Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:41

Rennie89 schreef:
In Duitsland levensgevaarlijk om niet goed achter je te kunnen kijken... de nederlanders daar houden weinig rekening met het verkeer wat wel hard rijd.

Nederlandse autorijders zijn hier in de omgeving net zo'n grote ergernis als Cloppenburgers achter het stuur :') . Ik heb het hier zo goed als dagelijks dat er op een bepaalde weg 60/70/80 wordt gereden waarbij er dan verbaasd wordt opgekeken als je inhaalt met 100.

Vanochtend bijna in een andere auto gereden. Ik was de tweede voor het stoplicht en voor ons was het net groen. Komt nog snel iemand van rechts aangereden die zo de weg oversteekt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:44

__Sannne schreef:
Natuurlijk mag je, je ergenissen delen. :+ Alleen tegelijkertijd zijn zulke drammers juist een ergenis voor mij. Fijn dat jij het over andere drempels hebt, de gemiddelde drempel die ik tegenkom ga ik niet met 60 over met mijn auto, al helemaal niet op een weg die ik niet ken. Ook niet als anderen vinden dat dat wel kan. :+

Blijf erbij dat, wanneer men gewoon met wat minder haast en eigenbelang zou deelnemen aan het verkeer, er een stuk minder ergenissen en ongelukken zouden zijn. Als je blijkbaar zo'n haast heb dat je je ergert aan mensen die remmen bij een verkeersdrempel (die ervoor bedoeld zijn om snelheid te matigen), moet je eerder van huis gaan imo.

Wie zegt dat ik een drammer ben :?
Ik ga heus niet dicht op m'n voorganger zitten, zeker niet als diegene te pas en te onpas remt hoor :')

Haast? Eigenbelang? Valt heel erg mee hoor. Heb nog geen ongeluk gehad in de jaren dat ik rijd. Niet te veel oordelen, puur omdat ik me irriteer aan bepaald gedrag betekent niet dat ik me niet kan gedragen in de auto ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:50

Ghostattack schreef:
Ik zat net achter iemand die 110 op de snelweg reed, mooie snelheid dus ik kon er lekker achter blijven hangen. Vervolgens gaat ze naar links om een klein vrachtwagentje in te halen die 100 reed, ik ga tegelijkertijd met haar naar links.

Laat ze ineens dr gas los terug tot 94 ongeveer? :? Vrachtwagentje komt natuurlijk weer terug rechts voorbij, want die reed nog steeds 100.

Daarna kroop ze gelukkig heel langzaam terug naar 104 ongeveer. Maar ik dacht wel wtf doe je nu dan weer :')

Misschien de verkeerde knop te pakken op de cruise control. Langzamer ipv sneller? Of de cruise control uitgezet.
Is mij ook wel eens gebeurd en toen zat ik echt heel sneu te kijken waarom de auto opeens langzamer ging :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:51

__Sannne schreef:
Oh dat lijkt me echt doodeng :))

Onze auto kan zichzelf inparkeren. Dat heb ik 1x uitgeprobeerd, NOOIT weer :')

Lisitano

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:59

Mijn auto kan al een beetje zelf rijden, blijft zelf op de baan, neemt de bochten, houdt afstand, remt als degene voor je remt en trekt zelf op naar de ingestelde snelheid. Je moet alleen wel je handen aan het stuur houden :D
Er komt geen ego of haast bij kijken, gewoon een keurige en veilige afstand, geen plotse ingrepen dus onverwachte gebeurtenissen. Ik vind het juist helemaal niet eng eigenlijk, maar ik kan het me wel heel goed voorstellen hoor. Je wil toch graag controle hebben.
Helaas kan niet iedereen daar goed mee omgaan. Ik ook niet altijd hoor, ik kan ook hevige emoties voelen in dat blik :))

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:04

Sowieso reageren verschillende auto's heel anders op gas los. Ligt heel erg aan wat voor motor je hebt en hoe veel of weinig rolweerstand een auto heeft.

Ik had een Polo bluemotion die echt maar minimaal afremde met gas los terwijl er auto's zijn waar je amper nog hoeft bij te remmen.

Ook zit er veel verschil in stugheid van een auto, de ene kan je 80 over een drempel waarbij je bij de ander met 40 al het gevoel hebt dat hij in 2en breekt.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:12

Lisitano schreef:
Mijn auto kan al een beetje zelf rijden, blijft zelf op de baan, neemt de bochten, houdt afstand, remt als degene voor je remt en trekt zelf op naar de ingestelde snelheid. Je moet alleen wel je handen aan het stuur houden :D
Er komt geen ego of haast bij kijken, gewoon een keurige en veilige afstand, geen plotse ingrepen dus onverwachte gebeurtenissen. Ik vind het juist helemaal niet eng eigenlijk, maar ik kan het me wel heel goed voorstellen hoor. Je wil toch graag controle hebben.
Helaas kan niet iedereen daar goed mee omgaan. Ik ook niet altijd hoor, ik kan ook hevige emoties voelen in dat blik :))

Oh wat een horror, ik vond cruise control al een grote stap. Doe het liefst gewoon alles zelf. :')

@Marjo, wij gaan het niet eens worden. Prima.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:14

__Sannne schreef:
@Marjo, wij gaan het niet eens worden. Prima.

Je hoeft het niet met mee eens te worden, ik zou het alleen waarderen als je geen oordeel velt over mij, als je mij niet kent :D
Je neemt namelijk conclusies gebaseerd op niets.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:20

Prima joh.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:53

Net in de parkeergarage. Was megadruk, 1 erin, 1 eruit. Eindelijk leeg plekje gevonden, stonden de buurauto’s beide half in het vrije parkeervak. Ik kreeg mijn bakkie daar niet tussen. :(:)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:00

Flying_Angel schreef:
Net in de parkeergarage. Was megadruk, 1 erin, 1 eruit. Eindelijk leeg plekje gevonden, stonden de buurauto’s beide half in het vrije parkeervak. Ik kreeg mijn bakkie daar niet tussen. :(:)

Oh irritant is dat. Bij het broertje van mijn vriend in de wijk hebben ze al een tekort aan parkeerplaatsen, en dan is er nog een asociale buurman die zijn Audi altijd in het midden van twee vakken parkeert "zodat er geen andere auto's te dichtbij komen staan"...

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:15

__Sannne schreef:
Flying_Angel schreef:

Oh irritant is dat. Bij het broertje van mijn vriend in de wijk hebben ze al een tekort aan parkeerplaatsen, en dan is er nog een asociale buurman die zijn Audi altijd in het midden van twee vakken parkeert "zodat er geen andere auto's te dichtbij komen staan"...

Als iemand dat continu bewust doet, ben ik wel zo dat ik 'm er alsnog strak naast zet :x

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:19

Zelfrijdende auto lijkt mij eng.
Ik durf ook niet de cruisecontrol aan te zetten, mijn man wel.

Met onze bus moet ik langzamer over drempels heen dan met de C3 van schoonmoeder.
Bus stuitert veel meer.

Sommige parkeervakken is de bus te breed en te lang voor.
Ik probeer altijd op te letten om niemand klem te zetten.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:23

Ja oké Luuntje maar dan sta je IN een vak dat gewoon te klein is.

Die zijn ze wel vaker tegenwoordig als je een beetje een lange auto hebt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:38

Een auto die wat te groot is voor een vak, maar daar wel normaal in staat is wel iets heel anders idd dan niet in het vak maar half in 2 vakken staan.

Die 1e doet zijn of haar best en kan er weinig aan doen dat de plek te klein is haha.

Hoewel ik dus vorige keer ook zo raar moest gaan staan doordat degene naast me allebei heel raar stonden. Die waren weg toen ik terug kwam en dan schaam ik me toch, ook al kon ik er met parkeren niks aan doen :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:41

Exitium schreef:
__Sannne schreef:

Als iemand dat continu bewust doet, ben ik wel zo dat ik 'm er alsnog strak naast zet :x

Ik wilde graag een kleurboek voor kinderen onder de ruiterwissers leggen, zodat ie tussen de lijntjes kan leren kleuren, maar helaas wilden ze hem verder graag te vriend houden :))

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:00

__Sannne schreef:
Exitium schreef:

Ik wilde graag een kleurboek voor kinderen onder de ruiterwissers leggen, zodat ie tussen de lijntjes kan leren kleuren, maar helaas wilden ze hem verder graag te vriend houden :))

Haha, dat vind ik de vriendelijkere optie om heel eerlijk te zijn :D

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:21

__Sannne schreef:
Exitium schreef:

Geniaal :))

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:30

Oh echt zo een te vriend houden? Ik had wat random buren gevraagd of ze wouden helpen hem even in te boxen voor een dagje een of twee. Good luck met de sleepwagen betalen voor die kerel.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:49

Met stoepkrijt 2 lijnen zetten aan de voor- en achterkant van zn auto en dan; asshole parking, is ook een leuke! :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:01

Ik had net iemand voor me die volgens mij van haar paarden af wilde ofzo..

Kruispunt op een 80-weg. Stoplichten werden net groen, twee banen rechtdoor dus ik ga naar de linkerbaan. Uiteraard m'n snelheid iets aangepast.

Gaat er ineens iemand vanaf de baan voor linksaf rijden om rechtdoor te gaan 8)7 Met een tweepaardstrailer en twee paarden daarin. Ze had geluk dat ik het nog op tijd kon zien, iets dichterbij en we hadden een groot probleem gehad.
Ze gaat zo met een slakkengang (wat begrijpelijk is met zo'n combinatie) zonder knipperlicht rijden omdat ze rechtdoor moest ipv linksaf.
Gezien het feit dat er paarden in stonden ben ik van m'n toeter afgebleven maar anders %)

Ik weet niet waar je verstand dan zit maar dat is echt wel een beetje dom.

Vervolgens bij het volgende stoplicht weet ze weer niet waar ze heen moet, dus gaat ze maar midden op de weg staan zodat ze zowel linksaf kan als rechtdoor. Ik moest rechts dus ik kon er langs. Maar echt... Leer rijden op navigatie, of zorg er voor dat je weer waar je heen gaat en hoe je er moet komen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:24

Ik had net een fietser die tussen de geparkeerde auto's door, met fiets aan de hand, op haar dooie gemakje overstak. Zonder mijn kant op te kijken. Ik kon mooi in de ankers, ze had geluk dat ik niet zo hard reed omdat ik net 50m van de rotonde af was en dus nog aan het optrekken was.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:55

Ik had een fietser die geen geduld had bijna op mijn motorkap omdat hij links langs de auto schoot tussen mij en tegenligger langs op het moment dat ik optrok. Een wielrenner natuurlijk...

Om naar het dorp te gaan moet je een stukje omhoog over een bruggetje. De weg wordt daar smaller, de weg daarvoor heeft aan beide kanten een fietspad, op de brug kan maar 1 auto per keer en geen fietser dan. Die kant op heeft ook geen fietspad, de andere kant op wel.
Vanaf mijn kant moet je wachten, er kwam een auto aan dus ik ga stil staan. De fietser die achter mij aan kwam had geen zin om te wachten en gaat links langs mij en gooit hem voor mijn auto weer naar rechts. Ik was dus al aan het optrekken en moest bovenop de rem om hem niet aan te rijden.

Het fietspad houdt al voor de brug op en je moet daar op staan als auto, anders kan je elkaar niet passeren. Normaal blijf ik achter fietsers dat stuk, maar deze heb ik niet ingehaald en als je niet 1 seconde kan wachten? Ik stond namelijk net stil en kon alweer optrekken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:32

Kleurboek weggeven, geniaal.

Marjo dat iemand de weg niet kent, kan gebeuren.
Maar rij veilig en gebruik je richtingaanwijzers.

Ghost en Mywish, erg fijn zulke fietsers. Hopelijk hebben ze een donorcodicil.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:34

Nou dit was absoluut niet veilig := Neem dan gewoon je verlies, rijd verkeerd en ga ergens veilig staan zodat je erachter komt hoe je dan wel moet rijden..

Fietsers zijn ook levensgevaarlijk ja -O-