Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xPabloBokt schreef:Ik vraag me af waar al die 21 diners van mijn medestudenten ineens vandaan komen. Is dat iets nieuws? Ben ik gewoon oud? Ik heb geen idee.
[***] schreef:Ik heb in januari een powerbank gekocht. Het viel op dat er altijd 4 lampjes brandden op de plek waar hij aangeeft hoe vol hij is. Na een tijdje ontdekte ik dat hij van 4 lampjes naar leeg gaat, de tussenstappen laat hij niet zien. Zonde, gemeld bij coolblue, maar de enige mogelijkheid was retour sturen en dan zit ik zonder terwijl ik hem heb aangeschaft omdat ik hem echt heel hard nodig heb.
Toen kwam het festival wat de reden was waarom ik voor een grote powerbank had gekozen (20.000 mah, telefoon is 4500 mah). Toen bleek dat hij mijn telefoon maar net 2x oplaadt.
Retour sturen is nogal lastig aangezien ik hem ieder weekend en 1-2x per week doordeweeks nodig heb...
Zou coolblue niet voor tijdelijke vervanging moeten zorgen omdat ik een ondeugdelijk product heb gekocht?
Er zit sowieso 2 jaar garantie op.
xPabloBokt schreef:[***] schreef:Ik heb in januari een powerbank gekocht. Het viel op dat er altijd 4 lampjes brandden op de plek waar hij aangeeft hoe vol hij is. Na een tijdje ontdekte ik dat hij van 4 lampjes naar leeg gaat, de tussenstappen laat hij niet zien. Zonde, gemeld bij coolblue, maar de enige mogelijkheid was retour sturen en dan zit ik zonder terwijl ik hem heb aangeschaft omdat ik hem echt heel hard nodig heb.
Toen kwam het festival wat de reden was waarom ik voor een grote powerbank had gekozen (20.000 mah, telefoon is 4500 mah). Toen bleek dat hij mijn telefoon maar net 2x oplaadt.
Retour sturen is nogal lastig aangezien ik hem ieder weekend en 1-2x per week doordeweeks nodig heb...
Zou coolblue niet voor tijdelijke vervanging moeten zorgen omdat ik een ondeugdelijk product heb gekocht?
Er zit sowieso 2 jaar garantie op.
Nee, dat soort stappen kun je alleen ondernemen als Coolblue geen oplossing aanbiedt. Dat doen ze wel (=retour sturen en geld terug of nieuw product). En dan vind ik ze heel coulant als ze dat nu nog doen, aangezien je zichttermijn en retourperiode al ruim voorbij is (14 dagen herroepingsrecht op online aankopen, en dan van Coolblue nog 30 dagen om retour aan te melden (overlapt met de termijn van herroeping) en daarna nog eens 14 dagen om het terug te sturen. Dat is dus 44 dagen om actie te ondernemen en die heb je ruim overschreden).
Edit: buiten dat heb je zie ik wel 2 jaar garantie op fabricagefouten. Maar ook hierbij geldt wat ik hierboven zeg, Coolblue biedt jou een oplossing aan. Dat die niet voor jou past omdat je hem nodig hebt, daar kan Coolblue niets aan doen. Garantie:
Het garantietype geeft daarbij aan hoe je product wordt gerepareerd. We hebben 2 soorten garanties:
Via Coolblue. Na het aanmelden van de reparatie ontvang je een verzendlabel. Stuur je product op of breng 'm langs in één van onze winkels.
Bij jou thuis. Hierbij stuur je 't product niet zelf terug. Na het aanmelden van de reparatie wordt er contact met je opgenomen om te bepalen wat de beste oplossing is. Denk bijvoorbeeld aan een reparatie bij jou thuis, het product ophalen voor reparatie, het toesturen van vervangende onderdelen of het omruilen voor een nieuw product.
Het garantietype staat aangegeven op de productpagina tussen de specificaties van je product.
[***] schreef:Dat ze een product hebben geleverd dat niet goed werkt?
En ik neem aan dat iedereen die iets bestelt het bestelt omdat ze het nodig hebben en niet omdat ze het even een aantal weken kunnen missen?
Lalidan schreef:Action heeft hele goedkope, prima functionerende powerbanken voor weinig geld. Is het een idee dat eentje te kopen voor tijdelijk terwijl deze terug gaat?
Wat coolblue doet is een vrij gebruikelijke gang van zaken wat garantie betreft, helaas voor jou....
Palmera schreef:[ [url=m/zljZEZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oké. Als wandelgids mag ik deze wandelstokken met me meeslepen.
Prima. Maar: hoe houd ik een bult stokken bij elkaar? Ik zou ze het liefste samenbinden. Dat draagt makkelijker op de schouder en dan ligt het als "pakket" in de auto.
Tot nu toe is iedere poging tot samenbinden met touwtjes mislukt. Het moet ook gebruiksvriendelijk zijn. Ik moet stokken makkelijk kunnen afgeven en na de rit weer makkelijk kunnen samenbinden.
Tips?