Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Firelight schreef:Voor de mensen die twijfelen over de deskundigheid van Ab Osterhaus:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ab_Osterhaus
IMANDRA schreef:Het valt me op dat bij tegengeluid eigenlijk altijd die Ab Oosterhuis wordt genoemd. Hoe wordt hij gezien door andere virologen? Is er een reden waarom hij zo vocaal is?
tienus63 schreef:Wegens ongeluk familie enkele uren in de auto gewacht op de parkeerplaats SEH.
Waar die is SEH staat, doet er niet zo heel veel toe. Noordoosten van het land.
Ik heb wel gezien dat de mensen die nog toegelaten werden op de SEH 20-35 jaar waren, en voor mijn lekenoog in categorie corona gerelateerde klachten. Namelijk 3 van de 5 mensen die ik vanaf parkeerplaats naar de spoedhulp zag lopen.
Ik wachtte daar op familielid die met ambulance daar terecht gekomen is.
Het eerste wat ambulance personeel vroeg toen ze vanochtend ter plekke waren aan omstanders, wie hoest er hier, zo ja wegwezen en sowieso afstand houden.
Familielid die mee ging als begeleiding heb ik afgezet bij SEH, zij was de enige zonder mondkapje.
Zij had de indruk dat sommige patiënten aldaar later een mondkapje van ziekenhuis meekregen.
Triagetent is daar in gereedheid gebracht, een ambulanceplek afgeschermd.
Alleen toegang op SEH na telefonische aanmelding. Je kunt niet meer doorlopen naar de balie.
Gelukkig kon ik er twee ophalen bij de SEH post. Maar het heeft op mij wel indruk gemaakt.
Moest nodig naar toilet, durfde niet eens na te denken om te vragen of daar gebruik mocht maken van het toilet.
Liever 25 km naar huis rijden en weer terug.
Neem het serieus.
Karl66 schreef:IMANDRA schreef:Het valt me op dat bij tegengeluid eigenlijk altijd die Ab Oosterhuis wordt genoemd. Hoe wordt hij gezien door andere virologen? Is er een reden waarom hij zo vocaal is?
Vandaag hadden ze het op Radio 1 over hem en de conclusie was dat hij een mediageile doemdenker was. Daar werd onder andere de Mexicaanse griep aangehaald, waarbij hij veel somberdere verwachtingen had dan wat de uiteindelijke waarheid was.