De doordeweeks bruiloft ergenissen; bij mijn vrienden was dat ook altijd. Dus maar een (half) dagje opgenomen, ik vind dat belangrijk. Al snap ik heel goed dat het niet altijd uitkomt qua werkdrukte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zigranta schreef:lenaa_tje schreef:M’n oven die er mee opgehouden is![]()
![]()
En nergens meer gasfornuizen in 80cm te krijgen.
En het broodmeel dat ik van vakantie heb meegenomen nu verprutst want ik krijg het nu niet gaar.
Geen combimagnetron nog ergens staan?
Wel balen van je meel.
Mkango schreef:Heb je een pan met een deksel — liefst een pan die een beetje de vorm heeft van een wokpan? Dat gebruikte ik weleens als “oven” toen ik noch een oven noch een magnetron had als student. Moet je alleen zorgen dat datgene wat je wilt opwarmen niet direct op de bodem rust.
Rytir schreef:De doordeweeks bruiloft ergenissen; bij mijn vrienden was dat ook altijd. Dus maar een (half) dagje opgenomen, ik vind dat belangrijk. Al snap ik heel goed dat het niet altijd uitkomt qua werkdrukte
fleurtjeuh schreef:Dat mn vriend knorrig is omdat ik deze ene keer paardrijden wil kijken midden in de nacht..
Ineke2 schreef:Rytir schreef:De doordeweeks bruiloft ergenissen; bij mijn vrienden was dat ook altijd. Dus maar een (half) dagje opgenomen, ik vind dat belangrijk. Al snap ik heel goed dat het niet altijd uitkomt qua werkdrukte
Met werk gaat vrij nemen over het algemeen iets makkelijker dan tijdens een studie / colleges.
Voor kennissen ga ik echt niet iets van mijn studie missen, dan maar wat later aanschuiven.
Mijn broer trouwde gelukkig “ gewoon “ op vrijdag. Toen was ik overigens niet bezig met een studie én werk was verplicht die dag vrij te geven maar toch. Het is wel zo fijn dat je de volgende dag nog hebt om bij te komen van het feest
lenaa_tje schreef:Ook voor studie kreeg ik vrij. Ligt er gewoon aan hoe belangrijk iemand is. Als jij dag gast bent beteken jij vaak wel iets voor het bruidspaar.
Trouwens voor mij ook geen enkel verschil. Ik heb geen beroep waar je zomaar een dag door de week vrij kunt vragen.
Ineke2 schreef:lenaa_tje schreef:Ook voor studie kreeg ik vrij. Ligt er gewoon aan hoe belangrijk iemand is. Als jij dag gast bent beteken jij vaak wel iets voor het bruidspaar.
Trouwens voor mij ook geen enkel verschil. Ik heb geen beroep waar je zomaar een dag door de week vrij kunt vragen.
Voor naaste familie krijg je altijd vrij. Is je werk en studie verplicht. Voor kennissen echter niet zomaar.
lenaa_tje schreef:Ineke2 schreef:Voor naaste familie krijg je altijd vrij. Is je werk en studie verplicht. Voor kennissen echter niet zomaar.
Dat is op werk natuurlijk niks anders
Ik kreeg dus voor vrienden net zo goed vrij voor studie als op het werk.
Dat jij niet wil, dat is prima daar is werk en studie niet anders voor maar dan zeg je gewoon af.
Stellen dat het onmogelijk is, is zwart wit.