Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:Das niet nieuw.
Ik heb in het verleden járen en járen zwarte piet gespeeld.
Met een kleine vaste groep, maar wel op vrij grote schaal, 40+ afspraken per jaar was geen uitzondering zeg maar.
Vooral huisbezoeken, soms bedrijfsbezoeken.
Je leert veel van die huisbezoeken...
En van de verplicht op voorhand bij ons in te leveren tekstjes over de kinderen (we kwamen altijd voorbereid)
Sommige ouders maken het echt gewoon een leuk positief feest.
Maar er waren er ook die alle opvoedfrustraties van het afgelopen jaar in die briefjes zetten. Of Sinterklaas daar wel even aandacht aan wou besteden....
(Nou nee,in de meeste gevallen. Hooguit een keer één hint op iets negatiefs, tegen tenminste 10 positieve dingen ofzo. En stonden er geen positieve dingen op dat briefje, dan waren we met onze groep handig zat om zelf positieve dingen te zien en te benoemen. Zout maar even mooi gauw op, ouders....
Overigens waren we wel echt redelijk populair, en ook bij dat soort ouders mochten we eigenlijk altijd het jaar erop weer komen. Heb best wat kinderen zien groeien zo, eens per jaar)
Overigens, en dat viel mij altijd op, bovenstaande stond volledig los van sociale status.
Heel fijne vrij arme gezinnen gezien, heel fijne rijke gezinnen gezien,
Enorm rottige arme gezinnen gezien en enorm rottige zéér rijke gezinnen gezien.
Captain schreef:Mkango schreef:Ik zit er zelf ook niet op te wachten, maar vind ook niet dat vrouwen zich ervoor hoeven te schamen. Net als dat mensen zich niet hoeven te schamen voor operatielittekens, littekens als gevolg van zelfbeschadiging etc.
Eens. Ik vind sommige best wel heel erg mooi eigenlijk! Maar ik hou ook wel van niet-perfecte lichamen. Ik vind vitiligo bij mensen bijvoorbeeld ook prachtig.
Femke_Tweety schreef:Als jullie dat zebrastrepen noemen (got them too) dan ga ik het streepje op mijn hand maar het rupsje noemen![]()
[ [url=m/FWeFW8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sta ik nou ook in mijn kracht?
Ben ik een powerrrrrvrrrrouwwww??
LWDaisy schreef:lovelyfiefy schreef:
ik vind fotoboeken wel ook super leuk.
maar deze vrouw vind ik ook altijd erg leuk![]()
ik heb zelf ook 2 of 3 bananendozen vol met fotoboeken van vroeger.
Zitten nu nog in een doos, maar wil die uiteindelijk wel in me boekenkast plaatsen als die af is
Jij hebt tenminste je eigen fotoboeken staan, bij mij op zolder staan doooooozen vol fotoboeken van mijn schoonouders. Want zij hebben er geen plaats voor en wij welHeb hen op voorhand gezegd dat ik hulp verwacht als we ooit verhuizen, anders laat ik alles staan haha. Want ze hebben letterlijk heel hun loods leeg gemaakt en naar hier overgebracht