Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:46

pmarena schreef:
Zo, die laatste is de meest impopulaire wat mij betreft, die gaat alle grenzen van beschaving over :=

Wat mij betreft ook een erg impopulaire mening. :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:48

Chiren schreef:
Geld maakt gelukkig.

Democratie werkt niet als de bevolking achterlijk is. Een technocratische dictatuur zou veel beter zijn.

Over maximaal 250 jaar kijken we naar de vleesindustrie als wij nu kijken naar slaven.

Religie is de grootste bedreiging voor het voortbestaan van de samenleving.

De NS doet het prima.

Europa moet het ruimtevaartbudget vervijfvoudigen.

De vrijheid om te kiezen of je wil of niet orgaandonor wil worden zou er niet moeten zijn. Iedereen verplichten.

Dat technocratische deel vind ik een interessante om een apart topic over te beginnen. *

Waarom wil je het ruimtevaartbudget vervijfvoudigen? Als er iets klimaatverstorend is, dan is het wel de ruimtevaart. Plus dat je naast het verkl*ten van onze planeet ook nog eens andere planeten gaat verstoren. Dat is mijn idee erover, tenminste. Ben erg benieuwd waarom je het juist aanmoedigt.

* Zal nog even toelichten waarom het in eerste instantie tegenstrijdig bij mij overkomt: je geeft aan dat religie de grootste bedreiging is (wat voor een groot deel klopt), maar met het toekennen van 'macht' aan zobenoemde 'deskundigen' creëer je een parallel. Het gaat dan wel over een heel ander onderwerp dan religie, maar de handelswijze is identiek. Je geeft de 'macht' en 'zeggenschap' over aan een selectief groepje en de 'schapen' moeten dat maar opvolgen. Gewoon boerenverstand gebruiken lijkt mij veel beter. Dat begint al in de basis van de opvoeding. Aangezien kinderen nog steeds denken dat melk uit de supermarkt komt, gaat daar - om maar een heel simpel voorbeeld te geven - iets goed mis.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 23:55

Ik lig in bed en ik bedacht me een paar nieuwe, dus speciaal daarvoor mijn telefoon gepakt.

1) Een niet-pas gewassen dekbed is heerlijk want het ruikt naar je man en fiets dat is lekker.

2) ik slaap op een molton, zo’n witte, want die zijn heel zacht en van badstof ofzo. En dan is je leven 10% beter gok ik. Dus op een molton slapen kan best en is niet smerig (~ Mijn moeder.)

3) als je geen hoeslakens gebruikt ben je gewoon een varken en raak ik je niet aan.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 17-09-19 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 23:57

Chiren schreef:
Geld maakt gelukkig.

Democratie werkt niet als de bevolking achterlijk is. Een technocratische dictatuur zou veel beter zijn.

Over maximaal 250 jaar kijken we naar de vleesindustrie als wij nu kijken naar slaven.

De NS doet het prima.

Europa moet het ruimtevaartbudget vervijfvoudigen.

De vrijheid om te kiezen of je wil of niet orgaandonor wil worden zou er niet moeten zijn. Iedereen verplichten.

Heeeeeel interessante dingen!
Sommige ben ik het absoluut mee eens.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 01:04

MarlindeRooz schreef:
Pandora2 schreef:
Heeft weinig met medicatie te zien.
Zie website Hersenstichting.nl ;)

Ja die site is nogal uitgebreid he. :+

Nu ben ik ook wel benieuwd naar een link hoor. :') Het enige logische dat ik me kan bedenken is dat mensen met ADD sowieso al vergeetachtig zijn en alchohol het nog wat erger maakt.

Ik neem mijn medicatie trouwens gewoon samen met alcohol, nooit problemen mee gehad.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:25

Berdien schreef:
fjordjes schreef:
Ik vind chateau meiland dus echt verschrikkelijk, komt zo nep over.

JA. DIT. Ik snap écht niet waarom het halve land er zo lyrisch over is. Wat een hysterisch en nep gekweel is dat.

Maar ook echt. "hij is in het echt ook zo!" Geloof je het zelf?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:32

Ik heb niks met kinderen en ik heb een hekel aan feestjes. :+

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:11

Chiren schreef:

Zo mee eens. Jammer genoeg hebben veel mensen "iets" nodig om op te leunen / de schuld kunnen geven van wat er gebeurd.

Ik ben het eens dat stikkers als ADHD en ADD (en nog meer) te snel worden opgeplakt. Is makkelijk om de schuld op te schuiven want kind heeft a of b en kan er niks aan doen, ipv naar jezelf (en je opvoeden) te kijken. Als een persoon het echt heeft, dan vind ik dat deze of gene zich er niet achter moet verschuilen (ik zeg niet dat iedereen dat doet)

Ik ben het er wel mee eens dat "niet doeners" altijd makkelijk klaar staan met hun mening over "wel doeners". Zo gaf iemand een mening over pilletjes of drank. Ik heb nog nooit een pilletje geslikt, maar als iemand dat wil (en niet verslaaft is) en ik heb er geen last van, waarom dan oordelen?

Overigens werkt dat 2 kanten uit. Want de wel-doeners moeten ook niet oordelen over de niet-doeners. Laat elkaar lekker in hun waarde.

Unpopular: Ik vind drukte en steden verschrikkelijk. Ik ga dan ook niet graag shoppen of de stad in.

Cilianne

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:28

Voetbal is een dom spel en het uit elkaar houden van hooligans/supporters met met mijn belastinggeld betaalde politie is weggegooid geld dat beter naar onderwijs kan. (Hier mogelijk niet echt onpopulair maar in mijn voetbalgekke familie *\%/* ...)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:32

Laat ik even 1 ding zeggen over adhd / autisme. Ik zou een vinger geven om er vanaf te komen. :o Ik haat dat gedeelte in mij zo enorm. Ik ben constant aan het balanceren op het randje van overprikkelen. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:42

Giolli schreef:
Ik lig in bed en ik bedacht me een paar nieuwe, dus speciaal daarvoor mijn telefoon gepakt.

1) Een niet-pas gewassen dekbed is heerlijk want het ruikt naar je man en fiets dat is lekker.

2) ik slaap op een molton, zo’n witte, want die zijn heel zacht en van badstof ofzo. En dan is je leven 10% beter gok ik. Dus op een molton slapen kan best en is niet smerig (~ Mijn moeder.)

3) als je geen hoeslakens gebruikt ben je gewoon een varken en raak ik je niet aan.

Wacht even hoor, mis ik hier nu iets...?

Een bed heeft normaal gesproken een matras. Daar op een molton. En daar overheen een hoeslaken.
Mensen gaan dan op dat hoeslaken liggen. Jij zegt bij punt 2 dat je op je molton ipv. een hoeslaken slaapt?

Maar bij punt 3 plaats je een sterke mening over mensen die geen hoeslakens gebruiken :))

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:44

pmarena schreef:
Giolli schreef:

Een bed heeft normaal gesproken een matras. Daar op een molton. En daar overheen een hoeslaken.
Mensen gaan dan op dat hoeslaken liggen. Jij zegt bij punt 2 dat je op je molton ipv. een hoeslaken slaapt?

Maar bij punt 3 plaats je een sterke mening over mensen die geen hoeslakens gebruiken :))

Ik vatte hem ook niet.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:45

Ik dacht dat ik gek werd... snapte hem ook al niet. :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:07

pmarena schreef:
Giolli schreef:

Ik weet niet hoe die dingen heten oké! :')
Opnieuw uitleggen:

Ik heb een matras, dan een molton en dan nog een molton. Omdat ik de stof van een molton zo fijn vindt. :=

En hoeslaken bedoel ik zo’n ding over je dekbed en kussen. Kussensloop en... dekbedsloop? :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:11

Dekbedovertrek! :)*

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:12

Dankjewel. :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 13:01

Wat mij betreft mogen ze politie inzet bij risico wedstrijden doorberekenen in de kosten van de toegangskaarten/seizoenskaarten. Of laat de clubs zelf betalen hiervoor. Of de KNVB, dan komt het als vanzelf bij de leden terecht.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 13:02

SusanH schreef:
Wat mij betreft mogen ze politie inzet bij risico wedstrijden doorberekenen in de kosten van de toegangskaarten/seizoenskaarten. Of laat de clubs zelf betalen hiervoor. Of de KNVB, dan komt het als vanzelf bij de leden terecht.

Eens, geld genoeg daar!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 13:35

Giolli:

Hihi dan snap ik hoe je hem bedoelt :D

Maar wel balen dan dat je geen hoeslaken gebruikt en dan onder je eigen punt 3 valt, dat maakt het leven wel lastig denk ik? :P

Overigens wel eens gekeken naar (katoen)flanel als hoeslaken voor over je matras? En ook als dekbedovertrek? Dat is echt héérlijk warm / knus / zacht vergeleken met dat koude gladde spul van de meeste lakens.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:22

Hahaha :') na mijn uitleg begrijp je dat ik het anders bedoel, toch? Ik hou mijn mond verder weer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:38

Ja hoor, maar een kans om iemand met een hele sterke mening even een plaagstootje te geven moet je nooit voorbij laten gaan toch :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:44

pmarena schreef:
Ja hoor, maar een kans om iemand met een hele sterke mening even een plaagstootje te geven moet je nooit voorbij laten gaan toch :D

Je hebt volkomen gelijk ook. _O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:12

Op een molton liggen...brrrrrrrrhhaaahiiieee...
Vreselijk. :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:44

Een molton is toch gewoon letterlijk een hoeslaken? :o? Nog nooit van gehoord namelijk _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:48

Shaggy09 schreef:
Een molton is toch gewoon letterlijk een hoeslaken? :o? Nog nooit van gehoord namelijk _O-

Ik dacht altijd dat het een duur merk hoeslakens was :o?