Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:15

Echwel schreef:
Denk zelf Emmen omdat ze daar net triage-tent hebben geplaatst.

Laten we vooral niet gaan speculeren over welk ziekenhuis dit was, lijkt me niet heel belangrijk.

Heel veel sterkte Tienus :(:)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:15

In Luxemburg staan er sinds vrijdag tenten voor ingang ziekenhuizen , en bejaardentehuizen ook meteen dicht. Er zijn "drive inns" voor testen corona, met verwijs briefje arts kun je daar heen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:17

Getup schreef:
In Luxemburg staan er sinds vrijdag tenten voor ingang ziekenhuizen , en bejaardentehuizen ook meteen dicht. Er zijn "drive inns" voor testen corona, met verwijs briefje arts kun je daar heen.

Wij hebben ook speciale tenten voor mensen die wellicht Corona hebben, deze staan niet eens in de buurt van het ziekenhuis. Sommige andere steden in Duitsland hebben drive-ins, ik ken 1 waar het in een parkeergarage is zodat de medewerkers enigszins beschut staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:18

Babootje schreef:
nynke55 schreef:
Ik begrijp ook niet wat je hier mee wil bereiken, Babootje. Jij bent voor een lockdown, begrijp ik. Anderen zijn er tegen. Maar wij hebben daar toch helemaal niks over te zeggen?

Nee dat klopt. Maar dat wil toch niet zeggen dat je geen mening mag hebben hoop ik?

Zeg dan gewoon dat je een totale lockdown wil ipv van elke keer zeer negatief in te gaan op alles en zelfs gezichtsuitdrukkingen erbij te halen om je gelijk te bewijzen. Neem zelf een vrijwillige lock down van vier weken. Kom je dan tevoorschijn en reageren we dan niet meer heb je gelijk gehad. Wat jij doet is olie op het vuur gooien en waarom ? Geen idee, misschien zelf bang voor wat er misschien op je af komt. Ik wel , zit in de risicogroep en heb gelukkig de mogelijkheid om me al drie weken zo veel mogelijk terug te trekken. Iedereen vind dit eng maar laten we wel de neuzen dezelfde kant op houden ipv elke beslissing die regering en rivm nemen proberen onderuit te halen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:19

PSvanLot schreef:
Maar dat is toch ook niet zo gek dat ze zo handelen bij een ziekenhuis?
In het noorden kunnen ze nu mooi maatregelen treffen die in het zuiden te laat komen.

Absoluut met je eens!!
Maar die patiënten die ik zag lopen, die hebben indruk op me gemaakt. De leeftijd en hoe verrot ze er soms uitzagen.

Viel me ook op dat de bouwjongens erg rustig waren.
En ambulance personeel maakte ook foto’s van de surreële werkelijkheid.

Ik nam de situatie al serieus, maar zeg het nu nog wat luider tegen de omgeving.
Optreden van ambulance personeel had ook indruk gemaakt op de mensen die het eerst ter plekke waren.

Het is geen griep of buikgriep.

Thanks mensen!
Blij dat ie weer thuis is, maar wel heel spannend.

Osterhaus was destijds wel degene die MKZ riep, terwijl dat dat er dus niet was.
Maar dat is andere discussie.
Bovendien wiens brood men eet, diens woord men preekt........

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:22

tienus63 schreef:
PSvanLot schreef:
Maar dat is toch ook niet zo gek dat ze zo handelen bij een ziekenhuis?
In het noorden kunnen ze nu mooi maatregelen treffen die in het zuiden te laat komen.

Absoluut met je eens!!
Maar die patiënten die ik zag lopen, die hebben indruk op me gemaakt. De leeftijd en hoe verrot ze er soms uitzagen.

Viel me ook op dat de bouwjongens erg rustig waren.
En ambulance personeel maakte ook foto’s van de surreële werkelijkheid.

Ik nam de situatie al serieus, maar zeg het nu nog wat luider tegen de omgeving.
Optreden van ambulance personeel had ook indruk gemaakt op de mensen die het eerst ter plekke waren.

Het is geen griep of buikgriep.

Thanks mensen!
Blij dat ie weer thuis is, maar wel heel spannend.

Osterhaus was destijds wel degene die MKZ riep, terwijl dat dat er dus niet was.
Maar dat is andere discussie.
Bovendien wiens brood men eet, diens woord men preekt........

Sterkte met de situatie !
Dat is wat ik ook al dacht bij de beelden van Italië...als je het hier in real life meemaakt, zal het best veel indruk op een mens maken.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:24

Meer coronadoden in Italië dan in China
Het aantal overleden coronapatiënten in Italië is met 427 gestegen naar 3405.

Daarmee zijn er meer slachtoffers in Italië dan in China, waar het virus voor het eerst opdook.

Daar overleden 3249 mensen aan het virus, onder wie 3130 in de provincie Hubei.

Bron: NOS

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:29

Persconferentie begint nu voor de geïnteresseerden.

Sassii

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:29

Dankje! Ik ga kijken

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:30

Giolli schreef:
Persconferentie begint nu voor de geïnteresseerden.

Ik heb het te doen met de Jonge direct.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:30

Ze zijn nu nog aan het speculeren over wat er op de persconferentie gezegd zou kunnen worden -O-

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:32

IMANDRA schreef:
Het valt me op dat bij tegengeluid eigenlijk altijd die Ab Oosterhuis wordt genoemd. Hoe wordt hij gezien door andere virologen? Is er een reden waarom hij zo vocaal is?

Ik weet nog dat er met de Mexicaanse griep een flink schandaal was met deze meneer. Hij werkt ook niet meer voor het rivm. Hij had een vaccin aangeraden en bleek uiteindelijk zelf dikke aandelen in dat bedrijf te hebben.
Neem al zijn kritiek ook maar gedeeltelijk serieus.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:33

Shadow0 schreef:
Ze zijn nu nog aan het speculeren over wat er op de persconferentie gezegd zou kunnen worden -O-

Dat doen ze toch altijd. Meestal zijn er al wat leks.
Ze moeten toch wachten tot de ministers het zaaltje betreden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:34

N0a schreef:
IMANDRA schreef:
Het valt me op dat bij tegengeluid eigenlijk altijd die Ab Oosterhuis wordt genoemd. Hoe wordt hij gezien door andere virologen? Is er een reden waarom hij zo vocaal is?

Ik weet nog dat er met de Mexicaanse griep een flink schandaal was met deze meneer. Hij werkt ook niet meer voor het rivm. Hij had een vaccin aangeraden en bleek uiteindelijk zelf dikke aandelen in dat bedrijf te hebben.

Dat klopt!! Ineens herinner ik me het weer. Wat een mafkees was het toen. Eigenlijk knap dat hij nog ergens aan tafel durft te komen..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:35

Volgens mij gingen ze het vandaag hebben over het afsluiten van is bejaardenhuizen, geen bezoek meer

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:37

N0a schreef:
IMANDRA schreef:

Dat zei ik even terug ook, maar werd hier niet echt vriendelijk op gereageerd. Want was niet zo.
Oa dat het virus uitgebreid getest was wat later bleek niet zo te wezen. Was toen ook potje paniek voetbal

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:38

Ooo ik moest steeds denken wie is minister de Jonge... Maar nu weet ik het, de minister met de coole schoenen. En nu dus ook haha.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:39

Er was net op het nieuws dat in het dorp in Italië waar de eerste Corona besmetting was geen nieuwe besmettingen meer bij gekomen zijn. Dat dorp was direct na de besmetting in gehele lockdown gegaan.
Dus ja, wat is nu wijsheid!?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:41

Popstra schreef:
Er was net op het nieuws dat in het dorp in Italië waar de eerste Corona besmetting was geen nieuwe besmettingen meer bij gekomen zijn. Dat dorp was direct na de besmetting in gehele lockdown gegaan.

Ik woon in een dorp in Brabant wij hebben al dagen maar 1 besmetting en zitten rondom alle haarden. Hier in het dorp schieten de mensen nog alle kanten in qua werk etc en hier is volle bak carnaval gevierd.
Daar kun je je ook bij afvragen, waarom wij niet en rondom ons dorp enorm veel besmettingen.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 19-03-20 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:41

Respect voor Bruins! Kreeg echt kippenvel toen ik hem gisteren om zag gaan. Oververmoeid kun je deze crisis niet aan, dan kun je inderdaad beter over je eigen ego heen stappen en aftreden. Knap hoor.

Ik kwam deze link tegen: https://www.boredpanda.com/scientist-ca ... BPFacebook

Hierin wordt voorgerekend wat er in de US zou gebeuren als er niets zou worden gedaan aan preventie en social distance. Dat zijn schokkende getallen. Maar ook een inschatting hoe lang we hier mogelijk mee bezig gaan zijn. Das nait best.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:42

Heb zo te doen met hem. Zou niet graag in zijn schoenen willen staan. Ik snap dat zoiets je snel teveel kan worden.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:46

Ik heb echt ontzettend veel respect voor Bruins, het kan niet makkelijk zijn geweest om deze beslissing te nemen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:46

Vraag me af in welk dorp jij zit? Bij mij in de gemeente namelijk ook maar 1 besmetting, hoewel de gemeentes rondom ook weinig besmettingen hebben. In de grensstreek valt het best wel mee vergeleken de rest van brabant. 3 gemeentes die direct aan de grens liggen zijn nog helemaal vrij van positief getesten, zijn ook de enige 3 gemeentes in Nederland. En dan zijn er nog 2 gemeentes met maar 1 positief geteste aan de grens, tegen 2 andere in de rest van Brabant.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:47

verootjoo schreef:
Heb zo te doen met hem. Zou niet graag in zijn schoenen willen staan. Ik snap dat zoiets je snel teveel kan worden.

Hij doet het altijd fout, wat hij ook beslist.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:47

Popstra schreef:

Ze hebben alle inwoners getest en de 6 besmette mensen geïsoleerd. Dat maakt het al een stuk makkelijker.