Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 12:20

Even een trots momentje:

Afbeelding

Afbeelding

Een repost op een van mijn favoriete paginas. En dat met een simpele iPhone foto.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:35

Horsenart95 schreef:
Maar dat is t hem nou juist Nayomie. 100 likes voor jouw volgers aantal is een hartstikke goede score. Dat is 1/6 van je volgersaantal. Dat zou voor mij rond de 27000 likes moeten zijn, maar met mijn gemiddelde 4k likes per post scoor ik dus heel erg laag(wat mij doet denken dat 80% van mijn volgers mijn posts dus niet interessant vindt). Ik zou best willen ruilenXD

Alleen mijn aantal volgers steigt niet, die daalt alleen maar meer :')
Ik volg je trouwens wel gewoon, ik like bijna niks, maar ik zie alles op facebook voorbij schieten en zit niet vaak op mijn tekenaccount de timeline door te spitten, maar dat betekent niet dat het geen kwaliteit is wat je aflevert. Laatst had je op facebook de vraag of het wel goed was wat je maakte. Absoluut wel, alleen denk dat vele mensen gewoon stille genieters zijn. En 4k likes, krijg je niet zomaar hoor, dus je doet het zeker wel goed! :(:) :*

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:35

Lau schreef:
Even een trots momentje:

[ [url=m/plQU3a.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ldrG8M.png]Afbeelding[/url] ]

Een repost op een van mijn favoriete paginas. En dat met een simpele iPhone foto.

Oeh dat is tof! *\o/*

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:40

Lau schreef:
Even een trots momentje:

[ [url=m/plQU3a.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ldrG8M.png]Afbeelding[/url] ]

Gaaf Lau!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:08

Hoi ik wil me hier ook graag melden!
Ik heb een Instagram account die over mijn dagelijkse leven gaat :)) Mijn paarden, hond, vrienden en eten zijn zo wat de onderwerpen. :')

Ik ben niet suuuuper actief met het plaatsen van foto's en ik heb ook niet zoveel volgers, maar ik vind Instagram wel veel leuker dan Facebook. :D

Sommige Bokkers hebben echt mega veel volgers, dat zal ik nooit bij elkaar krijgen denk ik haha _O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:10

xAnthea schreef:
Ik heb een Instagram account die over mijn dagelijkse leven gaat :)) Mijn paarden, hond, vrienden en eten zijn zo wat de onderwerpen. :')

Ik ben niet suuuuper actief met het plaatsen van foto's en ik heb ook niet zoveel volgers, maar ik vind Instagram wel veel leuker dan Facebook. :D

Sommige Bokkers hebben echt mega veel volgers, dat zal ik nooit bij elkaar krijgen denk ik haha _O-

Same, maar denk ook niet dat ik dat met mijn persoonlijke account wil bereiken eerlijk gezegd :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:13

Snap wel dat als je 100k+ volgers hebt, je ook op z’n minst verwacht dat 10% het liked.. Ik zag je ook nooit, maar tegenwoordig wel. Bij stories sta je altijd vooraan. Maar volgens mij zijn bij mij veel likes ook niet van volgers.

Had pas ook 530 likes. En 530 volgers :+ Dan is ie gewoon een keer geëxplodeerd bij de hashtags.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:14

Nayomie schreef:
xAnthea schreef:

Same, maar denk ook niet dat ik dat met mijn persoonlijke account wil bereiken eerlijk gezegd :')

Haha ja dat klopt wel :') Soms denk ik zo wel, misschien moet ik een instagram account over mijn paarden openen, maar 1. er zijn er zoveel en 2. ik heb er eigenlijk de tijd niet voor om het te onderhouden :')

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:18

Zo weer alles een beetje bijgelezen :P

Net weer een foto geplaatst.
Was even vakantie foto’s aan het bekijken omdat ik mn vriend tot vrijdag niet zie en spreek en ik echt hele leuke herinneringen heb aan die vakantie.
Kwam ik een foto tegen en vond hem wel wat hebben

Ik zou ook wel weer willen dat instagram foto’s op tijd van plaatsen plaatst want zie alleen maar dezelfde foto’s die ik al geliked heb voorbij komen.. :(

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:01

Ik val nog even een keer in, maar kan je ook een 2e instagram account maken zonder deze te hoeven koppelen en een Facebook pagina waar jij beheerder van bent? Ik heb eigenlijk niet zo veel zin om nog een 2e Facebook pagina aan te maken, om wel een 2e openbare instagram te maken naast mijn huidige privé instagram.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 00:05

DewiRox schreef:
Ik val nog even een keer in, maar kan je ook een 2e instagram account maken zonder deze te hoeven koppelen en een Facebook pagina waar jij beheerder van bent? Ik heb eigenlijk niet zo veel zin om nog een 2e Facebook pagina aan te maken, om wel een 2e openbare instagram te maken naast mijn huidige privé instagram.

Als hij niet zakelijk is en he een 2e email hebt kan dat gewoon.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 01:01

Het is gelukt! Na een tijdje twijfelen heb ik ook een openbaar profiel aangemaakt. Wil daarop vooral wat foto's van mezelf delen, vakantiefoto's en ik hoop nu ook wat vaker met mijn eigen camera op stap te gaan om leuke foto's te maken.

Vond het wel moeilijk nog wat ik in mijn bio zou zetten en wat voor hastags leuk zijn om straks bij een foto te plaatsen

Voor de mensen die interesse hebben: dewi.vis (staat nog niks op :+, komt morgen)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:36

Het algoritme van Instagram begint nu echt superirritant te worden. Plaatst ineens al mijn eigen foto's bovenaan in mijn tijdlijn. Ja, ik weet nondejuu wat ik geplaatst heb!
Ik denk dat ik maar eens een slechte beoordeling in de playstore schrijf. Misschien dat ze het dan eens begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:37

Vraagje: weten jullie hoe dit zit?
Hoe zit het met de foto's die je op instagram plaatst. Die je openbaar plaatst kunnen via de juiste hashtag/benaming teruggevonden worden via google, die wat je op een privé-account plaatst niet toch?

Weet iemand hoe het zit als je foto's verwijderd? Verdwijnen die dan ook bij google of blijven die tot het einde der tijden staan? Hier bv. blijven ze staan omdat de pagina waar ze op staan (= het topic) nog steeds bestaat. Zou dit bij Instagram dan ook zo zijn omdat het profiel nog steeds bestaat? Of zou het toch verdwijnen? Iemand die dit toevallig weet?

@ Schoentje : dat is ook handig inderdaad ja := Dat onderscheid zouden ze toch moeten kunnen maken :P

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:37

Ik heb helemaal geen last van dat algoritme :oo Hier staat gewoon alles netjes op volgorde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:42

Hier valt het ook goed mee heb ik het idee :j Alleen als ik een aantal mensen tegelijk ben gaan volgen dan staan daarvan ineens foto's van tig dagen terug in, maar dat is ook maar tijdelijk.

Wel ga ik steeds terug tot aan de laatste foto die ik geliked heb (wat soms best een werk is :+ ), dit doe ik ook voor ik zelf een nieuwe foto post. Misschien dat zoiets ook helpt? Geen idee hoe anderen het bekijken..

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:48

Ja zo doe ik dat ook Sabine :)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:59

Dat doe ik ook regelmatig, maar dan zie ik nog steeds niet alles. Ik wil gewoon de foto's in chronologische volgorde zien. Ik snap niet waarom ze dit zo doen.
Bij Facebook snap ik het nog, want als je hem daar op chronische volgorde zet, dan krijg je echt veel oninteressante dingen zoals 'die vindt dit leuk' en 'die en die zijn vrienden geworden'.
Maar op Instagram staan alleen maar plaatjes die ik gewoon wil zien.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:31

Hun insteek was denk ik dat je niet altijd tijd heb om alles te bekijken en door dan de voor jou belangrijkste personen bovenaan te zetten, mis je dat niet. Met 500 mensen die ik volg ga ik echt niet elke dag door tot wat ik al gezien heb.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:35

Maar dan nog moet je de keus hebben om het wel chronisch te zetten, zoals op Facebook.
Mijn eigen posts en posts die ik al gezien en geliked heb, hoef ik niet nogmaals te zien.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:43

Foto's in chronologische volgorde zou inderdaad een keuze moeten zijn die je kan instellen, vind dit algoritme ook vrij onhandig.

Ben vanochtend even het bos in gegaan, gelukkig houd m'n broertje ook van fotograferen dus even wat foto's geschoten. Eens kijken of er wat tussen zit. :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:08

Instagram is lief voor me <3
Nu twee posts achter elkaar die het goed doen. Die ook bij populaire berichten staan bij sommige hashtags. Veel nieuwe volgers erbij :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:16

Ik gebruik eigenlijk erg weinig hashtags op mijn persoonlijke account. Maar zou ook niet weten wat ik bijv. bij een selfie zou moeten taggen, vind dat zo ongemakkelijk :=

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:03

Ik stond ook met m’n video bij een flink aantal hashtags bij populair. Merk je meteen! 250+ volgers er bij nu al in een dag en 50.000K weergaven op die video. Soms moet je gewoon geluk hebben haha.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:22

Celine_Famke schreef:
Ik stond ook met m’n video bij een flink aantal hashtags bij populair. Merk je meteen! 250+ volgers er bij nu al in een dag en 50.000K weergaven op die video. Soms moet je gewoon geluk hebben haha.

Tof! Dat zijn er veel.