Sorry had het er een beetje krom neergezet. Mijn vader is ook niet meegeweest, hij moest werken.
Mag ik vragen hoe hij heet? Misschien kent mijn vader hem ook wel.
heleenxx
Geplaatst: 17-04-10 21:07
Ze willen morgen van onze rijvereniging een buitenrit gaan maken vanuit Hargen. Volgens mij mag je het hele duingebied daar niet in, of vergis ik me nu? Kan iemand me daar antwoord op geven?
Ik dacht dat het parkeerterrein in gebruik was voor helicopters. Maar weet niet of dat nu nog zo is. Het lijkt me niet echt prettig om nu buiten te rijden daar. Paarden ruiken de rooklucht.
Nou, in schoorl was er weinig te merken van een brandlucht, dus dat zal nog wel meevallen, en ik denk dat je ter hoogte van hargen wel zal kunnen rijden, dat ligt er wel een flink eind vandaan hoor. Maar ik ben er ook niet 100% zeker van.
Die foto van die brandweerstoet is wel gaaf trouwens .
Caira
Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-10 22:21
Volgens mij mag je in Hargen ook het bos niet in, hier in Groet ook nog niet in elk geval. En je paard moet idd wel bestand zijn tegen helicopters, die vliegen geregeld over. Brandlucht was idd best heftig hier vanochtend! rook het in Bergen ook dat ik aan het werk was vanavond.
heleenxx
Geplaatst: 17-04-10 23:26
Dank jullie wel voor je bericht. Ik heb het aan de mensen van de rijvereniging doorgegeven, ze gaan nu maar ergens anders heen. Met 10 kinderen op pad met overvliegende helicopters is niet zo'n leuk vooruitzicht
De politie heeft 15 tot 20 tips binnen gekregen over de mogelijke brandstichter van de duinbranden. ,,Ze hebben tot nu toe nog niet geleid tot de aanhouding van een verdachte’’, aldus een politiewoordvoerder. De politie heeft het rechercheteam, dat zich bezighoudt met de jacht op de brandstichter, inmiddels uitgebreid tot twintig man. Verder blijven ook dit weekeinde twintig agenten in de duinen, naast extra inzet van gemeente, brandweer, Staatsbosbeheer en PWN.
Ook is besloten de noodverordening het hele weekeinde van kracht te laten zijn. Dat houdt in dat een zeer groot gebied van de duinen is afgesloten. Ook de omgeving van de parkeerplaats in Hargen aan Zee is gesloten, omdat daar de blushelikopters ook vandaag nog landen en opstijgen. De afsluitingen houden onder meer in dat bosbuffet De Berenkuil midden in de duinen niet toegankelijk is. Strandpaviljoen Paal 29 in Schoorl aan Zee is ondanks eerdere berichten wel bereikbaar. Overlast door ramptoerisme viel gisteren en donderdag mee. De politie bekeurde donderdag vijf mensen. Gisteren zijn voor zover bekend geen bekeuringen uitgedeeld.
Juiste keuze dus Heleen, ze waren er niet gekomen.
iedere keer als ik dit topic zie staan bij de nieuwste berichten schrik ik me rot en denk: 'het zal toch niet weer.....", maar gelukkig viel het nu mee. Hopelijk lukt het om nu toch eindelijk de dader te grijpen. Hij of zij mag zich gelukkig prijzen als dat door de politie gebeurt en niet door een inwoner daar, want dan wordt de arrestatie wat "minder plezierig" voor hem/haar ben ik bang.
Caira
Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-10 08:07
Bedoel je dat het vandaag meeviel of de laatste brand van woensdag? Want ik ben zomaar bang dat met die laatste brand erbij zo'n 1/3 van het duingebied door de brand aangetast is.
Het is inderdaad verschrikkelijk. Gewoon het idee dat je niet veilig bent in je eigen dorpje. Ik kijk vanuit mijn raam op het bos. Normaal is het altijd mijn vriend geweest, voor lange wandelingen en nog veel langere paardrij tochten, als sinds mijn 12e. Maar nu, nu betrap ik mezelf erop dat ik bang ben, bang voor dat grote woud voor de deur, maar vooral bang voor de onzekerheid dat het bos nu met zich meebrengt. Stel dat ze hem niet pakken, krijgen we dan wederom een zomer voor angst? Angst om niet te ver van huis te gaan, angst waardoor we zelfs niet naar mijn zwager in Denemarken zijn gegaan, want stel je voor... Angst zodra je een helicopter of sirene hoort. Misselijkmakende angst, angst die je doet schreeuwen, gillen, huilen en een die je zelfs 's nachts wakker kan laten liggen. Maar waar je gewoon niets tegen kunt doen. Je bent overgeleverd aan de grillen van 1 persoon. En wie zegt dat er niet meer zijn die zijn voorbeeld gaan volgen?
texelse
Geplaatst: 18-04-10 09:14
ik bedoelde dat het meeviel dat de brand niet opnieuw opgelaaid (of aangestoken) was.
Ik kan me voorstellen dat je met een heel ander gevoel nu naar het bos kijkt, dan een paar jaar geleden. En het is inderdaag te hopen dat er niet nog meer idioten op het idee gebracht worden om het voorbeeld van 1 idioot te volgen...
Sterkte en ik duim dat de dader snel gepakt wordt.
Ik let er ook op, nadat ik vorig jaar een brandlucht rook bij ons in t bos. Bleek dus ook brand te zijn, kwam ik later achter. Sinds vorig jaar gaat t mobieltje ook standaard mee, mocht ik wat zien dan kan ik t gelijk melden. Nu ga ik er toch ook weer op letten, nadat t bij jullie alweer raak is.