Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:30

Gelukkig is na wat aandringen het pakket aangenomen met handgeschreven adressering in de orginele doos. :j dat is alvast wat

kiki1976

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 14:12

Karuna, je krijgt het retourlabel toch via de mail? Je kan die via je mobiel ook gewoon laten scannen op het post.nl punt. Dan printen hum hem voor je uit

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 14:45

Dat kon volgens postpunt ook niet. :n uiteindelijk een enorme lap tekst gekregen met allerhande codes zodat hij bij dit toch grote bedrijf op de juiste plek terecht komt. Die op de doos geplakt en die hem gebracht heeft heeft echt flink moeten aandringen de doos toch aan te nemen. Maar ja eigenlijk moest het een neutrale doos zijn. En daar printen hebben ze uiteindelijk niet eens gedaan. :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 15:33

Dan gaat het postpunt tegen de handelwijze van post.nl zelf in.
Dit staat letterlijk zelfs in de mail die je krijgt als je zelf online een label aanmaakt. Geen probleem als je geen printer hebt, laat de barcode o9p het postpunt op je mobiel scannen

Maar d'r zal wel weer een persoon achter de balie staan die het niet weet.
Heeft mijn moeder nl ook ooit eens gehad. Pakket was al voorzien van label en ze maakte mijn moeder wijs dat ze ervoor moest betalen. Mijn moeder snapte er niks van en betaalde. En die muts draaide gewoon een eigen label uit.
Toen een klacht ingediend bij post.nl en ze heeft het geld wel terug gekregen op het postpunt. Maar wel met de mededeling dat er geen zelf gelabelde pakketten ingeleverd mochten worden.
Ook daarvoor is ze later aangesproken, want dat mag wel degelijk

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:03

*cough* :x

Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:54

Ohja hier hebben ze het vorige week ook gewoon voor de deur gezet terwijl ik niet thuis was :+ Ik woon gelukkig op een rustige etage in de flat maar erg netjes is het niet :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:10

Smee__ schreef:
Ohja hier hebben ze het vorige week ook gewoon voor de deur gezet terwijl ik niet thuis was :+ Ik woon gelukkig op een rustige etage in de flat maar erg netjes is het niet :=

Hier doen sommige bezorgers het ook als je wél thuis bent. Even aankloppen is blijkbaar teveel moeite :+

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:21

Ja, ik was dus gewoon thuis, zag het bij toeval anderhalf uur later omdat ik op T&T keek tot hoe laat het tijdvak liep en 'bezorgd' zag staan. Wilde het gemist-briefje al uit de bus halen :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:25

Achterom schreef:
Smee__ schreef:

Hier doen sommige bezorgers het ook als je wél thuis bent. Even aankloppen is blijkbaar teveel moeite :+

Ooh ja dat ook inderdaad :+ Maar het scheelt dat ze toch beneden moeten aanbellen om het gebouw in te komen dus dan weet ik dat het er elk moment kan zijn :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:40

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 13:53

Heeft 1 van jullie ervaring met vertraging van pakket? Zou vanochtend geleverd worden, maar ze kwamen niet. Later stond er sorry voor de vertraging, we proberen voor 22 uur langs te komen. Nu staat er we hebben het bezorgmoment niet gehaald, sorry. Houd t&t in de gaten, je nieuwe bezorgmoment vind je hier.

Maar er staat niks :+ behalve het tijdvak van vanochtend. Komen ze dan niet meer vandaag? Dus geen nieuwe dag of tijd... Beetje jammer, want zit vanaf half 9 vanochtend te wachten en nu heb ik geen idee meer.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 14:09

MyWishMax schreef:
Heeft 1 van jullie ervaring met vertraging van pakket? Zou vanochtend geleverd worden, maar ze kwamen niet. Later stond er sorry voor de vertraging, we proberen voor 22 uur langs te komen. Nu staat er we hebben het bezorgmoment niet gehaald, sorry. Houd t&t in de gaten, je nieuwe bezorgmoment vind je hier.

Maar er staat niks :+ behalve het tijdvak van vanochtend. Komen ze dan niet meer vandaag? Dus geen nieuwe dag of tijd... Beetje jammer, want zit vanaf half 9 vanochtend te wachten en nu heb ik geen idee meer.

Dit heb ik regelmatig, helaas!

Ze komen dan of dezelfde dag nog of in de loop van de dag wordt er een andere bezorgdatum in de postnl app zichtbaar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 14:22

Meestal komt het dan de volgende werkdag.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 14:33

Nou, ze zijn zogenaamd langs geweest en ik was niet thuis. Had het nog nagevraagd, maar ze zouden echt vandaag nog komen. Ik was gewoon thuis, met zicht op voordeur :+ geef dan gewoon aan dat je niet komt.

Vooral omdat ze dus niet meer thuis langskomen maar het naar postnl punt gaat, terwijl ik niet voor niks expres voor thuis kies en thuis blijf... Als je het dan niet redt als bedrijf, kom dan nog wel gewoon langs de volgende werkdag

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 14:49

Wat raar joh, daar wordt je toch chagerijnig van. Niet komen maar het zo draaien dat ze ook niet meer aan huis langskomen. En dan maar hopen dat je het zelf kunt gaan ophalen ook nig. Je bent toch niet voor niets thuis, Lekker dan. Service heet dat toch? 8)7

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 14:54

Dat vind ik het nadeel aan het geen niet thuis briefje meer in de brievenbus doen. Ze hoeven niet eens langs te komen, want niemand die het kan controleren. Ik had er geen probleem mee gehad als het gewoon de volgende werkdag zou komen, zonde van de halve dag binnen zitten, maar snap ik als het druk is of er iets fout gaat. Maar dit vind ik wel vreselijk irritant en eigenlijk onbeschoft bijna :+

Krijg steeds meer voorkeur voor de andere bezorgers hier. Behalve dat er bij postnl door de week 1 hele fijne bezorger rijdt hier in de buurt. Als hij bezorgd heb ik nooit problemen, haha

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 15:08

Er zit gewoon een gps systeem in de scanners dus als jij vermoed dat een pakket op niet thuis is gezet zonder dat ze zijn langs geweest kunnen ze dat gewoon checken als je een klacht indiend. :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 15:13

Oh dat wist ik helemaal niet. Nou ja, het lost voor mij niks op, dat vind ik wel jammer. Vooral omdat ik iemand moet regelen om mij op te halen en naar punt te brengen (wat echt nog geen km verderop ligt) want zelf kan ik er nu niet komen :')

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:49

Mijn pakket staat al een dikke week op "wegens drukte vertraagd, wordt zsm bezorgd" :roll: ik geloof nooit dat het nog komt...

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 19:58

Dhl frustratie :(

Pakket zou vandaag bezorgd worden. Niet aangekomen en staat nu op het ophaaldepot. Kan het maandag ophalen :roll: :roll:
Wacht er al een eeuwigheid op

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 09:25

Is het niet zo dat je de leverenacier/winkel hier op aan kan spreken.
Ik heb het ook gehad met een pakje die naar een depot is gebracht in Den Haag terwijl ik gewoon wel thuis was.
Heb de leverancier gebeld dat ik dat dus niet ging doen. Deze heeft de zending opnieuw verzonden met post.nl en voila de volgende dag gewoon in huis.
Het pakje in depot gaat dan retour afzender

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 09:43

boyca schreef:
Is het niet zo dat je de leverenacier/winkel hier op aan kan spreken.
Ik heb het ook gehad met een pakje die naar een depot is gebracht in Den Haag terwijl ik gewoon wel thuis was.
Heb de leverancier gebeld dat ik dat dus niet ging doen. Deze heeft de zending opnieuw verzonden met post.nl en voila de volgende dag gewoon in huis.
Het pakje in depot gaat dan retour afzender

Ik heb ook wel geklaagd, voornamelijk bij spullen waar ik verzendkosten voor moet betalen. Dan vind ik het zo frustrerend om dan toch zelf de auto te moeten pakken omdat de bezorger niet langskomt en direct naar het ophaalpunt brengt.
Maar ik weet niet of klagen wat uithaalt, mij is het nog niet gelukt om het toch nog bezorgd te krijgen iig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 11:22

Ik zou gewoon iedere keer klagen bij postnl. Deze zijn volgens mij verantwoordelijk.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 20:56

Mirre1415 schreef:

Pakket zou vandaag bezorgd worden. Niet aangekomen en staat nu op het ophaaldepot. Kan het maandag ophalen :roll: :roll:

Bij dhl kun je toch zelf een ander bezorgmoment/locatie kiezen? Tenminste ik wel altijd. Gisteren zouden ze bijv. ook een pakket komen brengen, gemist, dus naar servicepunt, vanaf maandag 18:00 ophalen... kon in de app gewoon kiezen voor opnieuw thuis laten bezorgen en zelf de dag en tijdblok selecteren..

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 22:26

Yinthee schreef:
Mirre1415 schreef:

Bij dhl kun je toch zelf een ander bezorgmoment/locatie kiezen? Tenminste ik wel altijd. Gisteren zouden ze bijv. ook een pakket komen brengen, gemist, dus naar servicepunt, vanaf maandag 18:00 ophalen... kon in de app gewoon kiezen voor opnieuw thuis laten bezorgen en zelf de dag en tijdblok selecteren..

Inmiddels gevonden ja! Was wel gefrustreerd dat ik het pas op maandag kon ophalen, maar goed ik was dit weekend toch druk. Laat m nu bezorgen in de avond, weet ik zeker dat ik thuis ben!