Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:37

Eske_B schreef:
Waarom ben ik zo ongelooflijk onhandig?

Dingen laten vallen, tegen dingen aanlopen/stoten, knoeien, veel blauwe plekken waar van ik niet weer hoe, achter dingen blijven hangen, struikelen...

*meldt zich als lotgenoot* ik ben motorisch ontspoord, zeg ik altijd maar, mijn echtgenoot noemt het gewoon lomp....

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:40

NynkeMarit schreef:
dat snap ik, maar voor ik mijn foto's verwijderde had ik 300 mb vrij ofzo, je kan dan bij opslag in gebruik geloof ik kijken hoeveel ruimte bepaalde apps in beslag nemen, en daar stond dus eerst 3,5 GB voor foto's, nu is dat 200 MB maar toch heb ik nu maar 1,5 GB vrij. Als je alle apps bij elkaar optelt kom je ook uit op ongeveer 6 GB, terwijl hij aangeeft dat ik 9,1 Gb in gebruik heb -O-

Zijn je foto's wel echt verwijderd? Als ik een foto op mijn iphone verdwijder gaat ie naar een map met verwijderd waar ie nog een tijdje blijft staan, pas als ik hem daar verwijder is ie echt weg

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:46

Steeph schreef:
Hoe kan het dat DierenLot (weetjewel, van die irritante super zielige reclames) een reclame kan maken van 1,5 minuut, maar wel om donaties moet schooien..? :o?

Omdat reclame/werving ook een onderdeel is. Zonder dat weet niemand van de stichting en komen er geen eens donaties binnen. Blijkbaar krijgen ze genoeg donaties om dat te kunnen financieren.
Al vind ik hun reclame ook veel te lang en niet effectief :+

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:57

Macs schreef:
Steeph schreef:
Hoe kan het dat DierenLot (weetjewel, van die irritante super zielige reclames) een reclame kan maken van 1,5 minuut, maar wel om donaties moet schooien..? :o?

Omdat reclame/werving ook een onderdeel is. Zonder dat weet niemand van de stichting en komen er geen eens donaties binnen. Blijkbaar krijgen ze genoeg donaties om dat te kunnen financieren.
Al vind ik hun reclame ook veel te lang en niet effectief :+

Het ging me eigenlijk om de lengte van de reclame :+
Echt gewoon langer dan de meeste reclames...
Voir mij een rede om absoluut niet te doneren, want blijkbaar hebben ze (wel) genoeg geld om een ellenlange reclame te maken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:30

Dat kan ook gesponsord zijn door een bedrijf oid natuurlijk. Een apart fonds zeg maar..
Dierenlot is juist een organisatie waar ik wel aan zou doneren omdat ze zoveel doen voor veel verschillende organisaties/stichtingen en de mensen die daar vrijwillig werken.

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:44

xMalibu schreef:
NynkeMarit schreef:
dat snap ik, maar voor ik mijn foto's verwijderde had ik 300 mb vrij ofzo, je kan dan bij opslag in gebruik geloof ik kijken hoeveel ruimte bepaalde apps in beslag nemen, en daar stond dus eerst 3,5 GB voor foto's, nu is dat 200 MB maar toch heb ik nu maar 1,5 GB vrij. Als je alle apps bij elkaar optelt kom je ook uit op ongeveer 6 GB, terwijl hij aangeeft dat ik 9,1 Gb in gebruik heb -O-

Zijn je foto's wel echt verwijderd? Als ik een foto op mijn iphone verdwijder gaat ie naar een map met verwijderd waar ie nog een tijdje blijft staan, pas als ik hem daar verwijder is ie echt weg

ja dat zijn ze, die fout heb ik eerder gemaakt :Y)
cookies en webbestanden ed zijn ook allemaal verwijderd, altijd al dit gezeur gehad met iphone dus hierna komt er lekker een andere :(:)

_Mirjam

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:57

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:38

Morrie schreef:
Eske_B schreef:
Waarom ben ik zo ongelooflijk onhandig?

Dingen laten vallen, tegen dingen aanlopen/stoten, knoeien, veel blauwe plekken waar van ik niet weer hoe, achter dingen blijven hangen, struikelen...

*meldt zich als lotgenoot* ik ben motorisch ontspoord, zeg ik altijd maar, mijn echtgenoot noemt het gewoon lomp....

M'n vriend vind het 'schattig' :')

Ik denk dat ik erfelijk belast ben, m'n neven en nichten kunnen ook zo onhandig zijn :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:40

Dat heb ik ook, maar ik hoorde ook van m'n psycholoog dat dat stukje in je hersenen nog tot je 26e ontwikkelt. Dus er is nog hoop :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:20

Mijn vriend is erger dan ik. Het kan bijna niet maar hij laat alles vallen en elke tegel die los zit is bijna een doodsoorzaak. :')

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:38

Waarom heb ik opeens overal blauwe plekken? Volgens mij ben ik niet van de trap afgevallen maar zo zie ik er wel uit

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:00

Anoniem schreef:
Dat heb ik ook, maar ik hoorde ook van m'n psycholoog dat dat stukje in je hersenen nog tot je 26e ontwikkelt. Dus er is nog hoop :')

:)) Ik was echt een kluns in mijn 10de en 20ste. Maar de laatste jaren is het veel minder. Ik heb niet elke dag meer blauwe plekken enzo... Dus er is hoop.
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 20-07-17 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:03

Hoe komt het dat ik heel snel een blauwe plek heb maar mijn vriend zo ongeveer onder een auto kan liggen en geen plekje heeft? :Y)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:19

Anoniem schreef:

ik ben bijna 60 dus voor mij is er geen hoop meer |(

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:42

Vinden Nederlanders Belgen echt dom, of vinden jullie ons stiekem wel leuk?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:43

Die vinden we net zo dom als een dom blondje :+

Gewoon flauwekul dus met een hele dikke zak zout.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:55

Anoniem schreef:

Ik ben 57 en ik vind deze psycholoog bedenkelijk.
Hersenen groeien langer door dan botten - en ontwikkelen zich zo ongeveer levenslang.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:55

FatCat schreef:
Vinden Nederlanders Belgen echt dom, of vinden jullie ons stiekem wel leuk?

Ik ken niemand die Belgen dom vind hoor :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:16

Janneke2 schreef:
Anoniem schreef:

Hersenen groeien langer door dan botten - en ontwikkelen zich zo ongeveer levenslang.

Hersenen groeien ongeveer tot 26e jaar. Ze kunnen wel blijven ontwikkelen, maar op den duur gaan ze achteruit.

Dat verklaart waarom kinderen en tieners beter kunnen herstellen van hersenletsel dan volwassenen: kinderen maken nog allerlei verbindingen.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:17

xxwienekexx schreef:
Hoe komt het dat ik heel snel een blauwe plek heb maar mijn vriend zo ongeveer onder een auto kan liggen en geen plekje heeft? :Y)

Als je vriend automonteur is snap ik dat wel hoor :j O:)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:50

Janneke2 schreef:
Anoniem schreef:

Nou, nee. Er vindt nog wel iets van regeneratie plaats (de oude mythe dat er in hersenen van volwassenen absoluut geen enkele celdeling meer zou plaatsvinden, blijkt inmiddels achterhaald), maar dat is hooguit mondjesmaat.
Ja, er worden het hele leven lang nieuwe verbindingen gelegd, maar de snelheid waarmee dat gebeurt loopt wel terug. Simpel gezegd: 'je bent nooit te oud om te leren, maar het wordt wel steeds moeilijker'.
Daarbij neemt de hersenmassa wel steeds meer af gedurende het volwassen leven. Er gaan netto cellen verloren dus.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:36

;) Exact.
Ik houd wel van de nuances en teksten waarvan iemand die pas 60 is gaat denken 'dat er geen hoop meer is' - arreboe!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 20:28

Ik heb mn kat net zo'n vlooien pipet gegeven alleen ging dat niet zonder slag of stoot, dus niet helemaal op de goede plek, hij likt de vloeistof nu ook op, want hij kan er dus bij... What to do?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 20:53

Ik vraag me af waarom mensen moeten huilen van uien? Ik heb namelijk nergens last van als ik een ui snijdt, maar misschien komt dat ook wel omdat ik lenzen draag, of ik ben gewoon apart.

Oei, dat smaakt niet echt lekker voor je kat. Die van ons kon er ook een keer bij, maar die begon na 1 likje raar te schuimbekken en toen kwam hij er ook niet meer aan, want het is goor om op te likken. Ik zou hem goed in de gaten houden en het likken zelf telkens even onderbreken als je kat het blijft doen door hem af te leiden.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:03

Dat komt door je lenzen ja :+ Ik had er nooit last van tot laatst, jeetje wat ontzettend irritant was dat zeg!