Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 02:03

Probleem is dat ze rond zijn. En dan tegen elkaar rollen.... Of er valt er eentje uit.... En dan ligt de rest van het pakket ook uit elkaar.
Ik heb het met een zeer strak aangebonden touw geprobeerd en tóch gleed er eentje uit.

Ze zijn trouwens van boven iets breder dan van onder en echt vsn glad hout

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 05:03

Misschien aan beide eindes zo'n kap in de juiste maat? (noem je blijkbaar afsluitkap of eindkap pvc) en evt wat antislip in één of andere vorm erin, en dan het midden vastbinden met een riem idd.

Afbeelding

Op zoek naar de Gamma op het eiland :D

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 05:07

Ik zou eerder denken aan iets met lange dubbelzijdige klittenband-strook, ipv een riem omdat je dan geen last hebt van de plek van de gaatjes (traploos instelbaar).

Daar bovenkop komt dat je die plastic doppen de hele dag mee moet zeulen, da's niet handig. Een losse klittenbandstrook kun je overal omheen wikkelen, en zit verder niet zo in de weg.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 05:09

Maar dan glijden de middelste er stokken alsnog tussenuit. Ik ben het eens met wat je zegt over meezeulen idd.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 07:02

En gewoon iets van een strakke zak die er om heen past?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 07:03

Stevige tape met aan de ene zijde tape en andere zijde klittenband, per stok op twee plekken dat spul erom en dan een klittenband riem om al de stokken bij elkaar te houden.

Of een tentstokkenzak van een grotere tent, daar stop je ze dan allemaal in en dan kan je de boel nog (redelijk eenvoudig) met een of twee riemen aansnoeren zodat ze tijdens het lopen stilliggen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 08:22

Passen ze niet in zo'n karretje/tas waar je normaal golfclubs in doet?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 08:23

Kan je de ene helft omdraaien? Dus dat je deel onderkant en bovenkant van de stokken aan dezelfde kant hebt. Het pakket wordt dan rechter en gemakkelijker samen te snoeren.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 08:25

fjordjes schreef:

Ik gok dat het terrein waar je zulke stokken gebruikt, zich niet echt leent voor golfkarretjes en rolkoffers.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 08:42

oomens schreef:
fjordjes schreef:

Ik gok dat het terrein waar je zulke stokken gebruikt, zich niet echt leent voor golfkarretjes en rolkoffers.

Maar je hebt wel zo'n golftas die je op de rug kunt doen of niet?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 08:44

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:05

[***] schreef:
Oh en de woningbouw die de huur verhoogde voor het nieuwe toilet wat ik niet heb maar mijn buren wel :+ foutje in huisnummer

Huur verhogen voor een nieuw toilet? Dat is toch gewoon onderhoud? Dat levert geen hogere woningwaarderingspunten op. Daar zou ik sowieso bezwaar tegen maken. I.c. je buren dan...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:25

Spanband er heel strak omheen aansnoeren en dan zorgen dat je de smalste kant naar het laagst gericht houdt. Dan leunen de brede kanten op elkaar en kan het niet glijden zou je denken.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:59

Wie is iets met op maat gemaakte gordijnen van een ander?

PostNL had mijn pakket in de inkomhal gezet (voor een groot raam naar buiten) en toen ik het kwam ophalen, bleek het opengemaakt en de gordijnen eruit gehaald.

Nu vraag ik me echt af wie in godsnaam zoiets doet. (Pakket was afgeplakt met de naam van het bedrijf dus je wist wat erin zat). Gordijnen??

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:08

Iemand die gordijnen kan gebruiken :-) Ze zijn gejat dus.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:18

Heb een adres gekregen om stroopwafels heen te sturen, maar als ik Google maps bekijk, lijk ik niet uit te komen op het juiste adres.
Hoe werken Engelse adressen en kan ik ergens anders beter adressen checken? Of wil iemand even met me meekijken?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:28

Is degene waarvan je het adres gekregen hebt, de ontvanger van de stroopwafels?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:34

En is het een adres met een huisnummer of alleen een naam van het huis?

Bijv 2 Esker Road, Plaatsnaam, County, Postcode of is het White Cottage, Plaatsnaam, County, Postcode?

Vooral een naam van het huis gaat geregeld mis op Google maps...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:35

Babootje schreef:
[***] schreef:
Oh en de woningbouw die de huur verhoogde voor het nieuwe toilet wat ik niet heb maar mijn buren wel :+ foutje in huisnummer

Huur verhogen voor een nieuw toilet? Dat is toch gewoon onderhoud? Dat levert geen hogere woningwaarderingspunten op. Daar zou ik sowieso bezwaar tegen maken. I.c. je buren dan...

Ja er stond upgrade toilet naar basiskwaliteit. Volgens mij zou je daar niet meer voor moeten gaan betalen maar goed... het kost blijkbaar €10 per maand.
Iedere kleine aanpassing hier kost extra geld, voor rookmelder vervangen willen ze ook al de huur omhoog gooien :+ dus ik regel dat lekker zelf.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 11:08

Citaat:
... Ja er stond upgrade toilet naar basiskwaliteit. Volgens mij zou je daar niet meer voor moeten gaan betalen maar goed... het kost blijkbaar €10 per maand.
Iedere kleine aanpassing hier kost extra geld, voor rookmelder vervangen willen ze ook al de huur omhoog gooien :+ dus ik regel dat lekker zelf.

Huur aanpassen voor basisfasciliteiten mag wetterlijk niet. Net als huur verhogen voor onderhoud. Daar kan je gewoon tegen in beroep gaan. Niet pikken dit soort onzin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 11:18

Sas_Mon schreef:
Citaat:
... Ja er stond upgrade toilet naar basiskwaliteit. Volgens mij zou je daar niet meer voor moeten gaan betalen maar goed... het kost blijkbaar €10 per maand.

Huur aanpassen voor basisfasciliteiten mag wetterlijk niet. Net als huur verhogen voor onderhoud. Daar kan je gewoon tegen in beroep gaan. Niet pikken dit soort onzin!

Het toilet is gelukkig niet bij mij en ik heb een te slechte band met mijn bovenburen om ze die tip te geven.
Ik moet nog 1.5 jaar studeren en daarna wil ik weg uit deze stad dus dan heb ik geen last meer van deze woningbouw :)

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:02

rien10 schreef:
Is degene waarvan je het adres gekregen hebt, de ontvanger van de stroopwafels?

Ja, heb verder geen contact gegevens van hem.

Sodera schreef:
En is het een adres met een huisnummer of alleen een naam van het huis?

Bijv 2 Esker Road, Plaatsnaam, County, Postcode of is het White Cottage, Plaatsnaam, County, Postcode?

Vooral een naam van het huis gaat geregeld mis op Google maps...

Het lijkt het meeste op deze
Citaat:
2 Esker Road, Plaatsnaam, County, Postcode

Dus als ik het letterlijk overneem, moet het goed komen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:13

Babootje schreef:
[***] schreef:

[***] schreef:
Ja er stond upgrade toilet naar basiskwaliteit. Volgens mij zou je daar niet meer voor moeten gaan betalen maar goed... het kost blijkbaar €10 per maand.

Het vervangen van een toilet valt gewoon onder basisonderhoud. Het plaatsen van een 2e toilet is woningverbetering. Op de site van de huurcommissie kun je precies zien wat onder woningverbetering valt en waarvoor meer huur mag worden gevraagd. De huurcommissie is er voor zowel de sociale sector als de markt sector. Het plaatsen van rookmelders is een wettelijke verplichting voor de eigenaar van de woning, de verhuurder dus. Volgens mij mag deze dat ook niet in de huurprijs verwerken.
https://www.huurcommissie.nl/huurcommissie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:04

Ik las het inderdaad. Tweede toilet is onmogelijk, daar is de ruimte in het appartement te klein voor.
Maar ik krijg niet eens voor elkaar dat ze de brandveiligheid op orde krijgen dus ik ga de discussie niet aan voor de bovenburen :+

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 17:51

Is dit gehakt nog goed?
Mam is niet thuis :+
Afbeelding