OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:30

Eindelijk reactie terug van de klantenservice, ik had mijn aanvraag al tijdje geleden gestuurd en nog niks gehoord of gekregen.
Mijn aanvraag blijkt dus niet eens aangekomen te zijn en ik moet het dus opnieuw opvragen en weer opsturen _-:(

Er werd me overigens in die mail verteld dat ik met mijn OV jaarkaart van 2009 nog tot 28 februari mag reizen :) Ik print dus mooi dat mailtje uit, en als de conducteur moeilijk gaat doen laat ik het hem wel lezen :+

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 13:55

Mijn studentenabo stond niet voor mij klaar.

Heb het informatienummer gebeld, en hier werd me verteld dat er inderdaad iets mis was gegaan.
Ze zouden het oplossen en dan kreeg ik vanzelf wel wat te horen.

gister ochtend werd ik gebeld dat hij voor me klaar stond en dat ik het best kon opladen voor 12 uur of na 4 uur.
De eerste keer deed hij het meteen.

Ik heb hem dus eindelijk ook na een maand klooien met die kaart! :D

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:27

Kunnen jullie mij vertellen hoe het zit als je met 40% korting in de bus wilt reizen? Gaat dit dan automatisch wanneer je incheckt? Of heb je daar per se een roze strippenkaart voor nodig? En ik neem aan dat wanneer je een roze strippenkaart gebruikt, dat je dan ook niet meer hoeft in- en uit te checken?

_Anouck

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:34

In de bus kun je gewoon in en uit checken...ook wanneer je met korting mag reizen! Op je kaart staat dan wanneer jij met korting mag reizen. Je kunt dus zonder roze strippenkaart in de bus stappen.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:54

Ik kom me ook even mengen...
Gisteren zou ik mijn chipkaart activeren, dat wil zeggen...automatisch opladen activeren. Máár...hij zegt dat er niets klaarstond voor me.
Weet iemand hoe je automatisch opladen activeert? Het is een persoonlijke chipkaart

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:17

Als er niks voor je klaar stond, klopt er iets niet. Zou dan "even" contact opnemen met dat nummer waarbij je heel lang in de wacht komt te staan...

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:33

Dat doe ik dan wel als UPC de storing verholpen heeft :D zo'n grapje ga ik mobiel niet uithalen
In de brief erbij stond dat ik het kon activeren bij de RET of GVB...ik woon in Leeuwarden!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:38

Ben je wel bij zo'n geel paaltje geweest?

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:03

Butterfly schreef:
Gisteren zou ik mijn chipkaart activeren, dat wil zeggen...automatisch opladen activeren. Máár...hij zegt dat er niets klaarstond voor me.
Weet iemand hoe je automatisch opladen activeert? Het is een persoonlijke chipkaart

Dat 'zei' het apparaat tegen mij ook zo'n 309823749874 keer! Uiteindelijk is het gelukt :)
Dus ik zou eerst nog eens proberen en dan pas na het oh zo beruchte nummer bellen :p

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:22

Finally! Mijn chipkaart is geactiveerd! Ook na tig pogingen waarbij ik de tel ben kwijt geraakt!

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:23

Butterfly schreef:

Dat kan niet bij zo'n paaltje. Dat moet je echt bij een info- verkooppunt van het RET of GVB laten doen. Ik woon in zeeland en ben ervoor naar Rotterdam (47km verder) geweest om het automatisch opladen te laten activeren :)
Staat ook in de brief dat als je hem laat activeren dat je de brief en een paspoort of ID mee moet nemen. Paaltje kan niet zien of je, je brief en paspoort wel bij heb ;)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:31

HET IS EEN WONDER!!!!
hij komt zomaar binnen vallen met de post!
Kan hem alleen maandag pas activeren, nou maar hopen dat dat nog lukt :=

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:25

die ov chipkaart is wel echt het slechtste idee van deze eeuw. noujaa misschien is het idee niet slecht en wordt het ook minder makkelijk om zwart te rijden maar het systeem werkt gewoon niet goed!
moet je voo 31 januari dat studentenabonement op je kaart zetten, maa bij geen 1 ophaakapparaat doet het het, overal staat dat er geen bestelling voor je klaar staat. nou dan denk je laat ik de klantenservice maar eens bellen hang je ongeveer 20 minuten in de wacht en dan heb je nog niemand gesproken en als je al iemand aan de lijn krijgt dan snappen ze de zelf ook niks van!
het is een goed dramaaaa!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:27

Dat hoeft niet meer voor 31 januari. Je kan na 31 januari ook nog met je papieren OV van vorig jaar reizen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:45

Nou; inderdaad een wonder; ik heb ook éindelijk na 3 aanvragen en 2 toezeggingen van een tijdelijke ov-chipkaart toch éindelijk m'n chipkaart binnen gekregen vandaag!
Nu nog product op te zien halen.....

trouwens wel heel apart dat er hier meerdere mensen zijn die te horen hebben gekregen dat óf hun aanvraag 'nooit is aangekomen' of dat hun chipkaart wel verstuurd is maar 'nooit is aangekomen'. Lijkt mij gewoon een rotsmoes van de TLS.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:49

_Cassandra_ schreef:
Dat kan niet bij zo'n paaltje. Dat moet je echt bij een info- verkooppunt van het RET of GVB laten doen. Ik woon in zeeland en ben ervoor naar Rotterdam (47km verder) geweest om het automatisch opladen te laten activeren :)
Staat ook in de brief dat als je hem laat activeren dat je de brief en een paspoort of ID mee moet nemen. Paaltje kan niet zien of je, je brief en paspoort wel bij heb ;)

Nou, ik ga dus half feb naar Amsterdam. Tot die tijd hou ik mijn saldo wel bij :P
Op die site staat trouwens dat het ook bij een servicebalie van de ns kan, wie heeft daar ervaring mee?

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:57

Ik heb het nog steeds nietgedaan, maar bij ons in denbosch, zou ik niet weten waar het moet, ze zeggen bij de AH ofso, maar mijn broer was er geweest & toen lukte het niet.
Als jehet niet doet wat gebeurd er dan?

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:22

VonDutch schreef:
Ik heb het nog steeds nietgedaan, maar bij ons in denbosch, zou ik niet weten waar het moet, ze zeggen bij de AH ofso, maar mijn broer was er geweest & toen lukte het niet.
Als jehet niet doet wat gebeurd er dan?

Het kan idd bij de AH to go op het station. En... andere AH's ook wel. Moet je even op de site van die chipkaart kijken. ;)
Ik heb hem zelf bij de Avans Hogeschool opgehaald... Stond niet zo'n lange rij. :P

Als je het niet doet kun je uiteindelijk niet reizen. Ik heb de laatste pagina's niet gevolgd. Maar wat ik als laatste heb meegekregen is dat er nog geen datum is waarvoor je je abo uiterlijk op moet halen.

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:23

Vergeet trouwens echt niet uit te checken bij bussen, ik ben het namelijk paar keer vergeten. Natuurlijk niet slim, maar moet er echt aan wennen dat ik niet gewoond de bus meer kan uitlopen. Daarna was dus mijn OVchip geblokkeerd. Nu moest ik mijn OVchip laten deblokkeren óf in Den Haag óf in Rotterdam óf in Amsterdam óf in Utrecht. Oftwel, kom je uit een uithoek van het land, ben je de sigaar :\ Gelukkig kon ik nog met mijn oude OV reizen, maar in februari kan dat al niet meer.. Dus dan kost het ritje om te laten deblokkeren ook geld.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:15

Ik heb het net gewoon gedaan, en het is gewoon gelukt :D!

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:48

Ik ben net weer naar dat gele apparaat geweest.. En ik klikte toen op wat er op mijn kaart stond opvragen en toen stond er;

student ov week
01-01-2008 ingegaan
geldig t/m
01-01-2010

en

Korting weekend
01-01-2008
geldig t/m
01-01-2011

maar in mijn brief stond dat ik nog naar zo'n apparaat moest, maar als ik op bestelling ophalen klik, zegt ie dat er niets klaar staat??? Raar is het allemaal maar.. zal het nu goed zijn of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:08

Ik wil graag mijn oude roze strippenkaart opmaken... maar de buschauffeurs doen daar nu al moeilijk om! En toch wil ik die stomme strippenkaart opmaken anders is het zo zonde van het geld...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:16

Ffortuna: sterkte :P Ik weet nog dat ik diezelfde discussie eens heb gevoerd toen ik een strippenkaart wilde kopen in combinatie met een los buskaartje. (Omdat ik wel een paar strippen had, maar niet genoeg...) Die discussie heb ik niet gewonnen.

Maar eh, kun je niet liefdadig doen en het aan een bejaarde geven? :) Heb jij een goede daad verricht en zijn de strippen toch niet helemaal voor niets gekocht. (Het zou mij ook tegenstaan om zomaar een strippenkaart weg te doen, niet om het geld, maar omdat ik het er liever een individu plezier mee doe dan indirect de busmaatschappij.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:27

Ja dat was ik ook al van plan :') ik ken alleen geen bejaarden, behalve mijn opa en oma, maar die hebben zelfs al een OV-chipkaart :+

Ach ik vind er wel een keertje één in de bus.

Maareh, je moet dus gewoon geld op je chipkaart zetten en dan pakt 'ie automatisch de korting dus? En met de trein moet je nog wel een kaartje (met korting) kopen geloof ik he in het weekend (als je een week-kaart hebt dan)?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:20

Sukana schreef:
Gelukkig kon ik nog met mijn oude OV reizen, maar in februari kan dat al niet meer.. Dus dan kost het ritje om te laten deblokkeren ook geld.

Dat is niet waar........ even wat beter lezen ;) 1 februari is al een tijdje van de baan, na het debat met o.a. minister Plasterk. Je kan nog gewoon met je oude OV reizen en ook als het ophalen van het product nog niet lukt, is dat nog niet zo'n probleem. Er is ook nog geen andere datum genoemd. Natuurlijk is het wel zaak alles zo snel mogelijk te regelen, maar ze hebben dit besloten omdat er nog téveel problemen zijn met de OV-chipkaart.