Cayenne schreef:600 euro voor een kattenbak
Kan je best betalen als je geen kinderen hebt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
watchthesky schreef:Zwangerschapsverlof is prima maar dan wel onbetaald, je kiest er zelf voor hè...
Dat vind ik trouwens ook van alle aan zwangerschap en kinderen gerelateerde gezondheidszorg, kinderbijslag, kindeorpvangtoeslag en de hele rotzooi. Fokken is nergens voor nodig op deze overvolle planeet, dus de fokpremie kan beter gisteren dan vandaag worden afgeschaft.
Ik ken trouwens genoeg stallen waar drachtige paarden tot ver in de dracht moeten werken voor de brokken hoorIn het wild galopperen ze toch ook nog rond, daar kunnen ze ook niet alleen maar stappen in de laatste maanden, dan worden ze opgevreten.
Magrathea schreef:Zwangerschapsverlof is ook niet per se het probleem, zeker niet als je echt problemen hebt. Maar Varekaj had onlangs nog een verhaal van iemand die er gewoon misbruik van maakte ("o oeps ik kan niet werken want de straling is schadelijk voor mijn baby, nou toedeloe tot over een jaar") en dat is zeker niet uniek. Ik heb echt wel begrip voor iemand met een goed arbeidsethos die van plan is zo lang mogelijk door te werken maar bij wie het door lichamelijke problemen echt niet meer gaat na een tijdje, ook niet met alternatief werk.
En veel van de plekken waar ik heb gewerkt waren rookpauzes ook niet in de baas zijn tijd hoorDat doe je maar tijdens de lunch (bijv 3 kwartier doorbetaald voor iedereen, maar als je niet wil eten in die tijd maar roken dan kies je daar zelf voor). Verder is het óf niet roken óf de pauze schrijven (en dus niet uitbetaald krijgen voor die tijd).
Ik hoef ook heus niet wettelijk vastgelegd te hebben dat ik recht heb op extra vakantie ofzo, maar het zou fijn zijn als werkgevers gewoon een beetje lief willen zijn voor de kinderloze mens af en toe
DeMolenhoek schreef:Ik neem het waarschijnlijk te persoonlijk op
Achterom schreef:watchthesky schreef:Ik ben er heilig van overtuigd dat er een reden is dat het bij sommige “combinaties” niet lukt en vind dat de mens niet voor god mag spelen om de natuur te overtroeven... Maar die mening levert me meestal geen vrienden op
Haha, mee eens. Maar ik spreek het meestal maar niet uit...
wemkelover schreef:Ouderschapsverlof is in nederland onbetaald hoor.
Net nog opgezocht. Dus eigenlijk loont dat niet.
Tendance schreef:wemkelover schreef:Ouderschapsverlof is in nederland onbetaald hoor.
Net nog opgezocht. Dus eigenlijk loont dat niet.
Ik heb een jaar lang 1 dag betaald ouderschapsverlof gehad.
Je krijgt dan gewoon betaald. Weliswaar met een berekening, maar dat krijg je via de belastingdienst weer terug.
Ik geef les in het voortgezet onderwijs.