Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:31

Martine schreef:
Als iemand mij een tikkie stuurt via MP, dus niet een MP betaalverzoek, is dat dan betrouwbaar?
Niet dus van één cent maar gewoon het hele bedrag.

Ik heb zelf mijn cap verkocht aan iemand via MP. Nu wilde ik haar vragen wat ze er van vindt. Maar toen verwijderde ik het gesprek (dacht dat ik de advertentie verwijderde)... :=

Nooit doen! Is nep! Alleen betalen met een betaalverzoek via MP en anders bankoverschrijving zou ik persoonlijk voor kiezen.

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:51

Hoeft niet altijd hoor. Mensen vragen mij soms ook om een tikkie die ik dan gewoon verstuur via marktplaats. Inderdaad vanwege die 40 cent extra kosten.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:05

Ik regel verkopen altijd via een tikkie naar de mp chat.
Nooit via mp betaalmogelijkheden.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:12

bigone schreef:
Martine schreef:
Als iemand mij een tikkie stuurt via MP, dus niet een MP betaalverzoek, is dat dan betrouwbaar?
Niet dus van één cent maar gewoon het hele bedrag.

Ik heb zelf mijn cap verkocht aan iemand via MP. Nu wilde ik haar vragen wat ze er van vindt. Maar toen verwijderde ik het gesprek (dacht dat ik de advertentie verwijderde)... :=

Niet doen, nooit . Gewoon rechtstreeks op je rekening laten boeken of via een officieel betaalverzoek van mp. Die tikkies via mp zijn fake

Ja ik heb ook gehoord dat die niet veilig zijn, dus niet doen. Ik zou zelf liever €0,40 service kosten betalen dan een fake tikkie.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:39

Is nep!? :')
Ik vraag zelfs of mensen me een tikkie of betaalverzoek willen sturen als ik moet betalen. Heb echt geen zin in dat gedoe van marktplaats... :=

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:49

Ik betaal alleen tikkies van bekenden, niet van onbekenden. Er wordt zo ontzettend veel gerommeld met speciale software die bijna niet van echt te onderscheiden is, het lijkt dan alsof je een tikkie betaald, maar je geeft de verstuurder gewoon onbeperkt toegang tot je bankrekening.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:59

Meneer komt donderdagochtend de schoenen ophalen voor 15 euro. Heeft een heleboel goede recensies o.a. in de categorie schoenen. Ben benieuwd wat voor figuur er aan de deur komt overmorgen..

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:18

Daphara schreef:
Ik betaal alleen tikkies van bekenden, niet van onbekenden. Er wordt zo ontzettend veel gerommeld met speciale software die bijna niet van echt te onderscheiden is, het lijkt dan alsof je een tikkie betaald, maar je geeft de verstuurder gewoon onbeperkt toegang tot je bankrekening.

Precies, daarom mijn vraag :j

Ze wilde idd mij 40 cent besparen maar ik heb het over gemaakt +:)+

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:40

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:18

Zojuist een reactie gekregen op mijn iPhone:
‘Hallo, wat is uw uiterste prijs?’
Ik: ‘Goedenavond. Ik wil er echt minimaal 200 euro voor hebben.’
‘Voor 150 euro haal ik hem zo nog op.’

Ga. Weg.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:12

Het zal vast weleens werken maar ik zou dat zelf nooit durven als potentiële koper, dan gewoon een 'bedankt dan gaat het over, ik wilde max X uitgeven'.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat oude modellen iPhones momenteel lastig verkopen met de nieuwe SE die nu net uit is tegen een hele fijne prijs, waardoor de oudere iPhones nu zowel nieuw als tweedehands massaal in de uitverkoop gaan.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:24

Klopt! Mijn iPhone staat al een tijdje te koop maar ik krijg hem echt moeilijk kwijt. Ik ben al heel ver in prijs gedaald, maar ik wil écht niet verder dalen dan 200. Daar is ie nog veel te goed voor.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 22:55

janna schreef:
Nou, ik moet me bij marktplaats gaan legitimeren als ik nog via hun betaalservice wil laten betalen. Gezien de recente crash voelt dat niet heel veilig om daar mijn persoongegevens te dumpen, dus ik wil betalingen ook niet via marktplaats meer laten lopen

Dit moet ook bij bedragen boven de 250,-. Ik moest het afgelopen weekend dus wel doen aangezien het betaalverzoek á 350 al betaald was door mijn koper -O-
Heb het toen opgezocht bij MP, het is ook wanneer je binnen 1 jaar meer dan 2500,- via betaalverzoek hebt laten betalen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 22:57

Marktplaats werkt volgens mij ook samen met de belastingdienst om belastingontduiking aan het licht te krijgen..

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 23:35

Herkenbaar van die iPhones...
Die van mij staat ook al een tijdje te koop.
Vanavond nog een bericht ‘voor 150 wil ik hem wel kopen’

Ja dat snap ik maar daar gaat hij niet voor weg. Minimale prijs gestuurd en niks meer gehoord

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 06:40

Sassii schreef:
Zojuist een reactie gekregen op mijn iPhone:
‘Hallo, wat is uw uiterste prijs?’
Ik: ‘Goedenavond. Ik wil er echt minimaal 200 euro voor hebben.’
‘Voor 150 euro haal ik hem zo nog op.’

Ga. Weg.

Ooh wat zijn dat soort dingen toch irritant he...

Ik heb bij mijn zadel staan dat de prijs vast is.
En dahet dan toch presteren om een berichtje te sturen met ‘wat is je uiterste prijs?’.

Ehm... wat denk je van de VASTE prijs die er staat??

Gek wordt je ervan. Al is het bij telefoons nog wel erger lijkt het.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:19

Ik had laatst een oude iPhone 4 te koop staan voor € 25. Van mijn schoonvader die hem nooit gebruikte. En dan nog mensen die er € 5 voor bieden. Natuurlijk is zo'n telefoon oud, maar waarom zou je hem dan uberhaupt nog willen? Toch nog kunnen verkopen aan iemand voor de vraagprijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:25

Vond ik zo bloedirritant bij zadels. Had enkele jaren terug een Otto Schumacher te koop. Had iemand die er een hele nette prijs voor geboden had, was akkoord en ik moest enkel de betaling nog ontvangen.
Hoe vaak ik wel geen smsjes kreeg "ik betaal je €150 en kom het gelijk ophalen ben al onderweg graag je exacte adres". (Enkel de woonplaats stond in de advertentie).
Als je dan aangaf dat het al verkocht was voor een flink pak meer geld
altijd weer "jamaar ik kan het NU ophalen hoef je niet te verzenden" etc. Sindsdien nooit meer een telefoonnummer bij een advertentie gezet en enkel nog reacties via het verkoopplatform.

Alsof ik een zadel wat bijna €1000 oplevert even ga weggeven aan €150 :')

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:44

Het is ook net of mensen gewoon veel minder willen betalen als de prijs hoger word maar de kwaliteit of het product er wel naar is, dus inderdaad een telefoon o.a.
Zo had ik ooit een haardkachel te koop die nieuw sowieso wel rond de 800,-€ was. Deze had ik nog zo goed mogelijk schoongemaakt en had aan de buitenkant ook geen gebruikssporen eigenlijk, alleen van binnen uiteraard. Die had ik voor 250,-€ op Marktplaats gezet maar met moeite heb ik er nog 220,-€ voor kunnen krijgen. De mensen die hem ophaalden kwamen van vrij ver en hadden ook niet onderhandeld van te voren, maar bij aankomst dan toch nog miepen over de prijs.
En zo ook een beeldschermloep van mijn overleden oma. Haar woning moest leeg binnen 3 weken dus er zat wel een beetje haast achter al had ik dat niet in de advertentie gezet, gezien ik dacht dat een ding die ook nieuw minimaal 900,-€ was wel zo weg zou zijn voor 200,-€ in een regio met veel oudere mensen. Maar nee, ik kreeg in de eerste week helemaal geen reactie. Net toen ik de kringloop winkel wilde bellen kreeg ik een bod van 50,-€ met een heel verhaal erbij dat meneer al honderden euro's uit had gegeven aan materiaal voor zijn slechtziende moeder, maar dat allemaal niet werkte maar dit nog wel graag wilde proberen. Het ging mij ook niet zo zeer om het geld, het ding heb ik zelf niet betaald, maar het ging ook een beetje om het principe. Uiteraard moest ik er ook heen rijden, maar toch heb ik hem toen wel voor 50,-€ op laten halen en de man was heel vriendelijk, dus ik hoop dat zijn verhaal dan ook waar was en zijn moeder er heel blij mee is. Mijn oma heeft er in ieder geval heel veel aan gehad. :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:36

Maar is 150 euro dan niet zowat de normale tweedehandsprijs voor een oude versie iPhone? Zeker als het ding gewoon uit de schuif van een particulier komt en een koper dus ook maar het risico moet nemen dat die zelfs nog maar aan gaat.
Niet ieder product is tweedehands even gewild als de gloednieuwe variant.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:41

misschien is dat ook omdat het dan relatief duur is en er geen garantie meer op zit. of omdat het procuten zijn waar sowieso niet zoveel mensen voor zijn.
had vd week weer goede ervaring. s avonds gebeld en kon de volgende dag komen halen.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:29

Ligt ook wel een beetje aan welke iPhone je aanbiedt natuurlijk en de staat.
Vriend verkoopt vaak dat soort dingen via Tweakers. En daar krijgt hij of een serieuze reactie of helemaal niets. Zo'n oude iPhone als de mijne, loopt daar niet, maar wel op marktplaats. Allerlei oude computeronderdelen lopen dan weer wel goed op tweakers.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:59

Nog even terugkomend op mijn DHL claim van het missende verzonden Marktplaats pakketje met skeelers, heeft verder niet veel meer met dit topic te maken. Maar omdat ik het hier had gepost, zal ik jullie even updaten.

Ondertussen is mijn claim behandeld met als gewicht 1 kg (erg knap). Heb vervolgens gevraagd of ik deze informatie kan inzien, is het pakket zelfs maar op 500g gewogen. Ik ga het hier maar bij laten want dit gaat hem toch niet meer worden. Maar blijft het wel knap vinden allemaal :+ Verzendkosten retourneren doen ze ook niet aan :=

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:01

Schoenen zijn opgehaald voor 20 euro. Hele beleefde man en was netjes op tijd. Mocht het laten weten als ik weer een paar schoenen had staan. Kan onderhand een handel beginnen. :')

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:08

FlameHorse schreef:
Schoenen zijn opgehaald voor 20 euro. Hele beleefde man en was netjes op tijd. Mocht het laten weten als ik weer een paar schoenen had staan. Kan onderhand een handel beginnen. :')

Hahah echt apart zeg!