Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:12

Wel als je meer dan 30 transacties hebt gehad of in totaal met spul bij elkaar op de €2000 zit.

En met sommige items kom je daar snel aan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:32

Uhm nee… alleen als dit betaald is via Vinted of marktplaats. Dus via die betaalverzoek in de apps zelf. Niet als je het zelf overmaakt. Beide zijn verplicht je transacties door te geven aan de belastingdienst. Je denkt toch niet dat de belastingdienst elke transactie op jouw bank gaat controleren? :')

Ik zit nu helaas ook al aan 450 euro in een week aan verkochte spullen op Vinted, loopt achterlijk hard

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:41

Stripe000 schreef:
Bij Terstall ( kledingwinkel) kunnen alleen nog maar pinnen, vind dat zo vreemd en onvriendelijk

Dat winkels geen contact meer aannemen is om overvallen te voorkomen.
En helaas vinden die nogal eens plaats.
Zonder cash geen reden om , in ieder geval, de kassa leeg te willen roven.
Daar heb ik alle begrip voor.[/quote]

Ik niet, er zijn ook genoeg winkels met een automaat waar je het cash geld in moet doen, kan het personeel ook niet bij en is ook veilig.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:45

Charaz schreef:
Ik niet, er zijn ook genoeg winkels met een automaat waar je het cash geld in moet doen, kan het personeel ook niet bij en is ook veilig.

Maar dat zijn smoesjes, als je maar hard genoeg dreigt met een pistool gaan ze wel overstag en geven ze je toch het geld :j

Aldus mensen die niet op t rechte pad zijn.
Je kan zeggen wat je wil, als zij overtuigd zijn dat je er eigenlijk wel bij kan ook al zeg je van niet, dan wordt het alleen maar gevaarlijker.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 14:06

Rennie89 schreef:
Uhm nee… alleen als dit betaald is via Vinted of marktplaats. Dus via die betaalverzoek in de apps zelf. Niet als je het zelf overmaakt. Beide zijn verplicht je transacties door te geven aan de belastingdienst. Je denkt toch niet dat de belastingdienst elke transactie op jouw bank gaat controleren? :')

Ik zit nu helaas ook al aan 450 euro in een week aan verkochte spullen op Vinted, loopt achterlijk hard

Joh dat mag wel iets vriendelijker.
Ik had het over het betaalverzoek via marktplaats.

Nee de belastingdienst controleert niet zo maar je rekening.
Maar als je eenmaal te boek staat als veel ontvanger via mp. Kan ik me voorstellen dat ze er dieper in duiken.

Hoe dan ook.
Hier het liefste contant.

En als een ander dat niet wil. Helemaal prima toch?
Gewoon duidelijk communiceren met elkaar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 15:52

Het ging over alleen contant aannemen omdat de belastingdienst anders problemen zou kunnen maken, maar zoals ik al zei, dat is alleen in geval van betaalverzoeken via de app zelf. Dus waarom niet iemand aan de deur geld laten overmaken? Daar heeft de belastingdienst geen zicht op. Maar als je het van te voren communiceert is dat jouw pakkie an

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 15:58

Tink89 schreef:
StalNollie schreef:
Ik zet het voortaan standaard in mijn adv
De prijs en dan contant betalen erachter

Snap niet dat iedereen er maar van uit gaat dat het online kan.

Oprechte vraag: waarom zou het niet kunnen? Een tikkie maken is 2 minuten werk en kost niks.

Ik betaal al jaren echt niks meer contant en begrijp niet zo goed waarom mensen dat liever hebben. Geld is vies, je moet het weer ergens gaan uitgeven (en nee, ik doe zelden of nooit boodschappen, die worden bezorgd en zelfs als ik naar een winkel ga, kies ik een pinkassa of zelfscan)...

Omdat niet iedereen die app op zijn telefoon heeft staan!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 15:59

Alja schreef:
Charaz schreef:
Ik heb het ook liever contant idd omdat niet alles altijd bekend hoeft te zijn en ik de hoefsmid, hooi etc. ook contant betaal.
We werken er imo allemaal hard aan mee dat er straks geen contant geld meer bestaat.

Nou dat

Bij Terstall ( kledingwinkel) kunnen alleen nog maar pinnen, vind dat zo vreemd en onvriendelijk

Terstal kwam ik voorheen weleens sinds je daar dus niet meer cash kunt betalen kom ik er niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:59

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-25 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:53

StalNollie schreef:
Alja schreef:

Nou dat

Terstal kwam ik voorheen weleens sinds je daar dus niet meer cash kunt betalen kom ik er niet meer

Ik ook niet ( in principe en uit principe:+

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:40

+1, ook geen terstal voor mij. Al stelt het toch al niks voor.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 13:20

Ik betaal op de vaste lasten na bijna alles contant. Gewoon omdat IK dat fijn vind en ik voor m'n gevoel meer inzicht heb in wat er uit vliegt.

Dat pasje maar tegen een apparaat houden en aan het eind van de week zien wat er uitgegeven is, is niks voor mij.

Dus als ik iets verkoop ik wil ik het in het handje. Zeker bedragen tot 100 euro.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:23

Ik had vandaag weer wat.
Ik heb zaterdag een fiets te koop gezet. Voor €150.- een elektrische fiets want de motor is kapot. Ik kreeg gelijk al veel reacties. Van iemand die eerst met een belachelijk bod van €50.- begon. Toen zei ik al niet eens te gaan onderhandelen en toen kwamen we uiteindelijk op een prijs van €100.-. Hij wilde dinsdag langskomen. Prima, maar er is wel meer interesse zei ik. Daar reageerde meneer niet op.
Dus veel contact gehad met anderen. Wilden ze ineens allemaal dinsdag komen, dus ik die andere man geappt dat er meer animo was dat mensen eerder willen komen dan hij. Nou dat vond hij niet kunnen, hij had de fiets gereserveerd en die fiets was voor hem. Dat heb ik hem nooit gezegd, maar hij blijft maar door zeuren. Inmiddels is de fiets verkocht maar meneer is nog steeds niet klaar met zeuren _O-

Kom ik bij de verkoop van vandaag. Ik had met 3 mensen contact. Ze wilden dus alle 3 morgen komen, dus eentje zegt ik kom straks wel. Oke, prima. Dus om 18 uur komt iemand aan de deur, even gekeken en koopt de fiets. 5 minuten later krijg ik van die man een bericht 'ik kom later, rond half 8.' Uhhh wtf. Dus ik dacht eerst dat een van de andere mensen was gekomen, maar toen ging ik even kijken en ik had niemand anders mijn adres doorgegeven. De man vond het maar asociaal dat ik de fiets al had verkocht. Dus ik vraag waar hij vandaan komt, zegt ie Kampen. De man die hier net was kwam ook uit Kampen. Dus ik denk dat de beste man in de war is ofzo _O- Want hij is hier dus net geweest :')
Laatst bijgewerkt door Polly op 09-01-24 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tekst aangepast in overleg met gebruiker

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:55

maralyn schreef:
Heb weer een kapstok erbij! Helemaal blij en naar wens.

Afgelopen week ook even een vervelend momentje gehad.

Had geboden op iets kleins, werd geaccepteerd.
Netjes berichten naar elkaar.
Overlijdt er een goede vriendin van me, geheel onverwachts.
Netjes aangegeven dat ik door prive omstandigheden niet in staat ben om spoedig te halen en mijn hoofd er even niet naar staat.

Beetje een botte reactie terug gehad.
Waarop ik terug had geschreven dat een overlijden even mijn prioriteit had.

Werd niet op gereageerd.
Tja, sorry. Maar dit gaat toch echt even voor.

En gelijk heb je!! Gecondoleerd. :(:)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 22:54

Saul schreef:
Het gaat mij niet om geheimen.
Het gaat er mij om dat de belastingdienst zich bemoeid met wat ik “verdien” op marktplaats. Te zot voor woorden.

Spul is allang belasting over betaald. Ik verkoop het met verlies.
En dan na 30 transacties worden je gegevens doorgespeeld. Want stel je voor dat je te veel verdiend. Ja daag. Flauwekul.

Helemaal mee eens. Zo onzinnig. Nee hoor, liefste contant! Komt wel weer op.

Huh earth, dat klinkt wel echt raar dat laatste. Idd alsof hij in de war was..... of is het bericht pas laat bij jou binnen gekomen?
Ik had dat namelijk laatst, mensen zouden een tafel kunnen komen maar mog niet gereageerd op mijn berichtje over of de tijd oké was. Ik had 19 uur gezegd dus kijk om 19 uur op mp en geen reactie, dus ik stuur een berichtje of het akkoord was en of k op ze kan rekenen.

Ze kwamen wel, dus ik zeg 'wist niet zeker of jullie zouden komen', maar hij had een bericht gestuurd. Kijk nog een keer in m'n app en zie nu idd een berichtje voor mijn laatste bericht, dat het akkoord is.

Het gaat dus ook niet altijd goed met berichten blijkbaar....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 23:00

Vandaag een domper. Zag gisteren een mooie boekenkast van hemnes te koop staan, perfecte formaat, nette prijs en in de buurt bij mijn ouders (40km van mij vandaan) stond die dus te koop. Ik enthousiast berichtje gestuurd, eind middag en kreeg volgende ochtend pas reactie dat dinsdag of woensdag wel kon, geen informatie verder. Ik dus berichtje dat ik morgen door gewijzigde plannen pas tegen 7/8 uur in avond kon omdat ik vanaf huis zou komen, en ik alvast het adres kon krijgen etc. Heb m’n hele auto verbouwd zodat deze kast in m’n polo zou passen (lees achterbank er uit getrokken) en buurvrouw geregeld voor het tillen. Krijg ik nu net een bericht dat zijn dochter toch de kast wil houden… heb ik dus al die moeite voor saus gedaan… niet echt blij mee maar ja wat kan je…

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 01:00

Dat is zuur ja...

Ik probeer ook wel contant mee te nemen als ik iets op ga halen, maar wel gepast. Ik vind ter plekke via tikkie ook geen probleem, maar vind het wel weer bijzonder als een koper er maar vanuit gaat dat je ook nog kunt wisselen als ie contant betaalt. In deze tijd waarin dus veel meer digitaal gaat. Ik heb ook vaak weinig contant in huis, ga vaak speciaal pinnen, maar een willekeurig bedrag terug verwachten vind ik dan wel lastig. Dan is het ineens mijn probleem dat een koper contant wil betalen en moet ik dat aan de deur nog oplossen.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 04:29

Earth...

xingridx schreef:
Ook al zijn bepaalde termen ‘geaccepteerd’ als uitdrukking, dan kunnen ze in tijden als deze nog steeds behoorlijk vervelend over komen bij andere mensen. We verzoeken jullie dan ook om hier rekening mee te houden in je woordkeuze

Pagina 74 van dit topic.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 13:04

Ik heb iets verkocht aan een Poolse, vertrouwde het niet echt omdat ze boven de vraagprijs bood maar netjes voldaan dus nu het artikel opzoeken om te verzenden :)

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 13:17

Earth... wat een verhaal met die man.
Ik gok een handelaar die een rondje deed. :-D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 13:48

SweetVanille schreef:
Earth...

xingridx schreef:
Ook al zijn bepaalde termen ‘geaccepteerd’ als uitdrukking, dan kunnen ze in tijden als deze nog steeds behoorlijk vervelend over komen bij andere mensen. We verzoeken jullie dan ook om hier rekening mee te houden in je woordkeuze

Pagina 74 van dit topic.

Ik kan het nu niet meer aanpassen, sorry daarvoor.

Karen dat denk ik ook. Hij heeft daarna ook niks meer gestuurd, schaamde zich denk ik :')
Die andere man bleef maar door mokken dat ie het niet netjes vond, daar heb ik nogmaals een keer aangegeven hoe ik erin sta, maar daarna ben ik maar gestopt met reageren :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:24

Alja schreef:
Ik heb iets verkocht aan een Poolse, vertrouwde het niet echt omdat ze boven de vraagprijs bood maar netjes voldaan dus nu het artikel opzoeken om te verzenden :)

Had ik laatst ook. Was een prima transactie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:55

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-25 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:27

Voor het eerst in jaren weer eens spullen op marktplaats gezet na een grote opruiming hier in huis. Al snel weer veel klassiekers binnen
- 'wat zijn de afmetingen?' > die staan gewoon in de advertentie
- mensen die aangeven langs te komen, dan niet komen, een nieuwe afspraak maken en vervolgens niets meer laten horen
- onzinbiedingen
- mensen die uberhaupt niet meer reageren

Gelukkig nu ook een paar stukken kleding wel verkocht, maar ze willen graag dat ik het verzend. Hoe doen jullie dat meestal? Met verzenden via marktplaats of juist niet?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:41

Hier hetzelfde, iemand die iets wilde kopen, maar zodra t dan op betalen aankomt.. Zwaar irritant.