Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:35

unihorses schreef:
Vjestagirl schreef:

Waarom heb je niet gewoon ff gewisseld? Als iemand het geld wil gebruiken voor een karretje kan dat toch best? Nu zadel je iemand anders op met jouw probleem.

omdat wij daar niet verantwoordelijk voor zijn , en wij altijd te weinig 50 cent muntjes hebben .

Ze komen in jouw winkel winkelen, maar hebben geen geld voor een karretje. En niemand die even wil wisselen, zodat diegene wel zijn geld in jouw winkel kan uitgeven? Daar kan ik niet bij hoor. Hoe vaak komt dat nou voor? Vast geen 100 keer op een dag, dus wisselen moet best kunnen. Daarnaast vind ik ga maar de supermarkt ook een beetje raar. Zij zijn ook geen bank hoor ;). Wij mogen in de supermarkt ook niet wisselen, maar wisselen voor een karretje..daar doen we echt niet moeilijk over hoor! En zelfs als een vaste klant helemaal geen geld heeft (alleen pinpas), dan krijgt hij of zij zelfs nog weleens een 50 centje mee om in de kar te doen. En ik moet zeggen, ik heb hem altijd teruggehad! (natuurlijk doen we dat niet bij iedereen).

Wij waren gisteren even een lastige klant. Wij waren aan het skieen en wilde even wat eten en drinken. Nu hadden wij een kaartje met geld erop. Dus wij de rekening vragen (kaart lag al de hele tijd op tafel) en wilde met die kaart betalen. Ja dat kan nu niet meer, zegt ze. Uhm, waarom niet? Nee, de bon is al uitgeprint en anders hebben we een kasverschil. Uhm juist? Dat is niet ons probleem volgens mij.
Dus ik zeg: Als er nou iets fout op de bon zou staan, moeten wij dat dan ook maar betalen omdat de bon al uitgedraaid is? Nee, dan niet want dat is anders. Ik: dus een kwestie van bon retouren, opnieuw aanslaan is wel mogelijk, maar doe je niet? Zij: nee, dat kan nu niet meer.

Right! Het ging ons om het principe, maar uiteindelijk netjes opgelost. We hebben korting gekregen en mochten later nog terug een om een extra drankje te drinken. Kwam bijna neer op het bedrag van de kaart :P

meggiemeg

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:37

Ik mocht ook geen geld wisselen van mijn bazin. Het kost best wat als je kleingeld haalt bij de bank/postkantoor. De winkel waar ik toen werkte was het de hele dag door de vraag of je kon wisselen, mensen kwamen dan altijd met € 10,- aanzetten en wilde deze het liefst helemaal met muntgeld terug zien en niet een briefje van € 5 en de rest muntgeld.... Kan het me wel voorstellen, zo kost het je veel extra om klein geld in je kassa te hebben liggen.
Bij os bedrijf komt regelmatig een vraag voor een artikel wat wij niet (willen) verhuren, ik stuur de mensen dan altijd door naar een collega verhuurder die het wel in zijn assortiment heeft, hij doet dat ook andersom naar ons toe. Kleine moeite en mensen vinden het vaak wel prettig als ze een vervangend adres/telefoonnummer krijgen zonder er voor te moeten zoeken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:59

meggiemeg schreef:
Ik mocht ook geen geld wisselen van mijn bazin. Het kost best wat als je kleingeld haalt bij de bank/postkantoor. De winkel waar ik toen werkte was het de hele dag door de vraag of je kon wisselen, mensen kwamen dan altijd met € 10,- aanzetten en wilde deze het liefst helemaal met muntgeld terug zien en niet een briefje van € 5 en de rest muntgeld.... Kan het me wel voorstellen, zo kost het je veel extra om klein geld in je kassa te hebben liggen.
Bij os bedrijf komt regelmatig een vraag voor een artikel wat wij niet (willen) verhuren, ik stuur de mensen dan altijd door naar een collega verhuurder die het wel in zijn assortiment heeft, hij doet dat ook andersom naar ons toe. Kleine moeite en mensen vinden het vaak wel prettig als ze een vervangend adres/telefoonnummer krijgen zonder er voor te moeten zoeken.

Maar er zit een verschil tussen iedereen z'n briefjes breken en een muntje van €2 omwisselen zodat iemand z'n geld uit kan geven in jouw winkel.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:01

Dat gebeurde in deze winkel dus niet, was een dierenspeciaalzaak, een enkeling was dan ook echt klant van deze winkel, daar zeg je dan natuurlijk geen nee tegen (ik heb dat nooit gedaan) maar de rest die naar het winkelcentrum ging dus wel.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:08

Constant briefjes wisselen is inderdaad onhandig. En helemaal als ze alles klein willen (heel simpel dan, dat heb ik niet). Maar gebeurt dat echt zo veel? Hier echt niet hoor, meestal 1 of 2 euro, of 10/20 cent voor een 50cent stuk.

Kunnen mensen extra pinnen? (En dan gewoon de vraag van kunnen en niet of het standaard is of mag). Dan kun je klanten ook 50 cent extra laten opnemen en dan een muntje van 50 cent meenemen. Doen wij ook weleens :j
En dat niet wenselijk is snap ik of niet standaard, maar een beetje tegemoetkoming naar klanten moet toch kunnen :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:11

In deze winkel gebeurde het echt heel vaak, was ook de enige winkel aan de parkeerplaats, de mensen moesten een steegje door om naar de winkelstraat te komen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:35

Ik ben helemaal verbaasd dat er regels in supermarkten zijn over dingen als niet vragen of ze willen pinnen of vragen of ze iets bij kunnen betalen zodat je gemakkelijker geld terug kunt geven. Wist helemaal niet dat zoiets niet overal mag.
Ik heb ook nog een paar leuke voorbeelden. Ik werkte een paar jaar op een debiteurenadministratie. Nou weet je dat nooit populair bent als je dat soort werk doet, maar dit was wel een heel bijzonder gesprek :) Ik belde deze meneer (uiteraard) omdat hij nog een flink bedrag aan openstaande fakturen moest betalen. Het stond hem niet aan dat ik hem daarvoor belde en hij werd eigenlijk direct boos. Maakt mij verder niet uit, we zijn wel wat gewend en de clou is natuurlijk dat je hem zover krijgt dat er wel een afspraak komt over de betaling. Ik gaf dus uiteraard niet op en hij werd bozer en bozer tot hij keihard riep:" weet je wat jij doet??? Je stopt het maar ergens in!!" Ondertussen zaten mijn collega's al met gespitste oren, die hadden al lang door dat er iets aan de hand was :) Ik was zo verbaasd dat ik niet direct iets terug zei, hoefde ook niet want hij had direct opgehangen. Met collega's even nagepraat en toen kwam er een telefoontje van de vertegenwoordiger van het gebied waar de boze klant uit kwam...had die slappe z.k z'n excuses aangeboden aan de vertegenwoordiger. Blijkbaar te laf om dit rechtstreeks aan mij te doen.
En er zijn gewoon mensen die altijd onvriendelijk zijn, daar stond 1 van onze klanten ook om bekend. Ze had weer een vriendelijke actie tegen 1 van mijn collega's. We deden met z'n drieën debiteurenbeheer en zaten met z'n zessen in 1 kantoor. De telefoons waren zo geprogrammeerd dat wanneer 1 van de debiteuren beheerders in gesprek was of niet opnam, hij naar de 2 anderen doorgeschakeld werd, pas daarna kon 1 van de andere collega's opnemen. De dag dat de standaard onvriendelijke mevrouw belde, waren wij alle 3 in gesprek, daarom nam mijn collega van de crediteurenadministratie de telefoon op. Mevrouw doet haar verhaal en collega kwam tot de conclusie dat hij toch echt 1 van ons moest spreken. Waarop mevrouw zei: "als jij toch geen beslissingen mag nemen, waarom neem je de telefoon dan op?".
Diezelfde mevrouw was ook woest toen mijn collega haar belde omdat ze achter liep met betalen. Waar mijn collega het lef vandaan haalde om haar te bellen terwijl ze ziek was?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:51

Ze hebben wij vaak standaart op zaterdag:

Ik betaal met 50 dag.

En altijd vraag ik of ze kleiner hebben, ik zie soms ook dat ze het kleiner hebben.
Bedrag van 7 euro ofzo, met 50 betalen en TOCH 10 euro in de portomonietsnut hebben.

Toch met 50 betalen.
.....

1 keer moest mijn manager tot 3 keer toe 10 euro briefjes aanvullen, 2 euros, 1 euros en 50 centen.
Nouwww die was niet blij hoor!

Hij blijft op sommige zaterdagen ook ff bij me staan, om te kijken of ik echt wel kleiner vraag. En tot zijn verbazing blijven ze maar 50 geven, en ik kleiner vragen.

Tsjaa...

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:58

Hebben wij zo vaak.. Wisselen is een kleine moeite hoor. :+
Geld = geld.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:05

maralyn schreef:
Ze hebben wij vaak standaart op zaterdag:

Ik betaal met 50 dag.

En altijd vraag ik of ze kleiner hebben, ik zie soms ook dat ze het kleiner hebben.
Bedrag van 7 euro ofzo, met 50 betalen en TOCH 10 euro in de portomonietsnut hebben.

Toch met 50 betalen.
.....

1 keer moest mijn manager tot 3 keer toe 10 euro briefjes aanvullen, 2 euros, 1 euros en 50 centen.
Nouwww die was niet blij hoor!

Hij blijft op sommige zaterdagen ook ff bij me staan, om te kijken of ik echt wel kleiner vraag. En tot zijn verbazing blijven ze maar 50 geven, en ik kleiner vragen.

Tsjaa...

Bekend probleem, bij ons betalen ze ook altijd met 50 terwijl ik dan toch duidelijk 20 zag, vraag je kleiner nee hebben ze niet. Vraag soms ook of ze dan willen pinnen, anders moet ik weer een manager erbij halen en duurt het allemaal langer. (wij moeten de bestellingen zo snel mogelijk verwerken) Laatst ook, wilde een man met € 100-, betalen voor een bedrag van net geen 20 euro. Ik weiger dat, wij mogen die niet aannemen vanwege de veiligheid. (is al wel eens wat gebeurd). Zegt die man, ja 100 euro is ook gewoon geld en 20 euro en 50 euro worden meer nagemaakt, tsja ik kan er niks aan doen dat ik die niet mag aannemen. Staat ook op de deur.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:07

everytime...

Voor sommigen niet ;)

En ik mag niet wisselen, maar mijn baas wel.
Moet er weer een kluis open, moet geregistreerd worden.
Als kassiere, heb je er geen last van. Maar als wisselaar (manager) moet je wel handelingen doen.
En opzich is dat niet erg...
Maar als het druk is, iedereen om jou vraagt als manager, omdat je overal verstand van hebt. Jaa...dan zou ik het wisselen ook vervelend vinden.

Fjordjes.
Jaa heel naar is dat....
Ken dat probleem met 100

Was eens een pool die vroeg of hij 500 euro kon wisselen.
Heb eerst mijn baas geroepen, puur omdat ze met een groep van 11 man aan de kassa stonden.
Dankjewel mensen, maar dna toch maar ff backup erbij.
Vertrouw het niets, zoveel mensen voor mijn kassa. Als ze nou ook eens gewoon in de rij stonden.
Nee...gewoon alsof wij een café zijn, aan een bar. Maar...wij zijn een gewone Welkoop winkel

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:10

Ik snap jullie probleem, maar toch. Ik heb ook weleens wat kleiners in mijn portemonnee, maar dat voor iets anders gereserveerd, bijv. iets dat ik voor school moet inleveren (schoolreisjesgeld ofzo) of iets dat ik moet terugbetalen aan een vriendin die ik later die dag verwacht te zien. Dan kan ik wel zeggen 'Ja, ik heb wel kleiner, maar dat heb ik voor iemand anders gereserveerd', maar het effect is hetzelfde, toch? Wat ik in mijn portemonnee heb zitten is niet de zaak van de kassamevrouw.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:12

LauraMc, wat een geniale verhalen! Die van die giraffe ballon. _/-\o_

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:13

Heel herkenbaar de 50 euro dag. Zelfs bedragen als 90 cent wordt met een briefje van 50 betaald, terwijl je ziet dat ze kleiner hebben... grrr kan daar heel slecht tegen.
Of heel vaak willen ze hun briefje van 50 'kapot' hebben, waarom pin je dan een briefje van 50? :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:14

Jannickee schreef:
Waarom pin je dan een briefje van 50? :')

Er ooit bij nagedacht dat de pinautomaat misschien geen mogelijkheid gaf tot kleinere coupures? :)*

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:14

fjordjes schreef:
Laatst ook, wilde een man met € 100-, betalen voor een bedrag van net geen 20 euro. Ik weiger dat, wij mogen die niet aannemen vanwege de veiligheid. (is al wel eens wat gebeurd). Zegt die man, ja 100 euro is ook gewoon geld en 20 euro en 50 euro worden meer nagemaakt, tsja ik kan er niks aan doen dat ik die niet mag aannemen. Staat ook op de deur.

Wij nemen 200 en 500 niet aan. Niet alleen met de reden van het namaken (kan je immers controleren), maar juist omdat wij niet zoveel geld in onze kassalade mogen hebben en dus niet kunnen teruggeven. En dat is weer voor onze eigen veiligheid (niet aantrekkelijk voor overvallers). Dat leg ik altijd uit en vaak kan er dan ineens wel met kleiner betaald worden :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:15

'Wij betalen met 50e dag' zo die is bekend zeg.. Heel vermoeiend. Wij krijgen ook maar 1x op een dag kleingeld, en soms is er al niet eens meer wat omdat ze het door de weeks hebben opgemaakt.

Wat 50 cent muntjes betreft lenen we ook nog wel eens 50 cent aan de klant. Vooral bij vaste klanten is dat niet zo'n probleem.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:16

Blue_Eyes schreef:
Jannickee schreef:
Waarom pin je dan een briefje van 50? :')

Er ooit bij nagedacht dat de pinautomaat misschien geen mogelijkheid gaf tot kleinere coupures? :)*

De banken waar ik pin kan ik altijd kiezen hoe ik mijn 50je wil

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:17

Ik niet altijd hoor. Meestal wel, maar ook weleens niet. Als ik aan het einde van de middag kom bijvoorbeeld, want ik ben niet de enige die liever briefjes van 10 en 20 heeft.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 21-02-13 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:18

Bij de rabobank hier heb ik nog geen last gehad.
Daarnaast heeft de Coop in de buurt tegenwoordig ook een geld automaatje, en die gaat vanaf 20. Ook nog geen last van gehad, dat ik 50 euro moest pinnen.

Of ik heb gewoon mazzel? Of het zal wel aan de bank of plaats liggen

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:46

Het ligt inderdaad aan de bank, bij sommige automaten kun je kiezen hoe je het geld wilt, bij andere niet.
Maar ik 20 jaar in een winkel gewerkt en het is mij nog nooit overkomen dat ik geen wisselgeld had. Er hoeft heus niet zoveel in de kassa te zitten, maar gewoon op tijd zorgen dat het bijgevuld word.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:55

Niet op mijn werk maar was laatst in de winkel en er was een Azcer. Die had een bedrag van 5euro en wilde dat betalen met 2pasjes. Dat ging niet en de werknemers daar maar uitleggen in gebroken Engels dat dat niet lukte. Uiteindelijk begon de rij langer en langer te worden en hebben ze kassa bij gedaan zodat we konden afrekenen. Weet niet hoe ze die man hebben afgehandeld. Maar 2 aparte pasjes? xd

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:01

BonteLisa schreef:
Niet op mijn werk maar was laatst in de winkel en er was een Azcer. Die had een bedrag van 5euro en wilde dat betalen met 2pasjes. Dat ging niet en de werknemers daar maar uitleggen in gebroken Engels dat dat niet lukte. Uiteindelijk begon de rij langer en langer te worden en hebben ze kassa bij gedaan zodat we konden afrekenen. Weet niet hoe ze die man hebben afgehandeld. Maar 2 aparte pasjes? xd

Hahaha, dat is wel raar ja. Maar bij ons zou dat in theorie gewoon kunnen hoor (gewoon eerst xbedrag pinnen en dan een ander bedrag). Of als dat niet lukt iets eraf scannen en in twee keer afrekenen :)

beaniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:47

Ik zit bij de rabobank en uit een rabo pinautomaat kan ik altijd kiezen hoe ik me geld wil, maar bij een vreemde bank 9 van de 10 keer niet.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:19

zap schreef:
BonteLisa schreef:

Hahaha, dat is wel raar ja. Maar bij ons zou dat in theorie gewoon kunnen hoor (gewoon eerst xbedrag pinnen en dan een ander bedrag). Of als dat niet lukt iets eraf scannen en in twee keer afrekenen :)

Het zou misschien kunnen maar ik vind het wel een verschil als het 20 euro is. En die werknemers wisten echt niey wat ze er mee aan moesten want engels spraken ze beide niet goed en nederlands verstond de man helemaal niet. Probeer het dan maar goed uit te leggen