Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:31

:wave: Stille meelezer!

SteffiiY schreef:
Ja Tallie1979 is ooit met een gevangene getrouwd, maar ik weet niet hoe dat afgelopen is!

Ik ben ook benieuwd hoe het nu met haar en haar man is!

Ik lees ook mee in dat doodstraf topic, onvoorstelbaar wat daar allemaal gezegd wordt... :roll:

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd erg veel aan Isegrim en Jamie moet denken. Zo onwerkelijk wat zich in hun wereldje nu af speelt...

En ik heb de knoopt doorgehakt dat ik ook ga schrijven. Denk er al heel wat jaren over na, maar vond mezelf te jong en mijn Engels te slecht. Inmiddels houden die dingen me niet meer tegen, en lijkt het me vanuit mijn studie (criminologie) juist interessant om ook iets te leren over buitenlandse inmates en gevangenissen. Alleen... where to begin? Haha!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:37

Leuk Tagaryen! Zou zeggen begin eens op www.writeaprisoner.com. Penpals in alle soorten en maten :P Of misschien is er hier iemand die nog wat weet.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:56

Daar ben ik inderdaad al op aan het rondneuzen! Maar waar selecteer je uiteindelijk op? Ik zie dat jij bijvoorbeeld met een vrouw schrijft, is dat een bewuste keuze?
Heb in ieder geval al besloten dat ik iemand van ongeveer mijn eigen leeftijd wil, maar dat zijn er nog duizenden... :=

En schrijven jullie allemaal echte brieven? Of zijn er ook die gebruik maken van die e-mailservice?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:19

Ik heb bij Noah gezocht op:
- Jongen
- 18 t/m 25
- christen

En there he was! :) Ik heb een brief van 3 kantjes gestuurd, over mij, school, werk, mijn paard, mijn huisdieren, muziek, alles! En kreeg ook meteen leuke lange brief terug. Austin hetzelfde gedaan, maar met hem heb ik minder.

Heb een maandje terug 3 gevangenen via de mail een bericht gestuurd en nog geen brief ervan gehad. Een collega schrijft door mij ook en heeft gemaild en een brief van 3 kantjes terug gekregen met het excuus dat hij zo kort schrijft. :p

Ik besloot om vanaf nu eerst te mailen en een reactie te beantwoorden in een brief.

edit: ik heb tallie een mailtje gedaan!

Targaryen

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:27

Ik heb al een jongen gevonden met wie ik heeel graag zou willen schrijven. En ben zelfs al begonnen met een brief.
Ik neig puur uit gemakzucht naar een e-mail (heb ook geen idee hoe het allemaal zit met postzegels enzo?), maar een handgeschreven brief is natuurlijk wel veel persoonlijker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:28

Ik kreeg een keer geen reactie terug en vond het wel erg zonde geld. Dus vandaar een mail. 3 postzegels of 1 wereldzegel. Maar ik doe het op mijn werk (albertheijn) daar hebben ze een postNL punt en weet ik zeker dat ik genoeg heb, Anders krijg je portokosten thuisgestuurd, €2,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:34

Ben benieuwd hoe het met Isegrim is , Jamie zal wel smullen van aardbeienijs haha.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:42

Gister het eerste bezoek gehad. Jamie was vrolijk en banketstaaf aan één stuk door. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:44

Aaaahhh! :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:45

Ik doe emailer targeryan :D

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:46

pimaude schreef:
Ik kreeg een keer geen reactie terug en vond het wel erg zonde geld. Dus vandaar een mail. 3 postzegels of 1 wereldzegel. Maar ik doe het op mijn werk (albertheijn) daar hebben ze een postNL punt en weet ik zeker dat ik genoeg heb, Anders krijg je portokosten thuisgestuurd, €2,-

Daar heb je ook wel een punt! Wat kunnen redenen zijn dat je niks terug krijgt, dat ze je niet interessant genoeg vinden of dat de post op een of andere manier niet aan komt? Dan is het wel zonde van je geld inderdaad.

Ik kan natuurlijk nu gewoon mailen en altijd nog kijken wat ik in de toekomst doe als ik reactie terug krijg. Was het bij jou wel in 1x 'raak' met jouw gevangenen zeg maar?

Ohh wat fijn Isegrim, een berichtje van jou en dat Jamie zo spraakzaam is! Hoe vaak mag je hem nu nog bezoeken voor d-day zeg maar? Heb je ondanks de emotionele lading van je verblijf in Amerika ook wel een beetje 'vakantie'?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:46

Linkje naar dat doodstraf-topic? Dan wijs ik ze even op mijn blog.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:56

Targaryen schreef:
pimaude schreef:

Daar heb je ook wel een punt! Wat kunnen redenen zijn dat je niks terug krijgt, dat ze je niet interessant genoeg vinden of dat de post op een of andere manier niet aan komt? Dan is het wel zonde van je geld inderdaad.

Ik kan natuurlijk nu gewoon mailen en altijd nog kijken wat ik in de toekomst doe als ik reactie terug krijg. Was het bij jou wel in 1x 'raak' met jouw gevangenen zeg maar?

Redenen om niets terug te krijgen:
- postzegels zijn te duur voor ze
- Mogen maximaal zoveel brieven ontvangen dacht ik (weet niet zeker hoor)
- Niet interessant kan er ook bij zijn
- Te druk

Noah was direct raak. Austin duurde 1.5 maand, en nu alweer 3 weken later en nog geen antwoord.
Noah stuurt wel braaf binnen 1/2 dagen nadat hij de brief heeft ontvangen terug! En is nu bezig met een tekening van mijn paard dus denk dat deze keer iets langer gaat duren, maar dat is niet erg. :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:05

Isegrim schreef:

Heb ik net ook al gedaan.. Alleen ze lezen er toch overheen...

Bord voor de kop.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:09

Iedereen heeft gewoon zoiezo zn eigen mening en daar zal isagrims blog niks aan veranderen
Ik ben zelf ook voor de doodstraf want sommige moordenaars maken het echt heel erg bont....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:11

shilady schreef:
Iedereen heeft gewoon zoiezo zn eigen mening en daar zal isagrims blog niks aan veranderen
Ik ben zelf ook voor de doodstraf want sommige moordenaars maken het echt heel erg bont....

Dan heb je het over sommigen.. ;)

Moet er daardoor dan maar gelijk volledige regel doodstraf komen?

Ik denk dat er voor zulke personen andere oplossingen moeten komen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:17

shilady schreef:
Mijn mening is ook verandert door haar blog. :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:19

Nog steeds niks van David gehoord vandaag :( ik ga de gevangenis bellen.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:21

ahhhhh!! goodluck! laat ons even weten hoe en wat! ;o

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:31

Jolliegirl schreef:
Isegrim schreef:

Heb ik net ook al gedaan.. Alleen ze lezen er toch overheen...

Bord voor de kop.

So did I.. Maar ze geven gewoon aan dat ze niet onder de indruk zijn. Denk dat Littera steeds precies de duim op de zere plek legt en dat ze niet beseffen dat het mensen zijn, en dat iedereen in zo'n situatie gedwongen zou kunnen worden. Volgens mij geloven ze heilig dat als zij onder zulke omstandigheden opgroeiden ze nog steeds goed terecht waren gekomen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:43

shilady schreef:
Nog steeds niks van David gehoord vandaag :( ik ga de gevangenis bellen.......

Je hebt een paar dagen niets gehoord?

Is dat zo'n grote reden om te gaan bellen? Of snap ik iets niet :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:49

Ik ben gevraagd hier te reageren. Wil ik best doen, ervaringen uitwisselen, maar zeg er van tevoren bij dat ik niet uit ga weiden over mijn relatie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:53

:D