Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:20

Dat is waar maar ik vraag me af wat het dan maakt dat het over 2 weken al wel weer gebruikt zou mogen worden. Of heb ik eroverheen gelezen wat het verschil gaat maken in 2 weken?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:26

Extra onderzoek en in die tijd hoop ik dat ze blijven leveren

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:27

karuna schreef:
Ik sta daar dubbel in. Kwa cijfers kan het best dat het toeval is. Maar waarom lijken het juist de mensen te overkomen vrij kort na de enting. Dat wegzetten als cijfermatig is er niks aan de hand is niet verstandig. Dus blij met het tijdelijk staken voor goed onderzoek.
Ik zie het als er wordt een persoon per dag aangereden gemiddeld in een stad. Opeens is die ene persoon gemiddeld bijna altijd op kruispunt X de pineut. Is er dan niets aan de hand kwa gemiddelde of moet er eens goed naar kruispunt X gekeken worden

Dat is gewoon heel toevallig. Als het vaccin niet veilig was geweest dan had het in het begin al zo moeten zijn...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:28

Ik dacht trouwens ook gelezen te hebben dat het voor twee weken was gepauzeerd, maar nu lees ik op tt dat de Jonge hoopt dat het over enkele weken weer verder kan gaan met AZ

Afbeelding

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:39

moonsparkle schreef:
Ik dacht trouwens ook gelezen te hebben dat het voor twee weken was gepauzeerd, maar nu lees ik op tt dat de Jonge hoopt dat het over enkele weken weer verder kan gaan met AZ

[ [url=m/1mrEjJ.png]Afbeelding[/url] ]

Ik vermoed dat dat is om te voorkomen dat mensen zich vast gaan houden aan een specifieke datum? Maar dat zijn slechts mijn vermoedens..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:40

twee weken is toch ook enkele weken? :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:47

Haha ja 10 weken zijn ook enkele weken :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:48

Nou ja ik ben niet gelijk positief meer hoor als er weer een kink in de kabel komt. Lijkt wel of er niks in 1 keer goed mag gaan.

Popstra

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:52

Famke Halsema wist net te beweren dat je in een supermarkt veilig bent kwa besmettingen.
En in een stem lokaal nog veel veiliger....

Dat van die supermarkt vind ik nogal een bewering. Zijn we daar nou echt zo veilig?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:55

Popstra schreef:
Famke Halsema wist net te beweren dat je in een supermarkt veilig bent kwa besmettingen.

Dat van die supermarkt vind ik nogal een bewering. Zijn we daar nou echt zo veilig?

In Genemuiden, gem. Zwartewaterland niet. De eigenaar van een supermarkt zou aan het begin van de explosie daar hebben gestaan, heeft zijn personeel besmet en zo ging de Britse variant daar razendsnel rond . Is wel van horen zeggen maar toch.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:55

Ik ga het er niet op gokken iig. Ik blijf ook in de supermarkt afstand houden, niet langer binnen dan strikt noodzakelijk, en met masker voor mijn neus en mond.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:57

Femke_Tweety schreef:
Ik ga het er niet op gokken iig. Ik blijf ook in de supermarkt afstand houden, niet langer binnen dan strikt noodzakelijk, en met masker voor mijn neus en mond.

Ik ook en wanneer ze dit beweerd kun je alle winkels wel open gooien toch ?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:58

Ik denk dat ruime warenhuizen veiliger zijn ja

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:00

Popstra schreef:

Maar bouwmarkten en tuincentra blijven onveilig...
Alles voor de verkiezingen. Door die verkiezingen er door te drammen midden in de 3e golf terwijl ze ook een paar maanden hadden kunnen uitstellen, maakt de politiek zich nog ongeloofwaardiger dan ze al zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:03

Wat wil je dan het blijven doen met een demissionair kabinet? Dat is goed voor het draagvlak.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:08

lenaa_tje schreef:
Wat wil je dan het blijven doen met een demissionair kabinet? Dat is goed voor het draagvlak.

Dan hadden ze niet op moeten stappen. Het opstappen is toch een hele schijnvertoning omdat ze gewoon weer terug zullen komen.
In Belgie zitten ze ook wel 'ns jaren zonder regering. Vind het niet zo boeiend eerlijk gezegd. Ze blijven doorwerken aan de coronacrisis en andere zaken komen later wel weer.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:11

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:

Dan hadden ze niet op moeten stappen. Het opstappen is toch een hele schijnvertoning omdat ze gewoon weer terug zullen komen.
In Belgie zitten ze ook wel 'ns jaren zonder regering. Vind het niet zo boeiend eerlijk gezegd. Ze blijven doorwerken aan de coronacrisis en andere zaken komen later wel weer.

Of ze terug komen hangt natuurlijk compleet af van het stemgedrag van Nederland. Niet opstappen “omdat je waarschijnlijk toch wel weer gekozen wordt” is niet correct :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:12

@elnienjo: Dat ze zijn opgestapt heeft puur te maken met de toeslagenaffaire. Jij bent echt zo negatief over van alles en nog wat... Ben je eigenlijk ooit wel eens vrolijk?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:20

purny schreef:
@elnienjo: Dat ze zijn opgestapt heeft puur te maken met de toeslagenaffaire. Jij bent echt zo negatief over van alles en nog wat... Ben je eigenlijk ooit wel eens vrolijk?

Ik zit niet voor een jeukende teen aan de antidepressiva.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:21

_O- je humor ben je nog niet kwijt, elnienjo :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:23

Fitzroy schreef:
_O- je humor ben je nog niet kwijt, elnienjo :)

haha, die opmerking had ik ff nodig :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:24

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:

Goed signaal naar de mensen die in de schuldsanering zitten met dank aan de regering. Nee opstappen was de enige optie.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:27

lenaa_tje schreef:
[
Goed signaal naar de mensen die in de schuldsanering zitten met dank aan de regering. Nee opstappen was de enige optie.

Geld overmaken naar de dedupeerden was de enige optie, maar die stellen ze nu volgens mij juist uit. Of heeft iedereen inmiddels die beloofde 30.000 op z'n bankrekening staan?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:30

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:
[

Geld overmaken naar de dedupeerden was de enige optie, maar die stellen ze nu volgens mij juist uit. Of heeft iedereen inmiddels die beloofde 30.000 op z'n bankrekening staan?

Daar zijn ze mee bezig maar dat maakt het signaal naar de gedeputeerden niks anders. Die wilden geld en opstappen (en het liefst vervolging )

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:49

Popstra schreef:

Dan kunnen de winkels toch ook gewoon open? Een supermarkt of een winkel is geen verschil.