Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:18

hoikimmmy schreef:
paddraigh schreef:
Verkoop een zadel.. als ze hem even op mocht halen om een weekje uit te proberen....

Ja hoor natuurlijk! Geen probleem

Als ze van tevoren gewoon betalen geen probleem...

Oef, een week is wel lang.
Hier hadden we ook ooit eens een zadel verkocht, en toen is de eigenaresse met zadel naar stal gegaan, daar gepast en even gereden en dan beslist. Is zoiets niet mogelijk?

Gini

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:28

Ik ben eens met mijn zadel naar de stal van de koper gereden (was niet heel dichtbij, maar ook geen land verder) om haar daar te laten passen en rijden en toen heb ik nog 50 euro bovenop de vraagprijs gekregen voor de goede service. :)

Ik snap het ergens wel, een zadel is een moeilijk iets. Als verkoper wil je natuurlijk niet na een week horen dat je hem terug moet nemen, maar als koper koop je best wel een moeilijk en duur product. Een zadel is niet zoals een oornetje wat altijd wel past. Als je het dan 1 keer op je paard legt en meteen ziet dat het niks is, zit je met een dure aankoop waar je helemaal niks mee kan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:31

Tja ik wil een zadelmaker erbij en dat is niet heel raar. Ik reed 1,5 uur enkele reis voor het zadel en was zelf echt teleurgesteld dat het niet paste.

Helaas moest het weer terug dan.

Was ze niet akkoord gegaan had ik het niet opgehaald / gepast.

Het is lastig met 2de hands zadels zeker in de hogere prijsklasse om ze verkocht te krijgen als particulier. Echt een beetje geluk hebben.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:34

Ik baal wel een beetje. Heb op meerdere rijlaarzen gereageerd met de vraag om extra informatie/foto's.

Van maar één iemand reactie gehad, bod gedaan en die vond ze te laag. Niet door gegaan.

Echt jammer als je dan geen reacties krijgt.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:36

Ik had een drinkfontein voor katten verkocht via Facebook en ik was hem vergeten van Marktplaats te halen. Op allebei heb ik best veel spullen gezet, ook zonder bieden omdat de vraagprijs voor alles al vrij laag is. Toch kreeg ik in een bericht een reactie op de drinkfontein. Iemand bood nog eens de helft van mijn al lage vraagprijs terwijl hij al verkocht was voor de vraagprijs. :+ Blij dat ik die discussie niet aan hoefde te gaan en gewoon kon zeggen dat hij al verkocht was.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:45

Ik heb broedeieren op marktplaats staan. Met ook foto’s van de ouders.

Kreeg ik een bericht of ik de haan ook wilde verkopen. Gezegd dat enkel bij een heel goed bod te doen.
Eerst bod €10, tweede bod 25€. Gezegd dat het hem niet gaat worden. Haan heeft me aan broedeieren. Al het dubbelen opgebracht.

Ik heb haar nog eieren en jonkies aangeboden maar dat hoefde dan weer niet. Pff.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:00

Ineke2 schreef:
Tja ik wil een zadelmaker erbij en dat is niet heel raar. Ik reed 1,5 uur enkele reis voor het zadel en was zelf echt teleurgesteld dat het niet paste.

Helaas moest het weer terug dan.

Was ze niet akkoord gegaan had ik het niet opgehaald / gepast.

Het is lastig met 2de hands zadels zeker in de hogere prijsklasse om ze verkocht te krijgen als particulier. Echt een beetje geluk hebben.

die duurdere zadels hebben vaak foam, en dan is het moeilijk aanpasbaar. Loop daar zelf ook tegenaan, wil best meer geld uitgeven voor een goed springzadel, maar dan moet het wel goed liggen. En omdat bedrijven eerder meerdere zadels hebben, is dat makkelijker dan prive 1 zadel proberen. Met zadels met wol en aanpasbare bomen, is dat een ander verhaal natuurlijk.

Als ik wist dat die fonteinen verkochten, had ik hem ook op mp gezet, heb dat ding nu in de kliko gegooid. Lekker als de zooplus wat stuurt wat je niet wilt hebben, en het dan niet mag retourneren, vanwege de kosten haha en ik heb niet eens katten :') :')

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:32

Oh, dat is ook niet fijn zeg.
Zelf heb ik hem voor 24euro gekocht maar mijn kat keek er niet naar om, die drinkt liever uit de waterbak van de paarden :+ Mooi dingetje en nog zo goed als nieuw. Ik heb er nog 15,-€ voor gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:37

Had n x een gratis haard aangeboden
Reageerde toevallig het meisje die ik ook wel eens uit hartelijkheid naar huis had gereden v.n vriendenuitje omdat ze idd geen auto had maar wel mee wou..nou vooruit.

Reageerde ze op de haard en of ik die ff wou brengen. Dus had gezegd dat dat niet kon ..vroeg ze of ik hem twee weken apart wilde houden, nou wilde ik niet i.v.m verhuizing..werd ze gewoon kwaad..Ja maar je moet arme mensen ook wat gunnen en ik heb geen geld voor vervoer... je kan toch wel ff brengen...en ik moet het ook kunnen regelen en nou geef je mij geen kans ...pff

Pardon..wie zegt dat jij in mijn portemonnee kan kijken?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:39

Heb daar toch altijd moeite mee met die uitspraken als arme student bla bla of ik zit in de bijstand en heb weinig.
ja, er zijn wel meer mensen die met weinig rond moeten komen. Reageer dan niet op een luxe item met dat als smoes het goedkoper te krijgen.
Ik hoef je prive niet te weten en controleren kan ik het ook al niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:43

Ja of eerst alles eraf dingen wat eraf te dingen valt, kom je in overeenstemming en dan zeggen...moet eerst nog vervoer regelen...want heb zelf geen vervoer

Dan nog maar afwachten of diegene nog komt ook..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:48

_Penotti schreef:
Heb daar toch altijd moeite mee met die uitspraken als arme student bla bla of ik zit in de bijstand en heb weinig.
ja, er zijn wel meer mensen die met weinig rond moeten komen. Reageer dan niet op een luxe item met dat als smoes het goedkoper te krijgen.

Mee eens. Ik vind het interessant om te zien hoe we binnen een paar decennia gegaan zijn naar "iedereen heeft recht op alles". Dat resulteert er dus inderdaad in dat mensen vinden dat je dingen maar gratis weg moet geven of in ieder geval heel goedkoop moet verkopen. Want jij hebt iets, zij willen het en zij hebben er recht op...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:00

Mijn moeder heeft al heel lang een zooitje tegels in de tuin liggen. Stond er van de week een oproepje van iemand die tegels zocht in die woonplaats. Mijn moeder gereageerd en toen kreeg ze te horen dat de koper geen vervoer had. Moeders een paar dagen later nog eens gevraagd of ze nog interesse had. Nog geen vervoer. Waarom zet je dan in hemelsnaam een gezocht advertentie 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:06

Heb n x helemaal een tentje gebracht i.v.m geen vervoer. Mevr zou niet thuis zijn, dus in overleg bij buren afgeleverd. Wist de buurvrouw van niets en heb ook nooit gehoord of t tentje aangekomen is, zeg dan ff dankjewel of laat wat horen

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:44

Hier een prima ervaring die ik dermate schattig vind dat ik hem even plaats:

Ik wilde graag een nieuwe haan omdat mijn oudje de dames niet meer bevrucht. Iemand in de buurt gevonden via marktplaats die een paar hanen te koop had, allemaal leuk en aardig, mochten zelf een uit hun groep jonge hanen kiezen bla bla bla.
Vroeg de verkoper toen we betaalden en de doos met haan in de auto wilden zetten of ik misschien nog wel een foto zou willen sturen als hij hier liep want hij vond het toch wel een beetje moeilijk. :(:)

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:39

Ik kreeg 3 sterren toebedeeld van een hele twijfelachtige jonge dame, twijfelachtig nu achteraf gezien. Ik moest realistisch bieden. Zij vroeg € 75 en ik betaal er uiteindelijk € 101,50 voor dan nog € 13,50 aan verzendkosten dus totaal € 115. Product kwam in een vuilniszak aan dus mooi onder de 10 kilo en dan waren de verzendkosten maar € 7,25. Is al met al een hele goede koop en heb daarom ook meer betaald, maar wat een vreselijk persoon om mee te onderhandelen en daarbij hield zij zich niet aan gemaakte afspraken. Heb ook heel erg getwijfeld of ze het uberhaupt zou opsturen. Stuurde geen track and trace.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:26

passepartout schreef:
Ik kreeg 3 sterren toebedeeld van een hele twijfelachtige jonge dame, twijfelachtig nu achteraf gezien. Ik moest realistisch bieden. Zij vroeg € 75 en ik betaal er uiteindelijk € 101,50 voor dan nog € 13,50 aan verzendkosten dus totaal € 115. Product kwam in een vuilniszak aan dus mooi onder de 10 kilo en dan waren de verzendkosten maar € 7,25. Is al met al een hele goede koop en heb daarom ook meer betaald, maar wat een vreselijk persoon om mee te onderhandelen en daarbij hield zij zich niet aan gemaakte afspraken. Heb ook heel erg getwijfeld of ze het uberhaupt zou opsturen. Stuurde geen track and trace.

He balen, heb je haar wel goed beoordeeld of ook niet?
Als alle betalingen via marktplaats zijn gedaan kun je het nog wagen om aan MP te vragen of zij mee willen kijken, want alleen al het feit dat ze je voor duurdere verzending laat betalen zonder dat ze het zo verstuurd (of je het verschil terugbetaald) is natuurlijk al een vorm van oplichting.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:47

Marktplaats doet alleen maar wat aan de sterren beoordeling als beide akkoord gaan is mij verteld door een medewerker.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:51

Daan13 schreef:
Ik had op iets geboden maar helaas net te laat, kreeg bericht dat koper 1 afgehaakt was of ik het snel op kon halen?

Ja geen probleem maar kan ik dan contant betalen?
Geen probleem. Dus ik heen en krijg ik een heel verhoor over waar mijn geld vandaan komt?

Of dat het zwart geld is,of ik schulden heb?

Hallo,koekoek ga je lekker? :wave:

Gewoon zeggen dat je het hebt verdiend met je handeltje coke :')

Wat een grappenmaker joh.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:54

J0anieke schreef:
Ik kan me hier al aan irriteren, mensen die enkel een getal berichten. :') Normaal antwoord ik uitgebreid in normale zinnen, maar ben er een beetje klaar mee.. _O-
[ [url=m/ZVTLYa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, dat is lekker kort. _/-\o_
Mooi is dat, dat je aan de manier van communiceren vaak al kunt zien of het iets wordt of niet. Ik had iemand die wilde wel een boek overnemen, maar de verzendkosten bleken toch te hoog. Maar het was gewoon een prima gesprek. En diegene die met 3 woorden communiceerde is still missing.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:09

Ik word soms ook zo moe van die biedingen die de helft van je vraagprijs zijn. Ik zou het niet eens durven bieden.

Wij hebben onze badkamer vorig jaar verbouwd. Hele berg spullen gekocht, maar uiteindelijk de handdouchekop voor in het bad niet gebruikt. Helemaal nieuw in doos dus.
Douchekop van Grohe. Ik heb de waarde online opgezocht en erbij vermeld in de advertentie. Nieuw is 'ie €43. Ik bied hem aan voor €30. Voor paar euro eronder gaat 'ie ook echt wel weg.

Krijg je dus een bod van €15. Ik zou het zelf niet eens durven bieden.

Netjes geantwoord dat dat de helft van m'n vraagprijs is, ik het te weinig vind en voor eventueel €25 ik wel akkoord ga. Lezen, niet meer antwoorden. -O- Nou, dan niet hoor.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:19

Als iemand mij een tikkie stuurt via MP, dus niet een MP betaalverzoek, is dat dan betrouwbaar?
Niet dus van één cent maar gewoon het hele bedrag.

Ik heb zelf mijn cap verkocht aan iemand via MP. Nu wilde ik haar vragen wat ze er van vindt. Maar toen verwijderde ik het gesprek (dacht dat ik de advertentie verwijderde)... :=

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:21

Lijkt me betrouwbaar, als jij de koper bent. Het wordt pas verdacht als je iets verkoopt en ineens een verzoek tot betalen krijgt.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:23

Ik denk om de servicekosten te ontwijken? :=

Ik heb ook wel eens een gesprek verwijderd, gelukkig antwoordde diegene nog een keer en toen was het gesprek weer terug. Maar geen idee hoe je het anders weer tevoorschijn kan toveren. Misschien ergens nog een mailtje van het gesprek? Hoewel ik die ook niet meer krijg geloof ik nu ik de app heb...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:28

Martine schreef:
Als iemand mij een tikkie stuurt via MP, dus niet een MP betaalverzoek, is dat dan betrouwbaar?
Niet dus van één cent maar gewoon het hele bedrag.

Ik heb zelf mijn cap verkocht aan iemand via MP. Nu wilde ik haar vragen wat ze er van vindt. Maar toen verwijderde ik het gesprek (dacht dat ik de advertentie verwijderde)... :=

Niet doen, nooit . Gewoon rechtstreeks op je rekening laten boeken of via een officieel betaalverzoek van mp. Die tikkies via mp zijn fake