Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 10:35

Ik heb twee keer een studententijd meegemaakt, en twee keer was 21 gewoon een verjaardag als alle andere, dus zo'n traditie is het dan nog niet. Waarschijnlijk inderdaad overgekomen uit Amerika, waar 21 nog een ding is - dan mag je eindelijk officieel alcohol drinken. Maar hier...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:15

En iemand beschieten mag vanaf je 28e. Debiel land.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:00

Ik was bij mijn broertje in de tuin aan het werk, klimopwortels verwijderen (rotklus) en vond in de aarde deze poppen(??)

Iemand enig idee waarvan?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 18:20

rien10 schreef:
En iemand beschieten mag vanaf je 28e. Debiel land.
Of je 14de als je in Alabama woont. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 18:28

_Karlijn schreef:
Ik was bij mijn broertje in de tuin aan het werk, klimopwortels verwijderen (rotklus) en vond in de aarde deze poppen(??)

[ [url=m/BWvxMK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rechter is denk ik ligusterpijlstaart.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 18:57

Urbanus schreef:
_Karlijn schreef:

[ [url=m/BWvxMK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rechter is denk ik ligusterpijlstaart.

Die zijn nog een stukje groter.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 18:58

Oké meneer de bioloog, wat is het dan wel?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 19:02

xPabloBokt schreef:
Ik vraag me af waar al die 21 diners van mijn medestudenten ineens vandaan komen. Is dat iets nieuws? Ben ik gewoon oud? Ik heb geen idee.

Ik heb dit niet gedaan omdat mijn ouders dan veel te veel te weten komen over mijn avonturen :+ Maar inderdaad om je studentenleven kennis te laten maken met je vriendinnen en ouders thuis. Soms ga je dan ook nog uit in je dorp waar je vandaan komt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 19:16

Urbanus schreef:
Oké meneer de bioloog, wat is het dan wel?

Lastig te zeggen in dit stadium. Pop van een nachtvlinder in ieder geval, denk zelf meer in de richting van Huismoeder of Volgeling, of een van de andere uilen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 19:50

Kan ook gewoon een klein ligusterpijlstaartje zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 00:56

Ik heb in januari een powerbank gekocht. Het viel op dat er altijd 4 lampjes brandden op de plek waar hij aangeeft hoe vol hij is. Na een tijdje ontdekte ik dat hij van 4 lampjes naar leeg gaat, de tussenstappen laat hij niet zien. Zonde, gemeld bij coolblue, maar de enige mogelijkheid was retour sturen en dan zit ik zonder terwijl ik hem heb aangeschaft omdat ik hem echt heel hard nodig heb.
Toen kwam het festival wat de reden was waarom ik voor een grote powerbank had gekozen (20.000 mah, telefoon is 4500 mah). Toen bleek dat hij mijn telefoon maar net 2x oplaadt.
Retour sturen is nogal lastig aangezien ik hem ieder weekend en 1-2x per week doordeweeks nodig heb...
Zou coolblue niet voor tijdelijke vervanging moeten zorgen omdat ik een ondeugdelijk product heb gekocht?
Er zit sowieso 2 jaar garantie op.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 01:07

[***] schreef:
Ik heb in januari een powerbank gekocht. Het viel op dat er altijd 4 lampjes brandden op de plek waar hij aangeeft hoe vol hij is. Na een tijdje ontdekte ik dat hij van 4 lampjes naar leeg gaat, de tussenstappen laat hij niet zien. Zonde, gemeld bij coolblue, maar de enige mogelijkheid was retour sturen en dan zit ik zonder terwijl ik hem heb aangeschaft omdat ik hem echt heel hard nodig heb.
Toen kwam het festival wat de reden was waarom ik voor een grote powerbank had gekozen (20.000 mah, telefoon is 4500 mah). Toen bleek dat hij mijn telefoon maar net 2x oplaadt.
Retour sturen is nogal lastig aangezien ik hem ieder weekend en 1-2x per week doordeweeks nodig heb...
Zou coolblue niet voor tijdelijke vervanging moeten zorgen omdat ik een ondeugdelijk product heb gekocht?

Nee, dat soort stappen kun je alleen ondernemen als Coolblue geen oplossing aanbiedt. Dat doen ze wel (=retour sturen en geld terug of nieuw product). En dan vind ik ze heel coulant als ze dat nu nog doen, aangezien je zichttermijn en retourperiode al ruim voorbij is (14 dagen herroepingsrecht op online aankopen, en dan van Coolblue nog 30 dagen om retour aan te melden (overlapt met de termijn van herroeping) en daarna nog eens 14 dagen om het terug te sturen. Dat is dus 44 dagen om actie te ondernemen en die heb je ruim overschreden).

Edit: buiten dat heb je zie ik wel 2 jaar garantie op fabricagefouten. Maar ook hierbij geldt wat ik hierboven zeg, Coolblue biedt jou een oplossing aan. Dat die niet voor jou past omdat je hem nodig hebt, daar kan Coolblue niets aan doen. Garantie:

Het garantietype geeft daarbij aan hoe je product wordt gerepareerd. We hebben 2 soorten garanties:

Via Coolblue. Na het aanmelden van de reparatie ontvang je een verzendlabel. Stuur je product op of breng 'm langs in één van onze winkels.
Bij jou thuis. Hierbij stuur je 't product niet zelf terug. Na het aanmelden van de reparatie wordt er contact met je opgenomen om te bepalen wat de beste oplossing is. Denk bijvoorbeeld aan een reparatie bij jou thuis, het product ophalen voor reparatie, het toesturen van vervangende onderdelen of het omruilen voor een nieuw product.
Het garantietype staat aangegeven op de productpagina tussen de specificaties van je product.

En even technisch: heb je je telefoon (actief/intensief) in gebruik als je hem aan de oplader hangt? Want dan kan het kloppen dat hij niet 4 keer oplaadt aangezien je dan ook tegelijkertijd batterijpercentage aan het aanspreken/gebruiken bent.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 01-06-22 01:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 01:14

xPabloBokt schreef:
[***] schreef:

Nee, dat soort stappen kun je alleen ondernemen als Coolblue geen oplossing aanbiedt. Dat doen ze wel (=retour sturen en geld terug of nieuw product). En dan vind ik ze heel coulant als ze dat nu nog doen, aangezien je zichttermijn en retourperiode al ruim voorbij is (14 dagen herroepingsrecht op online aankopen, en dan van Coolblue nog 30 dagen om retour aan te melden (overlapt met de termijn van herroeping) en daarna nog eens 14 dagen om het terug te sturen. Dat is dus 44 dagen om actie te ondernemen en die heb je ruim overschreden).

Edit: buiten dat heb je zie ik wel 2 jaar garantie op fabricagefouten. Maar ook hierbij geldt wat ik hierboven zeg, Coolblue biedt jou een oplossing aan. Dat die niet voor jou past omdat je hem nodig hebt, daar kan Coolblue niets aan doen. Garantie:

Het garantietype geeft daarbij aan hoe je product wordt gerepareerd. We hebben 2 soorten garanties:

Via Coolblue. Na het aanmelden van de reparatie ontvang je een verzendlabel. Stuur je product op of breng 'm langs in één van onze winkels.
Bij jou thuis. Hierbij stuur je 't product niet zelf terug. Na het aanmelden van de reparatie wordt er contact met je opgenomen om te bepalen wat de beste oplossing is. Denk bijvoorbeeld aan een reparatie bij jou thuis, het product ophalen voor reparatie, het toesturen van vervangende onderdelen of het omruilen voor een nieuw product.
Het garantietype staat aangegeven op de productpagina tussen de specificaties van je product.

Ik heb direct toen ik het ontdekte het al gemeld en toen gaven ze aan dat ik 2 jaar de tijd had om retour te sturen vanwege de garantietermijn.
Beetje waardeloos dat ik dus eerst een extra powerbank moet kopen voordat ik deze werkend kan krijgen, want ik kan niet zonder en ik heb niemand in mijn omgeving van wie ik er één kan lenen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 01:14

Maar daar kan Coolblue toch niets aan doen?

Zoals ik al zei kan jij zelf pas om een herstel of vervanging van een ondeugdelijk product vragen als de verkoper jou geen oplossing aanbiedt (zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... 20oplossen.), wat ze wel doen.

Dat het vervelend voor je is dat snap ik, maar dat probleem kunnen zij niet voor jou oplossen en zijn ze ook niet verplicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 01:16

Dat ze een product hebben geleverd dat niet goed werkt?
En ik neem aan dat iedereen die iets bestelt het bestelt omdat ze het nodig hebben en niet omdat ze het even een aantal weken kunnen missen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 01:17

Action heeft hele goedkope, prima functionerende powerbanken voor weinig geld. Is het een idee dat eentje te kopen voor tijdelijk terwijl deze terug gaat?

Wat coolblue doet is een vrij gebruikelijke gang van zaken wat garantie betreft, helaas voor jou....

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 01:18

[***] schreef:
Dat ze een product hebben geleverd dat niet goed werkt?
En ik neem aan dat iedereen die iets bestelt het bestelt omdat ze het nodig hebben en niet omdat ze het even een aantal weken kunnen missen?

Nee, dat jij dat product zo hard nodig hebt kunnen en hoeven zij niets aan veranderen.
Voor het feit dat het niet goed werkt bieden ze jou gewoon een oplossing aan.

Stel je even voor dat je Coolblue bent en iedere klant komt bij jou aan dat hun product niet werkt en dat ze eerst een nieuwe willen voordat ze de oude terug sturen. Reken je maar dat die meer dan de helft van hun producten nooit meer terug zien of daar een zaak voor moeten aanspannen (want niet iedereen is even eerlijk). Kost ze een hoop geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 01:19

Lalidan schreef:
Action heeft hele goedkope, prima functionerende powerbanken voor weinig geld. Is het een idee dat eentje te kopen voor tijdelijk terwijl deze terug gaat?

Wat coolblue doet is een vrij gebruikelijke gang van zaken wat garantie betreft, helaas voor jou....

Bedankt voor de tip, daar kan ik wat mee!

Het zure is dat ik de laatste tijd behoorlijk wat extra kosten aan het maken ben omdat dingen niet werkend worden geleverd en omdat organisaties het verkeerde bedrag afschrijven dus ik baal er behoorlijk van. Inmiddels al zo'n €350 extra kosten :(

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 01:21

Dat is inderdaad heel erg zuur, dat begrijp ik dat je dat frustreert.

Heb je iemand in je omgeving die met je mee kan kijken naar de foute incasso's, er een overzicht van kan maken en je eventueel kan ondersteunen bij het terugfluiten van die organisaties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 01:28

Nee, helaas moet ik het meeste zonder hulp doen. Ben er zelf mee bezig maar het duurt even. Ziggo heeft gepresteerd om vanaf januari 0 kloppende incasso's te doen, Flink heeft dubbel afgeschreven, Greenchoice heeft een te hoog bedrag afgeschreven, en verder was er nog een bestelling die na 7 weken pas geleverd werd waardoor ik eerder extra kosten moest maken omdat ik toch echt niet zonder slaapzak kon kamperen. Verder de vrijwilligersvergoeding die ik zou krijgen nog niet ontvangen (bijna €200).
Het lijkt erop dat ziggo en greenchoice nu goed gaan, Flink moet volgende week opgelost zijn, de rest ga ik morgen en volgende week achteraan. Vrijwilligersvergoeding regelen kan ik waarschijnlijk door iemand anders laten regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 01:30

Oh en de woningbouw die de huur verhoogde voor het nieuwe toilet wat ik niet heb maar mijn buren wel :+ foutje in huisnummer

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 01:32

Hè, ze maken er wel een zooitje van bij jou zeg. -O-

Hopelijk is het allemaal snel opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 01:33

Dank je! Ik ga in ieder geval naar de action zodat ik dit kan oplossen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 01:55

Afbeelding
Oké. Als wandelgids mag ik deze wandelstokken met me meeslepen.
Prima. Maar: hoe houd ik een bult stokken bij elkaar? Ik zou ze het liefste samenbinden. Dat draagt makkelijker op de schouder en dan ligt het als "pakket" in de auto.
Tot nu toe is iedere poging tot samenbinden met touwtjes mislukt. Het moet ook gebruiksvriendelijk zijn. Ik moet stokken makkelijk kunnen afgeven en na de rit weer makkelijk kunnen samenbinden.

Tips? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 01:58

Palmera schreef:
[ [url=m/zljZEZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oké. Als wandelgids mag ik deze wandelstokken met me meeslepen.
Prima. Maar: hoe houd ik een bult stokken bij elkaar? Ik zou ze het liefste samenbinden. Dat draagt makkelijker op de schouder en dan ligt het als "pakket" in de auto.
Tot nu toe is iedere poging tot samenbinden met touwtjes mislukt. Het moet ook gebruiksvriendelijk zijn. Ik moet stokken makkelijk kunnen afgeven en na de rit weer makkelijk kunnen samenbinden.

Tips? :D

Met leren riemen?