Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 11:55

Citaat:
Voor mij is het eigenlijk helder dat regels vooral gemaakt worden op basis van lobby, niet op basis van wetenschap.

Dit dus. Daar begint het ondertussen wel heel erg op te lijken ja.

Ik las een quote van een wetenschappelijk onderzoeker en politicus. Heb 'm in het klimaat-topic ook al gepost, maar hier dan nog een keer :D

" Of het nu om pandemieën of klimaatrampen gaat : de oplossingen worden tegengehouden door economische spelers met een directe lijn met de politiek. "

Een doordenkertje, maar een dikke vette kern van waarheid zit erin als je 't mij vraag.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 12-08-21 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 11:57

Dat is voor mij ook geen verrassing, is altijd zo geweest :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:00

Zebrastreep schreef:
@hc

Dan ga je toch naar een ander land om vakantie te vieren? Kun je ook gewoon losgaan in een ander land als dat thuis niet mag.

Dat zou kunnen maar dat is dan natuurlijk wel een beetje gek..
En gezien het om 'onduidelijke' dan wel 'rare' regels ging, is dit denk wel duidelijk dat het niet duidelijk is :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:04

Zebrastreep schreef:
@hc

Dan ga je toch naar een ander land om vakantie te vieren? Kun je ook gewoon losgaan in een ander land als dat thuis niet mag.

Want daar is geen pandemie?

Dat is dus het hele punt want het raar maakt. Die enorme verschillen ingeval binnen de Europese unie. En zij die daar de dupe van zijn, zijn niet eens de vakantiegangers maar vooral de mensen die in een anders Europees land wonen of familie in andere Europese landen hebben.
Van 1 Europa is momenteel weinig te zien

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:14

Cer schreef:
Zebrastreep schreef:
@hc

Dat zou kunnen maar dat is dan natuurlijk wel een beetje gek..
En gezien het om 'onduidelijke' dan wel 'rare' regels ging, is dit denk wel duidelijk dat het niet duidelijk is :j

Samengevat ; duidelijk idioot en zonder basis anders dan sheeple-management.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:16

Het was meer sarcastisch bedoeld om hc loopt te klagen dat hij niks mag en toeristen wel. Zou betekenen dat als je naar een ander land gaat je daar wel alles mag als toerist. Volgens mij moet je als toerist de boel qua papieren en testen ook op orde hebben.

Al denk ik dat 1 lijn trekken zeer lastig is overal. Want hier in nl willen ze geen vaccinatie plicht maar in Frankrijk wel. Althans ben er hier niet zo bang voor dat dat gaat gebeuren. Niet zoals in Frankrijk.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:24

Volgens mij zouden wij hier ook gaan steigeren als wij regels opgelegd krijgen die toeristen niet hebben. Is gewoon heel raar dus vind het ook niet gek dat HC daar tegenin gaat.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:30

Dat is niet eens zomaar ‚raar‘ maar gewoon zwakzinnig als je het mij vraagt :o

Net als de volslagen krankzinnige regels over koop-toerisme. Zolang je maar binnen 24 uur goed geld komt uitgeven in Duitsland mag je zonder welk bewijs of wat dan ook iedereen komen besmetten, zolang het maar korter is dan 24 uur 8)7

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:34

Testverplichting en aanmelden is er niet meer maar volgens mij moet je nog steeds aan kunnen tonen dat je gevaccineerd, hersteld of getest bent.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:34

Op minder dan 24u kan je toch niemand besmetten ? O:)
Dat is hier ook steeds de regel geweest. Vanuit het VK was het zelfs 48u.
Nu is het net hetzelfde met BE naar NL denk ik.

Alsof iemand ooit ook gaat controleren of je echt wel binnen de 24u weer weg bent :')

Of heb ik het nu altijd verkeerd begrepen... :=
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 12-08-21 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:35

bigone schreef:
Testverplichting en aanmelden is er niet meer maar volgens mij moet je nog steeds aan kunnen tonen dat je gevaccineerd, hersteld of getest bent.

Nope

Wellicht vanuit Nederland maar niet vanuit landen met een hoger inkomen _O-

Dat hebben ze een werk of 3 gedaan tussen DE-CH maar blijkbaar liepen ze te veel inkomen mis dus dat is er weer helemaal afgehaald.

Het virus kan slecht mensen besmetten die geld in de hand hebben denk ik.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:42

bigone schreef:

Dit klopt, en voor heel veel zaken moet je dit ook kunnen aantonen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:49

„Für Einreisende aus der Schweiz ändert sich jedoch für Aufenthalte von maximal 24 Stunden vorläufig nichts. Dies bestätigt das Bundesministerium für Gesundheit. Wer also über die Grenze zum Einkaufen will, kann dies weiterhin ohne zusätzliche Auflagen tun.“

Samenvatting: Ik kan gewoon besmet geld uitgeven ;)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:52

Heeft die 24 uurs regeling ook niet grotendeels te maken met dat vrachtwagenchauffeurs redelijk normaal door kunnen reizen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:55

Zebrastreep schreef:
Heeft die 24 uurs regeling ook niet grotendeels te maken met dat vrachtwagenchauffeurs redelijk normaal door kunnen reizen?

Nee, die moeten juist meestal wel bewijzen leveren.
We kunnen er prachtige dingen bijverzinnen maar het gaat gewoon om geld.
Midden in de winterpiek was het voor mij theoretisch geen probleem om geld in Duitse supermarkten te deponeren terwijl sommige Duitse regio‘s een afstand limiet hadden. Echt gewoon krom.
Net als dat je met je uitgangslimiet wel naar het vliegveld mocht :+
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 12-08-21 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:56

Sizzle schreef:
Zebrastreep schreef:

Nee, die moeten juist meestal wel bewijzen leveren.
We kunnen er prachtige dinge bijverzinnen maar het gaat gewoon om geld.

Precies. Je moet je economie ook draaiende houden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 14:45

ingedebruijn schreef:

Hoezo ´ook´?
Wij sheeple zijn slechts het economische bedrijfsmiddel.

@algemeen (voor de helderheid)
Overgens ´klaag´ ik helemaal niet. Merk slechts de ongelijkheid en idioterie van de regels op. Er zijn hier verschillende voorbeelden meer opgesomd door anderen. Die klagen daarmee ook niet en zijn ook niet gelijk wappies.
Deze sanitaire crisis wordt simpelweg gretig misbruikt door de verschillende overheden.
Ik persóónlijk vermaak me kostelijk; beter/meer dan zonder de regels. Pas me al per voorjaar ´20 flexibel aan met *\%/* léven. Heb dus zelfs baat bij verschillende regels en dat heb ik OOK al meermaals opgemerkt. Dat maakt de situatie en regels er niet logischer, beter gefundeerd, minder ethisch stuitend op :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 14:48

Sizzle schreef:
Midden in de winterpiek was het voor mij theoretisch geen probleem om geld in Duitse supermarkten te deponeren terwijl sommige Duitse regio‘s een afstand limiet hadden. Echt gewoon krom.
Net als dat je met je uitgangslimiet wel naar het vliegveld mocht :+

Was hier tijdens de verschillend quarantaines van ons dorp ook. Gaan skieën in de Sierra Nevada was een essentiële reden om eruit/erin te mogen.
Idem buitenlandse toeristen die mochten doorreizen.
Wie de besmettingslogica begrijpt mag het zeggen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 14:58

Huertecilla schreef:
ingedebruijn schreef:

Hoezo ´ook´?
Wij sheeple zijn slechts het economische bedrijfsmiddel.

@algemeen (voor de helderheid)
Overgens ´klaag´ ik helemaal niet. Merk slechts de ongelijkheid en idioterie van de regels op. Er zijn hier verschillende voorbeelden meer opgesomd door anderen. Die klagen daarmee ook niet en zijn ook niet gelijk wappies.
Deze sanitaire crisis wordt simpelweg gretig misbruikt door de verschillende overheden.
Ik persóónlijk vermaak me kostelijk; beter/meer dan zonder de regels. Pas me al per voorjaar ´20 flexibel aan met *\%/* léven. Heb dus zelfs baat bij verschillende regels en dat heb ik OOK al meermaals opgemerkt. Dat maakt de situatie en regels er niet logischer, beter gefundeerd, minder ethisch stuitend op :)*

Ook in de zin van : en je economie, en de gezondheid van je burgers

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 15:51

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 15:56

Doorverkocht voor veel geld door de datamaffia }>

Nee, grapje uiteraard. Zat eraan te komen. En niemand weet natuurlijk juist wat en hoeveel :x
Hier bij ons tijdje terug ook één van de grootste' cyberlekken ' uit de geschiedenis. :+

Anyway, wij hadden gisteren bijna evenveel nieuwe besmettingen als jullie in NL... >;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 16:16

Ja flatten the curve ..nog eventjes volhouden ..met kerst zijn we weer samen ..eventjes volhouden de lente komt eraan ..nog effe volhouden ,laat je vooral vaccineren voor een zorgeloze zomer waar alles weer zal kunnen
Mijn kl***n ja :+

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 16:45

Maar wat verwacht je dan? Dat ze een glazen bol hebben ,dat er een plan klaar ligt met alle leermomenten van de vorige pandemie waarin precies staat wat je moet doen bij welke gebeurtenis.

Dit is nieuw terrein voor iedereen. Ik heb zo'n hekel aan afschuif mentaliteit. De Regering zei even volhouden en nu klopt het niet dus nu ben ik boos ....

De regering zijn net zulke prutsers als wij allemaal. We doen keihard ons best, we hopen het beste. We werken ons een slag in de rondte. We bereiken veel, maar in the end moeten we toch maar afwachten of dat wat we bedacht hebben ook werkelijkheid wordt.

En tsja VVD ers zijn soms een beetje over positief. Dat is ook hun charme ( nee niet mijn partij ) .
Je moet ook wel positief ingesteld zijn om je hier met 80 uur per week te werken doorheen te worstelen en alle oliebol over je heen te krijgen, voor een beperkt salaris ( In verhouding met bedrijfsleven ).

Dus nee, ik kan me totaal niet vinden in bovenstaande post.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 16:49

Toch snap ik hem wel hoor. Niet zozeer het afschuiven, daar ben ik ook niet van. Wel het gevoel van, wanneer houdt het dan wel op? Want blijkbaar is vaccineren dus ook niet de oplossing, als er nu al weer experts zijn die beweren dan we het niet los kunnen laten doordat er een grote groep is die zich niet wil/kan/durft te laten vaccineren. Of die simpelweg niet over de juiste informatie beschikken hierover. Het was toch in essentie een zorgcrisis? Laten we daar dan de focus op leggen. Zorgen dat de ziekenhuizen het aan blijven kunnen. En gepaste maatregelen die niet te buitensporig en beperkend zijn voor de rest van de -grotendeels gevaccineerde- samenleving.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:44

Precies. Het opschuiven van de grenzen doet de overheid wel gewoon zelf en daarmee creëren ze een gebed zonder einde gevoel.