Lins_Vetra schreef:3 tot 4 paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
okido schreef:op de etiketten staan de aantal cal per 100 of per mililiter
dus vandaar uit tel je dan brood is 75 cal per stuk
dus als je 0,5 ltr zuiver bv optimel 3 stuk fruit en 3 a 4 boterhammen
en savonds pasta rijs of aardappelen met groente neem dan zit je zo aan de 1000 cal
Eefske schreef:Of 3 tot 4 paarden of driekwart paard gereden?
M_D_H schreef:Bakken in boter, aardappelen er aan toevoegen (ookal is het maar een halve aardappel o.i.d.)spottedponie schreef:Goed bezig haha
niet helemaal, mijn avond eten staat er al bij op...
dus ik moet nog heel wat verzinnen om aan de 1400 kcal te komen![]()
marleen_usar schreef:Vanavond afvallers xxl ik ga wel kijken,voor die gene die dokter Frank doen wat eten juliie s,avonds? Dus in plaats van de aardappels en de rijst?
Berendje schreef:waarom willen jullie die 1400 calorieen halen? Als je echt te dik bent moet je juist zorgen dat je zo min mogelijk calorieen binnen krijgt. Er wordt namelijk gezegd hoe minder calorieen hoe meer vet je verbrandt. En nog even over thee. Groene thee is wel goed om mee af te vallen.
Steffie89 schreef:ik zit hier met mijn mond open te lezen! Sommige denken door een honger dieet af te vallen, maar dat werkt niet. Als je niet voldoende voedingsstoffen tot je neemt zullen er veranderingen optreden in de stofwisseling. De eerste twee dagen wordt het merendeel van het glycogeen (koolhydraten) verbrand, deze voorraad is alleen erg klein. Doordat het glucogeen in je lichaam weg gaat, verdwijnt er flink wat water. Dit verklaard dus waardoor je de eerste 2/3 dagen van je dieet flink lichaamsgewicht verliest.
Na de koolhydraten worden de lichaamseiwitten afgebroken. Eiwitten zijn bouwstoffen voor je lichaam, als deze eiwitten op zijn gaat je lichaam in een spaarstand. Hierdoor heb je minder energie. Uit enkele afbraak producten van eiwitten wordt glucose gevormd. Hersenen zijn afhankelijk van glucose, de hersenen zijn namelijk afhankelijk van het door het bloed aangevoerde hoeveelheid glucose.
Na ongeveer een week neemt de verbranding van het lichaamsvet de overhand.
Ik kan met nog wel meer medische termen gaan gooien, maar dat zal het allemaal niet makkelijker maken. Je lichaam heeft gewoon koolhydraten, vetten en eiwitten als basis nodig. Je lichaam heeft 10 energie% aan eiwitten nodig, 40 energie% koolhydraten en 20-40 energie % aan vetten nodig. Waarvan maximaal 10 energie % aan verzadigd vet. Verzadigd vet is het "verkeerde" vet en overzadigd vet is het "juiste" vet.
Het is hierdoor belangrijk om etiketen te kunnen lezen. Kijk hierbij goed naar de verhouding vet.
.
Berendje schreef:waarom willen jullie die 1400 calorieen halen? Als je echt te dik bent moet je juist zorgen dat je zo min mogelijk calorieen binnen krijgt. Er wordt namelijk gezegd hoe minder calorieen hoe meer vet je verbrandt. En nog even over thee. Groene thee is wel goed om mee af te vallen.
denice schreef:okido, omdat je dan niet gezon bezig bent, en omdat je daarna zo weer aankomt?
Wat een boel domme dingen worden hier gezegd!
Minder dan 1500 kcal is niet gezond afvallen.
Onder de 1000 al helemaal niet.