Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:40

Douce schreef:
Nee in Nederland zijn die cijfers ook achterhaald.

Zwaar achterhaald zelfs zie ik, 5 dagen geleden heeft RTL nieuws een nieuw artikel geplaatst:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ziekenhuis

51% op de verpleegafdelingen, 66/68% op de IC.

@Pien_2010 je zult mij ook niet horen zeggen dat vaccinaties niet werken, maar wél dat ze niet werken tegen besmetting. Risicovolle situaties opzoeken 'want ik ben toch gevaccineerd en kan dus niet besmettelijk zijn' is dus gewoon gevaarlijk.

Tweede edit: hun bronvermelding is erg interessant en toont imo aan dat vaccineren wel werkt maar dan wel als je als de wiederweerga die boosterprikken gaat zetten:
kamerbrief schreef:
In de periode tussen 1 en 23 november was 47% van de op de IC
opgenomen patiënten van 70 jaar of ouder volledig gevaccineerd, en van
de opgenomen patiënten tussen de 12 en 69 jaar oud was 24% volledig
gevaccineerd (Tabel 1).

Als oudere ben je gedeeltelijk weer vogelvrij in Nederland. -O-

Imandra, sorry ik dacht dat je als je @Douce typte je mij bedoelde. Heel vreemd. Maar hier alsnog mijn post met bron.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:41

Imandra, Ik zeg ook dat het helpt, heel goed zelfs. Ik ben helemaal voor de vaccinatie. Maar ik heb kritiek op de QR en dat staat er voor mij volledig los van.

Ook de overheid weet dat 2G niet de oplossing is.
Het is een middel om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen en het is ze heus allemaal helder dat ze met dat beloningssysteem een risico aangegaan zijn.

Het is de burger die er van gemaakt heeft dat het dus vast veilig is in 2G gelegenheden. Dat is het niet, maar als gevaccineerde geen vrijheden kregen (ookal waren die niet perse verstandig) dan gingen er nog minder vaccineren.
Het is een duivels dilemma waar de overheid mee zit.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:44

Douce schreef:
Het is niet dat iedereen die kritisch is over diverse aspecten niet gelooft dat vaccinaties werken.

Vaccinaties werken, maar ze zijn gewoon geen heilige graal tegen besmetting.

Dáár wringt de schoen.
Als je niet voor alles wat overheden roepen bent, ben je dus tegen alles volgens de dominante provax factie hier op Bokt.
Maakt niet uit hoe vaak de officiële onformatie van koers verandert, 180 graden draait, evident tegenstrijdig is. Dat wordt dan allemaal voortschrijdend inzicht genoemd. Dat dit ook voor kritisch inzicht geldt is veel te lastig en confronterend.
Idem dat overheden en industrie verstrengelde belangen hebben die niet allemaal in het belang van de individuele burger zijn. Dan ben je conspiracy theorist.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:48

Dat ben je ook, punt. Sinds de studenten in Spanje gevaccineerd of dagelijks getest moesten zijn om toegang tot uni te krijgen ben je compleet omgedraaid, je scheld alleen op overheid, pharma en de Corona provaxxers enzenz .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:49

Sizzle schreef:
Imandra, Ik zeg ook dat het helpt, heel goed zelfs. Ik ben helemaal voor de vaccinatie. Maar ik heb kritiek op de QR en dat staat er voor mij volledig los van.

Het is een middel om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen en het is ze heus allemaal helder dat ze met dat beloningssysteem een risico aangegaan zijn.

Het is de burger die er van gemaakt heeft dat het dus vast veilig is in 2G gelegenheden. Dat is het niet, maar als gevaccineerde geen vrijheden kregen (ookal waren die niet perse verstandig) dan gingen er nog minder vaccineren.

Chapeau voor de bewoording en uitleg +:)+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:54

Sizzle schreef:

Dat beloningssysteem werkte ook niet echt. Ik ken niemand die zich om die reden wel heeft laten vaccineren.

Miran

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:58

Ik ken er wel die om 3G wel zijn gaan vaccineren

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:00

2G heeft in veel landen zeker wel bijgedragen tot meer vaccinaties, vooral in landen waar 2G op de werkvloer verplicht is.
Bij 2/3G enkel in de horeca is de winst inderdaad minimaal.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:00

Miran schreef:
Ik ken er wel die om 3G wel zijn gaan vaccineren

Echt jongeren denk ik?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:01

Sizzle schreef:
2G heeft in veel landen zeker wel bijgedragen tot meer vaccinaties, vooral in landen waar 2G op de werkvloer verplicht is.

Dat geloof ik direct.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:02

Klopt, maar niet alleen maar jongeren. En vooral ook met reizen in gedachten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:05

imaudy schreef:
Dat beloningssysteem werkte ook niet echt. Ik ken niemand die zich om die reden wel heeft laten vaccineren.

Ik wel. Légio mensen in mijn omgeving die zich hebben laten vaccineren om een uitgaansleven te kunnen blijven hebben. Was van het voorjaar als zo en nu bij de booster nóg sterker.
Ikzelf ook van de zomer.
Nu net even teveel verwarrende/tegenstrijdige ´voortschrijdende inzchten´ om een beslissing op de baseren. Weet niet waar ik aan te ben. Wacht het éven af. Al zou de QR code tot 9 maanden gereduceerd worden dan is dat nog tot maart voor mij en dan is het én voorjaar aan het worden én wellicht heel anders mbt omicron.
Als Jansen nu ineens wel helder maar 3 of 6 maanden ´geldig´ zijn dan .... zie ik dan wel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:10

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

Chapeau voor de bewoording en uitleg +:)+

Ook eens met Sizzle.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:15

imaudy schreef:
Sizzle schreef:

Dat geloof ik direct.

Klopt. In Frankrijk heeft de pass sanitair een enorme vaccinatie verhoging laten zien. Ook toen de vaccinatie voor de zorg verplicht werd leverde dat gelijk een enorme hausse op aan inschrijvingen vanuit de zorg.
Het is zeker een Duivels dilemma.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:16

Huertecilla schreef:
imaudy schreef:

Ik wel. Légio mensen in mijn omgeving die zich hebben laten vaccineren om een uitgaansleven te kunnen blijven hebben. Was van het voorjaar als zo en nu bij de booster nóg sterker.
Ikzelf ook van de zomer.
Nu net even teveel verwarrende/tegenstrijdige ´voortschrijdende inzchten´ om een beslissing op de baseren. Weet niet waar ik aan te ben. Wacht het éven af. Al zou de QR code tot 9 maanden gereduceerd worden dan is dat nog tot maart voor mij en dan is het én voorjaar aan het worden én wellicht heel anders mbt omicron.
Als Jansen nu ineens wel helder maar 3 of 6 maanden ´geldig´ zijn dan .... zie ik dan wel.

Heb jij je daarom laten vaccineren? :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:16

Sizzle schreef:

Heb je het hier over de Nederlandse overheid of de Zwitserse? Want als dit over de Nederlandse overheid zou gaan, waarop baseer je het idee dat het ze 'heel allemaal helder is'? Want die afweging (die uiteraard gewoon in de Kamer zou horen) wordt echt helemaal nergens inhoudelijk onderbouwd met een helder overzicht van afwegingen. Over de Nederlandse overheid kun je niet zeggen dat het ze 'heus allemaal helder' is, want dat blijkt volstrekt niet uit het gedrag of de documenten.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:18

Er zijn 25.000 ondertekeningen voor aangifte tegen De Jonge om bedreiging. Richting ongevaccineerden.
Komt erop neer dat hij zei "ik weet waar jullie wonen" _O- en hij heeft nog wat uitlatingen gedaan. Ben benieuwd weer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:26

Schadow, natuurlijk weten ze dat in NL ook, denk aan dansen met Jansen en de overduidelijke vaagheid toen de 2G overweging kwam. En nee ik heb geen schriftelijk bewijs dat Rutte dat ook persoonlijk begrepen heeft.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:35

@Douce: geen probleem, kan gebeuren. Maar ook daar staat niks in over een ander sterftecijfer onder gevaccineerden. Overigens staat in je link ook de vergelijking met de hele bevolking, dus zoals meerdere mensen aan hebben gegeven is het niet [i]daadwerkelijk]/i] 50/50 qua bezetting. Puur naar bezetting kijken vertekent nogal.

Sizzle schreef:

Oh eens, volgens mij wilde ik ook nergens zeggen dat jij tegen vaccins bent hoor, sorry als dat ergens zo overkwam. En het is ook een duivels dilemma, zeker de afweging tussen 3G en 2G. Dat is voornamelijk gebaseerd op gedrag en overtuigen tot vaccineren, niet omdat het per se veel extra besmettingen tegengaat. Denk persoonlijk dat 3G (tov niks) wel helpt om de besmettingen tegen te gaan binnen horeca etc (maar is niet om het 100% te voorkomen) en in principe sluit je daar maar heel weinig mensen écht mee buiten. Maar, dat is een maatregel die ik wel alleen in zou zetten bij een bepaalde besmettingsdruk (om even terug te pakken op het draaiboek waar we het over hadden).

En basis van het draaiboek: transparantie :') Daar moet NL eens meer aan doen. Welke maatregelen en met welke onderbouwing. Helder en duidelijk opgeschreven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:42

imaudy schreef:
Er zijn 25.000 ondertekeningen voor aangifte tegen De Jonge om bedreiging. Richting ongevaccineerden.
Komt erop neer dat hij zei "ik weet waar jullie wonen" _O- en hij heeft nog wat uitlatingen gedaan. Ben benieuwd weer.

Vreselijk, ik vind dat helemaal niet grappig en ik denk dan:" wat leven we toch in een rot wereld". Dit geeft allemaal ruis en extra druk op mensen die in een crisis het toch al zo vreselijk druk hebben. Ik vind het juist heel naar.

Ik vind ongevaccineerd zijn niet verstandig maar daar zou het bij gebleven zijn zonder al dit soort dingen. Ik vind het allemaal zo huilie huilie en kijk eens hoe slecht we het hebben, het rondbrengen door een bepaalde groep van allerlei onzin, het demonstreren zonder afstand te houden en zo meer zaken. Ik krijg gewoon een hekel aan die groep.

Met onze ongevaccineerde vrienden speelt dat gewoon niet. Ze zijn eerlijk, vinden covid ruk, zijn voorzichtig maar doen niet vervelend of komen met verhalen dat zIj O goed bezig zijn en de gevaccineerden niet. Ze weten dat wij heel voorzichtig met ze zijn omdat we bang zijn dat we ze ongewild besmetten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:45

Sizzle schreef:
Schadow, natuurlijk weten ze dat in NL ook, denk aan dansen met Jansen en de overduidelijke vaagheid toen de 2G overweging kwam.

Ik had het idee dat die vaagheid juist bewees dat men niet zo heel doordacht is in de keuzes... het liep niet zo heel geweldig toen? En onderbouwing van wat men nu wel en niet wist en wel en niet meenam in de overwegingen is er ook niet.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:54

pien_2010 schreef:
imaudy schreef:

Vreselijk, ik vind dat helemaal niet grappig en ik denk dan:" wat leven we toch in een rot wereld". Dit geeft allemaal ruis en extra druk op mensen die in een crisis het toch al zo vreselijk druk hebben. Ik vind het juist heel naar.

Ik vind ongevaccineerd zijn niet verstandig maar daar zou het bij gebleven zijn zonder al dit soort dingen. Ik vind het allemaal zo huilie huilie en kijk eens hoe slecht we het hebben, het rondbrengen door een bepaalde groep van allerlei onzin, het demonstreren zonder afstand te houden en zo meer zaken. Ik krijg gewoon een hekel aan die groep.

Met onze ongevaccineerde vrienden speelt dat gewoon niet. Ze zijn eerlijk, vinden covid ruk, zijn voorzichtig maar doen niet vervelend of komen met verhalen dat zIj O goed bezig zijn en de gevaccineerden niet. Ze weten dat wij heel voorzichtig met ze zijn omdat we bang zijn dat we ze ongewild besmetten.

Ik vind het goed. Als minster van volksgezondheid kun je dit soort dingen niet zeggen. Hij voedt zo de tweedeling is de samenleving en dat vind ik ook gevaarlijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:55

imaudy schreef:
Heb jij je daarom laten vaccineren? :')

Ik heb me laten vaccineren voor het werk van ... euhmmmm... hoe vermijd ik ergernis bij sommige dames hier.... ja :)* bubbelgenoten, hun bezordheid en voor een sociaal/uitgaansleven met hen ja.
Voor mezelf, voor mijn eigen risico, maar een piezelbeetje.

Bubbelgenoten vooral vanwege werk, plan 2 uitgaansleven, daarnááááá gezondheidsrisicos. Mijn zoon alleen en uitsluitend vanwege toegang uni.

Kortom ja, vanwege de ´beloningen´, de verkapte verplichting.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 18:00

imaudy schreef:
Ik vind het goed. Als minster van volksgezondheid kun je dit soort dingen niet zeggen. Hij voedt zo de tweedeling is de samenleving en dat vind ik ook gevaarlijk.

Overdrijf je ook niet een beetje heel erg?
Als ik het opzoek schrijft men dat hij dit gezegd heeft:

Hugo de Jonge schreef:
Tijdens de plenaire vergadering vroeg senator Henk Otten of De Jonge kon aangeven waar de groep zit "die zo enorm in de ontkenning zit en die de heel dag bezig is om mensen van het vaccineren af te houden". Hij doelt hier op de mensen die zich niet laten vaccineren tegen het coronavirus. Dat is zo'n 11 procent van de bevolking, zei De Jonge eerder in het debat.

De Jonge antwoordt vervolgens dat hij weet waar ongevaccineerden wonen.

"We weten inmiddels vrij goed en vrij precies per postcode waar ze wonen. We weten ook vrij goed wat de redenen zijn waarom ze zich niet laten vaccineren."

De Jonge verduidelijkt zijn uitspraak door te zeggen dat ongevaccineerden met name in de grote steden Amsterdam, Rotterdam en Den Haag wonen. Binnen die grote steden zijn het de oude stadswijken met veel migranten. Ook wonen veel ongevaccineerden in de Biblebelt-gemeenten en zijn het vaker de lager opgeleiden en mensen die met argwaan naar de overheid kijken.

https://www.hartvannederland.nl/coronav ... -postcodes

Wat is hier precies bedreigend aan?

VWS zegt dit overigens nog:
Citaat:
Volgens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) is het niet nodig dat ongevaccineerden zich druk hoeven te maken. De postcodes zijn bekend om de prik- en informatiebussen gerichter op pad te sturen, laat de woordvoerder van VWS weten. "Veel mensen hebben nog vragen over het vaccin, wij kunnen deze mensen beter van dienst zijn als we weten in welk gebied ze wonen", laat de woordvoerder verder weten aan Hart van Nederland. De instanties hebben geen lijst met huisnummers van huizen waar een of meer ongevaccineerden wonen.

"Het klopt dat in vooral die gebieden nog relatief veel ongevaccineerden wonen", vertelt de woordvoerder van VWS verder. "Er is een groep van zo'n 5 procent die zich principieel niet laten vaccineren, de andere groep van een kleine tien procent twijfelt nog heel erg over de prik."
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 07-12-21 18:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 18:00

imaudy schreef:

Ik vind het echt de grootst mogelijke onzin. Er werd hem in een debat gevraagd of hij meer kon zeggen over de demografische kant van de groep ongevaccineerden. Daar gaf hij antwoord op. Niet meer, niet minder.