Bijzondere babynamen deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariindaa

Re: Bijzondere babynamen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:10

Myn zoontje heet Dayo ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:32

En weer hoor ik het liedje, dayo, daaayo, daylight come and me wanna go home.
Bedankt nu heb ik weer een nummer in mijn hoofd :')
Of spreek je het anders uit?

O wacht, manuela komt er ook weer door haha :D

Nee, geen lente, zomer, herfst en winter.

J.oran ken ik, voor een meisje! Ook vrij apart.

SeraphimJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:32

opisop_shop schreef:
vind het zo'n rare naam, je noemt je kind toch ook niet Herfst ;)

:')

En toch vind ik Lente wel een leuke naam.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:35

Ja, wat is Lente nou raarder dan vogel of bloem namen (Merel, Robin, Roos, Margriet). Lente heeft iest zonnigs en hoopvol. Dat zie je niet terug in herfst of winter. Overigens is Summer ook een voorkomende naam

Ik vind een naam niet zo snel raar of byzonder.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:37

Lusitana schreef:
Ja, wat is Lente nou raarder dan vogel of bloem namen (Merel, Robin, Roos, Margriet). Lente heeft iest zonnigs en hoopvol. Dat zie je niet terug in herfst of winter. Overigens is Summer ook een voorkomende naam

Nou, Emiel ratelband heeft zijn zoontje Rolls Royce genoemd, las ik. DAT vind ik toch echt raar :j

http://www.vpro.nl/programma/hetblijftt ... n/8347040/
Laatst bijgewerkt door blackpegasus op 07-01-12 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:39

Rolls Royce Ratelband? _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:39

Lusitana schreef:

Tja, niet mijn ding. Net als bloemen, planten, kruiden en hemellichamen.
Ben kieskeurig haha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:40

Maartentje schreef:
Rolls Royce Ratelband? _O-

Hopelijk stottert hij niet :')

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:43

Zou wat zijn..
'Ik ben R-r-r-r-r-r-r-r-r-r........'

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:44

Kan ie het zingen :')
En vervolgens vaak herhalen omdat niemand die naam verwacht haha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:49

Overigens zijn het twee kinderen, de oudste Rolls en de middelste Roys.
wel sneu...

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:52

Oohw dat is eigenlijk nog erger..
Kun je beter gelijk goed doen dan 2 x half :')

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:53

vuurneon schreef:
Overigens zijn het twee kinderen, de oudste Rolls en de middelste Roys.
wel sneu...

volgens de link die ik neer zette niet hoor. Is het maar 1 zoon.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:53

Nee, is het niet. Hij heeft 7 kinderen. Rolls is deel van een tweeling en later kwam Royce, zodat zijn favoriete auto compleet was. :') overigens is Royce ook nog een meisje :')

(ik moet toch minder de privé gaan lezen bij de bejaarden :') dit hoor ik niet te weten haha)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:05

bloemen/planten/dieren vind ik ook geen mooie namen ;)

Net weer wat meisjesnamen bekeken maar dat vinden we een stuk moeilijker dan jongensnamen!

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:07

Wat is die Emile Ratelband eigenlijk?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:08

O wacht, ja jij bent jonger;
Hij is de positiviteits goeroe die met er woorden tjakkaaaaa de mensen over kolen liet lopen oa.
En als je erover heen liep moest je denken; koud vuur, koud vuur.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:10

Een sukkel met een te grote bek :o . Sorry, maar ik vind hem een kwal. Hopelijk belegig ik nu niemand Y;(

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:10

Klinkt vaag :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:11

Is het ook, is ook wel eens aangeklaagd na wat verbrande voetzooltjes dacht ik :')

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:39

Apart :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:33

R.oyce op zich vind ik wel een mooie naam! Ken een jochie wat zo heet. :j

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:41

opisop_shop schreef:
vind het zo'n rare naam, je noemt je kind toch ook niet Herfst ;)

Haha! Ik vind Lente zeker wel wat hebben.. toch denk ik niet dat ik m'n kind ooit zo zal noemen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:56

Namen veranderen door de jaren heen. Wat nu mooi is, is over een paar jaar gewoon of zelfs raar.
doordat er nu invloed is van de hele wereld, komen we exotische namen tegen die vroeger ondenkbaar waren.

In Portugal is een namenboek waar uit gekozen MOET worden. En dat zijn historisch en bijbelse namen. uitzonderingen worden niet gemaakt.

De dochter van een vriendin van mij heet Willow, maar die is in Portugal geboren en ze heet officieel Rosa.

Wat ik zeggen wil, wees maar blij dat mensen vrij kunnen kiezen.

In de hippy golf kregen mensen ook rare namen als Storm, Rainbow, Apple. En dat is nu weer terug, zo'n namen revolutie.
In elk geval geen vergissingen in de klas. Als je hier Maria roept kijkt de helft van de meisjes om. Er moet altijd een tweede naam bij genoemd en soms zelfs beide achternamen erbij, omdat er ook veel zijn die dezelfde tweede naam hebben. Daar ben je blij mee.
Ik ben ook nog uit de tijd dat ik met naamgenote in de klas zat.
Modenamen zijn ook zo vreselijk. Denken ze wat leuks te hebben. Worden bijna alle kinderen die in die periode geboren worden zo genoemd.

Ik vind dat je rekening moet houden met de achternaam, maar verder, geef een kind een naam die je aanstaat. Doe je met je paard/hond/kat etc toch ook?
Ze kunnen het altijd veranderen als ze het zelf niet leuk vinden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:14

veranderen valt tegen hoor, want er zijn zoveel mensen die jou dan al met die naam kennen; dat verander je niet zomaar even! Bovendien moet je dan wel een hekel aan je naam hebben als je al die moeite wilt gaan doen, dus de meeste mensen zullen dan gewoon doorlopen met een naam die ze niet mooi vinden.
Spreek overigens uit ervaring, ik vind mijn naam ook echt niet mooi, heb toen ik van school veranderde ook getracht mijn naam iets aangepast te laten inburgeren, maar als je beste vriendin mee verandert van school en je wel bij je oude naam noemt uit gewenning na al die jaren, dan gaat het niet zo gemakkelijk.

Mijn hond/paard/kat/vogel/cavia etc. krijgt een naam en heeft het er mee te doen, ondervindt er geen hinder van. Ook daarbij zijn er zat dieren die een gekke/stomme naam hebben (denk aan een zwart konijn die Witje heet, een hond die Meisje heet enz enz.
Er zijn zat namen die een bepaalde associatie oproepen bij mensen (bv hoog of laag opgeleid milieu), je wilt natuurlijk niet dat een kind daar de rest van zijn leven hinder van ondervindt.
Veel mensen denken niet goed na over een naam, een naam kan voor een kind heel leuk zijn, maar voor een volwassene helemaal niet (daarbij denk ik aan namen als Vlinder, Beer enz). Een naam moet voor een volwassene ook voor diverse beroepen goed zijn (juf Vlinder, meester Beer?!).
Net als met de initialen van alle namen (n.u, s.s, w.w enz) , of de initialen van de gezinsleden bij elkaar (denk aan A. B. C en D. de Wit bijvoorbeeld; een half alfabet, why?!).
Klinkt bij het bedenken misschien grappig, maar wil je echt dat een naam als grappig wordt ervaren?!

Keuzevrijheid is inderdaad fijn, 1.00.000den pietjes en marietjes is ook niets aan. Maar mensen mogen soms best wat beter nadenken over waar ze hun kind mee opzadelen (kiezen voor een niet voor de hand liggende schrijfwijze bijvoorbeeld -denk aan Maikel ipv Michael- ; je kind kan de rest van zijn/haar leven de naam gaan spellen terwijl de uitspraak hetzelfde is. Niet zo handig dus ).

Tja, je snapt dat een naam uitkiezen in mijn geval niet zo gemakkelijk is, ik heb nogal wat eisen en bemerkingen op naamkeuze :o komt ook voort uit mijn eigen naam, die ik niet mooi vind en afwijkend gespeld is, dus ben ook mn hele leven aan het spellen en dat vindt ik niet tof. Ook waren er bij ons thuis twee met dezelfde voorletter, met post niet handig. Rijmende / te goed bij elkaar passende klanken van voor- en achternaam vind ik ook niet mooi, net als een overduidelijke buitenlandse naam voor een hollands kindje of kindje met hollandse achternaam.