Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:52

Dat deel is ook wat ik het spannendst vind. Ik heb nog steeds die vlucht naar Spanje op 21 juli. Ben bang dat ik daar vast kom te zitten... maar het is wel een once in a liftetime opportunity en ik heb er zoveel zin in. Lig er echt wakker van :n

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:53

Wat is er once in a lifetime aan Spanje?
Kun je niet met de auto gaan als je bang bent vast te komen zitten?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:54

Het is in Zuid-Spanje en ik ga werken op een paardenbedrijf voor 5 weken. In mijn eentje met de auto is het wel een hele happening...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:55

Voor 5 weken lijkt het me juist zéker de moeite om zelf te rijden! Veel veiliger en je kunt altijd weg mocht er 'n lockdown komen. Met het vliegtuig moet je nog maar afwachten. En je hoeft dan ter plaatse geen auto te huren om toch je vrijheid te hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:56

Spanje ligt gewoon in mainland Europe, daar rijden ook treinen en bussen.
Toen een aantal jaar geleden het vliegverkeer plat lag door de vulkaan in Ijsland zat mijn man in Rome, die is op de trein gestapt, jammer dan van dat vliegticket.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:57

Ik ga zelf ook liefst met de auto, maar mijn ouders vinden dat een vreselijk idee, als ik dat in mijn eentje moet rijden. Dat vind ik dan ook weer zielig...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:57

Maar je wil juist niet in het OV zitten lijkt me met de kans op besmettingen. In je eigen auto ben je veilig.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:59

Sheran schreef:
Ik ga zelf ook liefst met de auto, maar mijn ouders vinden dat een vreselijk idee, als ik dat in mijn eentje moet rijden. Dat vind ik dan ook weer zielig...

Zullen ze toch aan moeten wennen. Ik huur vaak een auto als ik ergens op reis ben en rij dan vele duizenden km's in mijn eentje. Zullen m'n ouders ook wel 'ns bezorgd om zijn geweest, maar dat hebben ze gelukkig nooit laten merken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:59

In coronatijd wil ik wel proberen iets liever voor ze te zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:00

Een carpooler meenemen?
Geen idee hoe jong/oud je bent, maar ik geloof niet dat ik mijn ouders ooit medegedeeld heb hoe ik op reis ging, ik was op mijn 21e een jaar alleen in Australie :D
Maar wel lief van je dat je er rekening mee houdt :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:05

Ben enig kind, misschien heeft dat ermee te maken. Maar ik ben 32 :'). Kan dingen ook uitstekend alleen, woon sinds mijn 17e zelfstandig, maar ik bewaar graag de harmonie en als ik iemand ongelukkig maak met iets, dan kijk ik eerst hoe het opgelost kan worden. Ben vaker maanden weggeweest, maar nu met corona probeer ik ook wel echt naar andere meningen te luisteren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:10

Sizzle schreef:
Een carpooler meenemen?
Geen idee hoe jong/oud je bent, maar ik geloof niet dat ik mijn ouders ooit medegedeeld heb hoe ik op reis ging, ik was op mijn 21e een jaar alleen in Australie :D
Maar wel lief van je dat je er rekening mee houdt :j

Een carpooler zou ik juist niet doen ivm corona.
Gewoon de tijd nemen voor je rit en onderweg 1 of 2 keer overnachten.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:23

Sizzle schreef:
Ik ben nogal van het soort: wie dan leeft, wie dan zorgt. Oostenrijk en Zwitserland zitten kwa besmettingen een stuk lager dan NL (CH gemiddeld 15-20 per dag tov 150-200 in NL) en daarnaast is terugreizen via de weg binnen Europa naar eigen land sowieso nog niet verboden geweest.
Daarnaast is de zorg vergelijkbaar.

Het is een ander verhaal als je naar een eiland vliegt waar mogenlijk ook de zorg een drama is.
dank je zo dacht ik ook .

Vliegen ga ik echt niet doen. Om die reden dat dat toen ook dicht was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:27

Als er Corona uitbreekt hebben ze je maar al te graag zo snel mogelijk weg en zullen ze je met alle liefde hoe dan ook proberen het land uit te werken hoor. Elke toerist minder is een bed meer vrij voor hun eigen bevolking.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:24

Sheran schreef:
Ben enig kind, misschien heeft dat ermee te maken. Maar ik ben 32 :'). Kan dingen ook uitstekend alleen, woon sinds mijn 17e zelfstandig, maar ik bewaar graag de harmonie en als ik iemand ongelukkig maak met iets, dan kijk ik eerst hoe het opgelost kan worden. Ben vaker maanden weggeweest, maar nu met corona probeer ik ook wel echt naar andere meningen te luisteren.

Tja, geen enig kind, maar herkenbaar.

Op een dag zei ik heel resoluut: ik weet niet wat jullie er van vinden, naar ik ga naar Australië.

Ook daar ter plekke regelmatig éérst iets uitgespookt en vervolgens als alles weer "goed" was pas tegen mn ouders gezegd wat er gebeurd was.... ik ben echt heel eerlijk, maar het heeft niet veel zin om tegen mijn moeder te zeggen : ' hey ik zit hier vast, ga straks proberen te liften, laat wel weer wat horen als ik op de plaats van bestemming ben'

Beter voor mama's gezondheid om te zeggen: 'hey ik stond gisteren vast, heb gelift en zit nu veilig in mn hostel in (plaatsnaam)' dan kreeg ik hoogstens een preek dat ik niet mocht liften....

Als ik jou was, zou ik gewoon een dag of 3 extra uittrekken op de heen en terug reis en tegen je ouders zeggen dat je zelf gaat rijden.

Dan doe je bijvoorbeeld dag 1 NL tot halverwege Frankrijk, dag 2 van halverwege Frankrijk tot half Spanje en dag 3 het laatste stukje. Dan rijdt je iets van 6 uur per dag ofzo. Opdelen in 3x2 uurtjes en een pauzetje ertussen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:36

Op Schiphol zijn ze overal onderhoud aan het doen. Zelfs de wijzers van de klokken zijn eruit gehaald om te poetsen. :D

Afbeelding

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:39

Da's een Brabantse klok. Wij hebben geen horloge maar wel altijd tijd :))

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:47

_O- _O-

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:51

Haha, uiteraard in Brabant ook :))

Ik moest denken aan een Afrikaans gezegde: Die Zwitsers het die horlosie, ons het die tyd :))

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:53

Hahahahaha

Ik ben benieuwd of Oostenrijk en Slovenië de komende weken iets gaan bedenken. Anders wordt het toch wel onhandig naar Kroatië reizen. En eigenlijk willen we ook een paar dagen Slovenië doen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:55

Mijn vriend ook. Die heeft nog steeds hoop. Ik weet het zelf niet zo goed...

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:06

Wij neigen voor dit jaar naar IJsland, nog niks geboekt. Even kijken wat alles gaat doen. Zijn er meer mensen die IJsland op de planning hebben?

cherrypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:16

Zijn er mensen die ook geboekt hebben voor Noorwegen (hebben dit voor corona al gedaan)? Ik heb inmiddels de vakantie voor 17 juli gecanceld en verschoven naar de laatste 3 weken van de zomervakantie in de hoop dat we dan nog kunnen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:18

Katja schreef:
Hahahahaha

Ik ben benieuwd of Oostenrijk en Slovenië de komende weken iets gaan bedenken. Anders wordt het toch wel onhandig naar Kroatië reizen. En eigenlijk willen we ook een paar dagen Slovenië doen.

idem hier (vanuit Kroatie richting uiteindelijk noord macedonie), maar wij gaan pas eind augustus. Alternatief zou bulgarije en west roemenie zijn, dan ga je via tsjechie en hongarije, maar die regels heb ik nog niet uitgezocht.

En auto voor september 2021 ligt iig al vast

cherrypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:19

Autumnn schreef:
Wij neigen voor dit jaar naar IJsland, nog niks geboekt. Even kijken wat alles gaat doen. Zijn er meer mensen die IJsland op de planning hebben?

Ik heb het wel overwogen maar ik ben toch bang dat we niet meer terug kunnen mocht alles misgaan. Daarom hebben we besloten om dit aar niet te gaan vliegen maar met de auto te gaan. IJsland blijft nog wel hoog op mn lijstje staan!