Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:45

Het hangt ook af van je bandenformaat. Als ik zo online rondlees is het als je grotere banden onder je auto zet dat je afwijking daadwerkelijk kleiner wordt. Want minder omwenteling nodig om de snelheid te halen.

Snelheidsmeter in de auto rekent met omwentelingen. Die wordt als je er grotere banden onder zet niet gereset: dus grotere omwenteling = kleinere afwijking.

Wij hebben een 18" en een 19" auto staan, wijken beiden nauwelijks af.

Maargoed, iemand die 80 op de teller rijdt waar 80 mag moet dat ook gewoon vooral doen. Ik maak me er niet zo druk over :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:54

Marjo schreef:
Het irritatiepunt zit hem in het feit dat sommige mensen diegene die wat harder willen rijden er niet langs laten. Dat je voor het stoplicht staat en dat diegene dan hard gas geeft om zo snel mogelijk weg te zijn, en vervolgens op de teller 80 gaat rijden. Dát is irritant en ergerlijk.

Nee, jij vindt het irritant en ergerlijk. Ik heb er zelf helemaal geen moeite mee. 80 is de maximumsnelheid, geen minimumgarantie.

Ik zat gisteren achter een hele zwaarbeladen tankauto die ook maar 60 ging. Nou en? Het maakt uiteindelijk niet zoveel uit, behalve dat het handig is om een beetje speling te houden in je planning. Maar dat jij je erdoor laat irriteren is helemaal je eigen keuze.

Marjo

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:01

Zwaarbeladen tankwagen die niet harder kan vind ik iets anders dan mensen die bewust niet doorrijden :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:06

Op de teller maximale snelheid rijden noem ik niet bewust niet doorrijden.

Van die banden klinkt weer heel logisch. Nooit bij stil gestaan dat het dan zoveel af kan wijken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:09

Marjo schreef:
Zwaarbeladen tankwagen die niet harder kan vind ik iets anders dan mensen die bewust niet doorrijden :')

Ja, maar dat is dus wat ik wilde illustreren: het is niet zo erg om wat langzamer te rijden, het is jouw idee dat je het recht zou moeten hebben om zo hard mogelijk te kunnen rijden dat voor de ergernis zorgt. Als je dat loslaat zijn die situaties niet zo vervelend meer.

En als mensen op de teller 80 rijden, accepteer dat gewoon als hoe het is. Neem een beetje speling in je planning, zet een muziekje op, en rij gewoon ontspannen mee. Dan is er niks aan de hand.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:20

Shadow0 schreef:
Marjo schreef:

Ja, maar dat is dus wat ik wilde illustreren: het is niet zo erg om wat langzamer te rijden, het is jouw idee dat je het recht zou moeten hebben om zo hard mogelijk te kunnen rijden dat voor de ergernis zorgt. Als je dat loslaat zijn die situaties niet zo vervelend meer.

En als mensen op de teller 80 rijden, accepteer dat gewoon als hoe het is. Neem een beetje speling in je planning, zet een muziekje op, en rij gewoon ontspannen mee. Dan is er niks aan de hand.

Soms moet je gewoon accepteren dat iemand precies 80 rijd ofzo.

Ik Was vanmorgen tijdelijk pissig.
Een vrachtauto met Nederlands kenteken die met 90 doorkachelde waar vrachtautos ind Duitsland slechts 60 mogen.
Ik rij daar met de vrachtauto vaak ook iets sneller.
Maar 30 km per uur te snel vind ik te veel
Stukje later over de emsbrug mag je maar 50 en hij reed alsnog 90.....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:24

Ik vind mensen die duidelijk veel langzamer rijden als de rest van het verkeer en de maximale snelheid ook gewoon irritant om achter tr zitten.

Dat mag toch ook gewoon?

Ik heb ze hier regelmatig die 20km onder de snelheid rijden en als je pech hebt landbouwvoertuigen die hem voor jouw auto gooien (want voorrang krijg je niet en zij winnen toch) en dan 30 oid rijden op 80 weg. Ja, ze mogen er rijden maar ik vind het wel vreselijk irritant. Vooral als ze hem er eerst voorgooien en ik dus bovenop de rem moet. En dan op wegen waar je niet mag of kan inhalen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:33

Ik heb het nergens over mensen die max, 80 rijden op een 80 weg he. Er zit een belangrijke nuance in mensen die bewust niet doorrijden ;) De mensen die precies 80 rijden probeer ik gewoon zsm voorbij te gaan.

Daarin versta ik mensen die gaan remmen bij tegenliggers, drempels etc. Mensen die 45/50 rijden waar je 60 mag. Dat valt bij mij onder bewust niet doorrijden en ik ben vast niet de enige die dat enorm irritant vind.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:39

Ik zat net achter iemand die 110 op de snelweg reed, mooie snelheid dus ik kon er lekker achter blijven hangen. Vervolgens gaat ze naar links om een klein vrachtwagentje in te halen die 100 reed, ik ga tegelijkertijd met haar naar links.

Laat ze ineens dr gas los terug tot 94 ongeveer? :? Vrachtwagentje komt natuurlijk weer terug rechts voorbij, want die reed nog steeds 100.

Daarna kroop ze gelukkig heel langzaam terug naar 104 ongeveer. Maar ik dacht wel wtf doe je nu dan weer :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:41

Ghostattack schreef:
Ik zat net achter iemand die 110 op de snelweg reed, mooie snelheid dus ik kon er lekker achter blijven hangen. Vervolgens gaat ze naar links om een klein vrachtwagentje in te halen die 100 reed, ik ga tegelijkertijd met haar naar links.

Laat ze ineens dr gas los terug tot 94 ongeveer? :? Vrachtwagentje komt natuurlijk weer terug rechts voorbij, want die reed nog steeds 100.

Daarna kroop ze gelukkig heel langzaam terug naar 104 ongeveer. Maar ik dacht wel wtf doe je nu dan weer :')

Die zat vast andere dingen te doen... Mensen die zulk raar gedrag vertonen zitten nogal eens op de telefoon. Die heb ik vaak heel snel ingehaald :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 12:42

Ik rijd wel eens 50km op een 60 weg, als de weg veel bochten heeft en ik niet zo bekend ben in de omgeving. Helaas pindakaas dan als je net achter mij zit :+

Ik rij nu dagelijks een heel stuk over de A4 en heel vrolijk word ik daar niet van met al die aso’s…

Maar goed, dat betekent gewoon dat ik mij extra bedacht ben op onverwachte manoeuvres.

Vanmorgen was er trouwens binnen de bebouwde kom nog een onverwachte manoeuvre :+
Ik reed over de grote rotonde die banen heeft zonder afscheiding. Ik reed op de meest rechtse baan. Het was druk…
Vanaf de meest linkerbaan, let op de bedoeling is dat je dan linksaf gaat… Daar kwam iemand vandaan rakelings voor mij langs om rechtsaf te slaan terwijl ik ( en degene op de middelste baan ook) rechtdoor reed.

Dit soort dingen alleen maar om 1-2 auto’s voorbij te kunnen ( want het was druk nogmaals en je zal maar een keertje langer moeten wachten voor een rood stoplicht )

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:45

Marjo schreef:
Ghostattack schreef:

Die zat vast andere dingen te doen... Mensen die zulk raar gedrag vertonen zitten nogal eens op de telefoon. Die heb ik vaak heel snel ingehaald :+

Ik heb nog even naar binnen gekeken toen ik inhaalde, maar geen telefoon. Gewoon iemand die strak naar voren keek en heel dicht op het stuur zat :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:48

Heel bijzonder :')

MarlindeRooz

Heel dicht op het stuur zegt vaak al genoeg. :=

Laatst ook weer zo'n wegpiraat die op de middelste baan bleef hangen en langzamer reed dan de rechterbaan. Tja vrouw met grijs haar dan weet je het al. :+

luuntje

Ik rijd altijd harder op de telelr dan ik daadwerkelijk rij.
Exitium legt het goed uit.

Ergernis van vandaag.
Een weg waar je 60 km per uur mag rijden. Prima.
Best wat drempels dus 60 op mijn teller gereden.
Sommige drempels waren ook met die (toegestane) snelheid veel te hoog.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:49

MyWishMax schreef:
Ik vind mensen die duidelijk veel langzamer rijden als de rest van het verkeer en de maximale snelheid ook gewoon irritant om achter tr zitten.

Dat mag toch ook gewoon?

Natuurlijk mag je dat irritant vinden. Ook al kost het vaak een boel energie. Maar het idee wat er vaak uit spreekt is dat omdat men het irritant vindt, de andere weggebruikers zich maar aan moeten passen om de absolute-max-rijders geen strobreed in de weg te leggen. En zo werkt verkeer dan weer niet helemaal.

Marjo schreef:
Daarin versta ik mensen die gaan remmen bij tegenliggers, drempels etc.

Remmen bij drempels is vaak een noodzaak. Maar ik wil ook best zo langzaam rijden dat ik niet hoef te remmen voor de drempels? Ik weet alleen niet of jij daar gelukkiger van wordt...

Overigens: goed punt over mensen die niet bekend zijn op een bepaalde plek vaak wat rustiger rijden. Dat is soms ook echt nodig. Wat vanzelfsprekend is als je er dagelijks langskomt is het niet altijd als je ergens niet bekend bent.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:51

Shadow0 schreef:
Marjo schreef:
Daarin versta ik mensen die gaan remmen bij tegenliggers, drempels etc.

Remmen bij drempels is vaak een noodzaak. Maar ik wil ook best zo langzaam rijden dat ik niet hoef te remmen voor de drempels? Ik weet alleen niet of jij daar gelukkiger van wordt...

Overigens: goed punt over mensen die niet bekend zijn op een bepaalde plek vaak wat rustiger rijden. Dat is soms ook echt nodig. Wat vanzelfsprekend is als je er dagelijks langskomt is het niet altijd als je ergens niet bekend bent.

Gas loslaten werkt vaak al genoeg. Op de meeste wegen waar je 60 mag, kun je ook met die snelheid over de drempels. Gas loslaten tot 50 voor de drempel, ala. Maar op je rem trappen om vervolgens met 35/40 over de drempel te gaan? Neuh lijkt me overbodig ;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:59

Hier in de omgeving zijn toch echt wel een paar hele akelige drempels. Dat zorgt in combinatie met wat (verlaagde) auto's voor bijzondere taferelen.

Drempels waar eendergelijke auto dan echt stapvoets overheen moet om de drempel niet te raken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:00

Hier niet, we hebben hier zelfs een 60 weg liggen waar je nog met 80 over de drempels kan :') Als je dan stapvoets over zo'n boogje gaat dan is dat wel echt heel irritant :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:04

Marjo schreef:
Gas loslaten werkt vaak al genoeg. Op de meeste wegen waar je 60 mag, kun je ook met die snelheid over de drempels. Gas loslaten tot 50 voor de drempel, ala. Maar op je rem trappen om vervolgens met 35/40 over de drempel te gaan? Neuh lijkt me overbodig ;)

En toch zijn mensen er helemaal vrij in om af te remmen. Ik ga ook echt niet met hoge snelheid over een drempel heen. Ik houd mijn auto liever heel. Dat diegene achter mij dat irritant vind kan me echt niet boeien. :')

Ook rijd ik meestal wat langzamer op smalle 60 wegen vol bochten die ik niet ken. poedersuiker voor diegene die erachter zit maar ik ga echt niet onvoorzichtig rijden omdat die sukkel zo nodig 3 seconden eerder op zijn/haar bestemming wil aankomen. Zo belangrijk zijn ze niet. Al denken sommigen dat wel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:09

Hier in de omgeving liggen nogal wat drempels die je toch wel met respect moet nemen hoor. Die zijn niet altijd geschikt om met de toegestane snelheid te nemen, en ik ben er zelf dus meestal nogal voorzichtig mee. En dat geldt dus ook voor alle drempels die ik niet ken. Leuk dat sommige goed te nemen zijn - maar dat weet iemand die er nooit geweest is misschien niet. (En het hangt natuurlijk ook nog van de auto af.)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:15

__Sannne schreef:
Marjo schreef:

En toch zijn mensen er helemaal vrij in om af te remmen. Ik ga ook echt niet met hoge snelheid over een drempel heen. Ik houd mijn auto liever heel. Dat diegene achter mij dat irritant vind kan me echt niet boeien. :')

Ook rijd ik meestal wat langzamer op smalle 60 wegen vol bochten die ik niet ken. poedersuiker voor diegene die erachter zit maar ik ga echt niet onvoorzichtig rijden omdat die sukkel zo nodig 3 seconden eerder op zijn/haar bestemming wil aankomen. Zo belangrijk zijn ze niet. Al denken sommigen dat wel.

Ik dacht dat dit een topic was waarin we onze ergernissen konden delen. Dat iemand er vrij in is om af te remmen voor een drempel, prima, ik mag dat dan toch een ergernis vinden? Ik rem altijd zo min mogelijk en red me 9 vd 10x met alleen het loslaten van het gas.
En de drempels waar ik het over heb, als je daar je auto op kapot rijdt met 60km/u ben je heel knap bezig :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:30

Natuurlijk mag je, je ergenissen delen. :+ Alleen tegelijkertijd zijn zulke drammers juist een ergenis voor mij. Fijn dat jij het over andere drempels hebt, de gemiddelde drempel die ik tegenkom ga ik niet met 60 over met mijn auto, al helemaal niet op een weg die ik niet ken. Ook niet als anderen vinden dat dat wel kan. :+

Blijf erbij dat, wanneer men gewoon met wat minder haast en eigenbelang zou deelnemen aan het verkeer, er een stuk minder ergenissen en ongelukken zouden zijn. Als je blijkbaar zo'n haast heb dat je je ergert aan mensen die remmen bij een verkeersdrempel (die ervoor bedoeld zijn om snelheid te matigen), moet je eerder van huis gaan imo.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:33

Tijd voor die zelfrijdende auto’s :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:39

Oh dat lijkt me echt doodeng :))