Maar omdat ik niet opgenomen ben in een instelling of op ziekenbed lig kan ik dus gewoon werken.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Cambionn schreef:Suzanne F. schreef:Ja die spuitbus bedoelde ik voor de kieren bij de voordeur en kruipruimte. Spuiten aan de binnenkant, dus hebben ze enkel last van als ze binnen komen. Werkt aan zich goed, maar niet tegen een heel nest (hadden we geprobeerd). Daarom het strooigif op het nest strooien (en dat betekende bij ons de hele breedte van het huis), daarmee gaat een groot deel dood en met dat spuitspul hou je de rest tegen.Tegen mieren helpt hier de HG spuitbus supergoed. Kleine tuitje in het gat duwen en spuiten en ze zijn echt in 1 x weg. Ook als je hiermee een rand spuit bij de deur komen ze er niet meer voorbij.
Duur spul maar wel echt wereldspul.
En ik vind het echt niet erg als er af en toe een mier naar binnen loopt hoor. Dat is normaal. Het is echt niet dat ik alle insecten dood wil hebben. Heb met een reden vorig jaar bijna de hele zomer in de oliebol gezeten omdat ik eerst al het diervriendelijke wou proberen. Maar zoals ik al zei, het was zo erg dat er continue tientallen liepen en als je niet continue bestreed het snel honderden werden.
fohadie schreef:Even inhakend op het goede doelen 'je kan ook pinnen' verhaal: ik werd laatst door een dakloze aangesproken of ik misschien een euro had. Nee, ik had geen geld bij me, zei ik dan ook. Zegt ie doodleuk dat ik em ook een tikkie mag sturen!
Vond het nogal brutaal..
Loeky01 schreef:NikkiB1991 schreef:Ik kwam op Instagram een filmpje tegen dat ze bij de Primark een theepot/kopjes/taartplateau etc. van Bridgerton hebben. Nu heb ik a.s. vrijdag afgesproken met de dames uit mijn familie om gezellig met zijn allen de 2e helft van S3 te kijken, en wil ik heel graag een beetje uitpakken, maar dan wel in stijl.
De serviesset wilde ik daarna aan mijn moeder meegeven, die zou ik daar echt dolgelukkig mee maken, dus het werd een missie!
Primark Hoofddorp, Zaandam, Amsterdam, allemaal geen succes. Konden mij ook niet vertellen waar ik het dan wel nog kon vinden, volgens het personeel was de voorraad in andere filialen niet te achterhalen... Nu kom ik er net achter dat je dat dus wél kan opzoeken, als je simpelweg op de PC op de website kijkt. Tot nu toe keek ik steeds op mijn telefoon. En Eindhoven ga ik ivm werk echt niet meer redden voor vrijdag, 1,5u enkele reis. Normaal ben ik niet zo'n drammer, maar ik had zo'n leuk aangekleed feestje in mijn hoofd dat ik echt nogal teleurgesteld ben...
Eindhoven heeft ze niet, in ieder geval 3 weken geleden toen ik er twee keer naar op zoek geweest ben niet. Wil best nog wel een keer voor je kijken morgen, maar ik vond het echt tegenvallen. Utrecht had ze nog wel eind mei.
Cambionn schreef:Femke_Tweety schreef:Het ding is dat sommige mensen letterlijk nee zeggen heel lastig vinden, zeker een zogenaamd "goed doel". En idd dat sommige mensen doordrammen. "Ik heb geen kleingeld" was dan een soort onafgesproke regel om beleefd af te wijzen en waarmee je ook dat soort discussies voorkwam (geen geld is niks te halen, betekend geen nut om door te drammen). Die mensen kijken vaak ook niet in hun portemonnee en staan te twijfelen, maar zeggen dat ook gewoon meteen. Het was gewoon een beleefde manier om nee te zeggen, en dat weten zij ook donders goed. Daar hebben ze nu met "je kan ook pinnen/scannen" gauw een comeback op gemaakt, zodat die mensen lekker voor het blok staan.'Nee, sorry. Vandaag niet'
'Nee sorry, maar veel succes verder'
'Nee sorry, maar ik wens je wel een fijne dag'
Etc.
En dan ook gewoon meteen iets omdraait en deur sluiten.
Een nee moet gewoon een nee zijn.
Heeft verder geen verklaring nodig eigenlijk.
Het is buitengewoon onfatsoenlijke als een duidelijke nee niet gerespecteerd wordt.
Kijk, als je staat te twijfelen, kijkt in je portemonnee, duidelijk twijfelt, euuuh misschien zegt etcetera, dan is het niet onterecht dat ze een andere betaaloptie voorstellen.
Maar nee is gewoon nee.
Overigens ken ik de irratatie als je een duidelijke nee alsnog moet herhalen of kracht bij moet zetten. Ik vind dat erg onfatsoenlijk, maar t gebeurt soms wel.
Ik zeg zelf prima nee tegen mensen hoor. Zodra ze beginnen over collectes of hun goede doel onderbreek ik ze en zeg ik beleefd dat ik daar niet aan doe (scheelt iedereen tijd). Meestal blijven ze beleefd en gaan ze door, maar niet altijd. Toppunt was toch wel de lokale daklozen die geld wouden omdat ze de straat opruimde, daarvoor om 11 uur 's avonds aanbelde, en echt gewoon tegen het agressieve aan boos werden toen ik nee zei. Want ze "hadden het werk toch verricht"? Ja en? Heb ik je toch niet gezegd te doen...
Maar ik vind er wel wat van. Ik snap wel dat je met de tijd mee moet gaan en mensen nog weinig met contanten doen. Maar gezien het een ongeschreve regel was, had ik het netter gevonden als ze ipv deurcollectes dan inzetten op online campagnes of iig op een andere manier ermee om gingen zodat mensen die het als beleefde nee gebruikte niet zo voor het blok worden gezet. En met een online campagne zet je mensen sowieso ook minder voor het blok, maar dat is imho niet verkeerd. Je inkomsten zouden niet moeten afhangen van mensen die voor het blok worden gezet en enkel daarom wat geven. En als influencers geld kunnen ophalen voor de meest onzinnige dingen, moet een daadwerkelijk goed doel dat ook kunnen toch?
Maarja, het feit dat ze kinder sturen zegt al genoeg. Dat is 1 van de oudste tactieken om geld binnen te harken. Want nee zeggen tegen wat kinderen die hard hun best doen en te jong zijn om zich van enig kwaad bewust te zijn is lastiger dan nee zeggen tegen een volwassene die dondersgoed weet dat niet iedereen blij wordt van collectes en eventueel nog doordramt ook.
Vorige woonplekken kwamen ze nauwelijks, dus had niet standaard zo'n bordje. Ik woon hier hopelijk niet te lang meer. Maar hier hebben we ze echt regelmatig aan de deur. bij mijn volgend huis (zal niet ver weg zijn) wil ik ook zo'n bordje "geen collectes en verkoop aan de deur".
En even voor de duidelijkheid, ik heb niks tegen goede doelen of collectes in het algemeen. Ik heb ook wat non-profits die ik belangrijk vind waar ik geld naar stuur. Ik heb alleen wel iets tegen collectes die trucjes uithalen om meer geld te krijgen. Ik vind het een beetje scam-y. En helaas zijn er ook genoeg waar het meeste geld in de zakken van de directeur gaat, en juist bij collectes die dat soort dingen doen heb ik snel het idee dat dat daar zo is. Als ik wil doneren, doe ik liever beetje degelijk vooronderzoek en doneer ik daarna zelf wel.
Marcella schreef:UWV die verwacht dat mijn gezondheid komend jaar beter gaat worden.![]()
Maar omdat ik niet opgenomen ben in een instelling of op ziekenbed lig kan ik dus gewoon werken.
Zebrastreep schreef:Mijn moeder die mij altijd een soort van angstig maakt waardoor ik ga twijfelen of ik dingen wel moet doen.
Volgende week ga ik naar een concert, alles eromheen was niet zo goed geregeld door mijn pa dus ik had besloten om na het concert naar huis te rijden. Ook omdat ik de dag erna ook al wat heb afgesproken. De rit duurt ongeveer 2 uur dus het is wel even een stukje rijden.
Mijn moeder benoemt altijd met dat soort dingen dat ze het niet fijn vindt dat ik dat ga doen. Dan ga ik weer twijfelen en denken aan alle erge dingen wat er zou kunnen gebeuren. Mijn moeder is dan bang dat ik bij een tankstation gepakt wordt door iemand, terwijl ik helemaal niet van plan ben om te stoppen bij een tankstationIk ga dan spontaan denken aan dingen als spookrijders of lui onder invloed achter het stuur dat ik dan een ongeluk krijg.
Ze kan dan beter haar mond eigenlijk maar houden want dan denk ik daar niet zo extreem over na. Ik snap haar bezorgdheid maar ik wordt er zelf altijd een beetje onrustig van waardoor ik het niet doe. Al heb ik nu niet zoveel keus eigenlijk.
hagelslag schreef:Voor een dichte poort staan bij de klant.
T voor is besteld voor vormittags.
Vormittags is van ca 10 tot 1 uur....
Ik ga de klant niet voor 6 uur opbellen. Als de planning mij de eerste rit hierheen stuurt.
Dan wacht ik ff met bellen tot het iets fatsoenlijker is qua tijdstip....