Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:08

En het is niet alleen de lucht in het vliegtuig, maar je zit superdicht op elkaar gepakt, je hebt de wc’s Die ongetwijfeld niet na elke bezoeker worden gepoetst, je zit op/aan de stoelen etc.. En je moet ook nog op de luchthaven zelf tig uur rondhangen. Allemaal factoren waardoor ik dat op dit moment echt nog niet zou willen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:11

Napie schreef:
Keet schreef:
In het vliegtuig wordt de volledige lucht elke 3 min volledig gefilterd en verversd. Op dat gebied zou ik het prima aandurven :)

Een nies of een hoest is een kwestie van een honderdste van een seconde.

Daar heb je een mondkapje voor op. En met de luchttoevoer die van boven komt ligt het resultaat wat toch door of langs je mondkapje gaat direct bij jezelf op schoot.

Daarnaast geld dat als je verkoudheidsklachten hebt je uiteraard niets in een vliegtuig te zoeken hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:08

LadyMadonna schreef:
Maar wat is er erg aan thuis zitten? Heel misschien dat wij nog een paar dagen Hongarije doen, maar verder worden het gewoon dagjes uit... Niet zoals we ons voorgesteld hadden, maar t is niet anders

Ik hoef niet naar het buitenland, maar ik wil er wel echt even uit. Lekker de stad uit, en even de luxe hebben om in een vrijstaand huisje in het bos te zitten ipv in een appartement in de stad. Heerlijk, dan laad ik echt op, meer dan als ik thuis blijf.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:53

Misschien ter overvloede, maar buiten NL is de afstand 2m, niet 1,5m.
Waarschijnlijk merk je het verschil niet in de praktijk, maar op vakantie moet je dus met 2 meter rekenen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:55

Nee hoor, dat is per land verschillend. Er zijn ook landen waar het maar een meter is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:57

Fitzroy schreef:
Nee hoor, dat is per land verschillend. Er zijn ook landen waar het maar een meter is.

Naja, ik bedoel dus te zeggen dan je daar even op moet letten, ik schreef het alleen wat onhandig.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:59

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:20

Ik meld me ook even. Wij hadden net een vakantie uitgezocht in Roemenië in de Karpaten in september en toen kwam Corona. Na twee maanden afwachten vraagt de reisorganisatie wat we van plan zijn. Ik denk dat we het er maar op zullen wagen en het voorschot zullen betalen inmiddels. Hoe we er raken (vliegtuig, auto of trein) bekijken we nog. Maar het belangrijkste is dat de grenzen opengaan natuurlijk.

Wel ironisch: boeken we uitzonderlijk eens een reis die echt om ons twee gaat (5 nachten in afgelegen hutten zonder internet of stroom), gaat heel de wereld in isolatie :D

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:01

Nou dan zit je daar wel veilig poes :D

Ik heb net een nieuw huis in een nieuwe stad in een andere provincie. Van 3 hoog en een balkon ter grootte van een postzegel naar een rijtjeshuis met een tuin(tje). Heerlijk. Dit jaar wordt het Tuinzania denk ik. Misschien een uitstapje naar Denemarken om een vriendin te bezoeken. Maar verder vind ik het wel prima zo.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:08

Ja de reis zelf is zo Corona proof als maar kan. Als we het land maar uit raken (België) en Roemenië in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:12

Ik denk niet dat wij veel meer sociaal contact gaan hebben richting de Annapurna 8-)

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 08:16

Berdien schreef:
Dat vliegtuigen gewoon weer afgeladen mogen vliegen vind ik inderdaad te bizar voor woorden. Is überhaupt al getest of die filters afdoende zijn? En hoe ga je om met zaken als de wc’s?

Die opmerking over de stoel als barrière is natuurlijk om te gillen.

Yep , maar niet iedereen is hiervan overtuigd...

Dus gooi er nog maar es wat deskundig materiaal in:
https://www.nu.nl/281328/video/zo-versp ... gtuig.html

Zo gek zijn die meningen eerder aangehaald dus echt niet, men mag volkomen terecht zeer kritisch gaan nadenken over het vliegen en je eigen en andermans gezondheid.
Proef een soort van ontkenners fase, die hebben al dan niet commercieel belang, of weigeren kritisch na te denken over het stukje vrijheid wat vliegen hun geeft.
Die doen dus lekker of hunne neus bloed, het zal allemaal wel mee vallen.

En ik hoop oprecht dat het ook allemaal wat gaat meevallen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 08:53

Ik hoop het ook maar vrees ervoor. Als je dan vervolgens op het nieuws hoort dat delen van Peking weer in lockdown zijn gezet vind ik dat niet heel hoopgevend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:11

En in Peking weer een uitbraak rondom een vleesmarkt, ze zitten er bovenop om te proberen het beest te vinden die Corona overdraagt op mensen. Misschien is vegetariër zo slecht nog niet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:34

Ik snap niet dat China die markten niet verbiedt :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:48

Ik vermoed dat wanneer deze uitbraak ook weer grote proporties aan neemt dat ze de markten met bush meat wel gaan verbieden. Ze kunnen het zich dan niet meer veroorloven tov hun eigen bevolking en de rest van de wereld , zolang er nog geen remedie is.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:44

Wie zegt dat er een dier is geweest op die markt die het verspreid. Kan toch ook een mens zijn geweest?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:53

Katja schreef:
Wie zegt dat er een dier is geweest op die markt die het verspreid. Kan toch ook een mens zijn geweest?

Klopt maar door te onderzoeken kunnen ze dit bevestigen of uitsluiten, degene die ze nu als eerste positieve hebben gevonden en de anderen daarna hadden maar één gemeenschappelijke deler, de markt in levende dieren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:54

Dit lees ik erover:
Citaat:
Er zijn ook zorgen ontstaan ​​over de veiligheid van de voedselvoorzieningsketen, en ook enkele andere markten in de stad zijn gesloten. Staatsmedia meldden dat het longvirus is aangetroffen op snijplanken die werden gebruikt voor de behandeling van geïmporteerde zalm, en dat grote supermarktketens de voorraden zalm hebben verwijderd.

https://www.ad.nl/binnenland/live-fors- ... ~a08fc0eb/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:03

Zalm? Gezien de hygiëne op deze markten geloof ik er geen bal van. Geïmporteerd dus niet de schuld van China zeker. Ze dekken zich nu al in.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:21

Hoe gaat het als je met de auto in Augustus op vakantie gaat naar zwitserland of oostenrijk.. en er breekt wel weer wat uit denken jullie?

Kom je dan redelijk makkelijk weer thuis met de auto. Zodra er ook maar iets op het nieuws is wil ik gelijk terug gaan rijden.

Dat is het gene wat me toch tegenhoud. Meeste kamaraden zeggen dat het meevalt. Zolang je niet besmet bent.

Het is al een brij staand huis.
Hotel durf ik niet aan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:32

@bigone: precies wat ik ook dacht. Buitenlanders brengen het virus mee, geïmporteerde zalm ... ja, ja ...
Volgens mij las ik ergens dat het virus al in augustus in Wuhan circuleerde. Eerst 4 maanden in de doofpot stoppen tot het echt niet meer lukt.

Christiene, ik denk dat je met de auto nog wel redelijk safe zit. Tenzij ineens alle grensovergangen worden geblokkeerd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:01

Ik ben nogal van het soort: wie dan leeft, wie dan zorgt. Oostenrijk en Zwitserland zitten kwa besmettingen een stuk lager dan NL (CH gemiddeld 15-20 per dag tov 150-200 in NL) en daarnaast is terugreizen via de weg binnen Europa naar eigen land sowieso nog niet verboden geweest.
Daarnaast is de zorg vergelijkbaar.

Het is een ander verhaal als je naar een eiland vliegt waar mogenlijk ook de zorg een drama is.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:08

De grenzen zijn nergens in Europa dicht geweest voor verkeer wat huiswaarts ging dus daar zou ik niet bang voor zijn. Ergste wat je kan overkomen is dat je onderweg bijna niet kunt stoppen en dat er flinke files bij de grens staan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:16

Over land is het de afgelopen maanden altijd mogelijk geweest om nog thuis te komen. Je moest dan soms wel aan medische eisen voldoen, je mocht onderweg niet stoppen en/of je moest na aankomst twee weken in thuisquarantaine, maar het was mogelijk. Als iedereen tegelijkertijd vertrekt moet je iig de files en de wachttijd bij grenzen voor lief nemen. ;-)

Met een vliegtuig is het een ander verhaal. Allemaal mensen die tegelijk en liever nog gisteren dan vandaag naar huis willen en moeten. Die chaos zou ik mezelf besparen. Over land heb je meer mogelijkheden, al ken ik uit de eerste hand verhalen van mensen die in maart halsoverkop uit hun wintersportgebied moesten vertrekken omdat de boel die avond nog op slot ging. Nu zijn we daar wel wat alerter op: je weet dat het kan gebeuren, maar je hoopt dat het niet gebeurt. Je hebt tenslotte vakantie (overigens zou ik zelf niet de hele tijd het nieuws in de gaten willen houden als ik op vakantie ben - zoals ik dat thuis ook niet doe :)) ).