Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 17:22

Het mag allebei - je bent niet verplicht om van vierzits te veranderen als een ander dat vraagt en er kunnen legitieme redenen zijn om het niet te doen (vooruit/achteruit, wel/niet in de zon, in de hoek vs aan het gangpad, en omdat een vraag de mogelijkheid inhoudt om nee te zeggen en het geen bevel is en het soms nodig is om nee te zeggen gewoon om bij jezelf te kunnen blijven) maar...
Als het voor jezelf nauwelijks iets uitmaakt, en het anderen wel iets leuks geeft, mooi toch? Dan stapt iedereen met een iets beter gevoel de trein uit, hartstikke leuk :j

En vroeg of laat komt er een situatie waarin een ander zoiets aan jou geeft, iets wat strict genomen niet moest en waarbij je het ook had overleefd als de ander het niet had gedaan, maar waarbij het toch fijn voelt als een ander dat doet, omdat samen zitten als je samen reist gezelliger is dan allemaal apart.

Kinke

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 17:43

inderdaad :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 17:56

Kinke schreef:
Dus ze moeten het perse vragen? Jij denkt niet uit jezelf als je 4 personen aan ziet komen en jij zit in zo'n 4 zits gedeelte "is wel leuk voor ze om bij elkaar te zitten, ik ga wel even op een andere plek zitten"? Ik heb gelukkig geleerd dat je met een klein iets een ander blij maakt of dat je gewoon even aardig bent voor een ander.

Ik ga niet om me heen kijken of d'r toevallig een vierzits vrij is. Komen zij naar me toe met de vraag of ze daar met z'n viertjes mogen zitten zal ik niet te beroerd zijn om op te staan

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 19:01

zou ik ook doen...vond het laatst ook erg lief dat een vrouw haar gereserveerde raamplwk afstond aan 1 van mijn kinderen...deed ze uit zichzelf (en vervolgens ging ze ook nog haar salamiworst delen met mijn kids...vroeg me al af waar mijn dochter ineens de schaar voor nodig had ).
Erg onbeschoft: mijn jongste (6) stond al in een vierzits en wilde gaan zitten..andere dochter en ik luepen er pal achter en ik wilde er net ingaan...jongste wordt zo aan de kant getrokken...man dlikkert zijn eugzak over haar heen in de vierzits en zegt tegen mij: plaats 51 en 52 kunnen jullie nemen...deze zijn geteserveerd...ik verbluft verder gelopen..bleek dat die kerel dus 51 en 52 had gereserveerd maar het stond hem niet aan dat van die vjerzits 1 plek al bezet was dus nam hij de lege en vond dat hij daar recht op had want hij had betaald voor een reservering. echt grrrrr....

o....en een rookalarm wat 40 minuten onafgebroken afgaat omdat iemand in de plee heeft zitten roken...gewoon geen reactue van conducteur of wat en iedereen werd knettergek vd herrie

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:15

Ik zat me vandaag te ergeren in de trein _O-
Zat half te slapen, en degene achter mij was enthousiast een telefoongesprek aan t houden. Even voorstellen dat je met iemand praat die tijdens het gesprek af en toe op de tafel slaat. Dat maar dan tegen jouw stoel.
Ik werd er gek van :')
Was blij dat we bijna op plek van bestemming waren!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:23

xTammyy schreef:
Ik zat me vandaag te ergeren in de trein _O-
Zat half te slapen, en degene achter mij was enthousiast een telefoongesprek aan t houden. Even voorstellen dat je met iemand praat die tijdens het gesprek af en toe op de tafel slaat. Dat maar dan tegen jouw stoel.
Ik werd er gek van :')
Was blij dat we bijna op plek van bestemming waren!

daar had ik dan dus echt wat van gezegd...vind dat gelul aan de tel al niks maar als ze dan ook nog mijn stoel als drumstel gebruiken kunnen ze hem krijgen...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:31

Zo zat er iemand enorm te klagen over hoofdpijn, ik had gezegd dat ze dan maar een paracetamol moest nemen en stil moest zijn. :')

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:25

Wilde er ook bijna iets van zeggen, nadat ik een dodelijke blik naar haar wierp werd het al minder en vervolgens werd er om geroepen dat we er bijna waren dusja. Dacht ga nu geen drama meer schoppen :P

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:57

A3a1 schreef:
Wat ik trouwens zelf echt mega irritant vind, als iemand naast je komt zitten en heel breeduit gaat zitten, ongevraagd beencontact en zich nergens van bewust, ook niet dat ik op een cm ga zitten om uit zijn/haar cirkel te komen.

Ik ga dan zelf altijd heel breed zitten. :+ werkt altijd geweldig.[/quote]

Haha, dat zal ik ook eens gaan doen :-)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:03

Ik werd vanmiddag door een meneer heel vriendelpijk (echt vriendelijk!) gewezennop het feit dat we in een stiltecoupe zaten met mijn honderduit kletsende peuter.
Ik had het echt niet gezien dus snel verhuisd.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:22

Mijn ergernis is echt dat de toezichthouders erg veel op de politie lijken als je in een oogopslag kijkt :z

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:45

Ik beleef nu toch zo'n enorm grote ergernis. In de bus van walibi terug naar Harderwijk station. Druk dus staan. Prima geen probleem mee. Waar ik wel een probleem mee heb is dat er een familie van 8 samen 14 stoelen bezet houden met knuffels en troep. Plus dat ze ook nog even uitgebreid brood gaan smeren wat ontzettend stinkt. Een of ander vlees prutje en een prutje met tonijn. Bah bah.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 16:05

Ergernis...Dat ik voor dezelfde rit op dezelfde in en uitstap haltes toch iedere keer weer een ander tarief moet betalen. Bij de ene chauffeur betaal ik 3,50 bij een ander betaal ik 7 euro of nog anders.
Heb al diverse pogingen gedaan om het uit te zoeken maar wordt telkens afgewimpeld.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 16:33

BarbaLala schreef:
Ergernis...Dat ik voor dezelfde rit op dezelfde in en uitstap haltes toch iedere keer weer een ander tarief moet betalen. Bij de ene chauffeur betaal ik 3,50 bij een ander betaal ik 7 euro of nog anders.
Heb al diverse pogingen gedaan om het uit te zoeken maar wordt telkens afgewimpeld.

Uitdraai van je overzicht meenemen naar het loket en daar je beklag indienen.

Lees net op Facebook. Moeder zit met krijsend kind in stiltecoupé

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:13

BarbaLala schreef:

In of buiten de spits? Chipkaart of los ritkaartje?

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 15:15

BarbaLala schreef:

Ik heb dit op een bepaald treintraject, hoor met korting als ik overstap 0,11 cent te betalen, maar soms schrijft hij een euro af terwijl ik VOOR de spitstijd overcheck. Maar heb er het puf niet voor om het uit te zoeken :') Maar vind het wel vreemd

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 15:18

Ergenis... als je 2 opties van bussen hebt.. en geen komt opdagen...

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:18

patatkraam schreef:
BarbaLala schreef:

Ik heb dit op een bepaald treintraject, hoor met korting als ik overstap 0,11 cent te betalen, maar soms schrijft hij een euro af terwijl ik VOOR de spitstijd overcheck. Maar heb er het puf niet voor om het uit te zoeken :') Maar vind het wel vreemd

Je hebt het erover dat je overstapt voor de spits hè.
Maar check je op je eindbestemming ook uit voor de spits?
Want hij pakt het geldende tarief op het moment dat je uiteindelijk uitcheckt.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:00

Ik had een keertje dat ik in de stiltecoupe zat. Helaas kwamen daar vier nogal luidruchtige jongens de trein in, die lekker in de stiltecoupe herrie kwamen schoppen. Ik had gelukkig oortjes mee en zat er niet per se voor mijn rust, maar ik zat naast een oudere man die met de minuut sipper begon te kijken door het geschreeuw van die jongens.
Twee keer kwam er een conductrice de coupe in om ze te waarschuwen. Die jongens begonnen haar nog net niet uit te lachen en gingen doodleuk verder, tot de derde keer, toen kwam de dame terug en vertelde ze op een vriendelijke doch zeer boze manier dat als ze nog een keer zouden praten in de stiltecoupe, ze een proces verbaal zouden krijgen. Ja, toen schrokken ze wel even en wisten ze serieus niet hoe snel ze weg moesten zijn. Aso's..

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:09

Carrfriesje, ik ga er op letten ze maar dacht dat je alleen voor de spits ingecheckt moest zijn. vind het wel stom want ik stsp voor 2 minuten altijd over op een andere maatschappij,

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:16

Carr_friesje schreef:
Want hij pakt het geldende tarief op het moment dat je uiteindelijk uitcheckt.

Dat is, in ieder geval bij NS, niet het geval. Het moment van inchecken bepaalt wel tarief (vol tarief/spits of korting/daluren) betaalt. Moment van uitchecken maakt niet uit.

http://www.ns.nl/uitgelicht/wanneer-rei ... luren.html

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:34

Nee maar ik stap wel over op arriva,misschien dat dat anders is.zit nu op tablet dus geen zin om het direct uit te zoeken :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:05

Oh ja dat is ook weer zo :)* Zal dan vooral door overstappen komen en niet door Arriva, want zij hanteren volgens mij dezelfde spitstijden? Lekker overzichtelijk systeem zo.

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:06

Er is maar 1 oplossing, zwart gaan rijden :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:19

Weet iemand waarom het zo stampesdruk is in de eerste klas dit weekend? Normaal is het er altijd heerlijk rustig, maar gister en vandaag was er amper plek := heeft de NS een actie oid?