Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:55

Popstra schreef:
Famke Halsema wist net te beweren dat je in een supermarkt veilig bent kwa besmettingen.
En in een stem lokaal nog veel veiliger....

Dat van die supermarkt vind ik nogal een bewering. Zijn we daar nou echt zo veilig?

Ik heb het opgelopen in de supermarkt, althans daar ben ik vrijwel zeker van.
Ik had 1.5 week niemand gezien, ben 15min in de supermarkt geweest en had een paar dagen later een positieve corona test.
En ja, ik hou netjes afstand, draag een mondkapje, ontsmet m'n wagentje en m'n handen etc.
Dus ik ben het denk ik niet helemaal eens met mevrouw Halsema :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:00

Een paar dagen later is wel al heel snel om ziek te zijn. Of heb ik dat verkeerd?
Tussen besmetting en ziek zijn zit meestal toch een dag of 5 minimaal?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:02

Nee hoor, ik ken er die een dag later al ziek waren. En het nergens anders opgelopen konden hebben omdat ze thuis bleven en niemand zagen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:08

Volgens mij valt er heel weinig van te zeggen. Ook omdat er genoeg huishoudens zijn waar maar de helft van een huishouden besmet raakt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:16

[***] schreef:
Popstra schreef:
Famke Halsema wist net te beweren dat je in een supermarkt veilig bent kwa besmettingen.
En in een stem lokaal nog veel veiliger....

Dat van die supermarkt vind ik nogal een bewering. Zijn we daar nou echt zo veilig?

Ik heb het opgelopen in de supermarkt, althans daar ben ik vrijwel zeker van.
Ik had 1.5 week niemand gezien, ben 15min in de supermarkt geweest en had een paar dagen later een positieve corona test.
En ja, ik hou netjes afstand, draag een mondkapje, ontsmet m'n wagentje en m'n handen etc.
Dus ik ben het denk ik niet helemaal eens met mevrouw Halsema :)

Ik denk eerder dat je het toch 1,5 week ervoor opgelopen hebt.
Of je hebt die 15 min in de supermarkt toch te lang te dicht op iemand gestaan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:16

Zonder het over politiek te hebben verder, maar in hoeverre zal corona invloed hebben op het stemgedrag van de mensen nu? Ik ben toch wel wat bang voor kortetermijndenken van sommige mensen, die hun stem uitbrengen op de partij die qua coronabeleid het beste bij hun wensen past en niet naar het totaalplaatje van de partij kijken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:17

opisop_shop schreef:
Zonder het over politiek te hebben verder, maar in hoeverre zal corona invloed hebben op het stemgedrag van de mensen nu? Ik ben toch wel wat bang voor kortetermijndenken van sommige mensen, die hun stem uitbrengen op de partij die qua coronabeleid het beste bij hun wensen past en niet naar het totaalplaatje van de partij kijken.

Ik ben juist bang dat door corona veel mensen VVD gaan stemmen. Terwijl men niet naar de toekomst of verleden kijkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:20

Net gestemd, hier hebben ze de lokalen 3 dagen geopend
Voor ouderen en mensen met risico heel goed geregeld, petje af ervoor

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:23

Voor Corona stemde er al veel mensen VVD. ;)

Het zal een combinatie zijn denk ik. Andere dingen zijn belangrijk, maar Corona speelt nu ook wel een grote rol en zal de aankomende jaren zeker invloed hebben op alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:24

purny schreef:
opisop_shop schreef:

Ik ben juist bang dat door corona veel mensen VVD gaan stemmen. Terwijl men niet naar de toekomst of verleden kijkt

VVD heeft juist een programma waarmee ze weer naar het herstel willen kijken.. FVD roept alleen maar "vrijheid terug" dus die partij heeft zelf ook een korte termijn visie..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:26

opisop_shop schreef:

Ik vind dat daar sowieso lastig op te stemmen valt. Het ging nergens over de inhoud deze campagne (alleen bij het Jeugdjournaal) en alleen de FvD is heel duidelijk geweest over hoe zij straks verder willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:32

Needje schreef:
Ik denk eerder dat je het toch 1,5 week ervoor opgelopen hebt.
Of je hebt die 15 min in de supermarkt toch te lang te dicht op iemand gestaan.

Nee hoor. Ik had 1.5 week niemand gezien, ben naar de supermarkt geweest, daarna weer niemand gezien en werd 5 dagen na de supermarkt niet lekker, laten testen op dag 6 en positief getest. Dus al met al zit je dan op ruim 2 weken met 1 bezoek aan supermarkt.
En zoals ik al zei; ik hou afstand, draag mondkapje, ontsmet wagen en handen en bij thuiskomst was ik mijn handen nogmaals.

Het is gewoon dikke vette pech, een soort Russisch roulette, je kan het gewoon oplopen als je voorzichtig bent. Ongeacht waar.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:59

Ik heb gewoon beetje moeite mee met dat te geloven.
(Waarmee ik niet zeg dat je liegt!!!! Meer voor mezelf)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:04

oh toch 5 dagen later ipv een paar...
Ja het kan, toch als je daar je afstand houd is het risico zeer klein.
Met stemmen heb ik die angst ook niet overigens. Ook daar kan het, maar er zal echt wel alles aan gedaan worden dat er niet teveel mensen binnen zijn.
Hier in de gemeente heb ik al gezien dat het 1 richting verkeer is, dus links het gebouw in, rechts eruit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:13

Ik heb het uitbesteed dit keer. In mijn woonplaats kan ik alleen woensdag stemmen op een locatie waar het meest heel druk is schijnt. Twee andere buros liggen echt aan de andere kant van de toch grote gemeente. Heel eind rijden en dan een onbekende locatie met onbekende mensen. Dat risico is me te groot kwa mensencontact en kans op te lang moeten staan buiten.

Dan maar iemand gemachtigd om het voor me te doen woensdag. Was wel even gedoe want met een andere gemeente moet je de machtiging bij de gemeente aanvragen. Maar dan kan hij tegenover zijn werk op een redelijk verlaten onlogische locatie stemmen. Even naar buiten kijken, ah er is niemand hup stemmen en weer aan het werk.

Ik zit kwa contacten voor mijn gevoel toch al te veel helaas noodzakelijk. -O- Vorige week oogarts, deze week rolstoelpassing. Langdurige toestand meest met toch best een aantal mensen bij elkaar in een ruimte. Ik baal al dat het nodig is, door enorme vertraging vanuit de gemeentes was de eerder bestelde stoel niet meer leverbaar. -O- en nu moet het hele circus weer opnieuw. Met mij, iemand van de gemeente, iemand van de tussenleverancier, de importeur en ikzelf. En een flink aantal types rolstoelen die voor passingen van anderen ook gebruikt zijn. %) Ffp2 masker voor mij zeker op, misschien een extra masker nog. Ik heb weinig keuze want mijn oude staat nu toch echt op instorten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:27

Ik vind dat toch wel bijzonder Karuna maar blijkbaar zit jij erg in de middle of nowhere.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:33

Ik stem altijd op bijzondere plekken... dit keer ga ik heel symbolisch in de Tweede Kamer stemmen.
Maar nu weer over corona

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:35

Karuna, elke gemeente heeft extra stemlokalen en op woensdag zijn die allemaal open. Alleen vandaag en morgen een paar waar de kwetsbaren kunnen stemmen . Neem aan dat jouw gemeente toch echt niet zoveel afwijkt van de rest van Nederland. Maar ja, machtigen is het veiligste .

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:44

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:48

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:48

purny schreef:
Ik stem altijd op bijzondere plekken... dit keer ga ik heel symbolisch in de Tweede Kamer stemmen.
Maar nu weer over corona

Haha ik moet hier om lachen. Wel leuk!

Sorry off-topic:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:50

lenaa_tje schreef:
purny schreef:
Maar nu weer over corona

Haha ik moet hier om lachen. Wel leuk!

Sorry off-topic:)

4 jaar geleden in Hotel Des Indes gestemd. En nu weer op dezelfde persoon als 4 jaar geleden

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:16

Ik ga woensdag naar de drive thru om te stemmen. Dat vond ik wel toepasselijk zo met corona.

Vorige week de uitnodiging gehad om me te laten vaccineren met astrazeneca en toen ik daar donderdag een afspraak voor wilde maken kwam net dat nieuws naar buiten dat er landen mee gestopt waren. Ik dacht dan kijk ik dit weekend of er meer info komt en anders maak ik maandag een afspraak. En nu toch wel blij dat ik die afspraak nog niet had gemaakt. Hopelijk komt er snel meer nieuws en duidelijkheid. Want ergens wil ik graag gevaccineerd worden. Al is het maar voor wat meer geruststelling voor mij en mijn Cliënten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:21

Heel eerlijk, vele partijen en hun leiders schreeuwen alleen maar wat. Wel banketstaaf maar niet poetsen!
VVD/Rutte gaat gewoon verder aan de macht.

En een PVV bijv daar wil men niet eens mee in de kamer zitten en dat gebeurd dan ook niet wat natuurlijk belachelijke gang van zaken is als merendeel van de bevolking daarvoor kiest! wat heeft het überhaupt voor nut om te stemmen als ze gewoon partijen kunnen weigeren om mee samen te werken?

Het zou nuttig zijn iedereen die gaat stemmen gelijk z’n vaccinatie er bij krijgt. Zijn we daar ook vanaf

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:31

Als een meerderheid voor de VVD kiest kunnen zij bepalen met wie zij een coalitie willen vormen, dat lijkt mij niet meer dan logisch, want zij kiezen partijen die het meest met hen overeenkomen. De PVV is vaak juist een tegenpool van de VVD en dat word dan erg lastig regeren. Als de PVV de meeste kiezers achter zich krijgen zou het ook vreemd zijn als zij de VVD als coalitiepartner kiezen.