Primark deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:25

Donna_ schreef:
Marije, productie in lageloonlanden is natuurlijk geen excuus voor kinderarbeid!
Dan kan de Primark hun verhaal op de website ook wel aanpassen als het waar is...

Nee dat natuurlijk niet! Maar het sluipt er wel bij in denk ik. De H&M kleding is bvb niet zo zeer kinderarbeid, maar wel lichte uitbuiting lijkt me. Net als Iphone e.d

Miepie77

Re: Primark deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:39

Zag het vanmorgen op t nieuws en het verbaasd me eerlijk gezegd niets, voor die prijzen kan het bijna niet anders.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:41

Het zou mij ook niets verbazen nee.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:24

Het zou mij ook niets verbazen, maar H&M, Zara en zelfs Versace kleding wordt gemaakt in India, China, en dat soort landen. Lijkt mij dat de mensen daar ook niet van die hoge lonen krijgen, denk ook dat in die fabrieken kinderen werken

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:26

Zou mij ook niks verbazen, al zeggen ze altijd dat het niet waar is.
Maar zelfs Apple werkt met kinderen..

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:55

Donna_ schreef:
Marije, productie in lageloonlanden is natuurlijk geen excuus voor kinderarbeid!
Dan kan de Primark hun verhaal op de website ook wel aanpassen als het waar is...

Maar eerst onderzoek afwachten voordat er allemaal roddels de wereld in geholpen worden.
Zou het jullie ervan weerhouden om daar kleren te kopen?

Eerlijk gezegd zou het mij er niet van weerhouden om daar kleding te kopen.
Ten eerste omdat het me gewoon niet boeit, maar ook omdat het daar ook gewoon zo'n andere wereld is dan hier. Wij kunnen ons niet voorstellen dat kinderen werken, maar als je dan verhalen hoort van kinderen die door de ouders op straat zijn gezet door de ouders en helemaal niets hebben... Ze moeten toch iets om te overleven. En zolang de overheid ze niet helpt hebben die kinderen geen andere keuze dan te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:58

@ Mereltje: Same here. Wij bekijken het hele kinderarbeidgebeuren vanuit Westers perspectief, en dat is totaal niet te vergelijken. Als wij niks meer kopen wat door kinderen is gemaakt hebben die kinderen simpelweg geen voedsel meer. Dat is de verkeerde manier van aanpakken. De armoede moet worden bestreden, niet de kinderarbeid. Dat laatste is namelijk een gevolg, geen oorzaak :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:09

gstar is ook kinderarbeid...

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:02

Heb 2 tassen gekocht, moest nog inhouden geen 3e te kopen, zoooo leuk! Schoentjes, een blousje, 3 bhs, broek (eindelijk een broek die ik pas!!!)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:01

Mirjamsel schreef:
Heb 2 tassen gekocht, moest nog inhouden geen 3e te kopen, zoooo leuk! Schoentjes, een blousje, 3 bhs, broek (eindelijk een broek die ik pas!!!)

O ja, ennnnn: 5 tandenborstels voor 75 cent :D

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:25

ikke ben ook wel lekker geslaagd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:20

Ik ga volgende week woensdag naar rotterdam! Helemaal vanuit midden limburg. Ben benieued

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:22

Hmmm ik wil ook weer, maar niemand die mee willt vanuit hier en alleen vind ik ook niks!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:54

Jeetje helemaal voor de Primark? :oo Dat zou ik er niet voor over hebben hoor :P

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:04

Ik ga over twee weken naar Rotterdam vanuit Almelo. Is niet zo gek toch? ;) Primark rules!
Laatst bijgewerkt door Sabini op 25-04-12 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:12

marjolein_el schreef:
Jeetje helemaal voor de Primark? :oo Dat zou ik er niet voor over hebben hoor :P

ik weet ook niet of ik dat ervoor over zou hebben, zeker NIET in de meivakantie waar je gestoord wordt van de drukte en de bende en lange wachtrijen bij kassa en paskamers en alleen de rare maten die over zijn... dan raad ik je nog eerder aan om een keer buiten de vakantie op een vrije dag te gaan, dan kun je tenminste kijken zonder dat je bij elke stap die je zet op de hielen van een ander loopt...

o ladies, heerlijke nieuwe regel in hoofddorp (en misschien ook elders): Max 8 passen en na die 8 weer opnieuw in de rij! Dus als je 20 dingen wil passen moet je 3x achterin de rij aansluiten... 8)7

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:14

Wat een vervelende regel.. Mag je ook passen midden in de winkel? Of word je dan weggestuurd? :+

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:15

volgens mij mocht je in rotterdam al geen 20 dingen passen?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:16

Champie_Me schreef:
marjolein_el schreef:

ik weet ook niet of ik dat ervoor over zou hebben, zeker NIET in de meivakantie waar je gestoord wordt van de drukte en de bende en lange wachtrijen bij kassa en paskamers en alleen de rare maten die over zijn... dan raad ik je nog eerder aan om een keer buiten de vakantie op een vrije dag te gaan, dan kun je tenminste kijken zonder dat je bij elke stap die je zet op de hielen van een ander loopt...

o ladies, heerlijke nieuwe regel in hoofddorp (en misschien ook elders): Max 8 passen en na die 8 weer opnieuw in de rij! Dus als je 20 dingen wil passen moet je 3x achterin de rij aansluiten... 8)7

Die regel bestaat al veel langer ... Hij was er al toen ik begin dit jaar in Zaandam was...

En nee, je mag ook niet in de winkel passen Koetjesreep... Ik wilde dat doen toen het rete druk was (ff een vestje passen gewoon over mijn shirt) en kwam meteen 3 beveiliging op me af.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:19

SimoneDV schreef:

nee dat klopt maar dan mocht je uit je tas weer 8 nieuwe halen zonder weer opnieuw in de rij te hoeven staan... nu moet dat dus wél...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:25

ja is vanuit ons 2 uurtjes met de trein en we hebben van zo'n kaarten waarmee je voor 16,50 door heel nl kan reizen :) ik val inderdaad in de standaard maten. maar we zullen zien.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:25

Zodra ik weer geld heb ga ik naar de Primark! :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:27

Champie_Me schreef:
SimoneDV schreef:

nee dat klopt maar dan mocht je uit je tas weer 8 nieuwe halen zonder weer opnieuw in de rij te hoeven staan... nu moet dat dus wél...

Nee hoor, dat mocht 5 maanden geleden ook al niet :P Daar was toen nog een hele ruzie om in de rij.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:28

Focussed schreef:
En nee, je mag ook niet in de winkel passen Koetjesreep... Ik wilde dat doen toen het rete druk was (ff een vestje passen gewoon over mijn shirt) en kwam meteen 3 beveiliging op me af.

Oké dat vind ik wel een beetje overdreven -O-

Ik past ook gerust een vestje of shirt even over een hempje, ben er gelukkig nog nooit op aangesproken.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:23

Afgelopen maandag riepen ze om dat je vanwege de drukte niet meer als 8 dingen mocht passen in de paskamer.
Iedereen (ik ook) stond gewoon in de winkel te passen. Werd niks van gezegd....
Maar heb ook al een paar keer gehad dat we wel werden aangesproken hoor.

_lauraaa_ schreef:
Ik ga volgende week woensdag naar rotterdam! Helemaal vanuit midden limburg. Ben benieued

Euh... kan je dan niet beter naar Belgie gaan? :+