46

Nou voor dat bedrag idd.
Je bent zeker geen winkel. En dan had ze het gelijk aan moeten geven.

Hier zelf ook stom geweest.
Hele tijd terug 2 wasgij puzzels opgehaald. Naïef als ik was. Zal wel kloppen.
Uiteindelijk wilde ik gaan puzzelen. De ene doos miste de helft van de stukjes := en de andere doos miste er “maar” 1.
Maar helaas te laat en zelf niet goed gekeken.

Vandaag ook een bijzondere ervaring.

Ik had hog een hoop oude paardenspullen. Dekens, dekjes, beschermers, caps, bandages, bitjes, tuig onderdelen, front riemen, 2 span pony tuig en een scheermachine.

Iemand wilde het vandaag komen halen.
Prima.

Laat het duidelijk zijn. Ik ben absoluut geen racist! Maar er komt een man met een niet westers uiterlijk met een bestelbusje.
Kijkt amper naar de spullen, lijkt er 0 verstand van te hebben en vraagt naar het scheerapparaat en kijkt even naar het tuig.

Vraagt dan of ik ook zadels heb.
Nee die heb ik niet ..

Betaald en laait alles in.
Sorry vond het heel raar. Die man met setjes en bijpassende halsters, bling front riemen en allemaal pony spul. :=

Geld lijkt wel echt.
Hoop niet dat ie nog een keer terug komt voor andere dingen :=

En dat zeg ik niet omdat hij niet westers is. Maar meer omdat ik westerse mensen verwacht voor dit soort spul, ik weet niet waarom.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 21:08

Saul, verkocht is verkocht toch?
Ongeacht wat iemand ermee gaat doen?

Ik vind jouw gedachtegang wel wat opmerkelijk, man betaald netjes dus wat is het probleem?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 21:38

Nou, in het kader van de vele zadeldiefstallen en de vraag of ze ook zadels heeft, vind ik het niet gek als je wat argwanend bent.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 21:46

Ik wist dat ik die reactie ging krijgen.

Het was voor mij gewoon een hele rare ervaring.
Wat hij er mee doet moet hij weten. Maar hoezo koop je een partij paardenspullen voor €250 als je van de helft niet eens weet wat het is?

Er stond nog een bak spullen die hij niet gepakt had. Dus ik geef hem aan en hij zegt letterlijk. Oh deze ook nog? Moet dit mee? En het was voor hem zelf.

Maar het specifiek naar zadels vragen vond ik vreemd. Hij keek ook echt rond.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 21:48

Ik zou je zadels even goed opruimen op een andere plek :=

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 22:20

Saul schreef:
Ik wist dat ik die reactie ging krijgen.

Het was voor mij gewoon een hele rare ervaring.
Wat hij er mee doet moet hij weten. Maar hoezo koop je een partij paardenspullen voor €250 als je van de helft niet eens weet wat het is?

Er stond nog een bak spullen die hij niet gepakt had. Dus ik geef hem aan en hij zegt letterlijk. Oh deze ook nog? Moet dit mee? En het was voor hem zelf.

Maar het specifiek naar zadels vragen vond ik vreemd. Hij keek ook echt rond.

Misschien was het wel voor zijn partner, weet jij veel, kan toch?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 22:29

Of iemand die zijn dochter wil verrassen en niet precies weet wat het is?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 22:59

Kan zeker. Ik geef alleen aan dat het voor mij een rare ervaring was.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 23:20

Saul, ik zou hier ook zeker een raar gevoel van krijgen, daar is niks racistisch aan, jouw gevoel is niet op zijn uiterlijk gebaseerd maar op zijn gedrag en handelen. Als dit een blanke man was geweest had ik dit evenzeer alarmerend gevonden. Op mijn vorige stal is 10 jaar lang nooit wat gebeurd, maar toen er enkele openbare wedstrijden werden georganiseerd werd er na enkele maanden al ingebroken en alle zadels waren weg. 1+1= 2. Er wordt gewoon vooraf verkend, dat is de realiteit. Bij mijn vader is ingebroken nadat een glazenwasser offerte kwam maken. Precies via een raam met gebrek, maar dat zag je niet van buiten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 23:32

Precies.
Heb hier een keer een schoorsteenveger gehad. Ook zo'n rare snuiter.
Door wat hij zei en deed.

De hond had ik in de kennel en die was alert maar stil.

Daar vroeg hij ook naar of hij wat deed.(waarom?)
Ik zei ook. Die is anders los. Maar nu vast en dat is niet zonder reden.
Ik denk dat hij mij niet geloofde. Want hij kon met elke hond omgaan.

Nou ik dacht hij komt door de spijlen zo lelijk deed hij toen die man dichterbij kwam .

En ik was stiekem zo blij.

Puur het gedrag van die man.
Gaf mij echt kriebels.

En dat was gewoon een Nederlander.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 00:29

Ik zag hier op een facebookgroep van het dorp ook de vraag voorbij komen van iemand die via daar een schoonmaakster had gevonden. Was op 'sollicitatie' geweest, maar toen ze echt moest beginnen kwam ze niet opdagen en was ze niet bereikbaar meer. Dus ze vroeg naar ervaringen, binnen een half uur kwamen er al 3 reacties dat diegene bij anderen na kennismaking bij de eerste keer opdagen al geld/sieraden had meegenomen..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 19:50

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 20:00