stephanie09 schreef:nee maar dat komt ook mede doordat zij de klas niet aankon en waarschijnlijk was de klas ook druk zo is mijn engelse lerares ook gestopt, zij kon de klas niet aan. We zijn ook al is opgesloten in een lokaal! gewoon door onze eigen mentor en waarom om we de vorige keer te vroeg weg waren gegaan terwijl hij zei dat dat mocht. Heeft hij trouwens vaker gedaan, maar vind dit niet kunnen! Meestal ligt het ook aan de sfeer die er in de klas hangt. Dat bepaalt ook hoe de les verloopt, we kunnen dus niet alle schuld aan de leraren geven want wij bepalen eigenlijk het meeste wat er in de les gebeurd. Denk ook dat als klassen stukken rustiger zijn dat ze dan ook niet zoveel zeuren over hoe leraren zich gedragen. Een betere wereld begint bij jezelf of hoe ze het ook zeggen;)
klopt, gevolg van laag zelfvertrouwen, en slechte sociale vaardigheden (lees:zich midden in een gesprek omdraaien omdat ze het niet met je eens is) van een docent...
Ik zat in een klas met opzich rustige leerlingen maar als klas kon het nogal druk zijn...
Tuurlijk heb je als klas zelf veel in de hand, maar als een docent écht onredelijk begint te doen (voorbeeld: Ik zat vorig jaar eens naast een meijse dat zich altijd voorbeeldig gedroeg, goede cijfers haalde etc. Ook bijn de docent in kwestie. Op een gegeven moment werd het erg benauwd in de klas, aangezien we niet in een geweldig gebouw zitten... Slechte ventilatie etc. Het meisje in kwestie vroeg of het 'luchtgat' (we hebben geen ramen maar glazen platen van de vloer tot het plafond) bij haar tafel even opengezet mocht worden. Haar antwoord was'zorg er eerst maar eens voor dat de klas eens stil wordt') ... Kun je reacties verwachten, het gevolg daarvan zijn reacties op reacties... En het eindigt in 1 grote chaos...
Vervolgens wordt er geen flikker uitgevoerd in de les, omdat de leerlingen niets meer van de docent willen aannemen... En dan creeer je dus dit soort situaties...
Een goede docent moet z'n leerlingen natuurlijk ook wel een beetje motiveren.. iig niet demotiveren. Dan ben je gewoon geen goede docent, en ik denk je dan het ook niet moet willen om docent te zijn..
daarom zou ik het wel positief vinden als het leraren aanbod groter wordt, zodat de selectie wat strenger kan verlopen... En dat we niet met dit soort vage gevallen te maken krijgen 
oveirgens vind ik het persoonlijk nogal een sneu bedoeling dat iedereen hier zit van OOH EN NU MOET IK VAN ZO EN ZO LAAT NAAR SCHOOL,
en dat er vervolgens gereageerd wordt OOOH OOH MAAR IK MOET NOG LANGER NAAR SCHOOL HOOR...
Nutteloze reactie imo... Ik vind mijn schooltijden best wel k.t, en het heeft er dan imo vrij weinig mee te maken of er mensen zijn die nog langer naar school gaan