Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:24

Afbeelding
*\o/*

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:17

Mag ik mij ook aanmelden in dit topic? In juli haal ik mijn diploma, ik hoop dan snel werk te hebben en dan wil ik rond september/oktober op mijzelf gaan wonen.

Ik ben Daphne, 22 jaar (in juli 23 heel makkelijk wat betreft huur subsidie dus) en volg de opleiding juridisch medewerker openbaar bestuur.

Anoniem

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:26

Gefeli Liz :D

Welkom Daphne!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:02

Welkom daphne!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:37

Gefeliciteerd liz!!! :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:39

Dankjullie! Ik zal zo op mijn gemak eens lezen wat jullie hier allemaal te vertellen hebben. :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:44

Gefeliciteerd Liz & welkom Daphne!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:58

Welkom Daphne!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:43

Hoi! Even een vraagje aan de klussers hier!

Kun je met tegelverf over zulke tegels heen? (Muren)

Afbeelding

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:03

Gefeliciteerd Liz!
Welkom Daphne!
Ik moet zeggen dat ik honden ook heel leuk vind, maar ben opgegroeid met katten. Mijn ouders hebben ook een stacaravan en daar gaan mijn kat en die van mijn ouders ook altijd mee naar toe. Heerlijk in het bos. Vinden ze prachtig! En het stinken van de kattenbak valt inderdaad mee als je hem gewoon regelmatig uitschept. Ik werk nu 4 dagen en dan is een hond niet te doen. De kat moet er nu ook aan wennen dat hij meer alleen is,maar daar kan een kat uiteindelijk wel aan wennen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:43

Het laminaat en tapijt is er hier al uit net zoals het grootste deel van de keuken. Nog even ruzie gemaakt met een asociale CV monteur, vent wilde blijkbaar niet verkopen aan me ofzo. Mafklapper. Nu lekker even alleen, vriendin komt nog kijken en de rest is al naar huis.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:44

Ssuus, welke kleur wil je ze doen? Tegels zijn wel donker, ben bang dat je dat door een lichte kleur heen blijft zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:56

Liz wat een man := , moest ie klanten kwijt van de baas?

Tegels zijn idd donker , stickers? Dan zie je nog veel maar lang niet alles ...

Vanavond op vrijwilligerswerk bij de beesten 2 geitjes geboren , zo schattig <3 . Wachten op de bewindvoerder, zou op maandag geld krijgen voor de week maar natuurlijk staat er niks op de bank -zucht-

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:59

Sssuus, ik heb nooit tegels geverfd, maar voordat ik ging verhuizen wel een boel informatie over opgezocht. In mijn geval zou het gaan om de douche vloer, dus dat zit weer even iets ingewikkelder. Er schijnt een verschil te zijn tussen de verf. Alabastine heeft een twee componenten tegel grondverf die schijnt te beschermen tegen vocht, maar voor de tegels in je WC heb je die in principe niet nodig dus voldoet de 'gewone' tegel grondverf ook. Over zo'n grondverf kun je dan tegelverf heen smeren, die je (volgens internet) kunt laten mengen in alle kleuren. Natuurlijk vooraf goed ontvetten en schuren voor een mooi resultaat :) Er zijn veel fora en andere sites waar heeeeel veel informatie op te vinden is, maar dit was voor hoever ik het kan herinneren de meest belangrijke informatie!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:22

Geen ervaring met tegels verven, sorry.

Ben zowel katten als hond gewend, maar neem straks waarschijnlijk 2 van de 4 katten mee. En anders zal ik voor de andere 2 een nieuw baasje moeten zoeken.
Vandaag getekend voor de hypotheek, dus hopelijk gaat alles nu vlot definitief worden!

Ondertussen mag ik alvast ideeën opdoen bij wat leuke winkels voor de inrichting. Zoo moeilijk!!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:37

Ja lastig he, het inrichten. Wel ook meteen het leukste :D

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:02

Wij hebben ook al de Ikea en een andere meubelzaak doorgelopen maar wij kunnen nog niks kopen :))
Leuk hoor, succes met de inrichting! Lijkt me erg leuk om te doen hihi :D

Ons bod is geweigerd, gelijk nieuw bod gedaan. Makelaar is er morgen niet, hoop dat we het donderdag horen. Maar donderdag wel weer 3 bezichtigingen bij dat huis waarvan 1 sowieso ook een bod gaan doen. Dus ik duim heel hard! Hoger willen we eigenlijk niet gaan.. Ik hooooop het zo ik heb mijn zinnen er al zo op gezet :+

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:49

Afbeelding
We gaan lekker! Helaas eindigde ik met m'n vader bij de huisarts en is hij 3 hechtingen rijker (in z'n duim). Tis ook zo'n kluns!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 07:52

Vriend en ik gaan vanavond weer een huis kijken :)
Afgelopen zaterdag is hij geweest met zn ouders.
gisteravond even badkamers en keukens gekeken op internet, omdat volgens vriend en schoonpaps dat beide veranderd moet worden. Dus kan vriend kijken of het kan wat hij wil. En er ligt een houtenvloer in beneden en die willen we allebij eruit hebben sws als het Door zou gaan ;) ben benieuwd!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:38

Houten vloer eruit? :o geef me ff een belletje...dan leg ik 'm er bij mij weer in!!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:58

Ik heb vandaag de sleutel van mijn appartementje opgehaald!
Blijkt wel dat ik de woonkamer nog zal moeten schilderen, ga zaterdag nog eens met mijn moeder kijken om daarna een kleur te kiezen..
Ondertussen ben ik bezig energieleveranciers te vergelijken, huisbaas raadde me aan bij dezelfde te blijven, want dan zou ik geen hoofdpijn krijgen. :')

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:12

Ik zit bij NLE, was volgens sloop de crisis de goedkoopste.

PostNL heeft m'n modem en hd recorder van Tele2 kwijtgemaakt. Nu gister gebeld (naar Tele2) en krijg een nieuwe. Krijg ik vandaag een heel leuk mailtje van Tele2 dat ze m'n aansluiting alvast een week eerder in orde gemaakt hebben. Thanks mensen, leuk zo zonder iets! :7 Maar mag wel alvast beginnen met betalen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:17

Gefeliciteerd Lidewijke!

Grr Liz wat een bedrijf he pff , ben blij dat ik er niet meer werk wat een gang van zaken bij het sorteren van de post

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:23

Grap is dat er vrijdag een briefje in de bus gegooid is dat ik het de volgende werkdag bij het postkantoor op kan halen. Bij natrekken T&T staat dat ie op zaterdag om 18.45 (logische tijd ook?) afgeleverd is... Grapje nr 3 in 2 weken dit met de post, mafketels daar :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:53

renskep schreef:
Houten vloer eruit? :o geef me ff een belletje...dan leg ik 'm er bij mij weer in!!

zal het onthouden :)

Houten vloer is ten overname staat in de brochure.
Huis is mooi. Woonkamer is groooot, houden we van. Keuken en badkamer is indd wel een verander puntje.

morgen gaat vriend een bod uitbrengen :D