Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Stripe000 schreef:Bij Terstall ( kledingwinkel) kunnen alleen nog maar pinnen, vind dat zo vreemd en onvriendelijk
Charaz schreef:Ik niet, er zijn ook genoeg winkels met een automaat waar je het cash geld in moet doen, kan het personeel ook niet bij en is ook veilig.
Rennie89 schreef:Uhm nee… alleen als dit betaald is via Vinted of marktplaats. Dus via die betaalverzoek in de apps zelf. Niet als je het zelf overmaakt. Beide zijn verplicht je transacties door te geven aan de belastingdienst. Je denkt toch niet dat de belastingdienst elke transactie op jouw bank gaat controleren?
Ik zit nu helaas ook al aan 450 euro in een week aan verkochte spullen op Vinted, loopt achterlijk hard
Tink89 schreef:StalNollie schreef:Ik zet het voortaan standaard in mijn adv
De prijs en dan contant betalen erachter
Snap niet dat iedereen er maar van uit gaat dat het online kan.
Oprechte vraag: waarom zou het niet kunnen? Een tikkie maken is 2 minuten werk en kost niks.
Ik betaal al jaren echt niks meer contant en begrijp niet zo goed waarom mensen dat liever hebben. Geld is vies, je moet het weer ergens gaan uitgeven (en nee, ik doe zelden of nooit boodschappen, die worden bezorgd en zelfs als ik naar een winkel ga, kies ik een pinkassa of zelfscan)...
Alja schreef:Charaz schreef:Ik heb het ook liever contant idd omdat niet alles altijd bekend hoeft te zijn en ik de hoefsmid, hooi etc. ook contant betaal.
We werken er imo allemaal hard aan mee dat er straks geen contant geld meer bestaat.
Nou dat
Bij Terstall ( kledingwinkel) kunnen alleen nog maar pinnen, vind dat zo vreemd en onvriendelijk
maralyn schreef:Heb weer een kapstok erbij! Helemaal blij en naar wens.
Afgelopen week ook even een vervelend momentje gehad.
Had geboden op iets kleins, werd geaccepteerd.
Netjes berichten naar elkaar.
Overlijdt er een goede vriendin van me, geheel onverwachts.
Netjes aangegeven dat ik door prive omstandigheden niet in staat ben om spoedig te halen en mijn hoofd er even niet naar staat.
Beetje een botte reactie terug gehad.
Waarop ik terug had geschreven dat een overlijden even mijn prioriteit had.
Werd niet op gereageerd.
Tja, sorry. Maar dit gaat toch echt even voor.
Saul schreef:Het gaat mij niet om geheimen.
Het gaat er mij om dat de belastingdienst zich bemoeid met wat ik “verdien” op marktplaats. Te zot voor woorden.
Spul is allang belasting over betaald. Ik verkoop het met verlies.
En dan na 30 transacties worden je gegevens doorgespeeld. Want stel je voor dat je te veel verdiend. Ja daag. Flauwekul.
SweetVanille schreef:Earth...xingridx schreef:Ook al zijn bepaalde termen ‘geaccepteerd’ als uitdrukking, dan kunnen ze in tijden als deze nog steeds behoorlijk vervelend over komen bij andere mensen. We verzoeken jullie dan ook om hier rekening mee te houden in je woordkeuze
Pagina 74 van dit topic.