Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JolisaJ

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:13

De kleintjes durf ik nog wel buiten te zetten, maar die grote niet hoor, brrr. Dan is het of een schoen erop, of als m'n vader er is worden ze buiten gezet.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:17

Is zeker niet netjes, maar als je bang bent denk je daar op dat moment helaas niet over na.
(niet dat ik daarmee mijn acties goed keur ofzo hoor)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:20

Maar met deo of haarlak moet je toch minstens zo dicht in de buurt komen als met een vliegenmepper? Waarom dan niet gewoon één tik erop?
Ik ben ook doodsbang voor spinnen en schrik me elke keer verrot als ik er eentje zie, maar ik woon nou eenmaal alleen dus moet ik er toch zelf iets aan doen :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:23

Vliegenmepper heb ik nog niet 'geprobeerd', moet ik inderdaad nog boven leggen in de hoop dat ik het daarmee wel durf :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:30

Ik laat ze ook mors dood meppen. Had ie maar geen spin moeten worden.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:33

Omdat 9vd10 keer dat je ze dood wilt meppen zo staat te shaken dat of je raakt de spin half en kan nog wegrennen of je mist m en hij valt en gaat dan rennen (die wolfsspinnen). Haarlak werkt daar t beste tegen. langpoten stofzuig ik altijd weg

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 23:02

EskeGirl schreef:
Had ook wel medelijden met de spin, die is na de val op 6 pootjes weggekropen :(:)

Had je hem ook nog twee poten uitgetrokken dan? Dat valt dan wel weer onder martelen vind ik.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 23:39

oomens schreef:
EskeGirl schreef:
Had ook wel medelijden met de spin, die is na de val op 6 pootjes weggekropen :(:)

Had je hem ook nog twee poten uitgetrokken dan? Dat valt dan wel weer onder martelen vind ik.

Nee, hij heeft iets gebroken denk ik. Hij gebruikte 2 pootjes iig niet. Ik trek geen poten uit bij dieren :n
Had hem ook wel dood willen maken (vanwege dat niet gebruiken), maar toen ik van de schrik was bekomen kon ik hem niet meer vinden.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 23:52

Zo'n spin (als die foto die gepost was) maar nog net wat groter en zwarter zat pas op mijn hoofd.
Ik dacht dat het een blaadjes was (kwam net van buiten) dus ik ga heel casual met mijn hand door mn pony om m eruit te halen, zie ik dus dat ding op mn hand zitten!!
Ik maakte wat onmenselijke geluiden, en mn laptop die op mn schoot stond gooide ik op de grond :=
Ik heb m met mijn spastische bewegingen ook ergens heen gegooid maar ik heb nogsteeds geen idee waar. Maar hopen dat hij geen wraak komt nemen.
Als hij mijn laptop sloopt mag hij een nieuwe betalen :+

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 01:17

Uhhh ik haat spinnen. Heb dan ook standard een vliegenmepper op mijn kamer liggen! (Controleerd of er geen spinnen te zien zijn) ik zet ze nooit of te nummer buiten denk altijd dat ze terugkomen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 01:22

Ik probeer insecten vaak buiten te zetten (glas erop, papiertje eronder en gaan) of m’n huisgenoot neemt ze mee naar buiten. Als ze echt niet willen/gaan/meewerken dan is het een krant erop .. Sorry maar vind dat zo vies in huis.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 08:36

Hoe t kan dat ik zo'n ontzettende reis lust heb en hoe kom ik er vanaf. Dit jaar kan ik niet met vakantie en nu zit ik in mn vakantie elke dag naar vakanties te kijken :') met reizen zelf kom ik er niet vanaf heb ik al gemerkt. En de drie weken die je vrij mag van t werk zijn dan altijd zo kort! Want een echte reis duurt vind ik toch wel 18 dagen :P maar het liefst zou ik er af en toe een maandje uit zijn.

Oja heb mn vraag over wat astronauten eten via twitter gevraagd aan andre kuipers, ben benieuwd of hij wat terug zal sturen.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:18

Gisteravond hoorde ik een mug zoemen en laat ik net een dag van te voren door mijn vriend in zijn slaap geslagen te zijn. En op een of andere manier kwam ik bij deze vraag.
Zou het per ongeluk kunnen gebeuren dat je een mug doodslaat in je slaap?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:31

Ja dat denk ik wel :P

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:57

Giolli schreef:
Ik laat ze ook mors dood meppen. Had ie maar geen spin moeten worden.

Ja daar kies je ook echt voor :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:13

Op dit moment woont er een spin boven in mijn klamboe.We hebben haar Charlotte genoemd.Spinnen blijven hier lekker zitten.En waarom steken muggen de ene persoon meer dan de ander als je samen bij elkaar bent.Net als mijn ruin die lekgeprikt wordt door de dazen en mijn merrie bijna niet.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:29

Nou bij mensen weet ik dat over dat lekprikken niet, maar heb geleerd dat het bij paarden ook met de kleur te maken kan hebben. Als ik het goed heb dat lichte paarden sneller dazen etc aantrekken als donkere paarden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:31

Ricie schreef:
Nou bij mensen weet ik dat over dat lekprikken niet, maar heb geleerd dat het bij paarden ook met de kleur te maken kan hebben. Als ik het goed heb dat lichte paarden sneller dazen etc aantrekken als donkere paarden.

Volgens mij is dat andersom, omdat de bal in de dazenval ook zwart is omdat dat de beestjes beter aan zou trekken.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:35

Ze zijn allebei bruin.Maar Britt is hoogbejaard en misschien minder lekker.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:03

saddledancer schreef:
Ja maar daar kan die spin toch verder ook niets aan doen? Die heeft er ook niet voor gekozen om.spin Te zijn, en die gaat daar niet expres zitten om je bang Te maken.

Nou dat weet ik nog niet zo zeker hoor :')

Britta31 schreef:
Op dit moment woont er een spin boven in mijn klamboe.We hebben haar Charlotte genoemd.Spinnen blijven hier lekker zitten.En waarom steken muggen de ene persoon meer dan de ander als je samen bij elkaar bent.Net als mijn ruin die lekgeprikt wordt door de dazen en mijn merrie bijna niet.

Dat is al eerder ergens in het topic behandeld heeft met geur en bloedgroep te maken maar weet niet meer 100% zeker

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:27

Waar komt het 'gezegde' vandaan dat katten 9 levens hebben?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:30

BalouArera schreef:
Waar komt het 'gezegde' vandaan dat katten 9 levens hebben?

Katten lijken altijd dingen te overleven die anderen niet zouden overleven, zoals van hoog kunnen vallen. Vroeger vond men dit een soort tovenarij, mysterie. Nu weten we dat het door hun vestibulaire orgaan komt. 9 is een geluksgetal en waarschijnlijk hebben ze daarom gezegd dat katten 9 levens lijken te hebben.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:12

Ik heb voor het eerst in mijn leven 1/2 gaatjes ik mijn hoekkiezen (heet dat zo) nu moet er geboort worden. De tandarts assistente zegt dat een verdoving daar geen pijn doet/je er niks van voelt. Klopt dit? (Verdoving wordt dan in die hoeken gezet dus niet ij gehemelte oid)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:14

Je zult er ongetwijfeld wat van voelen. Ik krijg wel eerst nog eens een watje met lidocaïne er op, verdoving voor de prik whaha. Misschien dat je dat ook nog even kunt vragen? Heeft een heel vies bananensmaakje :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:14

LisannePruts schreef:
Ik heb voor het eerst in mijn leven 1/2 gaatjes ik mijn hoekkiezen (heet dat zo) nu moet er geboort worden. De tandarts assistente zegt dat een verdoving daar geen pijn doet/je er niks van voelt. Klopt dit? (Verdoving wordt dan in die hoeken gezet dus niet ij gehemelte oid)

Is voor iedereen verschillend. Gehemelte doet het meeste pijn, bij je kies voel je ook wel, maar het duurt maar paar seconden dus zodra je het vervelend gaat vinden is het meestal al voorbij. Heb ooit een verdoving gehad die voelde alsof iemand zachtjes met z'n vinger op je arm drukte.