Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:02

Lielle schreef:
my unpopular opinion: op een terras / in een restaurant praat je op een geluidsniveau dat alleen jouw tafel je kan verstaan.

Zo mee eens! En dan heb ik er nog eentje: ik erger me dood aan mensen die pal naast me aan een tafeltje komen zitten, terwijl het hele terras of restaurant zo goed als leeg is. Ik zoek bewust een stille plek op, omdat ik anders niet goed kan nadenken tijdens een gesprek. Zo iemand komt dan in mijn persoonlijke ruimte zitten en vaak zijn het ook nog van die luidruchtige figuren die het hele 'gesprek' overnemen.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:03

LadyMadonna schreef:
Nee, echt niet.... eigenlijk...
Mensen die zeggen dat het met alcohol gezelliger is, zeggen eigenlijk dat het zonder saai is... en dan ben ik dus saai :?

Als ze dat zouden bedoelen, dan zouden ze zeggen dat het met alcohol gezellig zou zijn, niet gezelliger. Nu impliceren ze enkel dat het nóg leuker is met alcohol.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:06

LadyMadonna schreef:
Shaggy09 schreef:
Nodig hebben is natuurlijk onzin. Met oud&nieuw heb je ook geen champagne nodig, maar een glaasje maakt het wel zo leuk.

Want? Ik heb nooit champagne net oud en nieuw :')

Ik ook niet. Alleen maar een kop thee. :D

LadyMadonna

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:36

Sky: maar waarom zou het dan gezelliger zijn?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:47

Jongens, moet alles zo uitgekauwd worden? Lekker interessant wat een ander vindt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:56

unpopular opinion: voor mensen die graag gerespecteerd willen worden vind ik mensen die niet drinken vaak niet zo respectvol naar wel-drinkers

Succes met je leven joh, ik drink me graag het lamlazerus op feestjes, ieder zijn ding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:59

Ik heb daadwerkelijk nog nooit een niet-drinker iets horen zeggen dat niet respectvol is naar wel-drinkers (in tegenstelling tot veganisten en gelovigen die graag fel uithalen naar mensen die slimmer zijn).

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 14:03

I don’t need fun to have alcohol

:Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:03

enzino schreef:
Ik heb daadwerkelijk nog nooit een niet-drinker iets horen zeggen dat niet respectvol is naar wel-drinkers (in tegenstelling tot veganisten en gelovigen die graag fel uithalen naar mensen die slimmer zijn).

Maar dit geloof ik gewoon niet _O-
Overigens heb ik als veganist best wel vaak niet-respectvolle opmerkingen van 'alleseters' naar m'n hoofd gehad dus het zal wel van je perspectief afhangen. Ik vind tegen iemand zeggen "sorry dat eet ik niet ik ben veganist" best wel respectvol maar toch voelt mijn medemens zich vaak aangevallen dan. -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:08

Ik vind een pilletje op een festival hartstikke leuk, als iemand dat triest en kansloos vindt, ja prima.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:18

Magrathea schreef:
Jes schreef:

Ik drink ook bijna alleen water en toch echt ADD hoor :')
Vind je gebruik van het woord 'populair' ook nogal naar, alsof het een mode-item is

Ik denk dat mensen die oordelen over wie het wel en niet hebben, geen idee hebben hoe het is om ADD te hebben en hoe je er mee moet leven. Ik wou dat ze bij mij als kind “een stickertje hadden gegeven” zoals zoveel mensen altijd zo onnozel zeggen (alsof het zo werkt..) dan had ik zooo veel minder verdriet en stress en onbegrip gehad vroeger op school.
Je kunt er eigenlijk niet over oordelen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:23

Magrathea schreef:
unpopular opinion: voor mensen die graag gerespecteerd willen worden vind ik mensen die niet drinken vaak niet zo respectvol naar wel-drinkers

Succes met je leven joh, ik drink me graag het lamlazerus op feestjes, ieder zijn ding.

Lekker doen, daar zeg ik toch ook helemaal niks van?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:30

LadyMadonna schreef:
Nee, echt niet.... eigenlijk...
Mensen die zeggen dat het met alcohol gezelliger is, zeggen eigenlijk dat het zonder saai is... en dan ben ik dus saai :?

Toch net zoals met eten? Als er niets te snaaien op tafel staat is het een stuk kariger/saaier dan met. Zo moet je dat wijntje/biertje/cocktail ook zien.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:51

LadyMadonna schreef:

In het algemeen zorgt alcohol er voor dat mensen meer ontspannen worden, spraakzamer, vrolijker en losser zijn :) . Simple as that!

Tuurlijk kan je net zo veel lol hebben zonder alcohol, maar het heeft (tot op zekere hoogte) veel positieve effecten op de sfeer.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:54

Magrathea schreef:

Snap je best, want ik heb vroeger ook flink gedronken. Maar was er op een gegeven moment echt klaar mee. Sindsdien drink ik het hele jaar door alleen maar thee, thee en nog eens thee. Vind het best dat iemand anders drinkt, zolang diegene maar niet in de auto stapt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:59

Sky schreef:
LadyMadonna schreef:

In het algemeen zorgt alcohol er voor dat mensen meer ontspannen worden, spraakzamer, vrolijker en losser zijn :) . Simple as that!

Tuurlijk kan je net zo veel lol hebben zonder alcohol, maar het heeft (tot op zekere hoogte) veel positieve effecten op de sfeer.

Over het algemeen wel, inderdaad. Tot je een familielid van mij hebt meegemaakt met drank op. Daarom ben ik - waarschijnlijk ook - anti drank voor mijzelf geworden. Ik had een vrolijke dronk, die persoon absoluut niet. Nare herinneringen aan...
Maar zolang men nog weet wat hij/zij doet en niet deelneemt aan het verkeer, dan mag iemand van mij best voor de gezelligheid wat drinken. :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:18

Magrathea schreef:

Dat lijkt me dan niet zo verstandig in combinatie met ADD … :+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:21

Een feest is pas een feest als er bitterballen zijn geweest!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:33

Pandora2 schreef:
Magrathea schreef:

Dat lijkt me dan niet zo verstandig in combinatie met ADD … :+

Want? Niet iedereen slikt medicatie hoor.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:20

Heeft weinig met medicatie te zien.
Zie website Hersenstichting.nl ;)

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:23

MarcoBorsato schreef:
Ik vind een pilletje op een festival hartstikke leuk, als iemand dat triest en kansloos vindt, ja prima.

Aaahhh pilletje en een jointje, vaagheid alom... *\o/* *\o/* :')
Ik vind drugs sws niet zo'n probleem.
Zolang er geen misbruik van gemaakt wordt en het de overhand neemt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:37

Pandora2 schreef:
Heeft weinig met medicatie te zien.
Zie website Hersenstichting.nl ;)

Ja die site is nogal uitgebreid he. :+

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:08

Geld maakt gelukkig.

Democratie werkt niet als de bevolking achterlijk is. Een technocratische dictatuur zou veel beter zijn.

Over maximaal 250 jaar kijken we naar de vleesindustrie als wij nu kijken naar slaven.

Religie is de grootste bedreiging voor het voortbestaan van de samenleving.

De NS doet het prima.

Europa moet het ruimtevaartbudget vervijfvoudigen.

De vrijheid om te kiezen of je wil of niet orgaandonor wil worden zou er niet moeten zijn. Iedereen verplichten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:12

Zo, die laatste is de meest impopulaire wat mij betreft, die gaat alle grenzen van beschaving over :=

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:12

Chiren schreef:
Geld maakt gelukkig.

Democratie werkt niet als de bevolking achterlijk is. Een technocratische dictatuur zou veel beter zijn.

Over maximaal 250 jaar kijken we naar de vleesindustrie als wij nu kijken naar slaven.

Religie is de grootste bedreiging voor het voortbestaan van de samenleving.

De NS doet het prima.

Europa moet het ruimtevaartbudget vervijfvoudigen.

De vrijheid om te kiezen of je wil of niet orgaandonor wil worden zou er niet moeten zijn. Iedereen verplichten.

Over 250 jaar geloof ik niet dat er nog genoeg eten is voor iedereen of dat überhaupt wij nog bestaan.