Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Veronica2 schreef:Alle diersoorten beschermen hun jongen om de soort in stand te houden, niet uit liefde.
Cer schreef:Nou ja ophokken is een beetje lastig, daar heb je tools voor nodig..
Voor de rest.. ja dat jij t niet kent wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Maar, inderdaad niet in zulke grote getallen .. (want iets met meerderheid enzo)
Om territorium wordt wel gevochten, zowel door mens als door dieren.. seksueel geweld.. ik meen ook wel bij dieren.. (eenden?)
Maar ieder zo z’n ideeen natuurlijk
Gelukkig zijn er ook leuke mensen
Cer schreef:Nou ja ophokken is een beetje lastig, daar heb je tools voor nodig..
Voor de rest.. ja dat jij t niet kent wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Maar, inderdaad niet in zulke grote getallen .. (want iets met meerderheid enzo)
Om territorium wordt wel gevochten, zowel door mens als door dieren.. seksueel geweld.. ik meen ook wel bij dieren.. (eenden?)
Maar ieder zo z’n ideeen natuurlijk
Gelukkig zijn er ook leuke mensen
Cer schreef:@cowboy; ik weet dat dieren tools gebruikenmaar ik doelde op het maken van een afgesloten ruimte met een een slot .. (= ophokken). Ik ken niet veel dieren die dat kunnen, maar ik ken zeker niet alles..
Cer schreef:@nikass: jij zegt dat jij geen diersoort kent wat zo wreed is tegen z’n eigen soort.
Dat ligt er maar helemaal aan wat je wreed vind. Dieren die strijden om macht of territorium zijn niet mild ofzo. Dat gaat echt wel op leven / dood (en zo niet dood, dan zwaargewond en dan alsnog dood maar dan na lijden).
Of de vogel die eieren uit een nest gooit, voor eigen gewin. Of een dier wat andermans nakomelingen doodt. Het gebeurt
Gini schreef:Mensen gaan dan weer op zondagochtend als hobby dieren afknallen.
Uit plezier doden is weer iets wat weinig gezien wordt in de natuur en als het wel gebeurt kijken we er met shock en horror naar. Orka's dacht ik, dat die ook bewust wreed kunnen zijn om het wreed zijn.
Cer schreef:@cowboy; ik weet dat dieren tools gebruikenmaar ik doelde op het maken van een afgesloten ruimte met een een slot .. (= ophokken). Ik ken niet veel dieren die dat kunnen, maar ik ken zeker niet alles..
<KNIP>j